Οδηγούμε τη νέα BMW 630GT
11.12.2017
09:08
Η BMW αιφνιδιάζει με την παρουσίαση ενός αυτοκινήτου Gran Tourismo βασισμένο στη σειρά 5 το οποίο ονομάζει 630GT.
Τις προηγούμενες μέρες κατά τη διάρκεια της πανελλήνιας παρουσίασης της BMW στα Καλάβρυτα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε εκτός από την ολοκαίνουργια BMW X3 και την 630GT.
Η προηγούμενη σειρά 5 είχε έκδοση GT η νέα σειρά 5 δε θα έχει. Αντ’ αυτής δημιουργήθηκε η σειρά 6 Gran Turismo. Σύμφωνα με τη BMW η συγκεκριμένη έκδοση συνδυάζει την άνεση μεγάλων αποστάσεων ενός πολυτελούς σεντάν με το γοητευτικό στυλ ενός κουπέ.
Ένας συνδυασμός αυξημένης χρήσης αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής έχει μειώσει το βάρος της νέας BMW Σειράς 6 Gran Turismo κατά 150 kg περίπου σε σχέση με την παλιά 5αρα GT. Διαβάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου αξιολογήσαμε: Ο πίσω άξονας διαθέτει αερανάρτηση με αυτόματο σύστημα ρύθμισης ύψους (βασικός εξοπλισμός).
Η αερανάρτηση στους δύο άξονες επιτρέπει τη ρύθμιση της απόσταση από το έδαφος μπορεί να αυξηθεί κατά 20 mm μέσω ενός μπουτόν, για χωματόδρομο ή σε μια απότομη κλίση (ράμπα). Μπορεί επίσης να χαμηλώσει κατά 10 mm – είτε με επιλογή, είτε αυτόματα όταν είναι επιλεγμένο το SPORT mode ή η ταχύτητα ξεπεράσει τα 120 km/h. Επίσης η BMW 630GT της δοκιμής μας διέθετε και σύστημα παθητικής τετραδιεύθυνσης.
Ένας συνδυασμός αυξημένης χρήσης αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής έχει μειώσει το βάρος της νέας BMW Σειράς 6 Gran Turismo κατά 150 kg περίπου σε σχέση με την παλιά 5αρα GT. Διαβάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου αξιολογήσαμε: Ο πίσω άξονας διαθέτει αερανάρτηση με αυτόματο σύστημα ρύθμισης ύψους (βασικός εξοπλισμός).
Η αερανάρτηση στους δύο άξονες επιτρέπει τη ρύθμιση της απόσταση από το έδαφος μπορεί να αυξηθεί κατά 20 mm μέσω ενός μπουτόν, για χωματόδρομο ή σε μια απότομη κλίση (ράμπα). Μπορεί επίσης να χαμηλώσει κατά 10 mm – είτε με επιλογή, είτε αυτόματα όταν είναι επιλεγμένο το SPORT mode ή η ταχύτητα ξεπεράσει τα 120 km/h. Επίσης η BMW 630GT της δοκιμής μας διέθετε και σύστημα παθητικής τετραδιεύθυνσης.
Με μήκος 5.091 mm η νέα BMW Σειρά 6 Gran Turismo είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Το εμπρός τμήμα έχει χαρακτηριστική, εμφάνιση BMW με τους φακούς των στάνταρ προβολέων LED να εκτείνονται κατά μήκος της μάσκας. Κοιτώντας από το πλάι το αυτοκίνητο μαντεύεις το μακρύ μεταξόνιο (3.070 mm) ενώ εντυπωσιάζει η απουσία πλαισίου στα παράθυρα. Τέλος το τρισδιάστατο στυλ των πίσω φώτων προσθέτει μία ακόμα εντυπωσιακή πινελιά.
Φτιαγμένη για να ταξιδεύει
Μπαίνοντας στο εσωτερικό της BMW 630GT αισθάνεσαι αμέσως οικεία. Η εργονομία και η διάταξη δε διαφέρει από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της εταιρείας. Τα όργανα είναι χτισμένα γύρω από τη θέση του οδηγού που εντυπωσιάζει με την ευρυχωρία της. Η υπερυψωμένη θέση βοηθά στην ορατότητα ενώ τα υλικά και η ποιότητα κατασκευής της καμπίνας διαμορφώνουν μία αίσθηση αρχοντιάς. Το πίσω κάθισμα έχει 3 θέσεις κανονικού μεγέθους με άπλετο χώρο για τα πόδια. Καθότι στο ταξίδι ήμασταν 3 συνάδελφοι στο αυτοκίνητο, άδραξα την ευκαιρία να καθίσω για λίγο πίσω, απολαμβάνοντας πραγματικά την μοναδική αίσθηση άνεσης που θυμίζει σαλόνι σπιτιού. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα comfort που διατίθενται προαιρετικά για το πίσω τμήμα επιτρέπουν τη ρύθμιση της γωνίας κλίσης της πλάτης με το πάτημα ενός μπουτόν.
Το πορτμπαγκάζ ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 610lt. Η διαιρούμενη 40 : 20 : 40 πλάτη των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνεται ηλεκτρικά μέσω μπουτόν στο χώρο αποσκευών. Το κάλυμμα αποτελείται από δύο τμήματα, είναι άκαμπτο και αποθηκεύεται σε θάλαμο κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει το σύστημα iDrive, μαζί με το touch pad στην κεντρική κονσόλα και το control display. Η οθόνη υψηλής ανάλυσης 12,5 ιντσών, διαθέτει φωνητικό έλεγχο αλλά και σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών. Επίσης υπάρχει Head-Up Display, με επιφάνεια προβολής 70% μεγαλύτερη από πριν.
Τα συστήματα ενεργητικής της νέας BMW Σειράς 6 Gran Turismo χρησιμοποιούν κάμερα και προαιρετικούς αισθητήρες ραντάρ/υπερήχων για την παρακολούθηση της περιοχής γύρω από το όχημα. Το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και πεζού - Collision και Pedestrian Warning – με λειτουργία City Collision Mitigation περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ η λίστα προαιρετικών επιλογών προσφέρει βελτιωμένη έκδοση του Active Cruise Control με Stop & Go που λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 0 και 210 km/h. Το Steering & Lane control assistant χρησιμοποιεί τις σημάνσεις του δρόμου και τα προπορευόμενα οχήματα για προσανατολισμό και βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα του. Τα συστήματα Lane Departure και Lane Change Warning, Side Collision Warning και το Evasion Aid αυξάνουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας βοηθώντας τον οδηγό με τις κατάλληλες διορθωτικές παρεμβάσεις στο τιμόνι. Οι προειδοποιήσεις κυκλοφορίας (Crossing traffic warning), προτεραιότητας (Priority warning), διασταύρωσης (Crossroads warning) και λάθους κατεύθυνσης στον αυτοκινητόδρομο (Wrong-way warning) συμβάλλουν στην αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων. Τέλος, η BMW Σειρά 6 Gran Turismo διατίθεται κατόπιν παραγγελίας με το στοιχείο Remote Control Parking.
Το σύστημα ενημέρωσης κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο (Real Time Traffic Information) επισημαίνει το μποτιλιάρισμα. Το On-Street Parking Information βοηθά στην ανεύρεση σημείων στάθμευσης στο πλάι του δρόμου, ενώ η λειτουργία Remote 3D View επιτρέπει στους οδηγούς να βλέπουν live εικόνες του αυτοκινήτου τους και της γύρω περιοχής στο smartphone τους.
Δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας!
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας, η 630GT φορούσε τον TwinPower Turbo κινητήρα των 2.0lt απόδοσης 258PS με ροπή 41kgm. Συνδυάζονταν δε με το 8αρι αυτόματο κιβώτιο της ZF. Σε καμία περίπτωση δεν αισθανθήκαμε έλλειψη δύναμης σε κάποιο σημείο. Τουναντίον στον αυτοκινητόδρομο το να κινείσαι σε υψηλές ταχύτητες είναι δεύτερη φύση για το μεγάλο σεντάν της BMW. Στο στενό επαρχιακό ανηφορικό δρόμο από το Διακοφτό ως τα Καλάβρυτα η αερανάρτηση εξαφανίζει λακκούβες, κακοτεχνίες και κλίσεις. Με ένα ελαφρό πάτημα του γκαζιού έρχεται η άμεση απόκριση του κιβωτίου και προσπερνάς χωρίς άγχος. Κάπως έτσι φτάνεις στον προορισμό σου πιο ξεκούραστος απ’ ότι ξεκίνησες δυο ώρες πριν. Όχι δεν υπάρχει κάποιο ψεγάδι στην νέα 630GT. Κάποιους μπορεί να τους ξενίζει το σχήμα, κάποιους άλλους η τιμή. Περί ορέξεως ουδείς λόγος. Επί της ουσίας, τυχεροί όσοι προβληματίζονται για τέτοιες επιλογές.
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW 630GT
Κινητήρας: 1998 cc
Ισχύς: 258 PS στις 5.000 - 6500 rpm
Ροπή: 41,0 kgm 1550 – 4400 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,3 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 8,0 (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 152 gr/km
Βάρος: 1.720 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5091/1.902/1.538 mm
Χώρος αποσκευών: 610lt
Τέλη κυκλοφορίας: 281 €
Τιμή: Από 88.570 Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr