Nίκος Πρέζας: «Να γιατί ξεχωρίζει η Mercedes-Benz»
05.08.2017
08:11
Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη ο Γενικός Διευθυντής Επιβατικών Οχημάτων Mercedes-Benz Hellas, Νίκος Πρέζας, μας μιλά για τα προϊόντα της εταιρείας αλλά και για τα μελλοντικά της πλάνα.
Ερ.: Ποια είναι αυτή τη στιγμή τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των μοντέλων της Mercedes-Benz; Γιατί να επιλέξει κάποιος ένα από τα μοντέλα σας;
Απ.: Οπως έχει διαμορφωθεί στις μέρες μας η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, δεν μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των premium κατασκευαστών όσον αφορά το προϊόν. Θεωρώ κατά συνέπεια ότι το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η ίδια η μάρκα. Η Mercedes-Benz εκφράζει μια διαφορετική φιλοσοφία για αυτό που ονομάζεται σύγχρονη αυτοκίνηση ή αέναη κινητικότητα, κάτι που γίνεται εμφανές τόσο από το ίδιο το προϊόν όσο και από το οικοσύστημα υπηρεσιών -όπως το Mercedesme- που το περιβάλλουν. Ολα αυτά δημιουργούν ένα μοναδικό σύνολο που στα μάτια του καταναλωτή διαφοροποιεί σημαντικά τη Mercedes-Benz από τον ανταγωνισμό, καθιστώντας τα μοντέλα μας ιδιαίτερα ελκυστικά. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή μέσα από όλες τις έρευνες που διεξάγουμε προκύπτει ότι η Mercedes-Benz είναι ένα από τα ισχυρότερα brands που υπάρχουν και δεν αναφέρομαι μόνο στον χώρο του αυτοκινήτου. Αρα πρόκειται για μια σαφή υπεραξία που δεν συναντάει κανείς σε άλλες μάρκες.
Ερ.: Είναι εύκολη η απόκτηση ενός αυτοκινήτου Mercedes-Benz;
Απ.:
Απ.: Οπως έχει διαμορφωθεί στις μέρες μας η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, δεν μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των premium κατασκευαστών όσον αφορά το προϊόν. Θεωρώ κατά συνέπεια ότι το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η ίδια η μάρκα. Η Mercedes-Benz εκφράζει μια διαφορετική φιλοσοφία για αυτό που ονομάζεται σύγχρονη αυτοκίνηση ή αέναη κινητικότητα, κάτι που γίνεται εμφανές τόσο από το ίδιο το προϊόν όσο και από το οικοσύστημα υπηρεσιών -όπως το Mercedesme- που το περιβάλλουν. Ολα αυτά δημιουργούν ένα μοναδικό σύνολο που στα μάτια του καταναλωτή διαφοροποιεί σημαντικά τη Mercedes-Benz από τον ανταγωνισμό, καθιστώντας τα μοντέλα μας ιδιαίτερα ελκυστικά. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή μέσα από όλες τις έρευνες που διεξάγουμε προκύπτει ότι η Mercedes-Benz είναι ένα από τα ισχυρότερα brands που υπάρχουν και δεν αναφέρομαι μόνο στον χώρο του αυτοκινήτου. Αρα πρόκειται για μια σαφή υπεραξία που δεν συναντάει κανείς σε άλλες μάρκες.
Ερ.: Είναι εύκολη η απόκτηση ενός αυτοκινήτου Mercedes-Benz;
Απ.:
Εχουμε δουλέψει σκληρά ώστε να κάνουμε τα προϊόντα μας προσιτά σε ολοένα περισσότερους υποψήφιους αγοραστές θέτοντας στη διάθεσή τους μια τεράστια παλέτα επιλογών. Στο πλαίσιο αυτό, μπορεί να αποκτήσει κάποιος ένα μοντέλο Mercedes-Benz εκμεταλλευόμενος τα πρωτοποριακά προγράμματα που έχουμε αναπτύξει κάτω από την ομπρέλα «Welcome» όπως το «Welcome All Inclusive» ή το «Welcome Freedom». Βασικό τους πλεονέκτημα είναι ότι ο πελάτης ξέρει εκ των προτέρων ποιο είναι το μηνιαίο κόστος του και αισθάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια, καθώς μέσα στη δόση συμπεριλαμβάνονται η συντήρηση, η επέκταση εγγύησης και η ασφάλιση του οχήματος. Βέβαια δεν πρέπει να παραλείψουμε και τη διασφάλιση της κινητικότητας μέσω της υπηρεσίας Mobilo, που αποτελεί τον πυλώνα των παραπάνω προγραμμάτων.
Ερ.: Εχει αλλάξει το προφίλ των αγοραστών της Mercedes-Benz;
Απ.: Εχει συντελεστεί μια μεγάλη αλλαγή στο προφίλ των αγοραστών της Mercedes-Benz μέσα στην τελευταία πενταετία, κάτι που δείχνει τη μεγάλη δυναμική της μάρκας και των μοντέλων της. Ηλικιακά ο μέσος όρος έχει μειωθεί κατά 13,5 χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο σε σχέση με τα προηγούμενα 10 χρόνια. Αυτό το βλέπουμε όχι μόνο από τις διάφορες έρευνες που γίνονται προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά και στα ψηφιακά ή φυσικά σημεία επαφής με τη μάρκα όπως στις εκθέσεις μας. Αυτή η επέκταση της Mercedes-Benz σε νέες ομάδες πελατών οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στα compact cars της εταιρείας μας: Α-Class, CLA, GLA και B-Class. Πρόκειται για μοντέλα με πρωτοποριακό και έντονα συναισθηματικό χαρακτήρα, που άλλαξαν τους συσχετισμούς στις κατηγορίες όπου εντάσσονται. To φαινόμενο αυτό παρατηρείται φυσικά και στην Ελλάδα. Φανταστείτε ότι με το λανσάρισμα των A-Class και CLA το ποσοστό των Ελλήνων αγοραστών που εντάχθηκαν ως νέοι πελάτες στη μάρκα μας ανέρχεται στο 85%. Η Mercedes-Benz αυτή τη στιγμή δεν είναι πλέον μια συντηρητική μάρκα. Πρωτοπορεί και καινοτομεί σε όλους τους τομείς, αρχής γενομένης από τη σχεδίαση.
Ερ.: Το 2016 πετύχατε την πρωτιά μεταξύ των premium κατασκευαστών. Θα επαναλάβετε την επιτυχία και το 2017;
Απ.: Η επιτυχία αυτή σημειώθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά στην Ελλάδα, ενώ ήμασταν οι πρώτοι που το καταφέραμε το 2014 μεταξύ των υπόλοιπων ευρωπαϊκών αγορών. Η επίδοση αυτή όμως αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία λόγω των ειδικών συνθηκών σε επίπεδο γενικότερου κλίματος που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στη χώρα μας. Ειδικά δε το 2016 συνδυάστηκε με την κατάκτηση της πρώτης θέσης ανάμεσα στους premium κατασκευαστές σε παγκόσμιο επίπεδο, γεγονός που μας κάνει ιδιαίτερα χαρούμενους και μας δίνει κίνητρο για το μέλλον. Η επανάληψη της επιτυχίας αυτής είναι βασικός μας στόχος και για το 2017, αλλά σε καμία περίπτωση αυτοσκοπός. Στο μυαλό μας υπάρχουν πάντα τρεις άξονες πάνω στους οποίους δουλεύουμε προκειμένου να διασφαλίσουμε ένα ολιστικό μοντέλο λειτουργίας. Επιδιώκουμε αρχικά να διατηρήσουμε την κερδοφορία μας και να συνδράμουμε στη βιωσιμότητα του δικτύου μας. Στη συνέχεια θέλουμε να είναι σταθερό το μερίδιό μας, όσο η αγορά παραμένει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 100.000 πωλήσεων. Τέλος, στοχεύουμε στο να παραμείνουμε στην πρώτη θέση μεταξύ των premium κατασκευαστών, καθώς αυτό δεν είναι μόνο ένα ποσοτικό αλλά και ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό, που δείχνει ότι στην οικογένεια της Daimler η Mercedes-Benz Ελλάς είναι ένας δυναμικός οργανισμός με ξεκάθαρο προσανατολισμό που βάζει στόχους και τους επιτυγχάνει, παρ’ όλες τις αντιξοότητες του περιβάλλοντος. Ταυτόχρονα, ο στόχος της πρώτης θέσης αποτελεί και ένα ισχυρό κίνητρο για τους συνεργάτες μας, ενώ μας κάνει πιο δημιουργικούς και εξωστρεφείς. Η εσωστρέφεια δεν έχει θέση στη φιλοσοφία μας και αυτό φροντίζουμε να το δείχνουμε. Βαθιά μου πεποίθηση είναι να μη ζούμε το παρόν με όρους του παρελθόντος, εκείνους της «χρυσής εποχής». Βάζουμε στόχους και τους κυνηγάμε με ρεαλιστικά δεδομένα.
Ερ.: Πού οφείλεται η επιτυχία της Mercedes-Benz Ελλάς;
Απ.: Η Mercedes-Benz Ελλάς λειτουργεί ως ομάδα, και θα σας εξηγήσω τι σημαίνει αυτό για μένα και τους συνεργάτες μου. Γνωρίζουμε όλοι τους εταιρικούς στόχους και πάνω σε αυτούς χτίζουμε και τους ατομικούς μας ώστε να γινόμαστε καλύτεροι ως αυτόνομες οντότητες, ως άνθρωποι και ως επαγγελματίες. Σε όλα αυτά προσθέστε το ήθος και γενικότερα τις κοινές αξίες που χαρακτηρίζουν κάθε μέλος της ομάδας αλλά και τους συνεργάτες μας και θα έχετε τη συνταγή της επιτυχίας. Πάνω απ’ όλα όμως μας αρέσει να μένουμε προσγειωμένοι στην πραγματικότητα. Γι’ αυτό εκτιμούμε απεριόριστα το γεγονός ότι αντιπροσωπεύουμε κορυφαία προϊόντα, ότι έχουμε την αμέριστη συμπαράσταση της μητρικής εταιρείας και απλά βάζουμε το δικό μας πάθος σε όλα όσα κάνουμε και αφήνουμε το αποτέλεσμα να μιλάει για εμάς.
Ερ.: Δώστε μας λίγα στοιχεία σχετικά με τα σχέδια της εταιρείας το επόμενο διάστημα.
Απ.: Ηδη βρισκόμαστε πέντε χρόνια μετά το λανσάρισμα της Α-Class και έξι χρόνια μετά αυτό της B-Class, η οποία ουσιαστικά ήταν το πρώτο μοντέλο της νέας γενιάς των compact cars της Mercedes-Benz. Βρισκόμαστε λοιπόν κοντά στο τέλος ενός επιτυχημένου κύκλου και στο ξεκίνημα ενός νέου με αφετηρία το 2018. Περιμένουμε την ανανέωση της υφιστάμενης γκάμας, αλλά και την περαιτέρω διεύρυνσή της με νέα μοντέλα και νέες μάρκες. Επιπλέον, τα επόμενα χρόνια θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Γι’ αυτό τον λόγο, άλλωστε, λανσάραμε ένα νέο brand, με την ονομασία EQ, το οποίο ειδικά μετά το 2020 θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα αυτοκινητιστικά δρώμενα, καθώς οι προβλέψεις αναφέρουν ότι σε μία δεκαετία από σήμερα τα ηλεκτρικά μοντέλα θα αντιπροσωπεύουν το 25% των συνολικών πωλήσεών μας. Για εμάς στην Ελλάδα, βραχυπρόθεσμος στόχος είναι να λανσάρουμε με επιτυχία το σύμπλεγμα των υπηρεσιών που περιλαμβάνονται στο «οικοσύστημα» Mercedesme, δίνοντας έμφαση σε αυτό που ονομάζουμε συνδεσιμότητα και επιδιώκοντας παράλληλα να εκσυγχρονίσουμε περαιτέρω οτιδήποτε αφορά την εξυπηρέτηση και την εμπειρία του πελάτη.
Ερ.: Σε επίπεδο αγοράς και φορολογικού συστήματος τι θα προτείνατε να αλλάξει;
Απ.: Στην παρούσα φάση, όσο και να ακούγεται οξύμωρο, δε θα πρότεινα κάτι. Οι αλλαγές είναι τόσες πολλές τα τελευταία χρόνια, που το ερώτημα δεν είναι αν αυτές είναι καλές ή κακές, αλλά αν προλαβαίνει κανείς να τις αξιολογήσει και να εναρμονιστεί με αυτές. Πάνω απ’ όλα χρειαζόμαστε σταθερότητα. Ενα πλαίσιο, φορολογικό ή οικονομικό χρειάζεται τον απαραίτητο χρόνο εξοικείωσης. Αν γίνονται συχνές και ξαφνικές αλλαγές, με βάση μόνο τις εισπρακτικές ανάγκες που προκύπτουν, δημιουργείται μια ασφυκτική κατάσταση μέσα στην οποία είναι αδύνατο να λειτουργήσει μια επιχείρηση. Η πορεία της αγοράς αυτοκινήτου εξαρτάται από την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Γι’ αυτό προέχει η γενικότερη ανάκαμψη και μετά συζητάμε τα υπόλοιπα.
Ερ.: Μπορείτε να κάνετε μια πρόβλεψη για το 2017; Είστε αισιόδοξος;
Απ.: Πρόβλεψη δεν μπορώ να κάνω. Παραμένω όμως αισιόδοξος γιατί η αισιοδοξία είναι στο DNA μας και σε συνδυασμό με τα όσα προανέφερα μας έχει οδηγήσει σε επιτυχίες τα τελευταία χρόνια. Μην ξεχνάμε ότι λόγω κρίσης χάσαμε το 90% των πωλήσεών μας και μέσα σε τρία χρόνια καταφέραμε να τριπλασιάσουμε τα ποσοστά μας. Εχουμε σημειώσει τα μεγαλύτερα μερίδια που είχαμε ποτέ στην Ελλάδα. Αυτό δεν μπορείς να το πετύχεις αν δεν είσαι αισιόδοξος και δεν ελπίζεις, γιατί τότε γίνεσαι εσωστρεφής, και αυτό είναι καταστροφικό. Εμπιστεύομαι την ομάδα μας, το δίκτυό μας, τα προϊόντα που αντιπροσωπεύουμε και εκτιμώ ότι θα καταγράψουμε και άλλες επιτυχίες. Θα είναι ευχής έργο, λοιπόν, αν η αγορά αυτοκινήτου κινηθεί ανοδικά το 2017, έστω και με μικρό ποσοστό αύξησης. Ωστόσο, όσο οι ετήσιες πωλήσεις βρίσκονται κάτω του ορίου των 120.000 οχημάτων, κανείς δεν μπορεί να πανηγυρίζει.
Ο κος Νικόλαος Πρέζας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1972. Είναι Γενικός Διευθυντής Επιβατηγών Οχημάτων και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz Ελλάς. Κατέχει πτυχίο Μηχανολόγου Μηχανικού από το Πανεπιστήμιο Πατρών και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MSc EΒΑ) από το Πανεπιστήμιο του Warwick στην Αγγλία. Διαθέτει 15ετή εμπειρία στο χώρο του αυτοκινήτου και έχει διατελέσει επικεφαλής σε καίριες διευθύνσεις της Mercedes-Benz Ελλάς. Είναι παντρεμένος και έχει 2 παιδιά.
Ερ.: Εχει αλλάξει το προφίλ των αγοραστών της Mercedes-Benz;
Απ.: Εχει συντελεστεί μια μεγάλη αλλαγή στο προφίλ των αγοραστών της Mercedes-Benz μέσα στην τελευταία πενταετία, κάτι που δείχνει τη μεγάλη δυναμική της μάρκας και των μοντέλων της. Ηλικιακά ο μέσος όρος έχει μειωθεί κατά 13,5 χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο σε σχέση με τα προηγούμενα 10 χρόνια. Αυτό το βλέπουμε όχι μόνο από τις διάφορες έρευνες που γίνονται προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά και στα ψηφιακά ή φυσικά σημεία επαφής με τη μάρκα όπως στις εκθέσεις μας. Αυτή η επέκταση της Mercedes-Benz σε νέες ομάδες πελατών οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στα compact cars της εταιρείας μας: Α-Class, CLA, GLA και B-Class. Πρόκειται για μοντέλα με πρωτοποριακό και έντονα συναισθηματικό χαρακτήρα, που άλλαξαν τους συσχετισμούς στις κατηγορίες όπου εντάσσονται. To φαινόμενο αυτό παρατηρείται φυσικά και στην Ελλάδα. Φανταστείτε ότι με το λανσάρισμα των A-Class και CLA το ποσοστό των Ελλήνων αγοραστών που εντάχθηκαν ως νέοι πελάτες στη μάρκα μας ανέρχεται στο 85%. Η Mercedes-Benz αυτή τη στιγμή δεν είναι πλέον μια συντηρητική μάρκα. Πρωτοπορεί και καινοτομεί σε όλους τους τομείς, αρχής γενομένης από τη σχεδίαση.
Ερ.: Το 2016 πετύχατε την πρωτιά μεταξύ των premium κατασκευαστών. Θα επαναλάβετε την επιτυχία και το 2017;
Απ.: Η επιτυχία αυτή σημειώθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά στην Ελλάδα, ενώ ήμασταν οι πρώτοι που το καταφέραμε το 2014 μεταξύ των υπόλοιπων ευρωπαϊκών αγορών. Η επίδοση αυτή όμως αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία λόγω των ειδικών συνθηκών σε επίπεδο γενικότερου κλίματος που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στη χώρα μας. Ειδικά δε το 2016 συνδυάστηκε με την κατάκτηση της πρώτης θέσης ανάμεσα στους premium κατασκευαστές σε παγκόσμιο επίπεδο, γεγονός που μας κάνει ιδιαίτερα χαρούμενους και μας δίνει κίνητρο για το μέλλον. Η επανάληψη της επιτυχίας αυτής είναι βασικός μας στόχος και για το 2017, αλλά σε καμία περίπτωση αυτοσκοπός. Στο μυαλό μας υπάρχουν πάντα τρεις άξονες πάνω στους οποίους δουλεύουμε προκειμένου να διασφαλίσουμε ένα ολιστικό μοντέλο λειτουργίας. Επιδιώκουμε αρχικά να διατηρήσουμε την κερδοφορία μας και να συνδράμουμε στη βιωσιμότητα του δικτύου μας. Στη συνέχεια θέλουμε να είναι σταθερό το μερίδιό μας, όσο η αγορά παραμένει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 100.000 πωλήσεων. Τέλος, στοχεύουμε στο να παραμείνουμε στην πρώτη θέση μεταξύ των premium κατασκευαστών, καθώς αυτό δεν είναι μόνο ένα ποσοτικό αλλά και ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό, που δείχνει ότι στην οικογένεια της Daimler η Mercedes-Benz Ελλάς είναι ένας δυναμικός οργανισμός με ξεκάθαρο προσανατολισμό που βάζει στόχους και τους επιτυγχάνει, παρ’ όλες τις αντιξοότητες του περιβάλλοντος. Ταυτόχρονα, ο στόχος της πρώτης θέσης αποτελεί και ένα ισχυρό κίνητρο για τους συνεργάτες μας, ενώ μας κάνει πιο δημιουργικούς και εξωστρεφείς. Η εσωστρέφεια δεν έχει θέση στη φιλοσοφία μας και αυτό φροντίζουμε να το δείχνουμε. Βαθιά μου πεποίθηση είναι να μη ζούμε το παρόν με όρους του παρελθόντος, εκείνους της «χρυσής εποχής». Βάζουμε στόχους και τους κυνηγάμε με ρεαλιστικά δεδομένα.
Ερ.: Πού οφείλεται η επιτυχία της Mercedes-Benz Ελλάς;
Απ.: Η Mercedes-Benz Ελλάς λειτουργεί ως ομάδα, και θα σας εξηγήσω τι σημαίνει αυτό για μένα και τους συνεργάτες μου. Γνωρίζουμε όλοι τους εταιρικούς στόχους και πάνω σε αυτούς χτίζουμε και τους ατομικούς μας ώστε να γινόμαστε καλύτεροι ως αυτόνομες οντότητες, ως άνθρωποι και ως επαγγελματίες. Σε όλα αυτά προσθέστε το ήθος και γενικότερα τις κοινές αξίες που χαρακτηρίζουν κάθε μέλος της ομάδας αλλά και τους συνεργάτες μας και θα έχετε τη συνταγή της επιτυχίας. Πάνω απ’ όλα όμως μας αρέσει να μένουμε προσγειωμένοι στην πραγματικότητα. Γι’ αυτό εκτιμούμε απεριόριστα το γεγονός ότι αντιπροσωπεύουμε κορυφαία προϊόντα, ότι έχουμε την αμέριστη συμπαράσταση της μητρικής εταιρείας και απλά βάζουμε το δικό μας πάθος σε όλα όσα κάνουμε και αφήνουμε το αποτέλεσμα να μιλάει για εμάς.
Ερ.: Δώστε μας λίγα στοιχεία σχετικά με τα σχέδια της εταιρείας το επόμενο διάστημα.
Απ.: Ηδη βρισκόμαστε πέντε χρόνια μετά το λανσάρισμα της Α-Class και έξι χρόνια μετά αυτό της B-Class, η οποία ουσιαστικά ήταν το πρώτο μοντέλο της νέας γενιάς των compact cars της Mercedes-Benz. Βρισκόμαστε λοιπόν κοντά στο τέλος ενός επιτυχημένου κύκλου και στο ξεκίνημα ενός νέου με αφετηρία το 2018. Περιμένουμε την ανανέωση της υφιστάμενης γκάμας, αλλά και την περαιτέρω διεύρυνσή της με νέα μοντέλα και νέες μάρκες. Επιπλέον, τα επόμενα χρόνια θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Γι’ αυτό τον λόγο, άλλωστε, λανσάραμε ένα νέο brand, με την ονομασία EQ, το οποίο ειδικά μετά το 2020 θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα αυτοκινητιστικά δρώμενα, καθώς οι προβλέψεις αναφέρουν ότι σε μία δεκαετία από σήμερα τα ηλεκτρικά μοντέλα θα αντιπροσωπεύουν το 25% των συνολικών πωλήσεών μας. Για εμάς στην Ελλάδα, βραχυπρόθεσμος στόχος είναι να λανσάρουμε με επιτυχία το σύμπλεγμα των υπηρεσιών που περιλαμβάνονται στο «οικοσύστημα» Mercedesme, δίνοντας έμφαση σε αυτό που ονομάζουμε συνδεσιμότητα και επιδιώκοντας παράλληλα να εκσυγχρονίσουμε περαιτέρω οτιδήποτε αφορά την εξυπηρέτηση και την εμπειρία του πελάτη.
Ερ.: Σε επίπεδο αγοράς και φορολογικού συστήματος τι θα προτείνατε να αλλάξει;
Απ.: Στην παρούσα φάση, όσο και να ακούγεται οξύμωρο, δε θα πρότεινα κάτι. Οι αλλαγές είναι τόσες πολλές τα τελευταία χρόνια, που το ερώτημα δεν είναι αν αυτές είναι καλές ή κακές, αλλά αν προλαβαίνει κανείς να τις αξιολογήσει και να εναρμονιστεί με αυτές. Πάνω απ’ όλα χρειαζόμαστε σταθερότητα. Ενα πλαίσιο, φορολογικό ή οικονομικό χρειάζεται τον απαραίτητο χρόνο εξοικείωσης. Αν γίνονται συχνές και ξαφνικές αλλαγές, με βάση μόνο τις εισπρακτικές ανάγκες που προκύπτουν, δημιουργείται μια ασφυκτική κατάσταση μέσα στην οποία είναι αδύνατο να λειτουργήσει μια επιχείρηση. Η πορεία της αγοράς αυτοκινήτου εξαρτάται από την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Γι’ αυτό προέχει η γενικότερη ανάκαμψη και μετά συζητάμε τα υπόλοιπα.
Ερ.: Μπορείτε να κάνετε μια πρόβλεψη για το 2017; Είστε αισιόδοξος;
Απ.: Πρόβλεψη δεν μπορώ να κάνω. Παραμένω όμως αισιόδοξος γιατί η αισιοδοξία είναι στο DNA μας και σε συνδυασμό με τα όσα προανέφερα μας έχει οδηγήσει σε επιτυχίες τα τελευταία χρόνια. Μην ξεχνάμε ότι λόγω κρίσης χάσαμε το 90% των πωλήσεών μας και μέσα σε τρία χρόνια καταφέραμε να τριπλασιάσουμε τα ποσοστά μας. Εχουμε σημειώσει τα μεγαλύτερα μερίδια που είχαμε ποτέ στην Ελλάδα. Αυτό δεν μπορείς να το πετύχεις αν δεν είσαι αισιόδοξος και δεν ελπίζεις, γιατί τότε γίνεσαι εσωστρεφής, και αυτό είναι καταστροφικό. Εμπιστεύομαι την ομάδα μας, το δίκτυό μας, τα προϊόντα που αντιπροσωπεύουμε και εκτιμώ ότι θα καταγράψουμε και άλλες επιτυχίες. Θα είναι ευχής έργο, λοιπόν, αν η αγορά αυτοκινήτου κινηθεί ανοδικά το 2017, έστω και με μικρό ποσοστό αύξησης. Ωστόσο, όσο οι ετήσιες πωλήσεις βρίσκονται κάτω του ορίου των 120.000 οχημάτων, κανείς δεν μπορεί να πανηγυρίζει.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr