Ο Τζένσον Μπάτον μιλάει στο C+S!
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2009 είχε ένα επεισοδιακό πρώτο αγώνα στην Αυστραλία που πλέον έχει αφήσει πίσω του και ετοιμάζεται για τον αγώνα αυτού του Σαββατοκύριακου στη Μαλαισία.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2009 είχε ένα επεισοδιακό πρώτο αγώνα στην Αυστραλία που πλέον έχει αφήσει πίσω του και ετοιμάζεται για τον αγώνα αυτού του Σαββατοκύριακου στη Μαλαισία. Το εν λόγω GP αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις όσον αφορά στη φυσική κατάσταση των οδηγών αλλά ο 31χρονος οδηγός δεν ανησυχεί για τη ζέστη ή την υγρασία: «Η σωματική πρόκληση της οδήγησης ενός μονοθεσίου F1 είναι κάτι που πλέον μπορώ να αντιμετωπίσω με άνεση» λέει ο Μπάτον και συνεχίζει: «Έχω δουλέψει πολύ σκληρά πάνω στη φυσική μου κατάσταση, είμαι σε καλύτερη φόρμα απ’ ότι πέρυσι και υπάρχει μεγάλη διαφορά σε σχέση με πέντε χρόνια πριν. Μπορώ να οδηγήσω 100 γύρους ανεξαρτήτως συνθηκών χωρίς κανένα πρόβλημα».
Η εντυπωσιακή φυσική κατάσταση του Τζένσον Μπάτον οφείλεται σε δυο πράγματα κυρίως: Στην προπόνηση και στη δίαιτα. Ο Βρετανός πιλότος γυμνάζεται μέχρι και πέντε ώρες τη μέρα όταν δεν βρίσκεται στην πίστα ενώ ακολουθεί μια δίαιτα με χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων που είναι ειδικά προσαρμοσμένη στις αθλητικές του ανάγκες.
Για να διατηρήσει στο ακέραιο την ανταγωνιστικότητά του ο Μπάτον συμμετέχει συχνά σε αγώνες τρίαθλου που περιλαμβάνουν 1500m κολύμβησης, 10km τρεξίματος και 40km ποδηλασίας. Αμέσως μετά τον αγώνα της Αυστραλίας πήγε στη Χαβάη όπου συμμετείχε σε αγώνα τριάθλου σε συνδυασμό με το αυστηρό πρόγραμμα διατροφής.
«Προπονούμαι πολύ» λέει ο Μπάτον: «Πρέπει να είμαι σε άριστη κατάσταση για να κάνω τη δουλειά μου και ένα γυμνασμένο σώμα έχει ως αποτέλεσμα ένα υγιές μυαλό. Παράλληλα η αυστηρή δίαιτα με ωφελεί εξίσου σημαντικά. Παρότι σα φράση αποτελεί κλισέ, είμαστε ότι τρώμε. Δουλεύω σκληρά με έναν διακεκριμένο διατροφολόγο ώστε να είμαι σίγουρος ότι τρώω τα σωστά πράγματα τη σωστή ώρα της ημέρας. Σκεφτείτε ότι έχω χάσει τρία της εκατό του σωματικού μου λίπους απλά και μόνο επειδή έπαψα να τρώω υδατάνθρακες στο πρωινό. Όχι δημητριακά ή τοστ για μένα. Τα οφέλη από το να τρέφεσαι σωστά είναι μεγάλα, είχα υποτιμήσει στο παρελθόν αυτόν τον τομέα».
Τ
«Δεν έχει σημασία πόσο γυμνασμένος είσαι, αν αφυδατωθείς η φυσική σου απόδοση πέφτει και η συγκέντρωσή σου επηρεάζεται αρνητικά. Πριν δυο χρόνια σταμάτησε να λειτουργεί το μπουκαλάκι νερού στη Μαλαισία στο 2ο γύρο και μέχρι το τέλος του αγώνα υπέφερα πολύ. Το πρώτο που μου συνέβη είναι ότι άρχισα να κρυώνω. Παρά την αποπνικτική ζέστη εγώ είχα ρίγη στο κόκπιτ πράγμα τρελό. Μετά άρχισε να επηρεάζεται η όρασή μου και προς το τέλος του αγώνα κάποια πράγματα άρχισαν να θολώνουν. Αυτό είναι απαίσιο να συμβεί ενώ οδηγείς αγωνιστικά. Εφόσον λειτουργεί το μπουκαλάκι με το νερό την Κυριακή θα είμαι εντάξει».
Η McLaren ΜΡ4/26 τα πήγε περίφημα στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος στην Αυστραλία και ο Μπάτον πιστεύει ότι θα συνεχίσει να είναι ανταγωνιστική και στη Μαλαισία. Η ομάδα έχει ετοιμάσει για τη Σεπάνγκ μια νέα εμπρός αεροτομή και ένα νέο σύστημα εξάτμισης που θα συνεισφέρουν στο κράτημα του μονοθεσίου: «Δυσκολευτήκαμε στις δοκιμές εξέλιξης το χειμώνα αλλά η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά και ανέτρεψε την κατάσταση. Εάν δεν μου είχε δοθεί η ποινή διέλευσης θα βρισκόμουν στο βάθρο στην Αυστραλία. Στη Σεπάνγκ ανέβηκα για πρώτη φορά στην καριέρα μου στο βάθρο το 2003. Λατρεύω τη συγκεκριμένη πίστα και στόχος μου είναι να βρεθώ στο βάθρο και αυτό το Σαββατοκύριακο. Θα είναι ένα μακρύ πρωτάθλημα με 19 αγώνες σε διάστημα εννέα μηνών. Όπως φάνηκε πέρυσι κάθε πόντος μετράει στο τέλος» κατέληξε ο Μπάτον.
Ο Μπάτον λατρεύει την πίστα της Σεπάνγκ
«Είναι μια εκπληκτική μίξη στροφών με ροή εφάμιλλη της Σουζούκα του Σπα και του Σίλβερστον. Λάτρεψα τη συγκεκριμένη πίστα από την πρώτη φορά που την οδήγησα το 2000 είναι από τα καλύτερα δείγματα γραφής του σχεδιαστή της Χέρμαν Τίλκε.
Μου αρέσουν επίσης οι Μαλαίσιοι. Είναι πάντοτε φιλικοί και φιλόξενοι, περνάω πραγματικά καλά στην Κουάλα Λουμπούρ».
Οι αποκλειστικές δηλώσεις του Μπάτον ενόψει του GP της Μαλαισίας εξασφαλίστηκαν με την αρωγή της Vodafone, χορηγού της McLaren Mercedes.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr