Τα ολοκαίνουρια headphones Dyson OnTrac™ αλλάζουν τη σχέση μας με τη μουσική και δίνουν νέα διάσταση στον ήχο, μέσα από μια ανεπανάληπτη, καθηλωτική εμπειρία ακρόασης.
Δοκιμάζουμε τη νέα σειρά ελαστικών Goodyear Eagle F1
Δοκιμάζουμε τη νέα σειρά ελαστικών Goodyear Eagle F1
Οδηγούμε τα νέα ελαστικά υπερυψηλών επιδόσεων Eagle F1 Asymmetric 5 και Eagle F1 SuperSport της Goodyear στην πίστα Ascari στην Ισπανία.
UPD:
Η σειρά Eagle F1 αποτελούσε πάντα την κορυφαία έκφραση του δυναμισμού και της τεχνολογίας της Goodyear. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως η εταιρία είχε εντάξει στην ίδια οικογένεια και τα αγωνιστικά ελαστικά της που ανέκαθεν αποτελούσαν το ζωντανό εργαστήριο εξέλιξης για τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων και όχι μόνο.
Σήμερα η Goodyear παρουσιάζει τη νέα γενιά της οικογένειας Eagle F1 με το νέο ελαστικό πολύ υψηλών επιδόσεων (Ultra High Performance) Eagle F1 Asymmetric 5, ενώ παράλληλα μπαίνει και στην πλέον απαιτητική κατηγορία των supercars με τα νέα Ultra Ultra High Performance (UUHP) ελαστικά Eagle F1 Super Sport, SuperSport R και SuperSport RS.
Το Eagle F1 Asymmetric 5 είναι ο συνεχιστής του πετυχημένου Asymmetric 3 και αποτελεί την πρόταση της Goodyear για ένα θερινό ελαστικό με υψηλές επιδόσεις σε όλους τους τομείς της ποιοτικής αλλά και δυναμικής απόδοση. Βασικός στόχος κατά την εξέλιξη του Eagle F1 Asymmetric 5 ήταν η αναβάθμιση των δυναμικών χαρακτηριστικών όπως η συμπεριφορά στο φρενάρισμα σε βρεγμένη επιφάνεια και η βελτίωση της ακρίβειας και της απόκρισης στην οδήγηση σε στεγνό οδόστρωμα, χωρίς όμως να επηρεαστεί η άνεση, η αντοχή στη φθορά ή ο θόρυβος κύλισης.
Μεταξύ των νέων τεχνολογιών που έχουν εφαρμοστεί στο νέο Asymmetric 5 είναι η υιοθέτηση ενός πέλματος με ειδική σχεδίαση η οποία επιτρέπει την διαστολή του ίχνους επαφής κατά το φρενάρισμα. Η μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής αυξάνει ανάλογα και την πρόσφυση βελτιώνοντας έτσι την απόσταση φρεναρίσματος. Σε βρεγμένο οδόστρωμα το Eagle Asymmetric 5 έχει καλύτερη κατά 4% απόσταση φρεναρίσματος από το Asymmetric 3. Παράλληλα με αυτό η βελτίωση στην σύσταση της γόμας αλλά και η χρήση νέων τεχνολογιών στην κατασκευή και το σχεδιασμό του σκελετού έχουν βοηθήσει στην αναβάθμιση της απόδοσης μέσω μείωσης των παραμορφώσεων που υφίσταται το πέλμα από πλευρικές φορτίσεις. Στην πράξη όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε αυτό μεταφράζεται σε υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης, σε περισσότερη ακρίβεια και τονισμένη απόκριση αλλά και βελτιωμένη αίσθηση στο τιμόνι. Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί επίσης και η προοδευτικότητα των αντιδράσεων στο βρεγμένο οδόστρωμα. Το Eagle F1 Asymmetric 5 είναι διαθέσιμο στην αγορά και προσφέρεται σε διαμέτρους από 17’’ έως 22’’ και διαστάσεις με πέλμα από 205 έως 315 και ύψος 50 έως 25 ενώ το μεγάλο εύρος των δυνατοτήτων του το κάνει ιδανικό για μια ευρεία γκάμα μοντέλων, από γρήγορα hatchback και sedan έως και sports cars, με κοινό χαρακτηριστικό τον δυναμικό χαρακτήρα και τις υψηλές επιδόσεις.
Η νέα σειρά Eagle F1 SuperSport έχει ένα σαφώς πιο καθαρόαιμο χαρακτήρα και εστιάζει με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στην δυναμική απόδοση καθώς απευθύνεται σε αυτοκίνητα υπερυψηλών επιδόσεων τα οποία πολλές φορές παίζουν με τους νόμους της φυσικής. Η μεταφορά της τεχνογνωσίας των αγώνων είναι ακόμα σαφέστερη σε αυτή την κατηγορία ελαστικών όπου το ζητούμενο είναι μεν η βελτιστοποίηση των επιδόσεων σε στεγνό και βρεγμένο όμως αντίστοιχα απαραίτητη είναι η διατήρηση χαρακτηριστικών όπως η ευκρίνεια της επικοινωνίας με τον οδηγό αλλά και η προοδευτικότητα και η ομοιογένεια κοντά στο όριο της πρόσφυσης.
Μεταξύ των τεχνολογιών που έχουν εφαρμοστεί στην οικογένεια SuperSport είναι η ενίσχυση του πέλματος προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη αντοχή τις παραμορφώσεις προς όφελος της απόκρισης στις αλλαγές κατεύθυνσης. Επίσης ο σχεδιασμός ενός πέλματος με πολύ μεγαλύτερη πυκνότητα γόμας στην εξωτερική πλευρά του ελαστικού βελτιώνει την ακρίβεια του ελέγχου κατά τη μεταφορά βάρους μέσα στη στροφή. Παράλληλα με τα παραπάνω η αυξημένη ακαμψία του πλαϊνού του ελαστικού προσφέρει αμεσότητα στις αντιδράσεις ενώ η δομή του σκελετού καταφέρνει ένα πολύ καλό συμβιβασμό ανάμεσα στην απόδοση και την άνεση. Σαφώς και πρωταρχικός στόχος των SuperSport ελαστικών είναι οι υψηλές επιδόσεις σε στεγνό οδόστρωμα, ωστόσο η χρήση πολυσύνθετης σύστασης στη γόμα έχει κάνει δυνατή μεταβολή των χαρακτηριστικών στην επιφάνεια του πέλματος. Έτσι στις ακριανές ζώνες του πέλματος η σύσταση ευνοεί την ανάπτυξη υψηλής πρόσφυσης σε στεγνό οδόστρωμα ενώ την ίδια στιγμή το μείγμα στις κεντρικές ζώνες του ελαστικού έχει εξαιρετικές ιδιότητες και συμπεριφορά στο βρεγμένο. Η έκδοση SuperSport R έχει ακόμα υψηλότερες επιδόσεις χάρη στην ειδική σύνθεση υψηλής τριβής της γόμας αλλά και στον σχεδιασμό του πέλματος. Στα SuperSport R οι δύο εξωτερικές ζώνες συνδέονται μεταξύ τους με παχιές γέφυρες μειώνοντας έτσι τις παραμορφώσεις στην έντονη φόρτιση επάνω στη στροφή. Παράλληλα το ίχνος επαφής του ελαστικού με το δρόμο έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να επιτρέπει την πιο ομοιόμορφη κατανομή των δυνάμεων. Κορυφαία έκφραση της σειράς SuperSport είναι τα RS τα οποία έχουν εξελιχθεί για την προσφορά της απόλυτης απόδοσης σε πίστα, όντας όμως σύμφωνα με τη νομοθεσία και για χρήση στο δρόμο. Σε αυτή την περίπτωση τόσο ο σχεδιασμός του πέλματος όσο και η σύνθεση της γόμας πλησιάζουν πάρα πολύ τα αγωνιστικά δεδομένα και φυσικά εκπλήσσουν με την απόδοσή τους σε συνθήκες απόλυτης πίεσης.
Σήμερα η Goodyear παρουσιάζει τη νέα γενιά της οικογένειας Eagle F1 με το νέο ελαστικό πολύ υψηλών επιδόσεων (Ultra High Performance) Eagle F1 Asymmetric 5, ενώ παράλληλα μπαίνει και στην πλέον απαιτητική κατηγορία των supercars με τα νέα Ultra Ultra High Performance (UUHP) ελαστικά Eagle F1 Super Sport, SuperSport R και SuperSport RS.
Το Eagle F1 Asymmetric 5 είναι ο συνεχιστής του πετυχημένου Asymmetric 3 και αποτελεί την πρόταση της Goodyear για ένα θερινό ελαστικό με υψηλές επιδόσεις σε όλους τους τομείς της ποιοτικής αλλά και δυναμικής απόδοση. Βασικός στόχος κατά την εξέλιξη του Eagle F1 Asymmetric 5 ήταν η αναβάθμιση των δυναμικών χαρακτηριστικών όπως η συμπεριφορά στο φρενάρισμα σε βρεγμένη επιφάνεια και η βελτίωση της ακρίβειας και της απόκρισης στην οδήγηση σε στεγνό οδόστρωμα, χωρίς όμως να επηρεαστεί η άνεση, η αντοχή στη φθορά ή ο θόρυβος κύλισης.
Μεταξύ των νέων τεχνολογιών που έχουν εφαρμοστεί στο νέο Asymmetric 5 είναι η υιοθέτηση ενός πέλματος με ειδική σχεδίαση η οποία επιτρέπει την διαστολή του ίχνους επαφής κατά το φρενάρισμα. Η μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής αυξάνει ανάλογα και την πρόσφυση βελτιώνοντας έτσι την απόσταση φρεναρίσματος. Σε βρεγμένο οδόστρωμα το Eagle Asymmetric 5 έχει καλύτερη κατά 4% απόσταση φρεναρίσματος από το Asymmetric 3. Παράλληλα με αυτό η βελτίωση στην σύσταση της γόμας αλλά και η χρήση νέων τεχνολογιών στην κατασκευή και το σχεδιασμό του σκελετού έχουν βοηθήσει στην αναβάθμιση της απόδοσης μέσω μείωσης των παραμορφώσεων που υφίσταται το πέλμα από πλευρικές φορτίσεις. Στην πράξη όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε αυτό μεταφράζεται σε υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης, σε περισσότερη ακρίβεια και τονισμένη απόκριση αλλά και βελτιωμένη αίσθηση στο τιμόνι. Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί επίσης και η προοδευτικότητα των αντιδράσεων στο βρεγμένο οδόστρωμα. Το Eagle F1 Asymmetric 5 είναι διαθέσιμο στην αγορά και προσφέρεται σε διαμέτρους από 17’’ έως 22’’ και διαστάσεις με πέλμα από 205 έως 315 και ύψος 50 έως 25 ενώ το μεγάλο εύρος των δυνατοτήτων του το κάνει ιδανικό για μια ευρεία γκάμα μοντέλων, από γρήγορα hatchback και sedan έως και sports cars, με κοινό χαρακτηριστικό τον δυναμικό χαρακτήρα και τις υψηλές επιδόσεις.
Η νέα σειρά Eagle F1 SuperSport έχει ένα σαφώς πιο καθαρόαιμο χαρακτήρα και εστιάζει με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στην δυναμική απόδοση καθώς απευθύνεται σε αυτοκίνητα υπερυψηλών επιδόσεων τα οποία πολλές φορές παίζουν με τους νόμους της φυσικής. Η μεταφορά της τεχνογνωσίας των αγώνων είναι ακόμα σαφέστερη σε αυτή την κατηγορία ελαστικών όπου το ζητούμενο είναι μεν η βελτιστοποίηση των επιδόσεων σε στεγνό και βρεγμένο όμως αντίστοιχα απαραίτητη είναι η διατήρηση χαρακτηριστικών όπως η ευκρίνεια της επικοινωνίας με τον οδηγό αλλά και η προοδευτικότητα και η ομοιογένεια κοντά στο όριο της πρόσφυσης.
Μεταξύ των τεχνολογιών που έχουν εφαρμοστεί στην οικογένεια SuperSport είναι η ενίσχυση του πέλματος προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη αντοχή τις παραμορφώσεις προς όφελος της απόκρισης στις αλλαγές κατεύθυνσης. Επίσης ο σχεδιασμός ενός πέλματος με πολύ μεγαλύτερη πυκνότητα γόμας στην εξωτερική πλευρά του ελαστικού βελτιώνει την ακρίβεια του ελέγχου κατά τη μεταφορά βάρους μέσα στη στροφή. Παράλληλα με τα παραπάνω η αυξημένη ακαμψία του πλαϊνού του ελαστικού προσφέρει αμεσότητα στις αντιδράσεις ενώ η δομή του σκελετού καταφέρνει ένα πολύ καλό συμβιβασμό ανάμεσα στην απόδοση και την άνεση. Σαφώς και πρωταρχικός στόχος των SuperSport ελαστικών είναι οι υψηλές επιδόσεις σε στεγνό οδόστρωμα, ωστόσο η χρήση πολυσύνθετης σύστασης στη γόμα έχει κάνει δυνατή μεταβολή των χαρακτηριστικών στην επιφάνεια του πέλματος. Έτσι στις ακριανές ζώνες του πέλματος η σύσταση ευνοεί την ανάπτυξη υψηλής πρόσφυσης σε στεγνό οδόστρωμα ενώ την ίδια στιγμή το μείγμα στις κεντρικές ζώνες του ελαστικού έχει εξαιρετικές ιδιότητες και συμπεριφορά στο βρεγμένο. Η έκδοση SuperSport R έχει ακόμα υψηλότερες επιδόσεις χάρη στην ειδική σύνθεση υψηλής τριβής της γόμας αλλά και στον σχεδιασμό του πέλματος. Στα SuperSport R οι δύο εξωτερικές ζώνες συνδέονται μεταξύ τους με παχιές γέφυρες μειώνοντας έτσι τις παραμορφώσεις στην έντονη φόρτιση επάνω στη στροφή. Παράλληλα το ίχνος επαφής του ελαστικού με το δρόμο έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να επιτρέπει την πιο ομοιόμορφη κατανομή των δυνάμεων. Κορυφαία έκφραση της σειράς SuperSport είναι τα RS τα οποία έχουν εξελιχθεί για την προσφορά της απόλυτης απόδοσης σε πίστα, όντας όμως σύμφωνα με τη νομοθεσία και για χρήση στο δρόμο. Σε αυτή την περίπτωση τόσο ο σχεδιασμός του πέλματος όσο και η σύνθεση της γόμας πλησιάζουν πάρα πολύ τα αγωνιστικά δεδομένα και φυσικά εκπλήσσουν με την απόδοσή τους σε συνθήκες απόλυτης πίεσης.
Το στοιχείο του εντυπωσιασμού είναι μάλιστα ένα χαρακτηριστικό που συνοδεύει όλη την σειρά των ελαστικών SuperSport όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε οδηγώντας τα σε κορυφαία supercars όπως η Porsche 911 GT3 RS και η Ferrari 488 αλλά και σε ικανά sports cars όπως η Alpine A110. Μεταξύ των στοιχείων που αποδεικνύουν τον καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα των ελαστικών είναι η κορυφαία απόκριση που προσφέρουν στην απότομη αλλαγή φορτίου όπως και η ακρίβεια των αντιδράσεων χωρίς μάλιστα να στερούνται σε προοδευτικότητα, κάτι πολύ σημαντικό για τον οδηγό και την εμπιστοσύνη που εν τέλει αποκτά προς το ελαστικό. Η σειρά SuperSport θα είναι διαθέσιμη από τον προσεχή Μάιο σε διαμέτρους από 18’’ έως 21’’ με πλάτος από 205 έως 305 χιλιοστά και ύψος από 45 έως 30, ενώ προορίζεται για αυτοκίνητα με σπορ χαρακτήρα όπως τα GTi, τα saloon πολύ υψηλών επιδόσεων αλλά και πολλά sports cars. Τα SuperSport R αναμένονται στην Ελλάδα στο τέλος του καλοκαιριού και θα διατίθενται κατόπιν παραγγελίας σε ίδιες διαστάσεις με τα SuperSport αλλά με ύψος πλαϊνού από 40 έως 25 και στοχεύουν σε πιο ειδικές, καθαρόαιμες εκδόσεις σπορ μοντέλων. Τέλος τα SuperSport RS που θα διατίθενται επίσης κατόπιν παραγγελίας προορίζονται ουσιαστικά για χρήση σε πίστα όπως για παράδειγμα σε trackdays και σε πρώτη φάση θα προσφέρονται στις διαστάσεις 265/35 ZR20 και 325/30 ZR21 ενώ έχουν επιλεχθεί από την Porsche για χρήση σε πίστα για τις 911 GT2 RS και GT3 RS.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα