Σαββατοκύριακο με F1 στο... λιμάνι
Σαββατοκύριακο με F1 στο... λιμάνι
Ο 8ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 θα διεξαχθεί επί Ισπανικού εδάφους στο λιμάνι της Βαλένθια. Πρόκειται για το δεύτερο αγώνα που φιλοξενεί η Ισπανία μέσα σ’ ένα μήνα ενώ ταυτόχρονα είναι η 4η φορά που θα γίνει στο λιμάνι της πόλης.
Ο 8ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 θα διεξαχθεί επί Ισπανικού εδάφους στο λιμάνι της Βαλένθια. Πρόκειται για το δεύτερο αγώνα που φιλοξενεί η Ισπανία μέσα σ’ ένα μήνα ενώ ταυτόχρονα είναι η 4η φορά που θα γίνει στο λιμάνι της πόλης.
Πρόκειται για ένα μοναδικό σκηνικό με τα μονοθέσια της F1 να στρίβουν οριακά λίγα μόλις μέτρα από την παραλία όπου καλλίγραμμες Ισπανίδες δίνουν τη δική τους παράσταση, ενώ τα pit stop πραγματοποιούνται στα παλιά κτίρια της ψαραγοράς τα περίφημα Tinglados.Αναμένεται οι «Αστούριας», φανατικοί υποστηρικτές του τοπικού ήρωα Φερνάντο Αλόνσο να δώσουν βροντερό παρών.
Ο 29χρονος παγκόσμιος πρωταθλητής απευθυνόμενος στους φανατικούς οπαδούς του που αναμένεται να κατακλύσουν την πίστα ή να καρφωθούν μπροστά στις τηλεοράσεις τόνισε: «Νιώθω ιδιαίτερα για την πόλη της Βαλένθια που έχει παίξει το δικό της ρόλο στη σχέση μου με τη Ferrari. Εδώ οδήγησα για πρώτη φορά μονοθέσιο της Ιταλικής ομάδας και εδώ έκανα την πρώτη μου δημόσια εμφάνιση. Οπότε ίσως έχει έρθει η ώρα να προσθέσουμε άλλη μια πρωτιά. Μπορεί να έχω κερδίσει το Ευρωπαϊκό GP δυο φορές αλλά τότε διεξάγονταν στο Νίρμπουργκρινγκ. Λέτε να τριτώσει φέτος;»
Η διαδρομή μέσα στο λιμάνι έχει τις περισσότερες στροφές (25) από κάθε άλλη του πρωταθλήματος.
Πρόκειται για ένα μοναδικό σκηνικό με τα μονοθέσια της F1 να στρίβουν οριακά λίγα μόλις μέτρα από την παραλία όπου καλλίγραμμες Ισπανίδες δίνουν τη δική τους παράσταση, ενώ τα pit stop πραγματοποιούνται στα παλιά κτίρια της ψαραγοράς τα περίφημα Tinglados.Αναμένεται οι «Αστούριας», φανατικοί υποστηρικτές του τοπικού ήρωα Φερνάντο Αλόνσο να δώσουν βροντερό παρών.
Ο 29χρονος παγκόσμιος πρωταθλητής απευθυνόμενος στους φανατικούς οπαδούς του που αναμένεται να κατακλύσουν την πίστα ή να καρφωθούν μπροστά στις τηλεοράσεις τόνισε: «Νιώθω ιδιαίτερα για την πόλη της Βαλένθια που έχει παίξει το δικό της ρόλο στη σχέση μου με τη Ferrari. Εδώ οδήγησα για πρώτη φορά μονοθέσιο της Ιταλικής ομάδας και εδώ έκανα την πρώτη μου δημόσια εμφάνιση. Οπότε ίσως έχει έρθει η ώρα να προσθέσουμε άλλη μια πρωτιά. Μπορεί να έχω κερδίσει το Ευρωπαϊκό GP δυο φορές αλλά τότε διεξάγονταν στο Νίρμπουργκρινγκ. Λέτε να τριτώσει φέτος;»
Η διαδρομή μέσα στο λιμάνι έχει τις περισσότερες στροφές (25) από κάθε άλλη του πρωταθλήματος.
Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα στον Καναδά, Τζένσον Μπάτον μιλώντας για τον αριθμό στροφών της διαδρομής επισημαίνει: «Οδηγικά δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία ο αριθμός των στροφών. Είναι αλήθεια όμως ότι απαιτείται περισσότερη ώρα στην απενημέρωση με τους μηχανικούς όπου πάντοτε συζητάμε για κάθε στροφή ξεχωριστά. Η γέφυρα γλιστράει περισσότερο απ’ ότι η υπόλοιπη διαδρομή και είναι στενή. Στον πρώτο γύρο έχει ενδιαφέρον γιατί έρχεσαι πλάι, πλάι με κάποιον αλλά δεν χωράει να περάσεις ταυτόχρονα. Οπότε μπορεί να βγεις κερδισμένος ή χαμένος».
Υπάρχουν επίσης μεγάλες ευθείες σε δυο από τις οποίες θα υπάρχει ζώνη Drag Reduction System. Είναι η δεύτερη φορά μετά τον Καναδά όπου θα χρησιμοποιηθεί διπλή ζώνη DRS μένει να δούμε τι επίδραση θα έχει. Υπήρξαν αρκετές συζητήσεις για το αν θα πρέπει να υιοθετηθεί και διπλή ζώνη παρατήρησης αλλά ως τώρα δεν έχει αποφασιστεί κάτι τέτοιο. Θυμίζουμε ότι κατά τη διάρκεια του αγώνα δικαίωμα χρήσης του DRS έχει μόνο ο πιλότος που έπεται με διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου. Οι άνθρωποι της FIA παρατηρούν σε συγκεκριμένο σημείο τη διαφορά και μέσω ειδικού λογισμικού δίνουν την δυνατότητα ενεργοποίησης της κινητής πίσω αεροτομής.
Μιλώντας σχετικά ο αλυτάρχης της FIA, Τσάρλι Ουίτινγκ σημείωσε: «Το να έχουμε εδώ δυο ευθείες όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί το DRS αλλά και μια ολοκαίνουργια γόμα από την Pirelli θα κάνει σίγουρα τα πράγματα πιο ενδιαφέροντα. Οι άνθρωποι που διοικούν την πίστα Ρικάρντο Τόρμο είναι αυτοί που οργανώνουν τον αγώνα στο λιμάνι, η εμπειρία τους αποτελεί εγγύηση».
Η Pirelli θα έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μεσαία και τη μαλακή γόμα. Η Βαλένθια είναι το τρίτο συνεχόμενο σιρκουί δρόμου φέτος, μετά το Μονακό και τον Καναδά, όπου το αποτέλεσμα του αγώνα κρίθηκε στους τελευταίους γύρους. Η πίστα της Βαλένθια δεν έχει πολλά κοινά με τα υπόλοιπα σιρκουί δρόμου και περιλαμβάνει μία μεγάλη ποικιλία στροφών και πολλά κομμάτια για οδήγηση με τέρμα γκάζι σε συνδυασμό με λείο οδόστρωμα.
Η φύση της πίστας (stop-start) και οι συχνές αλλαγές κατεύθυνσης έχουν υψηλές απαιτήσεις από τα ελαστικά στην ελκτική πρόσφυση και στο φρενάρισμα, ενώ η πλευρική πρόσφυση στις στροφές είναι μειωμένη. Η πίστα χρησιμοποιείται μόνο μία φορά το χρόνο, που σημαίνει ότι το επίπεδο πρόσφυσης βελτιώνεται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου καθώς περισσότερη γόμα στρώνεται στο δρόμο.
Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών Πωλ Χέμπερι σημείωσε: ««Έχουμε δει καταπληκτικούς αγώνες σε σιρκουί δρόμου φέτος, και το grand prix του Καναδά ήταν από τα πιο ‘δυνατά’ της χρονιάς, ελπίζουμε η Βαλένθια να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό αν και είναι τρομερά δύσκολη μία προσπέραση εδώ. Η φθορά των ελαστικών προβλέπεται υψηλή λόγω της μορφής της πίστας, της ποιότητας του οδοστρώματος και των καιρικών συνθηκών, καθώς αναμένονται υψηλές θερμοκρασίες. Για αυτούς τους λόγους επιλέξαμε μεσαία και μαλακά ελαστικά, που θα προσφέρουν στις ομάδες ένα καλό επίπεδο αντοχής, άφθονες επιλογές στρατηγικής και διαφορά ενός δευτερολέπτου περίπου ανά γύρο μεταξύ των γομών. Τα PZero White (μεσαία γόμα) έχουν τροποποιηθεί ελαφρώς σε σχέση με τις αρχικές προδιαγραφές ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερη αντοχή, σε συνάρτηση με τις παρεμβάσεις που κάναμε στα σκληρά ελαστικά PZero Silver στη Βαρκελώνη. Η γόμα δοκιμάστηκε από τις ομάδες στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής στον Καναδά, από όπου συγκεντρώσαμε πολλά και χρήσιμα στοιχεία».
Ένα κομβικό θέμα για το τι θα γίνει στη Βαλένθια είναι φυσικά πόσο θα επηρεαστεί η ταχύτητα των Red Bull από την απαγόρευση αλλαγής χαρτογράφησης από τις δοκιμές στον αγώνα.
Αν ο Φέτελ δεν βρεθεί στη συνήθη του θέση (pole, 6 στις 7 φορές φέτος) τότε θα έχουμε ενδιαφέρον αγώνα.
Υπάρχουν επίσης μεγάλες ευθείες σε δυο από τις οποίες θα υπάρχει ζώνη Drag Reduction System. Είναι η δεύτερη φορά μετά τον Καναδά όπου θα χρησιμοποιηθεί διπλή ζώνη DRS μένει να δούμε τι επίδραση θα έχει. Υπήρξαν αρκετές συζητήσεις για το αν θα πρέπει να υιοθετηθεί και διπλή ζώνη παρατήρησης αλλά ως τώρα δεν έχει αποφασιστεί κάτι τέτοιο. Θυμίζουμε ότι κατά τη διάρκεια του αγώνα δικαίωμα χρήσης του DRS έχει μόνο ο πιλότος που έπεται με διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου. Οι άνθρωποι της FIA παρατηρούν σε συγκεκριμένο σημείο τη διαφορά και μέσω ειδικού λογισμικού δίνουν την δυνατότητα ενεργοποίησης της κινητής πίσω αεροτομής.
Μιλώντας σχετικά ο αλυτάρχης της FIA, Τσάρλι Ουίτινγκ σημείωσε: «Το να έχουμε εδώ δυο ευθείες όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί το DRS αλλά και μια ολοκαίνουργια γόμα από την Pirelli θα κάνει σίγουρα τα πράγματα πιο ενδιαφέροντα. Οι άνθρωποι που διοικούν την πίστα Ρικάρντο Τόρμο είναι αυτοί που οργανώνουν τον αγώνα στο λιμάνι, η εμπειρία τους αποτελεί εγγύηση».
Η Pirelli θα έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μεσαία και τη μαλακή γόμα. Η Βαλένθια είναι το τρίτο συνεχόμενο σιρκουί δρόμου φέτος, μετά το Μονακό και τον Καναδά, όπου το αποτέλεσμα του αγώνα κρίθηκε στους τελευταίους γύρους. Η πίστα της Βαλένθια δεν έχει πολλά κοινά με τα υπόλοιπα σιρκουί δρόμου και περιλαμβάνει μία μεγάλη ποικιλία στροφών και πολλά κομμάτια για οδήγηση με τέρμα γκάζι σε συνδυασμό με λείο οδόστρωμα.
Η φύση της πίστας (stop-start) και οι συχνές αλλαγές κατεύθυνσης έχουν υψηλές απαιτήσεις από τα ελαστικά στην ελκτική πρόσφυση και στο φρενάρισμα, ενώ η πλευρική πρόσφυση στις στροφές είναι μειωμένη. Η πίστα χρησιμοποιείται μόνο μία φορά το χρόνο, που σημαίνει ότι το επίπεδο πρόσφυσης βελτιώνεται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου καθώς περισσότερη γόμα στρώνεται στο δρόμο.
Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών Πωλ Χέμπερι σημείωσε: ««Έχουμε δει καταπληκτικούς αγώνες σε σιρκουί δρόμου φέτος, και το grand prix του Καναδά ήταν από τα πιο ‘δυνατά’ της χρονιάς, ελπίζουμε η Βαλένθια να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό αν και είναι τρομερά δύσκολη μία προσπέραση εδώ. Η φθορά των ελαστικών προβλέπεται υψηλή λόγω της μορφής της πίστας, της ποιότητας του οδοστρώματος και των καιρικών συνθηκών, καθώς αναμένονται υψηλές θερμοκρασίες. Για αυτούς τους λόγους επιλέξαμε μεσαία και μαλακά ελαστικά, που θα προσφέρουν στις ομάδες ένα καλό επίπεδο αντοχής, άφθονες επιλογές στρατηγικής και διαφορά ενός δευτερολέπτου περίπου ανά γύρο μεταξύ των γομών. Τα PZero White (μεσαία γόμα) έχουν τροποποιηθεί ελαφρώς σε σχέση με τις αρχικές προδιαγραφές ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερη αντοχή, σε συνάρτηση με τις παρεμβάσεις που κάναμε στα σκληρά ελαστικά PZero Silver στη Βαρκελώνη. Η γόμα δοκιμάστηκε από τις ομάδες στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής στον Καναδά, από όπου συγκεντρώσαμε πολλά και χρήσιμα στοιχεία».
Ένα κομβικό θέμα για το τι θα γίνει στη Βαλένθια είναι φυσικά πόσο θα επηρεαστεί η ταχύτητα των Red Bull από την απαγόρευση αλλαγής χαρτογράφησης από τις δοκιμές στον αγώνα.
Αν ο Φέτελ δεν βρεθεί στη συνήθη του θέση (pole, 6 στις 7 φορές φέτος) τότε θα έχουμε ενδιαφέρον αγώνα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα