F1, χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Είναι νωρίς για συμπεράσματα;
Το κρύο, το χιόνι, το νέο οδόστρωμα αλλά και οι πιο μαλακές γόμες της Pirelli διαμόρφωσαν μια δυναμική την 1η βδομάδα δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη.
Μιλώντας σχετικά ο Μάριο Ίσολα, επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli τόνισε: «Οι καιρικές συνθήκες ήταν κρύες και μη αντιπροσωπευτικές κατά τη διάρκεια του 1ου τεστ. Ειδικά την Τετάρτη η θερμοκρασία έφτασε στους 0 βαθμούς Κελσίου ενώ έπεσε και χιόνι. Τούτου δοθέντος οι χρόνοι από την πρώτη κιόλας μέρα με ίδια γόμα ήταν ταχύτεροι από τους αντίστοιχους περσινούς την πρώτη μέρα. Τη δεύτερη μέρα δε οι χρόνοι ήταν ταχύτεροι από τους συνολικά ταχύτερους χρόνους του πρώτου τεστ το 2017. Αυτό οφείλεται σ’ έναν αριθμό παραγόντων όπως η πιο λεία επιφάνεια του νέου οδοστρώματος που στρώθηκε πρόσφατα. Επίσης ρόλο έχει παίξει και η φυσιολογική βελτίωση των μονοθεσίων του 2018. Οι ομάδες δοκίμασαν τις περισσότερες από τις γόμες της γκάμας συμπεριλαμβανομένη της νέας ροζ, εξαιρετικά μαλακής γόμας “Pink Hypersoft”. Επίσης δοκίμασαν τα ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά τόσο στην κανονική όσο και στην μαλακή τους έκδοση. Επιπλέον οι συνθήκες την Πέμπτη ήταν τέτοιες που μας επέτρεψαν να διαπιστώσουμε το σημείο όπου χρειάζονταν αλλαγή από βρόχινα σε ενδιάμεσα ελαστικά και από ενδιάμεσα σε σλικ. Αυτή η πληροφόρηση είναι σημαντική. Παρότι είναι δύσκολο να βγάλει κανείς οριστικά συμπεράσματα απ’ αυτή τη δοκιμή η συμπεριφορά των ελαστικών δεικνύει αύξηση στην απόδοση κάτι που είναι στις προσδοκίες μας. Την δεύτερη βδομάδα περιμένουμε καλύτερες καιρικές συνθήκες στη Βαρκελώνη. Αυτό θα οδηγήσει σε αυξημένη δραστηριότητα στην πίστα και τα δεδομένα πιθανόν θα μας επιτρέψουν να φτάσουμε σε πιο ασφαλή συμπεράσματα».
Συνολικά οι χρόνοι από την 1η βδομάδα δοκιμών ήταν:
ΟΔΗΓΟΣ |
ΟΜΑΔΑ |
ΧΡΟΝΟΣ |
ΓΟΜΑ |
Hamilton |
Mercedes |
1m19.333s (Day 4) |
MEDIUM |
Vettel |
Ferrari |
1m19.673s (Day 2) |
SOFT |
Vandoorne |
McLaren |
1m19.854s (Day 4) |
HYPERSOFT |
Bottas |
Mercedes |
1m19.976s (Day 2) |
MEDIUM |
Ricciardo |
Red Bull |
1m20.179s (Day 1) |
MEDIUM |
Magnussen |
Haas |
1m20.317s (Day 4) |
SUPERSOFT |
Verstappen |
Red Bull |
1m20.326s (Day 2) |
MEDIUM |
Raikkonen |
Ferrari |
1m20.506s (Day 1) |
SOFT |
Hulkenberg |
Renault |
1m20.547s (Day 1) |
MEDIUM |
Alonso |
McLaren |
1m20.929s (Day 4) |
SUPERSOFT |
Sainz |
Renault |
1m20.940s (Day 4) |
MEDIUM |
Stroll |
Williams |
1m21.142s (Day 4) |
SOFT |
Gasly |
Toro Rosso |
1m21.318s (Day 2) |
SOFT |
Kubica |
Williams |
1m21.495s (Day 2) |
SOFT |
Sirotkin |
Williams |
1m21.822s (Day 2) |
SOFT |
Ocon |
Force India |
1m21.841s (Day 2) |
SOFT |
Perez |
Force India |
1m21.973s (Day 4) |
SOFT |
Hartley |
Toro Rosso |
1m22.371s (Day 1) |
SOFT |
Grosjean |
Haas |
1m22.578s (Day 1) |
SOFT |
Leclerc |
Sauber |
1m22.721s (Day 4) |
SOFT |
Ericsson |
Sauber |
1m23.408s (Day 1) |
SOFT |
Mazepin |
Force India |
1m25.628s (Day 1) |
MEDIUM |
Από την πλευρά του ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον που ήταν και ο ταχύτερος της 1ης εβδομάδας είπε: «Όσο πιο κοντά βρεθεί ο ανταγωνισμός τόσο το καλύτερο γι’ αυτόν που κερδίζει. Είναι σημαντικό για μένα όσοι με συναγωνίζονται να έχουν ανάλογο εξοπλισμό και να είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν μόνο μικρές διαφορές που οφείλονται στον οδηγό. Είναι συναρπαστικό όταν τα μονοθέσια είναι ισοδύναμα. Θέλω να κερδίζω χωρίς να έχουν προβλήματα οι αντίπαλοί μου, αποδίδοντας καλύτερα. Δείχνουν γρήγορα τα μονοθέσια των Red Bull και Ferrari αλλά ακόμη είναι νωρίς για συμπεράσματα».
Η δεύτερη εβδομάδα δοκιμών εξέλιξης ξεκινά αύριο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr