O Φέτελ μιλά για τη συγκλονιστική νίκη του!
24.05.2011
11:38
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ έδωσε χτες ρεσιτάλ οδήγησης στην πίστα του Μοντμελό κατορθώνοντας να κρατήσει πίσω του τον Λιούις Χάμιλτον που τον πίεσε ασφυκτικά στους τελευταίους γύρους του αγώνα.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ έδωσε ρεσιτάλ οδήγησης στην πίστα του Μοντμελό κατορθώνοντας να κρατήσει πίσω του τον Λιούις Χάμιλτον που τον πίεσε ασφυκτικά στους τελευταίους γύρους του αγώνα.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην επίσημη ιστοσελίδα της F1 ο Φέτελ δίνει τη δική του οπτική για τον αγώνα:
Σεμπάστιαν τι νόημα είχαν οι ήχοι που παρήγαγες μετά τη λήξη του αγώνα;
Πρόκειται για τo επιφώνημα του αγαπημένου μου ήρωα κόμικ Φρεντ Φλίντσοουν. Είναι μια χαρακτηριστική – αστεία έκφραση χαράς.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην επίσημη ιστοσελίδα της F1 ο Φέτελ δίνει τη δική του οπτική για τον αγώνα:
Σεμπάστιαν τι νόημα είχαν οι ήχοι που παρήγαγες μετά τη λήξη του αγώνα;
Πρόκειται για τo επιφώνημα του αγαπημένου μου ήρωα κόμικ Φρεντ Φλίντσοουν. Είναι μια χαρακτηριστική – αστεία έκφραση χαράς.
Ο αγώνας όμως δεν ήταν τόσο ευχάριστος χρειάστηκε να παλέψεις σκληρά νιώθοντας την ανάσα του Χάμιλτον στο σβέρκο σου…
Ήταν καυτή. Ο Λιούις με ακολουθούσε κατά πόδας για 30 γύρους και ειδικά στους τελευταίους γύρους που τα ελαστικά μου είχαν φθαρεί κόλλησε πίσω μου. Ένιωθα πόσο πολύ είχαν φθαρεί τα ελαστικά ειδικά στο τελευταίο μέρος της πίστας που παίζουν κυρίαρχο ρόλο. Εκεί ανυπομονείς να επιταχύνεις σε κάθε έξοδο στροφής αλλά πρέπει να είσαι λίγο υπομονετικός ώστε να το κάνεις την κατάλληλη στιγμή αλλιώς τα ελαστικά φθείρονται πολύ γρήγορα. Μόλις πήρα την καρό σημαία δεν ήρθε τίποτα άλλο στο μυαλό μου από το «yabba dabba doo». Ήμουν πιο αργός στις ευθείες οπότε προσπαθούσα να πάρω το πλεονέκτημα στις στροφές. Εφόσον συνέχιζα να τον βλέπω στους καθρέπτες μου ήξερα ότι έπρεπε να παλέψω ως το τέλος. Όταν μου είπαν να μη ξαναχρησιμοποιήσω το KERS και καθότι δεν είχα και το DRS αφού ήμουν μπροστά η ζωή μου ήταν αρκετά δύσκολη.
Τι πρόβλημα αντιμετώπιζες με το KERS;
Δούλευε κανονικά στην αρχή του αγώνα και μετά προς το τέλος μου είπαν να μην το χρησιμοποιήσω ξανά. Υπάρχει μεγάλη πίεση στην ομάδα για να εξαλειφθεί το πρόβλημα. Είμαι σίγουρος ότι αυτό δε θα συνεχιστεί όλη τη χρονιά.
Όταν σας πέρασε ο Φερνάντο στην εκκίνηση πίστευες ότι θα του ρίξεις γύρο στο τέλος;
Φυσικά όχι. Εξεπλάγην όταν τον είδα να με περνάει στην εκκίνηση γιατί έφυγα καλά, καλύτερα από το Μαρκ και αποφάσισα να πάω από την εξωτερική γιατί περίμενα ότι θα υπερασπιστεί την εσωτερική. Εκεί τελικά εμφανίστηκε ο Φερνάντο. Ο Μαρκ έμεινε στο κέντρο και ο Φερνάντο πέρασε από την εσωτερική. Ευτυχώς ο Μαρκ φρέναρε νωρίς και ο Φερνάντο έμεινε εντός εμβέλειας. Χρειάστηκε επιθετική στρατηγική ώστε να βγούμε μπροστά έτσι δεν εξαντλήσαμε τα περιθώρια που είχαν τα μαλακά ελαστικά και αυτό έκανε τη ζωή μας πιο δύσκολη με τα σκληρά στο τέλος.
Φυσικά δεν είχαμε υπολογίσει ότι θα ήταν τόσο οριακά στο τέλος.
Το πρώτο pit stop στον 9ο γύρο ήταν προγραμματισμένο ή αντίδραση της στιγμής;
Ήταν αντίδραση. Στο τέλος της ζωής τους τα ελαστικά χάνουν σε απόδοση έτσι όποιος μπει νωρίτερα στα πιτ στον επόμενο γύρο είναι πιο γρήγορος. Ήταν σαφές ότι έπρεπε να μπούμε όσο πιο νωρίς γίνεται ώστε να βρούμε καθαρό δρόμο μπροστά μας παρότι έμεινα πίσω από το Φερνάντο στην πρώτη αλλαγή. Ούτως ή άλλως δε θα μπορούσα να τον περάσω στην ευθεία. Κάναμε σωστά τις αλλαγές αν βέβαια η McLaren είχε μαζέψει τη διαφορά στο γύρο εισόδου μας θα μπορούσε να έχει βρεθεί μπροστά και δύσκολα θα μπορούσα να ξαναπεράσω.
Ήταν καυτή. Ο Λιούις με ακολουθούσε κατά πόδας για 30 γύρους και ειδικά στους τελευταίους γύρους που τα ελαστικά μου είχαν φθαρεί κόλλησε πίσω μου. Ένιωθα πόσο πολύ είχαν φθαρεί τα ελαστικά ειδικά στο τελευταίο μέρος της πίστας που παίζουν κυρίαρχο ρόλο. Εκεί ανυπομονείς να επιταχύνεις σε κάθε έξοδο στροφής αλλά πρέπει να είσαι λίγο υπομονετικός ώστε να το κάνεις την κατάλληλη στιγμή αλλιώς τα ελαστικά φθείρονται πολύ γρήγορα. Μόλις πήρα την καρό σημαία δεν ήρθε τίποτα άλλο στο μυαλό μου από το «yabba dabba doo». Ήμουν πιο αργός στις ευθείες οπότε προσπαθούσα να πάρω το πλεονέκτημα στις στροφές. Εφόσον συνέχιζα να τον βλέπω στους καθρέπτες μου ήξερα ότι έπρεπε να παλέψω ως το τέλος. Όταν μου είπαν να μη ξαναχρησιμοποιήσω το KERS και καθότι δεν είχα και το DRS αφού ήμουν μπροστά η ζωή μου ήταν αρκετά δύσκολη.
Τι πρόβλημα αντιμετώπιζες με το KERS;
Δούλευε κανονικά στην αρχή του αγώνα και μετά προς το τέλος μου είπαν να μην το χρησιμοποιήσω ξανά. Υπάρχει μεγάλη πίεση στην ομάδα για να εξαλειφθεί το πρόβλημα. Είμαι σίγουρος ότι αυτό δε θα συνεχιστεί όλη τη χρονιά.
Όταν σας πέρασε ο Φερνάντο στην εκκίνηση πίστευες ότι θα του ρίξεις γύρο στο τέλος;
Φυσικά όχι. Εξεπλάγην όταν τον είδα να με περνάει στην εκκίνηση γιατί έφυγα καλά, καλύτερα από το Μαρκ και αποφάσισα να πάω από την εξωτερική γιατί περίμενα ότι θα υπερασπιστεί την εσωτερική. Εκεί τελικά εμφανίστηκε ο Φερνάντο. Ο Μαρκ έμεινε στο κέντρο και ο Φερνάντο πέρασε από την εσωτερική. Ευτυχώς ο Μαρκ φρέναρε νωρίς και ο Φερνάντο έμεινε εντός εμβέλειας. Χρειάστηκε επιθετική στρατηγική ώστε να βγούμε μπροστά έτσι δεν εξαντλήσαμε τα περιθώρια που είχαν τα μαλακά ελαστικά και αυτό έκανε τη ζωή μας πιο δύσκολη με τα σκληρά στο τέλος.
Φυσικά δεν είχαμε υπολογίσει ότι θα ήταν τόσο οριακά στο τέλος.
Το πρώτο pit stop στον 9ο γύρο ήταν προγραμματισμένο ή αντίδραση της στιγμής;
Ήταν αντίδραση. Στο τέλος της ζωής τους τα ελαστικά χάνουν σε απόδοση έτσι όποιος μπει νωρίτερα στα πιτ στον επόμενο γύρο είναι πιο γρήγορος. Ήταν σαφές ότι έπρεπε να μπούμε όσο πιο νωρίς γίνεται ώστε να βρούμε καθαρό δρόμο μπροστά μας παρότι έμεινα πίσω από το Φερνάντο στην πρώτη αλλαγή. Ούτως ή άλλως δε θα μπορούσα να τον περάσω στην ευθεία. Κάναμε σωστά τις αλλαγές αν βέβαια η McLaren είχε μαζέψει τη διαφορά στο γύρο εισόδου μας θα μπορούσε να έχει βρεθεί μπροστά και δύσκολα θα μπορούσα να ξαναπεράσω.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr