Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
GP Βρετανίας: Στο ιστορικό Σίλβερστον!
GP Βρετανίας: Στο ιστορικό Σίλβερστον!
Φτάσαμε στο μέσο του πρωταθλήματος αυτή την Κυριακή διεξάγεται ο 10ος αγώνας (σ.σ: απευθείας ΕΡΤ, COSMOTE στις 15:00).
H F1 σηματοδοτώντας το πέρασμα στη νέα εποχή της Liberty Media έδωσε προχτές στο κέντρο του Λονδίνου μια μοναδική παράσταση που κάποιοι πιθανόν να τη θεωρούν και προπομπό για έναν αγώνα στο κέντρο της Βρετανικής πρωτεύουσας. Η πλατεία Τραφάγκλαρ σείστηκε από τους ήχους των κινητήρων αλλά και τις επευφημίες δεκάδων χιλιάδων θεατών που επίσης αναμένεται να κατακλύσουν σήμερα αύριο και μεθαύριο τις κερκίδες του Σίλβερστον. Εισιτήριο ούτε για αστείο δεν υπάρχει...
Η καρδιά της F1 χτυπά στη Βρετανία οι περισσότερες ομάδες (Mercedes, McLaren, Red Bull, Force India, Renault, Williams) έχουν την έδρα τους από πολύ κοντά έως λίγα χιλιόμετρα μακριά από το σημείο που διεξάγεται αυτή την Κυριακή 16/7/2016, ο αγώνας. Στην πλειοψηφία τους οι εργαζόμενοι στη F1 έχουν βρετανικό διαβατήριο ενώ υπάρχουν και δυο Βρετανοί οδηγοί: Χάμιλτον, Πάλμερ. Επιπλέον οι εκατοντάδες χιλιάδες θεατές που θα κατακλύσουν σήμερα τις κερκίδες της πίστας έχουν βάσιμες ελπίδες ν' ακούσουν τον εθνικό ύμνο της χώρας τους στο φινάλε του αγώνα. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει τους τρεις προηγούμενους αγώνες στην πατρίδα του. Επιπλέον έχει μείνει εκτός βάθρου από τη νίκη του στον Καναδά οπότε θέλει όσο τίποτε να επιστρέψει με μια νίκη. Η διαφορά στη βαθμολογία από το Φέτελ είναι στους 20 βαθμούς και ο Βρετανός θέλει να την μειώσει.
Η καρδιά της F1 χτυπά στη Βρετανία οι περισσότερες ομάδες (Mercedes, McLaren, Red Bull, Force India, Renault, Williams) έχουν την έδρα τους από πολύ κοντά έως λίγα χιλιόμετρα μακριά από το σημείο που διεξάγεται αυτή την Κυριακή 16/7/2016, ο αγώνας. Στην πλειοψηφία τους οι εργαζόμενοι στη F1 έχουν βρετανικό διαβατήριο ενώ υπάρχουν και δυο Βρετανοί οδηγοί: Χάμιλτον, Πάλμερ. Επιπλέον οι εκατοντάδες χιλιάδες θεατές που θα κατακλύσουν σήμερα τις κερκίδες της πίστας έχουν βάσιμες ελπίδες ν' ακούσουν τον εθνικό ύμνο της χώρας τους στο φινάλε του αγώνα. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει τους τρεις προηγούμενους αγώνες στην πατρίδα του. Επιπλέον έχει μείνει εκτός βάθρου από τη νίκη του στον Καναδά οπότε θέλει όσο τίποτε να επιστρέψει με μια νίκη. Η διαφορά στη βαθμολογία από το Φέτελ είναι στους 20 βαθμούς και ο Βρετανός θέλει να την μειώσει.
Όπως ίσως γνωρίζετε η πίστα του Σίλβερστον είναι ένα παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο οποίο διοργανώθηκε ο πρώτος αγώνας F1 στην σύγχρονη ιστορία του θεσμού το 1950 με νικητή το Νίνο Φαρίνα με Alfa Romeo.Ένα χρόνο αργότερα η Ferrari σημείωσε εκεί την πρώτη της νίκη στο πρωτάθλημα της F1 με τον Χοσέ Φροιλάν Γκονζάλες στο τιμόνι της 375. O Αργεντίνος απεβίωσε σε ηλικία 91 ετών πριν λίγα χρόνια.
Η ιστορική πίστα έχει φιλοξενήσει 49 από τα 67 Βρετανικά GP, ο αγώνας αυτός βρίσκεται ανελλιπώς στο καλεντάρι από το 1987. Επιπλέον το Βρετανικό GP είναι ο μοναδικός αγώνας που δεν έχει λείψει ποτέ από το πρόγραμμα της F1. Μαζί με τα GP Mονακό, Ιταλίας και Βελγίου αποτελούν την ιστορική 4αδα της F1 που υπάρχει από το 1950. Θεωρούμε λοιπόν πως η συζήτηση που άνοιξε από τους οργανωτές για την επαναδιαπραγμάτευση του συμβολαίου της πίστας με καλύτερους όρους από το 2019 θα καταλήξει θετικά. Βλέπετε η οργάνωση μπαίνει μέσα 3-4 εκατομμύρια λίρες σε ετήσια βάση.
Αυτή την Κυριακή θα διεξαχθεί το 68ο Βρετανικό GP, όπως είναι λογικό η φυσιολογική φθορά του χρόνου οδήγησε τους Βρετανούς σε μια σημαντική επένδυση τη διετία 2010 – 2011 της τάξεως των 28 εκ. στερλινών ώστε να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις στο Σίλβερστον. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την σύναψη νέου πολυετούς συμβολαίου για την οργάνωση του αγώνα με τη FOM. Σήμα κατατεθέν της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον, τα νέα πιτ, πάντοκ, με την ονομασία Silverstone Wing. Την τελευταία 5αετία ο αγώνας γίνεται με νέα είσοδο – έξοδο των πιτ και την ευθεία εκκίνησης τερματισμού σε διαφορετική θέση. Όλες αυτές οι αλλαγές ήρθαν να ολοκληρώσουν το έργο που είχε ξεκινήσει το 2010 με την Arena. Φέτος είναι η πρώτη χρονιά εδώ και πολύ καιρό που δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο οδόστρωμα, στον ασφαλτοτάπητα ή τον περιβάλλοντα χώρο της πίστας.
Φαβορί δεν υπάρχει oι Mercedes κέρδισαν τα τελευταία χρόνια όμως σε αυτή την πίστα η απόδοση της υβριδικής μηχανής δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο, όσο η αεροδυναμική. Ferrari και Red Bull θα είναι ανταγωνιστικές. Ο Λιούις Χάμιλτον θέλει όπως τα τρία προηγούμενα χρόνια τη νίκη μπροστά στους συμπατριώτες του, ανδραγάθημα που έχει πετύχει επίσης το 2008. Μόνο 2 από τους 22 πιλότους που θα εκκινήσουν στον αγώνα έχουν πάνω από μια νίκη στο Σίλβερστον, ο Χάμιλτον (2008, 2014, 2015, 2016) και ο Αλόνσο (2006, 2011). Από μια νίκη έχουν οι Φέτελ (2009) και Ράικονεν (2007).
Οι απαιτήσεις της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον διαφέρουν σημαντικά απ’ αυτές των δυο τελευταίων αγώνων σε Αυστρία και Μπακού. Υπάρχουν πολύ γρήγορες καμπές, σε επτά απ’ αυτές η ταχύτητα διέλευσης ξεπερνά τα 250km/h. Καθοριστικό ρόλο παίζουν η αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου αλλά και το ζύγισμα του, ώστε να αλλάζει με ακρίβεια, κατεύθυνση. Δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες γι’ αυτό οι μηχανικοί επιλέγουν μεγάλη κλίση στα στοιχεία της πίσω αεροτομής, μεγιστοποιώντας την κάθετη δύναμη. Το Σίλβερστον είναι μια από τις πίστες όπου απαντώνται οι υψηλότερες πλευρικές φορτίσεις για τα ελαστικά, σε όλη τη σεζόν. Υψηλές τιμές κάθετης δύναμης πιέζουν προς τα κάτω τα μονοθέσια και τα ελαστικά δέχονται σημαντικές δυνάμεις από όλες τις διευθύνσεις. Ο καιρός παραδοσιακά είναι απρόβλεπτος, μπορεί να έχουμε λιακάδα ή καταρρακτώδη βροχή. Αναμένονται τουλάχιστον δυο πιτ στοπ ανά μονοθέσιο λόγω υψηλών τιμών φθοράς των ελαστικών αλλά και πτώσης στην απόδοσή τους λόγω θερμικής καταπόνησης. H άσφαλτος προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης αυτό επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στην επιφάνεια του ελαστικού. Αμέσως μετά τον αγώνα του Σίλβερστον θα διεξαχθούν δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης.
Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της: P Zero λευκή/μέση, P Zero κίτρινη/μαλακή και P Zero κόκκινη/πολύ μαλακή γόμα: Μια αλλαγή σε σχέση με την κλασσική επιλογή σκληρής/μέσης/μαλακής γόμας για τη συγκεκριμένη πίστα. Η αλλαγή αυτή κατέστη εφικτή γιατί η νέα γενιά ελαστικών είναι πιο ανθεκτική. Θα είναι η πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί στο Βρετανικό Grand Prix η πολύ μαλακή γόμα. Στο Σίλβερστον καθοριστικό ρόλο παίζουν τα πλευρικά φορτία που ασκούνται στις γρήγορες καμπές όπως η Μπέκετς. Η τραχιά επιφάνεια προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, αυτό πιέζει ακόμη περισσότερο τα ελαστικά. Η πίστα χρησιμοποιείται συνεχώς οπότε η αγωνιστική γραμμή στρώνεται αμέσως με γόμα. Είναι ένας εύκολος αγώνα για την Pirelli όσον αφορά στην μεταφορά των ελαστικών καθώς η έδρα motorsport της εταιρείας στο Ντίτκοτ απέχει μόλις 30 λεπτά από την πίστα.
Η ιστορική πίστα έχει φιλοξενήσει 49 από τα 67 Βρετανικά GP, ο αγώνας αυτός βρίσκεται ανελλιπώς στο καλεντάρι από το 1987. Επιπλέον το Βρετανικό GP είναι ο μοναδικός αγώνας που δεν έχει λείψει ποτέ από το πρόγραμμα της F1. Μαζί με τα GP Mονακό, Ιταλίας και Βελγίου αποτελούν την ιστορική 4αδα της F1 που υπάρχει από το 1950. Θεωρούμε λοιπόν πως η συζήτηση που άνοιξε από τους οργανωτές για την επαναδιαπραγμάτευση του συμβολαίου της πίστας με καλύτερους όρους από το 2019 θα καταλήξει θετικά. Βλέπετε η οργάνωση μπαίνει μέσα 3-4 εκατομμύρια λίρες σε ετήσια βάση.
Αυτή την Κυριακή θα διεξαχθεί το 68ο Βρετανικό GP, όπως είναι λογικό η φυσιολογική φθορά του χρόνου οδήγησε τους Βρετανούς σε μια σημαντική επένδυση τη διετία 2010 – 2011 της τάξεως των 28 εκ. στερλινών ώστε να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις στο Σίλβερστον. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την σύναψη νέου πολυετούς συμβολαίου για την οργάνωση του αγώνα με τη FOM. Σήμα κατατεθέν της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον, τα νέα πιτ, πάντοκ, με την ονομασία Silverstone Wing. Την τελευταία 5αετία ο αγώνας γίνεται με νέα είσοδο – έξοδο των πιτ και την ευθεία εκκίνησης τερματισμού σε διαφορετική θέση. Όλες αυτές οι αλλαγές ήρθαν να ολοκληρώσουν το έργο που είχε ξεκινήσει το 2010 με την Arena. Φέτος είναι η πρώτη χρονιά εδώ και πολύ καιρό που δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο οδόστρωμα, στον ασφαλτοτάπητα ή τον περιβάλλοντα χώρο της πίστας.
Φαβορί δεν υπάρχει oι Mercedes κέρδισαν τα τελευταία χρόνια όμως σε αυτή την πίστα η απόδοση της υβριδικής μηχανής δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο, όσο η αεροδυναμική. Ferrari και Red Bull θα είναι ανταγωνιστικές. Ο Λιούις Χάμιλτον θέλει όπως τα τρία προηγούμενα χρόνια τη νίκη μπροστά στους συμπατριώτες του, ανδραγάθημα που έχει πετύχει επίσης το 2008. Μόνο 2 από τους 22 πιλότους που θα εκκινήσουν στον αγώνα έχουν πάνω από μια νίκη στο Σίλβερστον, ο Χάμιλτον (2008, 2014, 2015, 2016) και ο Αλόνσο (2006, 2011). Από μια νίκη έχουν οι Φέτελ (2009) και Ράικονεν (2007).
Οι απαιτήσεις της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον διαφέρουν σημαντικά απ’ αυτές των δυο τελευταίων αγώνων σε Αυστρία και Μπακού. Υπάρχουν πολύ γρήγορες καμπές, σε επτά απ’ αυτές η ταχύτητα διέλευσης ξεπερνά τα 250km/h. Καθοριστικό ρόλο παίζουν η αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου αλλά και το ζύγισμα του, ώστε να αλλάζει με ακρίβεια, κατεύθυνση. Δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες γι’ αυτό οι μηχανικοί επιλέγουν μεγάλη κλίση στα στοιχεία της πίσω αεροτομής, μεγιστοποιώντας την κάθετη δύναμη. Το Σίλβερστον είναι μια από τις πίστες όπου απαντώνται οι υψηλότερες πλευρικές φορτίσεις για τα ελαστικά, σε όλη τη σεζόν. Υψηλές τιμές κάθετης δύναμης πιέζουν προς τα κάτω τα μονοθέσια και τα ελαστικά δέχονται σημαντικές δυνάμεις από όλες τις διευθύνσεις. Ο καιρός παραδοσιακά είναι απρόβλεπτος, μπορεί να έχουμε λιακάδα ή καταρρακτώδη βροχή. Αναμένονται τουλάχιστον δυο πιτ στοπ ανά μονοθέσιο λόγω υψηλών τιμών φθοράς των ελαστικών αλλά και πτώσης στην απόδοσή τους λόγω θερμικής καταπόνησης. H άσφαλτος προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης αυτό επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στην επιφάνεια του ελαστικού. Αμέσως μετά τον αγώνα του Σίλβερστον θα διεξαχθούν δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης.
Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της: P Zero λευκή/μέση, P Zero κίτρινη/μαλακή και P Zero κόκκινη/πολύ μαλακή γόμα: Μια αλλαγή σε σχέση με την κλασσική επιλογή σκληρής/μέσης/μαλακής γόμας για τη συγκεκριμένη πίστα. Η αλλαγή αυτή κατέστη εφικτή γιατί η νέα γενιά ελαστικών είναι πιο ανθεκτική. Θα είναι η πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί στο Βρετανικό Grand Prix η πολύ μαλακή γόμα. Στο Σίλβερστον καθοριστικό ρόλο παίζουν τα πλευρικά φορτία που ασκούνται στις γρήγορες καμπές όπως η Μπέκετς. Η τραχιά επιφάνεια προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, αυτό πιέζει ακόμη περισσότερο τα ελαστικά. Η πίστα χρησιμοποιείται συνεχώς οπότε η αγωνιστική γραμμή στρώνεται αμέσως με γόμα. Είναι ένας εύκολος αγώνα για την Pirelli όσον αφορά στην μεταφορά των ελαστικών καθώς η έδρα motorsport της εταιρείας στο Ντίτκοτ απέχει μόλις 30 λεπτά από την πίστα.
GP Βρετανίας, 10ος γύρος |
Σίλβερστον |
Μήκος πίστας: 5.891km |
Ρεκόρ γύρου: 1:34.661 (Ράικονεν, Lotus, 2012) |
Γύροι αγώνα: 52 |
Απόσταση: 306.198 km |
Αριθμός στροφών: 18( 8 αριστερές και 10 δεξιές) |
Τέρμα γκάζι: 67% του γύρου |
Μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με το γκάζι ανοικτό: 13.7sec |
Αλλαγές σχέσεων: 48 ανά γύρο |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα