Δοκιμάζουμε: Range Rover Evoque Cabrio
17.12.2017
09:33
Μέχρι σήμερα στην ιστορία της αυτοκίνησης δεν είχε φτιαχτεί ανοιχτό SUV. Αρκετοί κατασκευαστές όπως η Jeep, το όνομα της οποίας χρησιμοποιείται καταχρηστικά για όλα τα μοντέλα της κατηγορίας «τζιπάκια»...
... έχουν δημιουργήσει ανοιχτά αυτοκίνητα, όπως το Wrangler αλλά με περιορισμούς: π.χ. roll bar ή άνοιγμα οροφής με συγκεκριμένο τρόπο. Επιπλέον, η ίδια η Land Rover διέθετε το θρυλικό 90/110 σε ανοιχτή έκδοση αλλά με ανάλογους περιορισμούς.
Για πρώτη φορά η Land Rover ως κατασκευάστρια προχωρά στη δημιουργία ενός ανοιχτού SUV με ηλεκτρική υφασμάτινη οροφή. Ως πλατφόρμα χρησιμοποιήθηκε το Range Rover Evoque, ένα αυτοκίνητο που από την αρχή της παρουσίασής του αποτέλεσε fashion statement. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι επιστρατεύτηκε ακόμη και η κυρία Βικτόρια Μπέκαμ στη σχεδίαση του Evoque. Πράγματι, το μικρό Range Rover ξεχωρίζει με την εμφάνισή του τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, με τον περιστροφικό διακόπτη ταχυτήτων να είναι ίσως το highlight της σχεδίασης. Οι μηχανικοί της εταιρείας τόλμησαν δημιουργώντας ένα μοναδικό αυτοκίνητο. Το Range Rover Evoque Cabrio είναι το πρώτο ανοιχτό 4κίνητο, 4θεσιο SUV στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Για να διατηρηθεί στα γνωστά επίπεδα της Range Rover η ακαμψία του αμαξώματος, το βάρος αυξήθηκε κοντά στα 300 kg σε σχέση με το κλειστό Evoque φτάνοντας τα 1.967. Η υφασμάτινη κουκούλα ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά -σε 18 sec και εν κινήσει έως 48 km/h- και αποθηκεύεται σ’ έναν χώρο πίσω από τα πίσω καθίσματα. Το Range Rover Evoque Cabrio είναι 4θέσιο και μπορεί στα πίσω καθίσματα να φιλοξενήσει άνετα δύο ενήλικες.
Ο μόνος περιορισμός αφορά τον χώρο αποσκευών που είναι ρηχός και μικρός (251 lt). Δύσκολα θα χωρέσουν οι αποσκευές 4 ατόμων για ένα Σαββατοκύριακο - ούτε λόγος για οικογενειακές μετακινήσεις. Παρατηρώντας το ανοιχτό, σ’ εντυπωσιάζει - πρόκειται για ένα ξεχωριστό σχήμα που δεν έχει όμοιό του. Αν στόχος σας είναι να βρίσκεστε στο επίκεντρο της προσοχής, αυτό είναι το όχημά σας. Εμείς για χρόνια λέγαμε ότι αν κάποιος κατεβαίνει οδικώς στην Ψαρού, τότε χρειάζεται τουλάχιστον μια G Class 63 AMG. Πλέον θεωρούμε πως το απόλυτο αυτοκίνητο για να φτάσεις στην κοσμοπολίτικη παραλία είναι το Evoque Cabrio.
Για πρώτη φορά η Land Rover ως κατασκευάστρια προχωρά στη δημιουργία ενός ανοιχτού SUV με ηλεκτρική υφασμάτινη οροφή. Ως πλατφόρμα χρησιμοποιήθηκε το Range Rover Evoque, ένα αυτοκίνητο που από την αρχή της παρουσίασής του αποτέλεσε fashion statement. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι επιστρατεύτηκε ακόμη και η κυρία Βικτόρια Μπέκαμ στη σχεδίαση του Evoque. Πράγματι, το μικρό Range Rover ξεχωρίζει με την εμφάνισή του τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, με τον περιστροφικό διακόπτη ταχυτήτων να είναι ίσως το highlight της σχεδίασης. Οι μηχανικοί της εταιρείας τόλμησαν δημιουργώντας ένα μοναδικό αυτοκίνητο. Το Range Rover Evoque Cabrio είναι το πρώτο ανοιχτό 4κίνητο, 4θεσιο SUV στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Για να διατηρηθεί στα γνωστά επίπεδα της Range Rover η ακαμψία του αμαξώματος, το βάρος αυξήθηκε κοντά στα 300 kg σε σχέση με το κλειστό Evoque φτάνοντας τα 1.967. Η υφασμάτινη κουκούλα ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά -σε 18 sec και εν κινήσει έως 48 km/h- και αποθηκεύεται σ’ έναν χώρο πίσω από τα πίσω καθίσματα. Το Range Rover Evoque Cabrio είναι 4θέσιο και μπορεί στα πίσω καθίσματα να φιλοξενήσει άνετα δύο ενήλικες.
Ο μόνος περιορισμός αφορά τον χώρο αποσκευών που είναι ρηχός και μικρός (251 lt). Δύσκολα θα χωρέσουν οι αποσκευές 4 ατόμων για ένα Σαββατοκύριακο - ούτε λόγος για οικογενειακές μετακινήσεις. Παρατηρώντας το ανοιχτό, σ’ εντυπωσιάζει - πρόκειται για ένα ξεχωριστό σχήμα που δεν έχει όμοιό του. Αν στόχος σας είναι να βρίσκεστε στο επίκεντρο της προσοχής, αυτό είναι το όχημά σας. Εμείς για χρόνια λέγαμε ότι αν κάποιος κατεβαίνει οδικώς στην Ψαρού, τότε χρειάζεται τουλάχιστον μια G Class 63 AMG. Πλέον θεωρούμε πως το απόλυτο αυτοκίνητο για να φτάσεις στην κοσμοπολίτικη παραλία είναι το Evoque Cabrio.
Ανοιξέ το
Πρόκειται για πραγματικό Range Rover σε ό,τι αφορά στην ακαμψία του αμαξώματος αλλά και τη συμπεριφορά στον δρόμο. Το είχαμε στα χέρια μας για 3 ημέρες στην έκδοση με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 180 PS και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο. Κινείται αβίαστα χωρίς στρεβλώσεις ή αναίτια κοπανήματα χάρη και στην εξαίρετη αερανάρτηση που είχε το αυτοκίνητο... δοκιμής μας. Η ροπή του πετρελαιοκινητήρα επιτρέπει να πραγματοποιήσετε ένα ασφαλές προσπέρασμα σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο.
τις στροφές κρύβει τόσο το βάρος όσο και το ύψος του επιτρέποντάς σου να κινηθείς σβέλτα. Κακά τα ψέματα, όμως, το Evoque Cabrio δεν φτιάχτηκε για να γράψει ιστορία κόντρα στο χρονόμετρο. Φτιάχτηκε για χαλαρές, ερωτικές βόλτες το χάραμα ή το σούρουπο με την κατάλληλη παρέα και την ανάλογη μουσική. Δεν θα πει όχι σε μια κατάβαση σε δύσβατο χωματόδρομο στην παραλία, ενώ θα ανέβει από την Αράχοβα στη Φτερόλακκα χωρίς αλυσίδες, με ανοιχτή οροφή, και τα σκι να εξέχουν στο πίσω κάθισμα. Αν αυτό δεν είναι η επιτομή του cool, τότε τι;
Στον αυτοκινητόδρομο, με κλειστή οροφή, έχεις την αίσθηση πως οδηγείς απλό Evoque. Υπάρχει παντελής έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων ή στροβιλισμών. Με ανοιχτή οροφή και χρησιμοποιώντας τον ανεμοθραύστη για να καλύψεις τα πίσω καθίσματα, μπορείς να ταξιδέψεις με ταχύτητες λίγο πάνω από τα όρια της νομιμότητας, συζητώντας χαμηλόφωνα. Σίγουρα οι κυρίες θα εκτιμούσαν την ύπαρξη αεραγωγού ζεστού αέρα στον αυχένα τους.
Συνοψίζοντας πρόκειται για κάτι μοναδικό, που δημιούργησε μια νέα κατηγορία. Αν στόχος σας είναι να ξεχωρίζετε, μην κοιτάτε αλλού. Αν ψάχνετε cabrio, να κάτι πρωτότυπο. Αν θέλετε οικογενειακό αυτοκίνητο, δείτε το νέο Range Rover Velar. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο απολαυστικό αυτοκίνητο ειδικών προδιαγραφών από τη Range Rover. Ακούμπησέ το! Η συνδεσιμότητα και η ψυχαγωγία είναι στα δυνατά σημεία του Evoque Cabrio. Το In Control Touch Pro είναι ένα προηγμένο λογισμικό πολυμέσων που οι επιβάτες μπορούν να χειριστούν μέσα από μια οθόνη αφής 10 ιντσών, που αντιλαμβάνεται και χειρονομίες χωρίς επαφή ενώ υπάρχει και φωνητικός έλεγχος.
Το σύστημα διπλής προβολής επιτρέπει σε οδηγό και συνοδηγό να παρακολουθούν διαφορετικό περιεχόμενο στην ίδια οθόνη. Ετσι ο οδηγός μπορεί να βλέπει τις οδηγίες πλοήγησης και ο συνοδηγός τηλεόραση χρησιμοποιώντας τα ασύρματα ακουστικά White Fire. Το Evoque Cabrio διαθέτει πάντως και κορυφαίο ηχοσύστημα, το Meridian Digital Surround με 12 ηχεία. Ανάμεσα στις διαθέσιμες εφαρμογές είναι το Spotify για να μπορείτε να απολαμβάνετε τα τραγούδια της αρεσκείας σας. Υπάρχει μάλιστα δυνατότητα να φτιάξετε βιβλιοθήκη και να αποθηκεύσετε τραγούδια ώστε να τα απολαμβάνετε ακόμη και εκτός σύνδεσης.
Παντός εδάφους
Το ανοιχτό Evoque παραμένει ένα ικανό τετρακίνητο όχημα εκτός δρόμου. Φέρει το εξελιγμένο σύστημα 4κίνησης της Range Rover, All Terrain Progress Control που διαθέτει επιμέρους χαρτογραφήσεις ανάλογα με το πού κινείται το αυτοκίνητο. Ετσι, λοιπόν, αλλάζοντας χαρτογράφηση, μπορείς ν’ αντιμετωπίσεις συνθήκες όπως χιόνι ή λάσπη, βραχώδες έδαφος, αλλά και άμμο ή σαθρά εδάφη. Επιπλέον, μπορείς να κατέβεις μια κατηφόρα με έντονη κλίση και ολισθηρή επιφάνεια με ταχύτητα μέχρι 30 km/h. Η αλλαγή της χαρτογράφησης μεταβάλλει την παραμετροποίηση του κινητήρα, του κιβωτίου, των διαφορικών αλλά και της ανάρτησης (αερανάρτηση) προσαρμόζοντας τη συμπεριφορά του οχήματος.
Το Range Rover Evoque cabrio μπορεί να μπει σε νερό βάθους μισού μέτρου χωρίς κανένα πρόβλημα. Υπάρχει μάλιστα και ειδικό ραντάρ που δείχνει στον οδηγό το βάθος του νερού. Η μετάδοση της κίνησης μέσω του συστήματος Active Driveline γίνεται από τον εμπρός προς τον πίσω άξονα σε κλάσματα δευτερολέπτου όταν απαιτείται. Τέλος, το Range Rover Evoque Cabrio έχει τη δυνατότητα ρυμούλκησης φορτίου μέχρι 1.500 kg. Στοιχείο σημαντικό για όσους πιθανόν θέλουν να συνδυάσουν και τη μεταφορά ταχύπλοου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.999 cc
Ισχύς: 180 PS στις 4000 rpm
Ροπή: 43,8 kgm από 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,3 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 8,5 (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 149 gr/km
Βάρος: 1.967 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.370/1.980/1.609 mm
Χώρος αποσκευών: 251 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 275 ευρώ
Τιμή: Από 85.000 ευρώ (έκδοση HSE Dynamic)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr