GP Βρετανίας: Τόσο παλιό, τόσο νέο!
GP Βρετανίας: Τόσο παλιό, τόσο νέο!
Όπως ίσως γνωρίζετε η πίστα του Σίλβερστον είναι ένα παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο οποίο διοργανώθηκε ο πρώτος αγώνας F1 στην σύγχρονη ιστορία του θεσμού το 1950 με νικητή το Νίνο Φαρίνα με Alfa Romeo.
Όπως ίσως γνωρίζετε η πίστα του Σίλβερστον είναι ένα παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο οποίο διοργανώθηκε ο πρώτος αγώνας F1 στην σύγχρονη ιστορία του θεσμού το 1950 με νικητή το Νίνο Φαρίνα με Alfa Romeo.
Από τότε η ιστορική πίστα έχει φιλοξενήσει 44 από τα 61 Βρετανικά GP ενώ βρίσκεται ανελλιπώς στο καλεντάρι από το 1987. Πρόκειται για το μοναδικό αγώνα που δεν έχει λείψει ποτέ από το πρόγραμμα της F1. Μαζί με τα GP Mονακό, Ιταλίας και Βελγίου αποτελούν την ιστορική 4αδα της F1 που υπάρχει από το 1950.
Αυτή την Κυριακή θα διεξαχθεί το 62ο Βρετανικό GP (απευθείας Alpha, 14:00).
Όπως είναι λογικό η φυσιολογική φθορά ανάγκασε τους Βρετανούς να προχωρήσουν σε μια σημαντική επένδυση της τάξεως των 28 εκ. στερλινών ώστε να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις. Έτσι σήμερα η ανανεωμένη πίστα του Σίλβερστον υποδέχτηκε πιλότους και ομάδες με ολοκαίνουργια πιτ και πάντοκ, με την ονομασία Silverstone Wing, νέα είσοδο – έξοδο των πιτ και την ευθεία εκκίνησης τερματισμού σε διαφορετική θέση. Όλες αυτές οι αλλαγές ήρθαν να ολοκληρώσουν το έργο που είχε ξεκινήσει πέρυσι με την Arena.
Από τότε η ιστορική πίστα έχει φιλοξενήσει 44 από τα 61 Βρετανικά GP ενώ βρίσκεται ανελλιπώς στο καλεντάρι από το 1987. Πρόκειται για το μοναδικό αγώνα που δεν έχει λείψει ποτέ από το πρόγραμμα της F1. Μαζί με τα GP Mονακό, Ιταλίας και Βελγίου αποτελούν την ιστορική 4αδα της F1 που υπάρχει από το 1950.
Αυτή την Κυριακή θα διεξαχθεί το 62ο Βρετανικό GP (απευθείας Alpha, 14:00).
Όπως είναι λογικό η φυσιολογική φθορά ανάγκασε τους Βρετανούς να προχωρήσουν σε μια σημαντική επένδυση της τάξεως των 28 εκ. στερλινών ώστε να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις. Έτσι σήμερα η ανανεωμένη πίστα του Σίλβερστον υποδέχτηκε πιλότους και ομάδες με ολοκαίνουργια πιτ και πάντοκ, με την ονομασία Silverstone Wing, νέα είσοδο – έξοδο των πιτ και την ευθεία εκκίνησης τερματισμού σε διαφορετική θέση. Όλες αυτές οι αλλαγές ήρθαν να ολοκληρώσουν το έργο που είχε ξεκινήσει πέρυσι με την Arena.
Ο αλυτάρχης του αγώνα Τσάρλι Ουίτινιγκ μιλώντας για τις αλλαγές στην είσοδο και έξοδο των πιτ τόνισε: «Η είσοδος είναι μικρότερη σαν απόσταση και θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι οδηγοί δεν θα το εκμεταλλευτούν. Η έξοδος είναι ανηφορική πάνω σε μια πολύ γρήγορη στροφή οπότε σίγουρα θα κάνει τη διαφορά. Το κοινό εδώ είναι φανατικό και δημιουργεί μοναδική ατμόσφαιρα».
Ρόλο συμβούλου των αγωνοδικών θα παίξει ο παλιός παγκόσμιος πρωταθλητής Νάιτζελ Μάνσελ. Ο Μάνσελ έχει κερδίσει 4 φορές το Βρετανικό GP (1986, 1987,1991,1992) όλες με Williams.
Από τους 24 οδηγούς που θα εκκινήσουν τον αγώνα έξι έχουν κερδίσει στο παρελθόν: Σουμάχερ (1998, 2002, 2004), Μπαρικέλο (2003), Αλόνσο (2006), Χάμιλτον (2008), Φέτελ (2009) και Γουέμπερ (2010).
Ένας ο 22χρονος Αυστραλός Ντανιέλ Ρισσιάρντο θα αγωνιστεί για πρώτη φορά με τα χρώματα της HRT. Ο μέχρι πρότινος δοκιμαστής της Red Bull πήρε για το υπόλοιπο της σεζόν τη θέση του Ναράι Καρθικέγιαν.
Κοντά στην πίστα του Σίλβερστον έχουν την έδρα τους οι οχτώ από τις δώδεκα ομάδες του φετινού πρωταθλήματος. Ο λόγος για τις Force India, Team Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull Racing, Renault, Virgin και Williams.
Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων δυο γόμες την σκληρή και τη μαλακή. Πρόκειται για το συνδυασμό που χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον στην αρχή της σεζόν. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει το κέντρο logistics & διανομής των ελαστικών της F1, στο Ντίτκοτ, περίπου μισή ώρα από το Silverstone.
Ο αγώνας των 52 γύρων με τις γρήγορες καμπές και τις ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες της Βρετανίας, με πιθανότητα τριών ή και τεσσάρων pit stop, δημιουργεί υψηλές προκλήσεις για ελαστικά και πιλότους.
Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθ. της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Τα ελαστικά που έχουμε επιλέξει για τον αγώνα θα προσφέρουν στις ομάδες την απαραίτητη αντοχή ώστε να αντιμετωπίσουν τις απαιτήσεις της πίστας (σκληρή γόμα), αλλά και την ταχύτητα για να αναδείξουν τις υψηλές επιδόσεις τους (μαλακή γόμα). Ο τρόπος που θα χρησιμοποιηθεί αυτός ο συνδυασμός θα είναι καθοριστικός για το τελικό αποτέλεσμα. Οι ομάδες που θεωρούν ότι έχουν σημαντικό πλεονέκτημα επιδόσεων πιθανόν να καταλήξουν σε μία σειρά από σπριντ με τα P Zero Yellow soft, ενώ κάποιες άλλες ενδέχεται να αποφασίσουν να μείνουν περισσότερο χρόνο στην πίστα με τα P Zero Silver hard. Ανεξάρτητα αν αποφασίσουν να τρέξουν με μαλακά ελαστικά και πολλές στάσεις στα pits, ή να επιδοθούν σε ένα παιχνίδι αντοχής, το πιο πιθανό είναι να φτάσουν στον τερματισμό με ελάχιστες χρονικές διαφορές μεταξύ τους, κάτι που είναι από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της F1 φέτος. Ωστόσο είναι πολύ δύσκολο να κάνουμε προβλέψεις.
Από την πλευρά του ο τοπικός Πωλ ντι Ρέστα που προσδοκά σ’ ένα καλό αποτέλεσμα με τα χρώματα της Force India επισήμανε: «Είμαι συγκινημένος που θα εκκινήσω το πρώτο μου Βρετανικό Grand Prix σαν πιλότος Formula 1. Θυμάμαι όταν οδήγησα πέρσι στις ελεύθερες δοκιμές, η ατμόσφαιρα ήταν απίστευτη. Στις κερκίδες συνωστίζονταν οι θεατές, το Βρετανικό πλήθος δείχνει ενθουσιασμό για τη Formula 1. Είναι ένα τρομερό grand prix και μία πίστα όπου μπορείς να νιώσεις την υπεροχή ενός μονοθεσίου της F1 λόγω των γρήγορων στροφών. Φέτος μάλιστα, με τη νέα διάταξη, υπάρχει ένα πολύ γρήγορο κομμάτι στο τέλος του γύρου και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε το κράτημα των ελαστικών. Οποιαδήποτε πίστα υψηλών ταχυτήτων καταπονεί πάντα τα ελαστικά λόγω των υψηλών πλευρικών φορτίων. Επομένως ένας βασικός παράγοντας θα είναι η προστασία τους ενώ κρίσιμο ρόλο θα παίξει και η επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής. Νούμερο ένα προτεραιότητα στις ελεύθερες δοκιμές θα είναι να αντιληφθούμε πώς λειτουργούν τα ελαστικά μετά από πολλά χιλιόμετρα».
Μικρά με ενδιαφέρον
• Οι κλίσεις στις αεροτομές είναι αρκετά μεγάλες ώστε να παράγεται μεγάλη κάθετη δύναμη, απαραίτητη για το κράτημα στις γρήγορες στροφές στο πρώτο μισό του γύρου.
• Η επίπεδη και γρήγορη διάταξη της πίστας οφείλεται στο ότι παλιότερα ήταν στρατιωτικό αεροδρόμιο.
• Αυτό την κάνει ευάλωτη στον άνεμο που μπορεί να επηρεάσει την αεροδυναμική ισορροπία και φθορά των ελαστικών.
• Η κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων των pit που έχουν μεταφερθεί στην ευθεία μεταξύ των στροφών Club και Abbey διήρκεσε 54 εβδομάδες, ενώ καταναλώθηκαν 260.000 εργατοώρες και χρειάστηκαν 575 φορτία μπετόν. Υπάρχουν 41 γκαράζ και ένα νέο κέντρο Τύπου, εμβαδού 2.780 τετραγωνικών μέτρων.
GP Βρετανίας, 10ος γύρος |
Σίλβερστον |
|
Μήκος πίστας: 5.891km |
Ρεκόρ γύρου:1:30.874 (Αλόνσο, Ferrari, 2010) |
Γύροι αγώνα: 52 |
Απόσταση: 306.277 km |
Αριθμός στροφών: 18( 8 αριστερές και 10 δεξιές) |
Τέρμα γκάζι: 69% του γύρου |
Μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με το γκάζι ανοικτό: 13.7sec |
Αλλαγές σχέσεων: 43 ανά γύρο |
Σημερινή φωτογραφία από την εκδήλωση του βασικού χορηγού της McLaren στο Λονδίνο με ταξί
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα