Το μέλλον των μετακινήσεων με την ματιά της Jaguar Land Rover
03.03.2020
14:00
Το ηλεκτρικό αυτόνομο πρωτότυπο Project Vector της Jaguar Land Rover καταθέτει μια πρόταση του βρετανικού ομίλου για τα οχήματα αστικών μετακινήσεων του μέλλοντος
Πολλοί κατασκευαστές βλέπουν τη λύση στην προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους των μεγαλουπόλεων σε ειδικά εξελιγμένα ηλεκτρικά οχήματα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Ανάμεσα σε αυτούς και η Jaguar Land Rover η οποία πρόσφατα παρουσίασε το πρωτότυπο Project Vector.
Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό όχημα που βασίζεται σε μια πλατφόρμα τύπου skateboard στην οποία μπορούν να προσαρμοστούν διαφόρων ειδών κελύφη, ανάλογα με το είδος χρήσης του οχήματος. Έτσι το Vector δίνει τη δυνατότητα διαμόρφωσής του σε ιδιωτικό ή δημόσιο μέσο μεταφοράς ή ακόμα και σε εμπορευματικό van.
Το Vector έχει μήκος περίπου τεσσάρων μέτρων πράγμα που σημαίνει πως έχει το μέγεθος ενός supermini.
Ωστόσο η πλατφόρμα skateboard μεγιστοποιεί την χωροταξική του εκμετάλλευση προσφέροντας την δυνατότητα ακόμα και εξαθέσιας διαμόρφωσης. Στόχος είναι το αυτοκίνητο να διαθέτει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 η οποία θα επιτρέπει την κίνησή του χωρίς οδηγό για μεγάλες και σύνθετες διαδρομές. Ωστόσο η παρουσία και κλασικού τιμονιού στο εσωτερικό δείχνει πως οι άνθρωποι της JLR δεν έχουν αποκλείσει και το ενδεχόμενο οδήγησης από άνθρωπο εάν υπάρχει αυτή η επιθυμία.
Η ομάδα ανάπτυξης του Vector υπολογίζει πως το λειτουργικό πρωτότυπο θα μπορεί να ξεκινήσει τις δοκιμές στο δρόμο μέσα στο 2021 και μέσα στα πλάνα είναι η χρήση του ως όχημα εσωτερικών μεταφορών στο Πανεπιστήμιο του Warwick το οποίο και συνδράμει στην εξέλιξή του. Από εκεί και πέρα η JLR έχει αντλήσει αρκετή ηλεκτρική τεχνολογία και από την i-Pace ειδικά σε ότι αφορά τις μπαταρίες οι οποίες στο Vector υπολογίζεται πως θα έχουν χωρητικότητα μεταξύ 60 και 90 kWh.
Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό όχημα που βασίζεται σε μια πλατφόρμα τύπου skateboard στην οποία μπορούν να προσαρμοστούν διαφόρων ειδών κελύφη, ανάλογα με το είδος χρήσης του οχήματος. Έτσι το Vector δίνει τη δυνατότητα διαμόρφωσής του σε ιδιωτικό ή δημόσιο μέσο μεταφοράς ή ακόμα και σε εμπορευματικό van.
Το Vector έχει μήκος περίπου τεσσάρων μέτρων πράγμα που σημαίνει πως έχει το μέγεθος ενός supermini.
Ωστόσο η πλατφόρμα skateboard μεγιστοποιεί την χωροταξική του εκμετάλλευση προσφέροντας την δυνατότητα ακόμα και εξαθέσιας διαμόρφωσης. Στόχος είναι το αυτοκίνητο να διαθέτει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 η οποία θα επιτρέπει την κίνησή του χωρίς οδηγό για μεγάλες και σύνθετες διαδρομές. Ωστόσο η παρουσία και κλασικού τιμονιού στο εσωτερικό δείχνει πως οι άνθρωποι της JLR δεν έχουν αποκλείσει και το ενδεχόμενο οδήγησης από άνθρωπο εάν υπάρχει αυτή η επιθυμία.
Η ομάδα ανάπτυξης του Vector υπολογίζει πως το λειτουργικό πρωτότυπο θα μπορεί να ξεκινήσει τις δοκιμές στο δρόμο μέσα στο 2021 και μέσα στα πλάνα είναι η χρήση του ως όχημα εσωτερικών μεταφορών στο Πανεπιστήμιο του Warwick το οποίο και συνδράμει στην εξέλιξή του. Από εκεί και πέρα η JLR έχει αντλήσει αρκετή ηλεκτρική τεχνολογία και από την i-Pace ειδικά σε ότι αφορά τις μπαταρίες οι οποίες στο Vector υπολογίζεται πως θα έχουν χωρητικότητα μεταξύ 60 και 90 kWh.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr