F1: Επικεντρώνονται στα ελαστικά!

Ξεκινά σήμερα στη Βαρκελώνη η τελευταία περίοδος δοκιμών εξέλιξης που θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο (5 ημέρες). Παρότι ο καιρός προβλέπεται βροχερός στην πρωτεύουσα της Καταλονίας...

Ξεκινά σήμερα στη Βαρκελώνη η τελευταία περίοδος δοκιμών εξέλιξης που θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο (5 ημέρες). Παρότι ο καιρός προβλέπεται βροχερός στην πρωτεύουσα της Καταλονίας οι ομάδες της F1 έχουν βαρύ πρόγραμμα προτού πάρουν το δρόμο για την Αυστραλία όπου στις 27/3 θα διεξαχθεί ο πρώτος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Για πρώτη φορά φέτος δε θα είναι διαθέσιμες και οι τέσσερις γόμες της Pirelli αλλά μόνο οι δυο. Ο λόγος για τη σκληρή και τη μαλακή γόμα που θα χρησιμοποιηθούν και στους πρώτους αγώνες της χρονιάς σε Αυστραλία (27/3), Μαλαισία (10/4) και Κίνα (17/4).
Με αυτό σα δεδομένο είναι πολύ πιθανόν να φανεί καλύτερα η διαφορά δυναμικής ανάμεσα στις ομάδες αλλά και η διάρκεια ζωής των ελαστικών. Έτσι είναι πιθανόν να λυθεί και το μυστήριο γύρω από τα πιτ στοπ θα είναι αρκετά δυο ή θα χρειάζονται 3 πιτ στοπ ανά αγώνα.

Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε:
«Οι ομάδες θα επικεντρωθούν στην αξιολόγηση των δυο γομών που θα χρησιμοποιηθούν στους πρώτους αγώνες. Θα πραγματοποιηθούν πολλοί συνεχόμενοι γύροι και προσομοιώσεις αγώνα και περιμένουμε να επιβεβαιωθούν όσα γνωρίζουμε. Θα απαιτούνται δυο ή τρια πιτ στοπ σε κάθε αγώνα».

Η απόδοση των ελαστικών της Pirelli έχει διχάσει τους οδηγούς. Ο Λιούις Χάμιλτον γνωστός για το επιθετικό στυλ οδήγησης που πιέζει υπέρμετρα τα ελαστικά δεν είναι ευχαριστημένος: «Είναι σα να κινείσαι σε γύρο εξόδου, πας αργά και δε σε συναρπάζει. Η διάρκεια ήταν λίγο μεγαλύτερη αλλά δεν αισθανόμουν ότι ήμουν σε ρυθμό αγώνα».
Από την πλευρά του ο Αλόνσο πιστεύει ότι η αύξηση του αριθμού των πιτ στοπ θα οδηγήσει σε «αταξία» που δεν ευνοεί τις κορυφαίες ομάδες: «Η φθορά είναι μεγάλη, θα έχουμε πολλά πιτ στοπ σε κάθε αγώνα. Αυτό δεν ευνοεί τις κορυφαίες ομάδες σκεφτείτε στο ποδόσφαιρο να εκτελούσαν πέναλτι υποχρεωτικά κάθε μισάωρο. Δεν νομίζω η Μπαρτσελόνα και η Ρεάλ Μαδρίτης να το ήθελαν αυτό».

Οι χαμηλές θερμοκρασίες στην Ευρώπη που αντιμετώπισαν στις δοκιμές εξέλιξης οι ομάδες δεν επέτρεψαν την χρήση των ελαστικών στις συνθήκες που θα αντιμετωπίσουν στους αγώνες. Ο αγ. διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι σημείωσε σχετικά: «Στο προηγούμενο τεστ στη Βαρκελώνη καταγράψαμε θερμοκρασίες πέντε με έξι βαθμών Κελσίου τα πρωινά. Αυτό δεν επέτρεπε στην πίστα να στρωθεί με γόμα οπότε η εικόνα που αποκομίσαμε απέχει από την πραγματικότητα που θα αντιμετωπίσουμε στους αγώνες».
Η πρόβλεψη του καιρού κάνει λόγο για βροχή αυτό το πενθήμερο.

Το βασικό ερώτημα ενόψει της νέας χρονιάς είναι αν τα περισσότερα πιτ στοπ θα οδηγήσουν σε πιο απρόβλεπτους αγώνες.






Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr