Απεργίας το ανάγνωσμα!
Όπως ίσως έχετε ήδη διαβάσει, υπάρχει μια είδηση προερχόμενη από την Βρετανική Mirror που υπογράφεται από το συντάκτη Byron Young η οποία αναφέρει στον τίτλο ότι ο Φέτελ προειδοποιεί για «απεργία των πιλότων» για λόγους ασφαλείας.
Όπως ίσως έχετε ήδη διαβάσει, υπάρχει μια είδηση προερχόμενη από την Βρετανική Mirror που υπογράφεται από το συντάκτη Byron Young η οποία αναφέρει στον τίτλο ότι ο Φέτελ προειδοποιεί για «απεργία των πιλότων» για λόγους ασφαλείας.
Το θέμα αφορά στη λειτουργία της κινητής πίσω αεροτομής. Ο Γερμανός πρωταθλητής φέρεται να δήλωσε: «Οι περισσότεροι οδηγοί συμφωνούν ότι πρέπει να εξετάσουμε τη συγκεκριμένη διάταξη όσον αφορά στην ασφαλή λειτουργία. Είμαστε ενωμένοι και αυτό μας δίνει δύναμη, μπορούμε ακόμη και να αρνηθούμε να αγωνιστούμε. Φυσικά δεν τίθεται θέμα απεργίας θα προσπαθήσουμε να βρούμε μια λύση με τη FIA».
Σκόπιμα ή από άγνοια ο συντάκτης του άρθρου ξέχασε να αναφέρει ότι ήδη η FIA δια στόματος του αλυτάρχη Τσάρλι Ουίτινγκ, έχει ορίσει ότι την Πέμπτη 24/3 θα συζητηθεί το θέμα λειτουργίας της πίσω κινητής αεροτομής και την Παρασκευή στις ελεύθερες δοκιμές θα γίνει γενική δοκιμή για την λειτουργία της. Τότε θα παρθούν και οι όποιες αποφάσεις. Θεωρείστε δεδομένο πως η διοργανώτρια αρχή το τελευταίο που θα ήθελε είναι η υιοθέτηση μιας μη ασφαλής διάταξης που θα έθετε σε κίνδυνο την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα.
Θυμίζουμε ότι η κινητή πίσω αεροτομή είναι μια προσθήκη στους φετινούς τεχνικούς κανονισμούς σε μια προσπάθεια να βοηθηθούν οι πιλότοι στα προσπεράσματα. Ο κανονισμός αναφέρει: «Αν θέλουν οι ομάδες μπορούν μ’ ένα κουμπί στο τιμόνι να δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να μειώνει την κλίση της πίσω αεροτομής.
Η αντίστοιχη διάταξη για την εμπρός αεροτομή καταργήθηκε. Η λειτουργία του συστήματος θα ελέγχεται ηλεκτρονικά. Θα χρησιμοποιείται κατά το δοκούν στις δοκιμές αλλά στον αγώνα θα μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο όταν ένα μονοθέσιο βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου πίσω από το άλλο, σε προκαθορισμένο σημείο (σ.σ: τα τελευταία 600m της μεγάλης ευθείας). Θα απενεργοποιείται μόλις ο οδηγός πατήσει το φρένο. Σε συνδυασμό με την ώθηση του KERS εικάζεται ότι θα βοηθήσει το προσπέρασμα. Η χρήση αυτού του συστήματος δεν είναι υποχρεωτική».
Για όσους αισθάνονται «χαμένοι στη μετάφραση» συμπληρώνουμε ότι οι πιλότοι δεν έχουν κοινό εργοδότη και σε καμία περίπτωση σχέση εξαρτημένης εργασίας με τη FIA που οργανώνει τον αγώνα. Επιπλέον στο GPDA την ένωση των πιλότων δεν είναι εγγεγραμμένοι και οι 24 οδηγοί. Καθένας τους έχει ξεχωριστό συμβόλαιο με την ομάδα του και διαφορετικούς όρους συνεργασίας.
Οι ομάδες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα που οργανώνει η FIA οφείλουν να τρέξουν στον αγώνα. Αν δεν το κάνουν με βάση τη Συμφωνία Ομόνοιας προκύπτουν οικονομικές αλλά και αθλητικές κυρώσεις. Εννοείται ότι αν ο εκάστοτε πιλότος αρνηθεί να τρέξει η ομάδα δικαιούται να τον αντικαταστήσει με άλλον της αρέσκειάς της που διαθέτει superlicence.
Τέλος για όσους πιθανόν δεν βρήκαν ακόμη το χρόνο να επισκεφτούν μια πίστα αγώνων θυμίζουμε ότι στην είσοδο γράφει: «Motorsport is dangerous».
Μιας και η κουβέντα για θέματα ασφάλειας και κινδύνου δεν μπορώ να φανταστώ τίποτα πιο επικίνδυνο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό από το να ξεκινάς υπό βροχή να τρέξεις σε αγώνα F1 στο Μονακό. Όσο κι αν σε πληρώνουνε γι’ αυτό!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr