F1: Πιο μαλακά, πιο γρήγορα!
Η φετινή χρονιά με τους νέους κανονισμούς έχει ανατρέψει τα δεδομένα σε πολλούς τομείς ένας εξ’ αυτών είναι και τα ελαστικά.
Σχεδόν σε όλες τους αγώνες φέτος είχαμε νέο ρεκόρ πίστας. Μάλιστα σε διαδρομές που δεν έχουν σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια όπως η πίστα της Σουζούκα όπου μπορεί να γίνει αντιπαραβολή η βελτίωση των χρόνων είναι θεαματική. Παρακολουθώντας το γύρο που έδωσε την pole στο Χάμιλτον στη Σουζούκα είδαμε το χρονόμετρο να σταματάει στο 1:27.3. Ο χρόνος αυτός αποτελεί απόλυτο ρεκόρ πίστας και είναι κατά 3.3 sec καλύτερος από τον αντίστοιχο περσινό που έδωσε την pole στο Ρόσμπεργκ.
Προφανώς δεν έκανε τόσο μεγάλη διαφορά το φάρδος των ελαστικών που φέτος είναι αυξημένο κατά 20%. Σίγουρα ρόλο παίζει και η αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων που φέτος είναι βελτιωμένη λόγω φαρδύτερων αμαξωμάτων. Το σημαντικότερο όμως ρόλο έχουν παίξει οι νέες γόμες της Pirelli που έχουν διαφορετικούς σκελετούς.
Τα ελαστικά του 2017 έχουν σημαντικά μεγαλύτερη αντοχή και σταθερότητα στις θερμικές καταπονήσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται έντονα η απόδοσή τους λόγω σκληρής χρήσης. Επίσης έχουν σχεδόν μηδενιστεί τα φαινόμενα παραμόρφωσης και τοπικής αποκόλλησης του πέλματος λόγω υπερθέρμανσης.
Αγώνας |
Πάρα πολύ μαλακή |
Πολύ μαλακή |
Μαλακή |
Μέση |
Σκληρή |
Aυστραλία |
a |
a |
a |
|
|
Κίνα |
|
a |
a |
a |
|
Μπαχρέιν |
|
a |
a |
a |
|
Ρωσία |
a |
a |
a |
|
|
Ισπανία |
|
|
a |
a |
a |
Moνακό |
a |
a |
a |
|
|
Καναδάς |
a |
a |
a |
|
|
Aζερμπαϊτζάν |
|
a |
a |
a |
|
Aυστρία |
a |
a |
a |
|
|
Βρετανία |
|
a |
a |
a |
|
Ουγγαρία |
|
a |
a |
a |
|
Bέλγιο |
a |
a |
a |
|
|
Iταλία |
|
a |
a |
a |
|
Σιγκαπούρη |
a |
a |
a |
|
|
Mαλαισία |
|
a |
a |
a |
|
Ιαπωνία |
|
a |
a |
a |
|
ΗΠΑ |
a |
a |
a |
|
|
Mεξικό |
a |
a |
a |
|
|
Bραζιλία |
|
a |
a |
a |
|
Άμπου Ντάμπι |
a |
a |
a |
|
|
Αξιοποιώντας όλα τα παραπάνω η Pirelli επιλέγει για τους αγώνες τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της. Αν ρίξει κανείς μια ματιά στις επιλογές γομών στους αγώνες γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η σκληρή γόμα έμεινε στα αζήτητα. Επιλέχθηκε μόνο μια φορά στο Ισπανικό GP και ούτε εκεί χρησιμοποιήθηκε ιδιαίτερα.
Επιπλέον η μέση γόμα έχει κάνει ελάχιστους γύρους αγώνα στις πίστες που επιλέχθηκε, ούτε λόγος φυσικά για τις δοκιμές. Έτσι απομένουν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της Pirelli με την πολύ μαλακή (κόκκινο σιρίτι) να πρωταγωνιστεί στην πλειονότητα των περιπτώσεων.
Η συγκεκριμένη γόμα δεν είχε εμφανιστεί ποτέ στην Ιαπωνία και όπως φάνηκε και στον αγώνα ήταν ταχύτερη κατά 7 δέκατα σε σχέση με τη μαλακή γόμα. Έτσι λοιπόν από τα 3.3 sec διαφοράς του περσινού με το φετινό χρόνο της pole τα 7 δέκατα οφείλονται στην επιλογή πιο μαλακής γόμας για το συγκεκριμένο αγώνα. Πέρυσι η Pirelli στην Ιαπωνία είχε πάει τη σκληρή τη μέση και τη μαλακή γόμα. Πέρυσι χρειάστηκαν δυο αλλαγές ελαστικών. Φέτος παρότι τα ελαστικά ήταν πιο μαλακά χρειάστηκε μόνο μια αλλαγή ελαστικών.
Αντίστοιχα στον επόμενο αγώνα την ερχόμενη Κυριακή 22/10 στην πίστα του Ώστιν, στο Τέξας εντυπωσιάζει το γεγονός ότι όλοι οι οδηγοί επέλεξαν με συντριπτική πλειοψηφία την πάρα πολύ μαλακή γόμα η οποία θα χρησιμοποιηθεί στη συγκεκριμένη πίστα για πρώτη φορά.
Λογικά θα δούμε να χρησιμοποιείται στις δοκιμές ενώ στον αγώνα θα πρωταγωνιστήσει η πολύ μαλακή γόμα. Οι χρόνοι ρεκόρ στις περισσότερες πίστες της F1 οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στα ελαστικά, στα νέα φαρδύτερα αμαξώματα και στις επιλογές πιο μαλακών γομών καθώς αυτές αποδεικνύονται ανθεκτικές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr