GP Κίνας στη Σαγκάη!
GP Κίνας στη Σαγκάη!
Όλα είναι έτοιμα για τον τρίτο αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 που θα διεξαχθεί την Κυριακή στην υπερσύγχρονη πίστα της Σαγκάη (σ.σ: απευθείας μετάδοση Alpha 10:00).
Όλα είναι έτοιμα για τον τρίτο αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 που θα διεξαχθεί την Κυριακή στην υπερσύγχρονη πίστα της Σαγκάη (σ.σ: απευθείας μετάδοση Alpha 10:00).
Το Κινέζικο GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 2004 και από τότε έως σήμερα αναδείχτηκαν επτά διαφορετικοί νικητές σε ισάριθμους αγώνες. Στην πρεμιέρα κέρδισε ο Μπαρικέλο με τη Ferrari, το 2005 ήταν η σειρά του Αλόνσο με τη Renault, το 2006 ο Μ.Σουμάχερ με τη Ferrari. Το 2007 κέρδισε ο Ράικονεν επίσης με Ferrari, το 2008 ο Χάμιλτον με McLaren, ενώ το 2009 ο Φέτελ με Red Bull πήρε εκεί την πρώτη νίκη της καριέρας του. Πέρυσι υπό βροχή κέρδισε ο Τζένσον Μπάτον με τη McLaren. Έχει βρέξει στους τέσσερις από τους τελευταίους πέντε αγώνες.
Πλην του Ράικονεν οι υπόλοιποι έξι νικητές των προηγούμενων GP στην Κίνα θα εκκινήσουν την Κυριακή διεκδικώντας τη 2η νίκη τους στο συγκεκριμένο αγώνα.
Η πίστα βρίσκεται 30km βορειοδυτικά της Σαγκάη μιας μεγαλούπολης με πληθυσμό 17 εκ. κατοίκων.
ΤΟ SIC (Shangai International Circuit) χτίστηκε από το γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε και έχει δυνατότητα να φιλοξενήσει 200 χιλιάδες θεατές. Με λίγη φαντασία μπορεί να διακρίνει κανείς στη χάραξη της πίστας 2 σαλιγκάρια στις στροφές 1,2,3 και 10,11 και 12. Μετά τη στροφή 13 βρίσκεται η μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος με μήκος 1.2km, οι πιλότοι μένουν στο γκάζι για 17sec.
Το Κινέζικο GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 2004 και από τότε έως σήμερα αναδείχτηκαν επτά διαφορετικοί νικητές σε ισάριθμους αγώνες. Στην πρεμιέρα κέρδισε ο Μπαρικέλο με τη Ferrari, το 2005 ήταν η σειρά του Αλόνσο με τη Renault, το 2006 ο Μ.Σουμάχερ με τη Ferrari. Το 2007 κέρδισε ο Ράικονεν επίσης με Ferrari, το 2008 ο Χάμιλτον με McLaren, ενώ το 2009 ο Φέτελ με Red Bull πήρε εκεί την πρώτη νίκη της καριέρας του. Πέρυσι υπό βροχή κέρδισε ο Τζένσον Μπάτον με τη McLaren. Έχει βρέξει στους τέσσερις από τους τελευταίους πέντε αγώνες.
Πλην του Ράικονεν οι υπόλοιποι έξι νικητές των προηγούμενων GP στην Κίνα θα εκκινήσουν την Κυριακή διεκδικώντας τη 2η νίκη τους στο συγκεκριμένο αγώνα.
Η πίστα βρίσκεται 30km βορειοδυτικά της Σαγκάη μιας μεγαλούπολης με πληθυσμό 17 εκ. κατοίκων.
ΤΟ SIC (Shangai International Circuit) χτίστηκε από το γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε και έχει δυνατότητα να φιλοξενήσει 200 χιλιάδες θεατές. Με λίγη φαντασία μπορεί να διακρίνει κανείς στη χάραξη της πίστας 2 σαλιγκάρια στις στροφές 1,2,3 και 10,11 και 12. Μετά τη στροφή 13 βρίσκεται η μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος με μήκος 1.2km, οι πιλότοι μένουν στο γκάζι για 17sec.
Δύσκολα μπορεί να ποντάρει κανείς εναντίον του Φέτελ στην Κίνα. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2010 έχει κερδίσει τους πέντε από τους έξι τελευταίους αγώνες (Ιαπωνία, Βραζιλία, Άμπου Ντάμπι, Αυστραλία, Μαλαισία) και βρίσκεται σε εκπληκτική φόρμα.
Βέβαια ο Τζένσον Μπάτον μιλώντας σήμερα στους δημοσιογράφους δεν έκρυψε τις ελπίδες του ότι το ανανεωμένο πακέτο της ΜΡ4/26 θα του επιτρέψει να κοντράρει στα ίσα τους Ταύρους: «Πιστεύω ότι με τις νέες βελτιώσεις του μονοθεσίου μας θα βρεθούμε πιο κοντά αυτό το Σαββατοκύριακο».
Ο Βρετανός θεωρεί ότι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πίστας κολακεύουν περισσότερο την McLaren: «Θα είναι χαμηλότερη η θερμοκρασία οπότε η πτώση της απόδοσης των ελαστικών θα είναι μικρότερη».
Από την πλευρά του ο Μ. Σουμάχερ δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για την ανταγωνιστικότητα της Mercedes στη Σαγκάη: «Μετά την Αυστραλία και τη Μαλαισία, τρέχουμε και πάλι σε διαφορετικό είδος πίστας στη Σαγκάη, επομένως όλοι θα έχουμε κάτι καινούργιο να μάθουμε. Διαπιστώσαμε μέχρι τώρα ότι η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών και κάτι αντίστοιχο περιμένω στην Κίνα. Ως προς τη φθορά των ελαστικών, η Σαγκάη θα είναι πιο ήπια από τη Μαλαισία με θερμοκρασίες αρκετά χαμηλότερες και ομαλότερη άσφαλτο».
Στη Μαλαισία υπήρξαν αρκετά παράπονα για τα υπολείμματα ελαστικού (marbles) που βρίσκονταν στο οδόστρωμα . Ο αγ. διευθυντής της Pirelli μιλώντας για τον επικείμενο αγώνα δήλωσε σχετικά:
«Μέχρι τώρα, είμαι πολύ ικανοποιημένος από τη συμπεριφορά των ελαστικών μας αλλά πάντα με εντυπωσιάζει το πόσο γρήγορα μαθαίνουν ομάδες και οδηγοί: Είμαι σίγουρος ότι θα βρουν διαφορετικές λύσεις για να αυξήσουν τη διάρκεια των ελαστικών. Μέχρι τώρα έχουμε προβλέψει με ακρίβεια δύο pit stops στην Αυστραλία και τρία στη Μαλαισία αλλά θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Μόνο τότε θα έχουμε σαφή εικόνα για το τι μπορούμε να περιμένουμε στην Κίνα. Αντίθετα με τη Μαλαισία, όπου δώσαμε στις ομάδες να δοκιμάσουν ένα πειραματικό ελαστικό στις ελεύθερες δοκιμές, τώρα η κάθε ομάδα θα λάβει ένα έξτρα σετ σκληρών ελαστικών για τις πρώτες δοκιμές της Παρασκευής – όπως έγινε στην Αυστραλία. Διαπιστώσαμε ότι αυτό λειτούργησε καλά δίνοντας την ευκαιρία στις ομάδες να μεγιστοποιήσουν το χρόνο τους στην πίστα και να προετοιμαστούν άριστα για τον αγώνα, γι’ αυτό και αποφασίσαμε να το επαναλάβουμε. Οι δύο πρώτοι αγώνες ήταν συναρπαστικοί. Ελπίζω να ξαναζήσουμε ανάλογες στιγμές στην Κίνα».
Βέβαια ο Τζένσον Μπάτον μιλώντας σήμερα στους δημοσιογράφους δεν έκρυψε τις ελπίδες του ότι το ανανεωμένο πακέτο της ΜΡ4/26 θα του επιτρέψει να κοντράρει στα ίσα τους Ταύρους: «Πιστεύω ότι με τις νέες βελτιώσεις του μονοθεσίου μας θα βρεθούμε πιο κοντά αυτό το Σαββατοκύριακο».
Ο Βρετανός θεωρεί ότι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πίστας κολακεύουν περισσότερο την McLaren: «Θα είναι χαμηλότερη η θερμοκρασία οπότε η πτώση της απόδοσης των ελαστικών θα είναι μικρότερη».
Από την πλευρά του ο Μ. Σουμάχερ δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για την ανταγωνιστικότητα της Mercedes στη Σαγκάη: «Μετά την Αυστραλία και τη Μαλαισία, τρέχουμε και πάλι σε διαφορετικό είδος πίστας στη Σαγκάη, επομένως όλοι θα έχουμε κάτι καινούργιο να μάθουμε. Διαπιστώσαμε μέχρι τώρα ότι η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών και κάτι αντίστοιχο περιμένω στην Κίνα. Ως προς τη φθορά των ελαστικών, η Σαγκάη θα είναι πιο ήπια από τη Μαλαισία με θερμοκρασίες αρκετά χαμηλότερες και ομαλότερη άσφαλτο».
Στη Μαλαισία υπήρξαν αρκετά παράπονα για τα υπολείμματα ελαστικού (marbles) που βρίσκονταν στο οδόστρωμα . Ο αγ. διευθυντής της Pirelli μιλώντας για τον επικείμενο αγώνα δήλωσε σχετικά:
«Μέχρι τώρα, είμαι πολύ ικανοποιημένος από τη συμπεριφορά των ελαστικών μας αλλά πάντα με εντυπωσιάζει το πόσο γρήγορα μαθαίνουν ομάδες και οδηγοί: Είμαι σίγουρος ότι θα βρουν διαφορετικές λύσεις για να αυξήσουν τη διάρκεια των ελαστικών. Μέχρι τώρα έχουμε προβλέψει με ακρίβεια δύο pit stops στην Αυστραλία και τρία στη Μαλαισία αλλά θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Μόνο τότε θα έχουμε σαφή εικόνα για το τι μπορούμε να περιμένουμε στην Κίνα. Αντίθετα με τη Μαλαισία, όπου δώσαμε στις ομάδες να δοκιμάσουν ένα πειραματικό ελαστικό στις ελεύθερες δοκιμές, τώρα η κάθε ομάδα θα λάβει ένα έξτρα σετ σκληρών ελαστικών για τις πρώτες δοκιμές της Παρασκευής – όπως έγινε στην Αυστραλία. Διαπιστώσαμε ότι αυτό λειτούργησε καλά δίνοντας την ευκαιρία στις ομάδες να μεγιστοποιήσουν το χρόνο τους στην πίστα και να προετοιμαστούν άριστα για τον αγώνα, γι’ αυτό και αποφασίσαμε να το επαναλάβουμε. Οι δύο πρώτοι αγώνες ήταν συναρπαστικοί. Ελπίζω να ξαναζήσουμε ανάλογες στιγμές στην Κίνα».
GP Κίνας, 3ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος |
|
Μήκος πίστας: 5.451m |
Ρεκόρ γύρου: 1:32.238 (Μ. Σουμάχερ, 2004) |
Γύροι: 56 |
Απόσταση: 305.066m |
Στροφές: 16 (7 αριστερές, 9 δεξιές) |
Τέρμα γκάζι: 62% του γύρου |
Αλλαγές σχέσεων: 55 |
Ελαστικά: Σκληρή, μαλακή γόμα |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα