Νιούι: Θα επηρεαστεί η Red Bull από την αλλαγή κανονισμών!
06.07.2011
22:02
Ο τεχνικός διευθυντής της RBR, Άντριαν Νιούι ξεκαθάρισε ότι η ομάδα του θα επηρεαστεί αρκετά από τις αλλαγές στους κανονισμούς που θα ισχύσουν από τον ερχόμενο αγώνα στο Σίλβερστον αυτή την Κυριακή.
Ο τεχνικός διευθυντής της RBR, Άντριαν Νιούι ξεκαθάρισε ότι η ομάδα του θα επηρεαστεί αρκετά από τις αλλαγές στους κανονισμούς που θα ισχύσουν από τον ερχόμενο αγώνα στο Σίλβερστον αυτή την Κυριακή.
Θυμίζουμε ότι εκεί θα απαγορευτούν οι ακραίες χαρτογραφήσεις που τροφοδοτούν με καυσαέρια τις εξατμίσεις ακόμη κι όταν ο οδηγός δεν πατάει γκάζι. Όπως ίσως γνωρίζεται οι περισσότερες ομάδες έχουν σχεδιάσει έτσι την έξοδο των εξατμίσεων στο πάτωμα του μονοθεσίου ώστε να εκμεταλλευτούν την ενέργεια των καυσαερίων.
Η εξάτμιση αποβάλλει καυσαέρια όταν ο οδηγός πατάει γκάζι, όταν το αφήνει προκαλείται απότομη διακοπή της ροής. Για να το ξεπεράσουν αυτό κάποιες ομάδες τροποποίησαν τις χαρτογραφήσεις του κινητήρα ώστε όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι να διακόπτεται η ανάφλεξη αλλά να συνεχίζεται η τροφοδοσία καυσίμου το οποίο αναφλέγεται στην εξάτμιση λόγω υψηλών θερμοκρασιών.
Η FIA αποδέχεται πως το σύστημα εξάτμισης μπορεί να αποβάλλει καυσαέρια όσο πατά γκάζι ο οδηγός. Όταν δεν το πατά είναι αφύσικο να βγαίνουν καυσαέρια, αυτό επηρεάζει τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του μονοθεσίου και απαγορεύεται βάσει κανονισμών (σ.σ: άρθρο 3.15).
Οι απώλειες απ’ αυτή τη διάταξη θα είναι κυρίως στην ευστάθεια στο φρενάρισμα αλλά και στην αεροδυναμική ισορροπία.
Θυμίζουμε ότι εκεί θα απαγορευτούν οι ακραίες χαρτογραφήσεις που τροφοδοτούν με καυσαέρια τις εξατμίσεις ακόμη κι όταν ο οδηγός δεν πατάει γκάζι. Όπως ίσως γνωρίζεται οι περισσότερες ομάδες έχουν σχεδιάσει έτσι την έξοδο των εξατμίσεων στο πάτωμα του μονοθεσίου ώστε να εκμεταλλευτούν την ενέργεια των καυσαερίων.
Η εξάτμιση αποβάλλει καυσαέρια όταν ο οδηγός πατάει γκάζι, όταν το αφήνει προκαλείται απότομη διακοπή της ροής. Για να το ξεπεράσουν αυτό κάποιες ομάδες τροποποίησαν τις χαρτογραφήσεις του κινητήρα ώστε όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι να διακόπτεται η ανάφλεξη αλλά να συνεχίζεται η τροφοδοσία καυσίμου το οποίο αναφλέγεται στην εξάτμιση λόγω υψηλών θερμοκρασιών.
Η FIA αποδέχεται πως το σύστημα εξάτμισης μπορεί να αποβάλλει καυσαέρια όσο πατά γκάζι ο οδηγός. Όταν δεν το πατά είναι αφύσικο να βγαίνουν καυσαέρια, αυτό επηρεάζει τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του μονοθεσίου και απαγορεύεται βάσει κανονισμών (σ.σ: άρθρο 3.15).
Οι απώλειες απ’ αυτή τη διάταξη θα είναι κυρίως στην ευστάθεια στο φρενάρισμα αλλά και στην αεροδυναμική ισορροπία.
Σύμφωνα με τον καθ’ ύλην αρμόδιο στην Red Bull, Άντριαν Νιούι, το δημιούργημά του η RB7 θα επηρεαστεί: «Νομίζω ότι θα μας επηρεάσει αρκετά γιατί το μονοθέσιο μας έχει σχεδιαστεί γύρω απ’ αυτή τη διάταξη εξάτμισης. Εκτός από μας και τη Renault οι υπόλοιποι αντέγραψαν αυτή τη λύση τροποποιώντας ανάλογα τα μονοθέσια τους. Πιθανόν λοιπόν εμείς να επηρεαστούμε περισσότερο αλλά είναι πολύ δύσκολο να εκτιμήσει κανείς με βεβαιότητα τι θα γίνει. Έχω μπερδευτεί βέβαια γιατί αυτό που ήταν νόμιμο στον προηγούμενο αγώνα απαγορεύεται τώρα. Μου θυμίζει τα τέλη του 1993 τότε επειδή η Ferrari δεν μπορούσε να καταστήσει λειτουργικές τις ενεργητικές της αναρτήσεις αυτές απαγορεύτηκαν. Είναι εύκολο να παρασυρθούμε σε εικασίες και θεωρίες συνομωσίας χωρίς να γνωρίζουμε την αλήθεια. Όμως η λογική λέει ότι οι κύριοι αντίπαλοί μας δηλαδή η Ferrari και η McLaren θέλουν να αλλάξει κάτι. Η Ferrari που δεν κατάφερε να αξιοποιήσει το σύστημα είναι σίγουρα χαρούμενη που απαγορεύεται η McLaren αμφιταλαντεύεται για το αν θα επηρεαστεί περισσότερο από εμάς. Σίγουρα όμως θέλει να δει κάτι να αλλάζει» κατέληξε ο Νιούι, ο λόγος του οποίου προφανώς έχει ιδιαίτερη βαρύτητα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr