Test: Hyundai i30 1.0 Turbo 120 PS

Η φουλ επίθεση που παίζει η Hyundai με στόχο να γίνει σύντομα ο Νο1 ορμώμενος εκ Ασίας κατασκευαστής στις ευρωπαϊκές αγορές, απαιτεί ανταγωνιστική παρουσία σε όλες τις κατηγορίες. Και ο συνδυασμός του νέου i30 με τον 1000άρη υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης, παίζει το ρόλο του φουνταριστού.

Η κατηγορία C αποτελεί σκληρό στίβο, στον οποίο οι Κορεάτες καλούνται να κάνουν υπερβάσεις για να εκτοπίσουν παραδοσιακούς παίκτες. Και το εν λόγω μοντέλο, διεκδικεί τη θέση του χωρίς τυμπανοκρουσίες αλλά με ουσία. Από τη μέρα που ανέλαβε ο ευφάνταστος Peter Schreyer το τιμόνι των Hyundai-Kia, η ρότα άλλαξε άρδην, η ποιότητα ανέβηκε, το σχεδιαστικό DNA τροποποιήθηκε προς το πολύ καλύτερο.

Κι ενώ όλα τα παραπάνω ισχύουν στο νέο i30, οι ιδιαιτερότητες της κατηγορίας οδήγησαν στην ασφαλή επιλογή να απουσιάσουν οι ακρότητες. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα μικρομεσαίο hatchback που δεν τραβά το μάτι στο πέρασμά του αλλά αρέσει στα σημεία. Με την χαρακτηριστική «cascading grille» να δεσπόζει στο πρόσθιο μέρος -  αποτελεί άλλωστε τη νέα «ταυτότητα» των μοντέλων της μάρκας. Αυτή θέλει και τα φωτιστικά σώματα να είναι λεπτά ενώ συναντάμε στάνταρ κάθετα LED φώτα ημέρας δίπλα από τις αεροκουρτίνες, με το μοντέλο της δοκιμής μας να εφοδιάζεται και με τους προαιρετικούς τριπλούς προβολείς LED.

Η στάνταρ μαύρη high gloss αεροτομή αποτελεί πινελιά που δίνει χαρακτήρα αλλά και ουσία αφού ο αεροδυναμικό συντελεστής του μοντέλου ορίζεται στα 0.30cd ενώ το πίσω μέρος ακολουθεί τον ίδιο σχεδιαστικό χαρακτήρα, σε ένα μοντέλο που «γεννήθηκε» στην Ευρώπη, για τις ανάγκες των αγορών της Γηραιάς Ηπείρου.



 Οι εκπλήξεις απουσιάζουν και στο εσωτερικό, που φωνάζει εξ αρχής «Hyundai». Το μάτι προφανώς πέφτει στη μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών που δεσπόζει στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας στο μοντέλο δοκιμής και φιλοξενεί τις λειτουργίες του συστήματος infotainment αλλά και του συστήματος πλοήγησης. Από εκεί και πέρα, σε γνώριμη και πάντα εργονομική διάταξη συναντάμε τους διακόπτες για τις υπόλοιπες λειτουργίες.

Η συναρμογή είναι καλή αλλά τα σκληρά πλαστικά στο χαμηλότερο κομμάτι του ταμπλό αποτελούν αναγκαίο συμβιβασμό. Υπάρχουν χώροι για μικροαντικείμενα ενώ η ευρυχωρία καθιστά το i30 σε σωστή επιλογή για μία οικογένεια. Πέντε φυσιολογικού μεγέθους επιβάτες ταξιδεύουν χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς, ενώ ικανοποιητικός για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών των 395lt.



 Ο 1000άρης υπέρ-τροφοδοτούμενος T-GDI κινητήρας αποτελεί μία εκ των τριών επιλογών βενζίνης στη διαθέσιμη στη χώρα μας γκάμα και είναι μάλλον και ο πιο ελκυστικός εξ αυτών. Παρότι εύλογα δεν βάζει φωτιά στο δρόμο στις χαμηλές στροφές, φλερτάροντας με τις 2000 αρχίζει να δείχνει τον αξιόμαχο χαρακτήρα του. Τα 120 άλογα και τα 17.4 kgm ροπής κινούν το i30 ικανοποιητικά και χωρίς θορυβώδες αγκομαχητό, σε ένα σύνολο που δεν φοβάται να κοιτάξει τον ιαπωνικό ανταγωνισμό στα μάτια. Κάποτε οι Κορεάτες «πονούσαν» στα κινητήρια σύνολα και όχι μόνο. Έχουν όμως γυρίσει για τα καλά σελίδα.



 Το ίδιο ισχύει και για τη συμπεριφορά στο δρόμο. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο, οι αναρτήσεις ανταποκρίνονται θετικά στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους προσφέροντας άνεση χωρίς εκπτώσεις στο αποφασιστικό πάτημα. Είναι hatch με οικογενειακό προσανατολισμό κι αν το κρίνουμε έως τέτοιο, αποδέχεται σε ένα βαθμό να εναρμονιστεί και με τις ορέξεις σου για σβέλτη οδήγηση σε δρόμους με στροφές. Απλά όσο το πατάς, τόσο ανεβαίνει και η κατανάλωση, που όμως παραμένει κοντά στις τιμές του κατασκευαστή όταν κινείσαι χαλαρά στο δρόμο.



 Κι αυτά σε συνδυασμό με «φορτωμένο» εξοπλισμό που από την βασική κιόλας έκδοση, την Active, περιλαμβάνει αερόσακους μετωπικούς, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας, ESP & ABS, σύστημα συνεργασία ηλεκτρικής υποβοήθησες τιμονιού με ESP (VSM), σύστημα προειδοποίησης χαμηλής πίεσης ελαστικών, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού (DAW), προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας (LDW), υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA), προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης (FCW), αυτόματης έκτακτης πέδησης (FCAA City&Urban), αυτόματης ρύθμισης υψηλής σκάλας φώτων (HBA), υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (HSACS), περιοριστή ταχύτητας, στατικά φώτα στροφής (SBL), σύστημα Stop & Start, οθόνη TFT 3.5’’ στον πίνακα οργάνων, cruise control, χειριστήρια στο τιμόνι, φώτα ημέρας & θέσης LED, αυτόματο άναμμα φώτων κ.α. Ανεβαίνοντας επίπεδα στη Style, Style Navi και Premium Navi, μερικά από τα επιπλέον χαρακτηριστικά είναι η δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και επιλογέα σχέσεων, ο διζωνικός κλιματισμός, το σύστημα ασύρματης φόρτισης ηλεκτρονικών συσκευών, η μεγάλη έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής,  σκούρα κρύσταλλα κ.α.



 Συνολικά, στην τρίτη του γενιά το i30 είναι πιο έτοιμο από ποτέ να τα βάλει με τον ισχυρό ανταγωνισμό και το συγκεκριμένο πακέτο που προσφέρει εμφάνιση, άνεση, καλή λειτουργία του μοτέρ στις μεσαίες και υψηλές στροφές, πλούσιο εξοπλισμό και καλή τιμή, δεν μπορεί να μη ληφθεί σοβαρά υπόψη από κάθε υποψήφιο αγοραστή.



 ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
HYUNDAI i30 1.0lt Turbo
Κινητήρας: 998 cc
Ισχύς: 120 PS/6.00 rpm
Ροπή: 17,4 kgm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,1 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 5,0 lt
Εκπομπές CO2: 115 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.340/1.795/1.455 mm
Βάρος: 1269 kg
 Χώρος αποσκευών: 395 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 112.7€
 Τιμή: από 16.990 ευρώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr