Ο Τζένσον Μπάτον αποκλειστικά στο "C+S"
Ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής του 2009 μοιράζεται τις σκέψεις του με τους αναγνώστες της ηλεκτρονικής έκδοσης του "Πρώτου Θέματος"...
Ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής του 2009 μοιράζεται τις σκέψεις του με τους αναγνώστες της ηλεκτρονικής έκδοσης του "Πρώτου Θέματος" ενόψει του ερχόμενου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1, που διεξάγεται αυτή την Κυριακή στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ (σ.σ: 14:00 απευθείας, Alpha). Οι δηλώσεις του Μπάτον εξασφαλίστηκαν με την αρωγή του βασικού χορηγού της McLaren Mercedes, Vodafone.
Ο Βρετανός προσπαθεί να αλλάξει σκέψεις και κλίμα μετά τον αγώνα της πατρίδας του: «Το Σίλβερστον ήταν ένα απογοητευτικό GP για μας αλλά θα ανακάμψουμε. Η McLaren Mercedes δεν τα παρατά ποτέ. Επαναξιολογήσαμε όλη τη διαδικασία που ακολουθούμε κατά τη διάρκεια του πιτ στοπ ώστε να μην ξανασυμβεί αυτό που με έθεσε εκτός αγώνα στη Βρετανία. Τώρα δουλεύουμε στο φουλ για να βελτιώσουμε την απόδοση».
Η ΜΡ4/26 υιοθέτησε μια σειρά βελτιώσεων για πρώτη φορά στο Σίλβερστον ενώ στο Γερμανικό GP θα χρησιμοποιηθούν και άλλα εξαρτήματα. Ο ρυθμός βελτιώσεων στη F1 είναι εξουθενωτικός και η απαιτητική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ συνδυάζει γρήγορες, μέσες και αργές στροφές όπου η στρωτή συμπεριφορά του μονοθεσίου είναι κρίσιμη.
Ο Μπάτον σημειώνει μιλώντας σχετικά: «Πιστεύω ότι το Νίρμπουργκρινγκ ταιριάζει καλύτερα στα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου μας σε σχέση με τις δυο προηγούμενες πίστες σε Βαλένθια και Σίλβερστον. Η πίστα έχει ωραία ροή και το μονοθέσιο μας συνήθως έχει καλό ζύγισμα οπότε ελπίζω ότι θα είμαστε γρήγοροι. Μου αρέσει πολύ να τρέχω σε μια τέτοια πίστα, η σχεδίασή της προέρχεται από τον παλιό καλό καιρό είναι στενή και δε συγχωρεί λάθη. Αυτό πιστεύω ότι είναι καλό γιατί οι θεατές θέλουν να δουν λάθη να τιμωρούνται. Βρισκόμαστε στην κόψη του ξυραφιού αλλά δεν πειράζει αυτό κάνει την αδρεναλίνη να ρέει».
Ο καιρός αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο καθώς η περιοχή στα βουνά Έιφελ έχει το δικό της μικροκλίμα ειδικά στο οροπέδιο που βρίσκεται η πίστα. Δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο να δεις εκεί να συνυπάρχουν οι τέσσερις εποχές σε μια μέρα και όταν συμβαίνει αυτό η βροχή πέφτει με αμείωτη ένταση για ώρα.
Η οπτική του Μπάτον για τον καιρό είναι σφαιρική: «Πρέπει να είσαι έτοιμος για όλα στο Νίρμπουργκρινγκ. Περιμένεις να χρησιμοποιηθούν κάποια στιγμή στον αγώνα ενδιάμεσα ή βρόχινα ελαστικά, ποιος μπορεί άραγε να ξεχάσει τι έγινε εδώ το 2007;
Ξεκινήσαμε σε στεγνό οδόστρωμα και μέσα σε 10 λεπτά έριξε τόσο νερό που υποχρεωτικά διεκόπη για λίγο ο αγώνας. Αυτό είναι σύνηθες στο Νίρμπουργκρινγκ».
Είναι όμως τελείως διαφορετικό να αντιμετωπίζεις τη βροχή στην σύγχρονη πίστα της F1 και τελείως διαφορετικά στην παλιά ιστορική διαδρομή των 21 χιλιομέτρων που περιβάλλει την σημερινή πίστα. Το 1968 ο Τζάκι Στιούαρτ κέρδισε υπό καταρρακτώδη βροχή τον αγώνα με διαφορά 4 λεπτών από το δεύτερο και μετέπειτα μιλώντας κόλλησε το προσωνύμιο «Πράσινη Κόλαση» στην διαδρομή αυτή.
Ο Μπάτον έχει οδηγήσει αυτοκίνητο δρόμου στην εν λόγω διαδρομή αλλά δεν είναι στις προθέσεις του να αγωνιστεί εκεί: «Είναι μια διαδρομή μοναδική. Όμως δεν θέλω να κάνω αγώνα εκεί ούτε καν να οδηγήσω εάν είναι βρεγμένο. Έκανα μισό γύρο υπό βροχή μ’ ένα αυτοκίνητο δρόμου και δεν μπορούσα να πιστέψω πόσο γλιστρούσε. Σίγουρα δεν θα ήθελα να οδηγήσω ένα μονοθέσιο F1 στην παλιά διαδρομή, μάλλον θα κατέληγε σε δάκρυα αυτό το εγχείρημα. Τα σύγχρονα μονοθέσια δεν είναι φτιαγμένα για να περνούν πάνω από σαμαράκια. Μετά τα 160km/h θα έρχιζαν να βρίσκουν κάτω συνεχώς, θα ξηλώνονταν η άσφαλτος».
Φυσικά στον αγώνα της Κυριακής ο Μπάτον δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει τέτοιες ανωμαλίες οδοστρώματος και ο στόχος του είναι ξεκάθαρος: «Έχω ανέβει στο βάθρο εδώ αλλά δεν έχω κερδίσει. Θέλω να κερδίσω φέτος. Οι Γερμανοί θα υποστηρίζουν το Σουμάχερ και το Φέτελ αλλά εμείς έχουμε κινητήρα Mercedes και ξέρω πόσο σημαντικό είναι γι’ αυτούς να κερδίσουν στον εντός έδρας αγώνα τους».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr