Δοκιμάζουμε το AUDI A1 Sportback 30 TFSI: Half Pint

Δοκιμάζουμε το AUDI A1 Sportback 30 TFSI: Half Pint

Σε μια βρετανική pub δεν παραγγέλνεις ποτέ μπίρα αλλά μέγεθος: pint (568 ml) ή half pint. Στη Γερμανία τέτοιες παραχωρήσεις δεν γίνονται, τουλάχιστον στην περίπτωση του ζύθου. Διότι στα αυτοκίνητα κανείς δεν πρόκειται να σε στραβοκοιτάξει αν ζητήσεις ένα πραγματικό Audi σε συσκευασία... μισής μερίδας.

Δοκιμάζουμε το AUDI A1 Sportback 30 TFSI: Half Pint

H αλήθεια είναι βέβαια ότι το Α1 δεύτερης γενιάς δεν είναι ακριβώς μισή, αλλά μάλλον περισσότερο 3/4 της μερίδας. Γιατί; Διότι όπως και στις pubs (αγγλικές ή γερμανικές) ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Και ο πελάτης χρειαζόταν μεγαλύτερους χώρους.


ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΝΙΤΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Οπερ και εγένετο χάρη στο νέο δάπεδο MQB-A0: το μήκος έφτασε τα 4,03 μ. (+56 mm), οι τροχοί μετακόμισαν στις τέσσερις άκρες του αμαξώματος, οι πρόβολοι μίκρυναν και το μεταξόνιο πήρε σχεδόν 10 πόντους. Δεν έγινε δα και λιμουζίνα, όμως δύο ενήλικες μπορούν πλέον να καθίσουν στο πίσω κάθισμα. Ομοίως, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ αυξήθηκε κατά 65 lt, κάτι το οποίο εν μέρει οφείλεται και στην υιοθέτηση μιας συμπαγούς ανάρτησης με ράβδο στρέψης.

Αν υπολογίσεις ότι το Α1 είναι χαμηλότερο και λίγο φαρδύτερο σε σχέση με τον προκάτοχό του, καταλαβαίνεις γιατί με την πρώτη ματιά δείχνει μυώδες και στιβαρό. Ιδίως στην έκδοση S-Line με τις 18άρες ζάντες και τη διχρωμία του αμαξώματος. Θα πρέπει, επίσης, να έχεις κατεβάσει μπόλικα pint για να μην καταλάβεις ότι το νέο μοντέλο δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από την παράδοση της Audi, όπως οι τρεις σχισμές μπροστά από το καπό που παραπέμπουν στο αγωνιστικό Sport Quattro ή η φαρδιά τρίτη κολόνα με τη χαρακτηριστική κλίση, που υπενθυμίζει τους συγγενικούς δεσμούς με το Ur-Quattro.

Σε αντίθεση με τους διάσημους προγόνους του, το Α1 διατίθεται πλέον μόνο ως 5πορτο, με χειροκίνητο 6άρι ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη S-Tronic 7 σχέσεων, σε συνδυασμό με τον υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο των 999 cc και 116 PS. Αργότερα θα ακολουθήσουν εκδόσεις με 95 PS (25 TFSI), 1.5 turbo (35 TFSI) και 2.0 turbo (40 ΤFSI).

H επιβίβαση στο εσωτερικό συνοδεύεται από ένα μικρό σοκ, αφού το Α1 δείχνει να έχει περισσότερα κοινά με το Α8 παρά με τους ανταγωνιστές της κατηγορίας Β. Σίγουρα η έκδοση της δοκιμής μας -με την τεράστια κεντρική οθόνη αφής των 10,1”, το virtual cockpit και τα «φιλέτα» σε χρώμα λάκας γύρω από τους μεγάλους αεραγωγούς- παίζει σημαντικό ρόλο σ’ αυτό, ωστόσο είναι γεγονός ότι η «τεχνολογική» πολυτέλεια που σου παρέχει το Α1 δεν έχει αντίπαλο στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Για παράδειγμα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων συγκαταλέγεται στον στάνταρντ εξοπλισμό ενώ η γκάμα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης είναι υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας από Audi pre sense και προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (στάνταρντ) έως το έξτρα Adaptive Cruise Control.

Και παρόλο που υπάρχουν αρκετά κομμάτια σκληρού πλαστικού (στις πόρτες για παράδειγμα), η απτή τους ποιότητα είναι ως επί το πλείστον τέτοια που δεν ενοχλεί. Βέβαια, η βασική τιμή του αυτόματου S-Line μοντέλου μπορεί, με την αλόγιστη προσθήκη διάφορων έξτρα, να εκτοξευτεί από τα 25.890 ευρώ σε πάνω από 40.000 ευρώ (!), που σε κάνει τελικά να αναρωτιέσαι αν υπάρχει αγοραστικό κοινό για όλα αυτά τα «καλούδια». Κι όμως υπάρχει, όπως έχουμε δει άλλωστε και στην ανάλογη περίπτωση του MINI, ενώ εδώ υπάρχει και η ανάγκη διαχωρισμού από το Volkswagen Polo. Γιατί το ένα είναι «αυτοκίνητο του λαού» και το άλλο Audi, η premium εκδοχή του αυτοκινήτου πόλης.


Κοινό στοιχείο των δύο αυτοκινήτων, εκτός του νέου δαπέδου, ο 3κύλινδρος 1.0 TFSI, ο οποίος χρειάζεται 9,5” για να επιταχύνει το βάρους 1.180 kg αμάξωμα στα 100 km/h. Aμεσος σε απόκριση, με ροπή από χαμηλές στροφές, είναι σε θέση να κινήσει πολύ σβέλτα το Α1 τόσο σε αστικές όσο και σε υπεραστικές συνθήκες.

Σίγουρα όσο η βελόνα του στροφόμετρου πλησιάζει το άνω άκρο, καταλαβαίνεις ότι δεν πρόκειται για κάποιο μεγαθήριο, αλλά για έναν κινητήρα ενός λίτρου. Πέραν τούτου, όμως, δικαιώνει στο έπακρο την επιλογή του ως το κορυφαίο σύνολο κάτω των 1.000 cc στον παγκόσμιο θεσμό του Engine of the Year για το 2018. Η ποιότητα κύλισης είναι άλλο ένα στοιχείο που παραπέμπει στα μεγαλύτερα μοντέλα της γκάμας και μόνο η θορυβώδης αντίδραση της ανάρτησης στις λακκούβες θα σου υπενθυμίσει τους περιορισμούς του κοντού δαπέδου.



Η επιλογή διαφορετικής ρύθμισης ανάρτησης μέσω του drive select δεν θα διαφοροποιήσει ιδιαίτερα τα πράγματα σε αυτό το επίπεδο, αφού περισσότερο θα νιώσεις την αμεσότερη απόκριση στο γκάζι ή την αύξηση της στάθμης του (τεχνητού) ήχου. Από την άλλη, το στήσιμο της ανάρτησης σε συνδυασμό με τις 18άρες ζάντες με τα ελαστικά 215/40 βιδώνουν το Α1 στην άσφαλτο, αλλά το ελαφρύ τιμόνι θα αποκόψει κάπως τον οδηγό από τα δρώμενα. Kαι ίσως επειδή το Α1 καταφέρνει να σε προκαλέσει, στο τέλος της ημέρας θα έχεις καταναλώσει 9,3 lt/100 km -βενζίνη, όχι μπίρα...

Εντάξει, για να λέμε την αλήθεια, το νέο μικρό Audi δεν είναι τόσο σπορ όσο το MINI. Αυτό όμως δεν καταγράφεται απαραίτητα στα αρνητικά, γιατί από την άλλη η ποιότητα κύλισης και η άνεση με την οποία κινείσαι στην πόλη είναι σαφώς ανώτερες του ανταγωνισμού. Το Α1 είναι ισορροπημένο, όμορφο και premium: ένα πραγματικό Audi σε συσκευασία... μισής μερίδας.

  

ΚΕΥ ΤECH

Δεν είναι νέα μόδα, είναι ανάγκη. Η τοποθέτηση φίλτρου σωματιδίων στους βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού αυξήθηκε κατακόρυφα από το 2017 ως αποτέλεσμα της αυστηροποίησης του ορίου εκπομπής σωματιδίων, αλλά και της εφαρμογής της δοκιμής RDE για την επαλήθευση εκπομπής ρύπων υπό συνθήκες πραγματικής οδήγησης στον δρόμο. Η VW έχει ανακοινώσει ήδη από το 2016 την υιοθέτηση της εν λόγω τεχνολογίας στους βενζινοκινητήρες της, κάτι που βλέπουμε να εφαρμόζεται και στην περίπτωση του 3κύλινδρου κινητήρα της δοκιμής μας ώστε να εναρμονιστεί με τις προδιαγραφές EU6c.

 

ΝΑΙ

ΣΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ

ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ

 

ΟΧΙ

ΣΤΟ ΕΛΑΦΡΥ, ME ΛΙΓΗ ΑΙΣΘΗΣΗ, ΤΙΜΟΝΙ

 

TO CAR ΛΕΕΙ

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ, ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΣ, ΤΟ Α1 ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΥΝΑΤΗ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ, ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΑΓΑΠΗΣΑΜΕ ΣΤΑ AUDI, ΣΕ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Β



TECH

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 cc,

i3, TURBO,

116 PS @ 5.000-5.500 rpm,

20,4 kgm @ 2.000-3.500 rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ: ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ DSG, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΕΜΠΡΟΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΡΑΒΔΟΣ ΣΤΡΕΨΗΣ (Π)

0-100 KM/H: 9,5”

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 203 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 9,3 lt/100 km

CO2: 111g/km

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.029/1.740/1.433 mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.563 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 335 lt

ΒΑΡΟΣ: 1.180 kg

ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €22.200 (S Line S Tronic: ΑΠΟ €25.890)


 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης