Ο Μπάτον μιλά για το GP της Τουρκίας
Λίγο πριν μπει στο μονοθέσιο για να εκκινήσει στον τέταρτο αγώνα της χρονιάς ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής το 2009 μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις του με τη βοήθεια της Vodafone βασικού χορηγού της ομάδας.
Λίγο πριν μπει στο μονοθέσιο για να εκκινήσει στον τέταρτο αγώνα της χρονιάς ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής το 2009 μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις του με τη βοήθεια της Vodafone βασικού χορηγού της ομάδας.
«Ο κάθε οδηγός αγώνων» λέει ο Τζένσον Μπάτον «θέλει ένα γρήγορο αυτοκίνητο και αξιόλογους ανθρώπους γύρω του. Εγώ τα έχω και τα δυο στην McLaren και αυτό μου γεννά ένα ιδιαίτερο συναίσθημα».
Ο Τζένσον Μπάτον είναι ενθουσιασμένος με τη ζωή στη McLaren. Είδε την ομάδα να κατορθώνει να αλλάξει την πορεία της MP4/26, ο ανταγωνιστικός ρυθμός που διαθέτει του δίνει τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη σε κάθε αγώνα.
«Αυτό είναι το μόνο κίνητρο που χρειάζεται ο οδηγός. Μετά το Κινέζικο GP πέρασα μερικές μέρες στο McLaren Technology Centre με τους μηχανικούς και προοδεύσαμε σε αρκετούς τομείς. Αναλύσαμε τις βελτιώσεις που έρχονται στο μονοθέσιο και προοδεύσαμε σε θέματα set –up. Είμαι σίγουρος ότι θα δώσουμε μάχη για την πρώτη θέση στην Τουρκία».
Ο Μπάτον είναι ο οδηγός με τα καλύτερα αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια στην Τουρκία. Κέρδισε το 2009 ενώ ήταν δεύτερος μετά από μάχη με τον teammate του Λιούις Χάμιλτον πέρυσι. Ξέρει λοιπόν καλά τα μυστικά ενός γρήγορου γύρου στην απαιτητική πίστα αλλά και πώς να προφυλάξει τα ελαστικά του στις γρήγορες στροφές.
«Υπάρχουν πολλές τυφλές στροφές πράγμα που σημαίνει ότι δεν πρέπει να ξεφύγεις καθόλου από τη γραμμή και να μην πατήσεις γκάζι πριν δεις την κορυφή της στροφής. Για να το κάνεις αυτό πρέπει να αισθάνεσαι 100% βέβαιος με το μονοθέσιο σου. Έχουμε δει φέτος ότι η φθορά των ελαστικών είναι καθοριστικός παράγοντας για την έκβαση του αγώνα και τη διαμόρφωση του αποτελέσματος. Το ίδιο θα συμβεί και εδώ καθώς οι γόμες είναι ίδιες με τους προηγούμενους αγώνες πρόκειται για την σκληρή και τη μαλακή. Όμως η συγκεκριμένη πίστα είναι πιο απαιτητική με τα λάστιχα οπότε θα είναι μια μεγάλη πρόκληση να τα διατηρήσεις σε καλή κατάσταση».
«Προσπαθείς να κρατηθείς διανύοντας τη στροφή 8» λέει ο Μπάτον και συνεχίζει: «Νιώθεις ότι θα ξεκολλήσει το κεφάλι σου από τις πλευρικές φορτίσεις ενώ οι ανομοιομορφίες του οδοστρώματος στην αγωνιστική γραμμή απειλούν να πετάξουν εκτός πίστας το μονοθέσιο. Είναι μια απαιτητική και συναρπαστική στροφή στην οποία επιπλέον φέτος πρέπει να διαφυλάττουμε τα ελαστικά. Ίσως στην αρχή του αγώνα όταν τα μονοθέσια θα είναι φορτωμένα να παίξουν ρόλο μερικά φυλαγμένα περάσματα ώστε να αυξηθεί η διάρκεια ζωής του πρώτου σετ ελαστικών».
Ο Μπάτον θυμίζεται για το απέριττο στυλ του και την ικανότητα του να προστατεύει τα λάστιχα ίσως περισσότερο απ’ όλους τους οδηγούς στο grid. Ξέρει όμως ότι πρέπει να σχεδιάσει την διαχείριση των ελαστικών προσεκτικά πριν τον αγώνα.
«Ο Γουέμπερ στην Κίνα εκκίνησε 18ος και τερμάτισε 3ος αποδεικνύοντας ότι είναι κομβικό να έχεις όσα περισσότερα σετ μαλακής γόμας αχρησιμοποίητα στον αγώνα. Είναι καλύτερα να κρατήσεις ένα σετ από το να κάνεις έναν τελευταίο γύρο στο Q3 και να κερδίσεις μια θέση. Πρέπει να κάνεις καλό τον πρώτο γύρο στις δοκιμές, είμαι ευχαριστημένος από την ταχύτητά μου στις δοκιμές φέτος. Ήταν ένας από τους στόχους μου στο ξεκίνημα της χρονιάς και τον πέτυχα. Τώρα ανυπομονώ για να δούμε τι μπορεί να πετύχουμε στην Κωνσταντινούπολη».
Ο Μπάτον στοχεύει να ανέβει για 3η συνεχή χρονιά στο βάθρο στην Κωνσταντινούπολη και ξέρει ότι η ομάδα και το μονοθέσιο θα είναι ισχυροί αρωγοί σ’ αυτή την προσπάθεια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr