Δοκιμάζουμε το νέο Mitsubishi Evolution
Hταν ένα μικρό σοκ για εμάς η πρώτη εικόνα στην παρουσίαση του νέου Mitsubishi Lancer Evolution: ένα EVO 9 να κοντράρεται με ένα Subaru Sti και μια τεράστια… ορατή διαγραφή πάνω στη φωτογραφία: «Επιχειρούμε ρήξη με το παρελθόν… Το νέο EVO δεν ονομάζεται EVO 10, δεν είναι συνέχεια του 9, δεν έχει στόχο να ανταγωνιστεί το Subaru Impreza Sti. Η Mitsubishi αλλάζει πορεία. Το νέο EVO είναι η πιο γρήγορη έκδοση της σειράς Lancer. Με αυτό στο μέλλον σκοπεύουμε να μπούμε στην κατηγορία τω
Hταν ένα μικρό σοκ για εμάς η πρώτη εικόνα στην παρουσίαση του νέου Mitsubishi Lancer Evolution: ένα EVO 9 να κοντράρεται με ένα Subaru Sti και μια τεράστια… ορατή διαγραφή πάνω στη φωτογραφία: «Επιχειρούμε ρήξη με το παρελθόν… Το νέο EVO δεν ονομάζεται EVO 10, δεν είναι συνέχεια του 9, δεν έχει στόχο να ανταγωνιστεί το Subaru Impreza Sti. Η Mitsubishi αλλάζει πορεία. Το νέο EVO είναι η πιο γρήγορη έκδοση της σειράς Lancer. Με αυτό στο μέλλον σκοπεύουμε να μπούμε στην κατηγορία των BMW M3 και Audi S4».
Το νέο EVO είναι καλά εξοπλισμένο. Εχει από αυτόματο κιβώτιο (έξι ταχυτήτων) και πλοήγηση μέχρι ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Σημειώστε ότι είναι το πρώτο EVO στην ιστορία με τέτοια «καλούδια». Δεν απευθύνεται λοιπόν πλέον μόνο σε ανθρώπους που την Κυριακή φοράνε κράνος και γάντια, αλλά σε ένα ευρύτερο κοινό που μέχρι χτες ίσως και να απέφευγε το EVO λόγω εμφάνισης και σπαρτιάτικης λογικής.
Κοιτώντας περιμετρικά το αυτοκίνητο στο μαύρο (sic) χρώμα του λανσαρίσματος, σιγουρευόμαστε ότι η εμφάνιση είναι η καλύτερη που είχε ποτέ EVO. Μπαίνοντας στο εσωτερικό τα μπάκετ καθίσματα και τα paddles πίσω από το τιμόνι σε «φτιάχνουν» αμέσως. Το νέο EVO έχει αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που επιτρέπει τις αλλαγές με paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ δεν υπάρχει πια πεντάλ συμπλέκτη. Επιπλέον, μπορείς να αλλάζεις ταχύτητες με τον μοχλό τραβώντας τον μπρος-πίσω ή να επιλέξεις την αυτόματη λειτουργία. Ανεξαρτήτως πώς αλλάζεις σχέσεις, υπάρχουν τρία επίπεδα: Normal, Sport, Super Sport, με το τελευταίο να συστήνεται για οδήγηση σε πίστα.
Το αίμα νερό δεν γίνεται. Το EVO μπορεί να «κυρίλεψε», αλλά έχει στα γονίδιά του την… αλητεία. Ετσι συνεχίζει να επιταχύνει και να επιβραδύνει με αντικοινωνικούς ρυθμούς, ενώ στις στροφές είναι απλώς άπαιχτο. Το τιμόνι ξυράφι, εφάμιλλο των προγόνων του, το σασί εξαιρετικά άκαμπτο (39% πιο άκαμπτο από το EVO IX), η ανάρτηση δεν επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα, αλλά ούτε κοπανάει υπερβολικά, ενώ η χρηστικότητα των paddles είναι άριστη. Σε «στριφτερή» ανηφορική διαδρομή προς το χιονοδρομικό της Σιέρα Νεβάδα μας δημιουργήθηκε η αίσθηση ότι παίζαμε ηλεκτρονικό. Ναι, είναι τόσο εύκολο να πας απίστευτα γρήγορα με το νέο EVO. Ανεβάζεις - κατεβάζεις με τα paddles πιο γρήγορα απ’ ό,τι το σκέφτεσαι, στρίβεις μένοντας στο γκάζι και το αυτοκίνητο «ακούει» χάρη και στο εξελιγμένο «Active Yaw Control».
Το S-AWC συνδυάζει τα ACD (Active Center Differential), AYC (Active Yaw Control), Active Stability Control (ASC) και Sport ABS, με στόχο την ουδέτερη συμπεριφορά και την απόλυτη ευστάθεια
Ακόμη κι αν τα χιλιόμετρα είναι τόσα πολλά στην είσοδο της στροφής -που οποιοδήποτε άλλο EVO θα υπέστρεφε-, στο νέο EVO η δύναμη πάει στον πίσω εσωτερικό τροχό, ενώ ταυτόχρονα το ASC φρενάρει τον εμπρός εξωτερικό και απλώς…στρίβεις. Μόνο στα φρένα καταλαβαίνεις την αύξηση του βάρους (+130kg). Ο κινητήρας (12 kg πιο ελαφρύς) είναι πιο γραμμικός, με λιγότερη υστέρηση από τον προηγούμενο στις χαμηλές στροφές και πιο ομοιογενή καμπύλη ροπής.
Ακόμη κι αν προσπαθήσεις… δεν βγαίνεις από τον δρόμο, άνετα όμως σπέρνεις τον τρόμο στο διάβα σου και εισπράττεις κατάρες για μια ζωή. Οι δημόσιοι δρόμοι βέβαια δεν είναι για «κανιβαλισμούς» αλλά για μετακινήσεις. Eτσι, την επόμενη μέρα βρεθήκαμε στην πίστα.
Εκεί είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πόσο διακριτική είναι η παρέμβαση των ηλεκτρονικών πέρα από το όριο και πόσο ασφαλείς οι αντιδράσεις του EVO. Χωρίς κανέναν ενδοιασμό λέμε ότι πρόκειται για το πρώτο EVO που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και ένας θερμοκέφαλος πιτσιρικάς χωρίς να αποτελέσει δημόσιο κίνδυνο.
Προσπαθείς να φέρεις το αυτοκίνητο σε δύσκολη θέση, αλλά αυτό αρνείται πεισματικά να γυρίσει. Τα ηλεκτρονικά παρεμβαίνουν, σου κόβουν γκάζι τα διαφορικά, μοιράζουν «σοφά» τη δύναμη, και πάμε για την επόμενη στροφή. Λες άμα το στραμπουλίξω να γυρίσει; Μπααα, με τίποτα…
Με τα ηλεκτρονικά σβηστά και το κιβώτιο σε Super Sport Mode το EVO σού επιτρέπει να «πιάσεις χρόνους» κινούμενο σε τροχιά ή να χορτάσεις «πάντες» μέχρι να παραδώσουν πνεύμα τα Dunlop 245/40/18.
Ακόμη και με το πλάι το EVO δεν κάνει χαζά πράγματα, με την ανάρτηση να βοηθά τον έλεγχο της πλαγιολίσθησης, οριοθετώντας στο ελάχιστο τις μετατοπίσεις φορτίου. Στον δρόμο της επιστροφής προς το αεροδρόμιο βρήκαμε αφορμή να γκρινιάξουμε για το επίπεδο θορύβου μετά τα 120-130 km/h. Με δεδομένο ότι οι Ιάπωνες θέλουν στο μέλλον να τοποθετήσουν το αυτοκίνητο σε μια κατηγορία τετράθυρων υπεραυτοκινήτων, όπου σήμερα παίζουν μόνοι τους οι Γερμανοί, χρειάζεται να κάνουν κάτι παραπάνω σ’ αυτό τον τομέα.
Για όσους ενδιαφέρονται για αγώνες, θα υπάρξει έκδοση Γκρουπ Ν - θα ομολογκαριστεί τον Ιούλιο με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Υπάρχει δυνατότητα να παραγγείλετε και «πολιτικό» EVO με 5άρι κιβώτιο, αλλά μόνο στο πιο φτωχό επίπεδο εξοπλισμού. Ωστόσο κατά την άποψή μας αυτό αποτελεί αναχρονισμό.
Οσο για την τιμή του πλούσια εξοπλισμένου μοντέλου, βάλτε στην άκρη 60 χιλιάρικα…
MITSUBISHI EVOLUTION | 2.0 lt |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.998 cc |
ΙΣΧΥΣ | 295 PS / 6.500 rpm |
ΡΟΠΗ | 37,1 kgm / 3.500 rpm |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100km/h | 6,3 sec |
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ | 242 km/h |
ΜΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (/100km) | 10,5 lt |
ΚΙΒΩΤΙΟ | Αυτόματο 6 σχέσεων |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (MxΠxΥ) | 4.505 x 1.810 x 1.480 mm |
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩN | 380 lt |
ΒΑΡΟΣ | 1.600 kg |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 gr/km | 250 |
ΤΙΜΗ (εκτίμηση) | 60.000 ευρώ |
<DOWNLOAD I> Τα πάντα για το Mitsubishi Lancer Evolution <DOWNLOAD II> Kατεβάστε σε pdf αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Lancer Evolution
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr