Δέκα πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το SEAT Tarraco

Ταξιδέψαμε στην Ταραγόνα για να γνωρίσει από κοντά το νέο SEAT Tarraco και απαντά σε όλες τις απορίες που μπορεί να έχετε για το νέο μεγάλο SUV της ισπανικής εταιρείας και σε μερικές που μπορεί να μην είχατε…

  1. Αυτό το όνομα κάτι μου θυμίζει.

Τίποτε δεν σας θυμίζει. Απλώς ηχεί κάπως περίεργα στη γλώσσα μας. Κάτι σαν «ταραχή» ή -ακόμα χειρότερα- «θα σε ταράξω». Εντάξει έχουν υπάρξει και πιο αμήχανες στιγμές, όταν πίσω στο μακρινό 1985 παρουσιάστηκε το SEAT Malaga, το οποίο δεν ήρθε ποτέ στην Ελλάδα με αυτό το όνομα… Το Tarraco έχει την ονοματολογική του ρίζα στην πόλη Ταραγόνα, μερικές δεκάδες χιλιόμετρα νότια της Βαρκελώνης. Το όνομα επιλέχθηκε με διαδικτυακή ψηφοφορία στην οποία πήραν μέρος 146.000 άνθρωποι από περισσότερες από 100 χώρες

  1. Τι εστί Tarraco;

Πρόκειται για το τρίτο κατά σειρά SUV της SEAT, μετά το Ateca και το Arona, το οποίο τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας. Πρόκειται για ένα αντικειμενικά μεγάλο σε διαστάσεις αυτοκίνητο, αφού το συνολικό του μήκος φτάνει στα 4.735 mm.

  1. Δηλαδή είναι μια παραλλαγή του Škoda Kodiaq;

Υπό μία έννοια ναι. Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, στην οποία άλλωστε βασίζονται όλα τα μεγάλα SUV του Volkswagen Group, την MQB-A. Και έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει μία επιπλέον σειρά καθισμάτων, να είναι δηλαδή 7θέσιο. Εμφανισιακά, πάντως, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι διαφέρει αρκετά από το ξαδερφάκι του.

  1. Τελικά πώς είναι;

Είναι σαφώς πιο αιχμηρό σε σχεδίαση, με πολλές ευθείες γραμμές και έντονες ακμές. Τα δύο πιο ενδιαφέροντα στοιχεία σχεδιαστικά είναι η εντελώς νέα πολυγωνική μάσκα εμπρός και τα ενιαία φωτιστικά σώματα πίσω. Η μάσκα αποτελεί προάγγελο της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας που θα έχουν εφεξής τα SEAT. Τα δε φωτιστικά σώματα είναι όλα LED, μέσα-έξω, ως βασικός εξοπλισμός. Δεν πρόκειται για ένα ρηξικέλευθο σχήμα, αλλά μοιάζει σαφώς πιο ισορροπημένο σε αναλογίες, έχει όντως πιο ρωμαλέο παρουσιαστικό και σίγουρα δείχνει ομορφότερο από κοντά παρά στις φωτογραφίες.


  1. Χώρους έχει;

Σχεδόν αχανείς, τουλάχιστον στην 5θέσια διαμόρφωσή του. Το μεταξόνιο φτάνει στα 2,79 m, το πλάτος στα 1.839 mm και το ύψος στα 1.658 mm. Πώς μεταφράζεται αυτό; Μετά το πέρας της παρουσίασης κατάφερα να παραμερίσω το πλήθος που συνέρρεε ανάμεσα στα πέντε συνολικά δείγματα και να καθίσω σταυροπόδι πίσω από έναν δίμετρο Νορβηγό συνάδελφο ο οποίος είχε καταλάβει τη θέση του οδηγού. Ο χώρος αποσκευών, χωρίς την 3η σειρά καθισμάτων είναι απολύτως επίπεδος, εύκολα προσβάσιμος και κυριολεκτικά αχανής, με χωρητικότητα που φτάνει αισίως τα 760 lt. Σας προλαβαίνω: και με την 3η σειρά καθισμάτων πάλι τεράστιος είναι. Στα 700 lt. Γεγονός που μοιραία σας οδηγεί στο (ορθό) συμπέρασμα ότι οι δύο τελευταίες θέσεις είναι κατάλληλες μόνο για παιδιά ή για ενήλικους με δίπλωμα στη γιόγκα. Η πρόσβαση, πάντως, σε αυτές είναι αρκετά εύκολη.

  1. Τι κινητήρες έχει;

Ουσιαστικά τρεις κινητήρες και τέσσερις εκδόσεις ιπποδύναμης, αλλά για την Ελλάδα τον εξής έναν: τον 1.5 TSI βενζίνης με 150 PS. Εντάξει, πλάκα κάνουμε, στη χώρα μας θα έρθουν φυσικά και οι άλλοι δύο: ο δίλιτρος TSI με 190 PS και ο αντίστοιχος TDI με 150 ή 190 PS. Απλώς θα έχουν φιλολογικό ενδιαφέρον. Το παράδοξο συνίσταται στο εξής: ο 1.5 TSI (προς το παρόν τουλάχιστον) θα έρχεται μόνο με κίνηση εμπρός και χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Οι δύο μεγάλοι δίλιτροι θα έρχονται αποκλειστικά με τετρακίνηση (4Drive) και το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG. Ο «μικρός» ντίζελ των 150 PS κρατάει για τον εαυτό του τον ρόλο του πασπαρτού, αφού μπορεί να συνδυαστεί με κίνηση εμπρός ή τετρακίνηση και να εφοδιαστεί και με τα δύο κιβώτια. Το βάρος του Tarraco δεν είναι φυσικά μικρό, αφού ακόμα και η δικίνητη έκδοση με τον 1.5 TSI ζυγίζει 1.599 kg. Από την άλλη, τις επιδόσεις που ανακοινώνει η SEAT δεν τις λες απογοητευτικές: η ίδια έκδοση φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 9,8” και τελική τα 202 km/h.

  1. Πώς να είναι, άραγε, στον δρόμο;

Δεδομένου ότι η πρώτη επαφή μαζί του ήταν μεν εκ του σύνεγγυς αλλά στατική, το ίδιο αναρωτιόμαστε κι εμείς. Οι προδιαγραφές είναι πολλά υποσχόμενες: Γόνατα MacPherson μπροστά, πολλαπλών συνδέσμων πίσω και προαιρετικά ενεργητική ανάρτηση Dynamic Chassis Control (DCC) . Πιο πολύ, πάντως, έχουμε εμπιστοσύνη στην παράδοση της SEAT η οποία ουδέποτε τα τελευταία χρόνια παρέδωσε αυτοκίνητο «σούπα». Οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι το Tarraco θα είναι «το πιο σπορ SUV της κατηγορίας του». Δεν ξέρουμε τι σημαίνει ακριβώς αυτό, αλλά πιστεύουμε ότι θα είναι σαφώς πιο σφιχτό και οδηγικά ενδιαφέρον από το Kodiaq. Οι άνθρωποι της SEAT, επίσης, υπόσχονται ότι στην τετρακίνητη έκδοση, 4Drive, το Tarraco θα είναι ένα εξαιρετικά ικανό SUV εκτός δρόμου. Μένει να το διαπιστώσουμε και αυτό τον Δεκέμβριο, οπότε και θα γίνει η δυναμική παρουσίασή του.

  1. Δεν μας είπατε τίποτα για το ταμπλό.

Παράλειψη. Η πρώτη επαφή δείχνει μια σαφέστατη ποιοτική αναβάθμιση. Τα πλαστικά είναι τα καλύτερα που έχουν τοποθετηθεί σε SEAT, η συναρμογή δείχνει συμπαγής και η εργονομία απολύτως κατανοητή. Το Tarraco κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ και αυτό κάτι πρέπει να λέει για την απτή ποιότητα που θέλουν οι Ισπανοί να πετύχουν. Η σχεδίαση αυτή καθαυτή είναι όμορφη, σχετικά απλή, με οριζόντιες γραμμές και τα στοιχεία που εντυπωσιάζουν είναι ασφαλώς ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25” (ο οποίος ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό) και, κυρίως, η πλευστή κεντρική οθόνη αφής 8,0” στο κέντρο, η οποία είναι απλή στη χρήση, γρήγορη και με πολύ καλά γραφικά. Συνολικά το εσωτερικό του Tarraco είναι φιλόξενο και αν στόχος ήταν ο ιδιοκτήτης να αισθάνεται καλά με την επιλογή του, τότε μάλλον επετεύχθη.

  1. Φανταζόμαστε ότι θα είναι και καλά εξοπλισμένο.

Καλά το φαντάζεστε. Αρχικά το Tarraco θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις Style και Xcellence. Πέρα από τις αυτονόητες, πλέον, ηλεκτρικές ευκολίες και τον κλιματισμό θα διαθέτει και πολλά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας: Τα συστήματα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας και προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, Lane Assist και Front Assist, είναι στάνταρ ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμα και συστήματα όπως αυτά του ελέγχου τυφλού σημείου (Blind Spot Detection), της αναγνώρισης οδικών σημάτων, το Traffic Jam Assist που επιτρέπει στο όχημα να ακολουθεί την κυκλοφορία, να σταματά και να ξεκινά μόνο του, το ενεργό Cruise Control που διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο, αλλά και αυτόματους προβολείς, κλήση έκτακτης ανάγκης, Pre-crash Assist και ανίχνευση επικείμενης ανατροπής. Φυσικά θα έχει όλα τα συστήματα συνδεσιμότητας και μερικά ακόμα, όπως το Alexa της Amazon, ενώ θα είναι το πρώτο SEAT που θα ενσωματώνει την αμφιλεγόμενη για τη χρησιμότητά της αλλά τόσο εντυπωσιακή λειτουργία ελέγχου με χειρονομίες (όταν είναι εξοπλισμένο με 8’’ Navigation Plus).

  1. Και πόσο θα στοιχίζει;

Καλή ερώτηση. Μην περιμένετε να είναι φθηνό. Η SEAT προσδοκά να είναι το Tarraco το αυτοκίνητο στην γκάμα της που θα της αποφέρει το υψηλότερο περιθώριο κέρδους. Αναλογικά με τις διαστάσεις του, ωστόσο, τους χώρους που προσφέρει και τον εξοπλισμό του θα είναι μια αρκετά δελεαστική πρόταση για τους οικογενειάρχες που χρειάζονται όσο χώρο μπορούν να αγοράσουν τα χρήματά τους. Και σε αυτούς που δεν θέλουν να ξενερώνουν από τη ζωή τους οδηγώντας ένα SUV. Σύμφωνα με πληροφορίες, το 1.5 TSI θα ξεκινά στην περιοχή των €27.000.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr