Σαββατοκύριακο με F1: Χωρίς ανάσα

Το Παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 μπαίνει στο δεύτερο μισό με τον ενδέκατο αγώνα της χρονιάς σε σύνολο 19 στην πίστα του Ουγγαρόρινγκ. Ο συγκεκριμένος αγώνας βρίσκεται στο πρόγραμμα της F1, ανελλιπώς από το 1986. Πρόκειται για μια στενή και ενίοτε...

Το Παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 μπαίνει στο δεύτερο μισό με τον ενδέκατο αγώνα της χρονιάς σε σύνολο 19 στην πίστα του Ουγγαρόρινγκ.

Ο συγκεκριμένος αγώνας βρίσκεται στο πρόγραμμα της F1, ανελλιπώς από το 1986. Πρόκειται για μια στενή και ενίοτε σκονισμένη πίστα τα δεδομένα της οποίας βρίσκονται πολύ κοντά σ’ αυτά του Μονακό.Όπως εκεί έτσι και εδώ απαιτείται μέγιστη κλίση στις πτέρυγες των αεροτομών με στόχο την παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερης κάθετης δύναμης.

Η Pirelli έχει θέσει στη διάθεση των ομάδων τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα, ο ίδιος συνδυασμός χρησιμοποιήθηκε στο Μονακό και στον Καναδά.

Η πίστα βρίσκεται 25km έξω από τη Βουδαπέστη, είναι η 26η φορά που γίνεται εκεί αγώνας χωρίς μεγάλες αλλαγές στη χάραξή της. Ευνοούνται τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση και απόδοση στις αργές στροφές. Μόνο μια φορά στα 26 χρόνια έβρεξε και αυτή ήταν το 2006. Τότε είχε κερδίσει ο Μπάτον για πρώτη φορά στην καριέρα του, ταυτόχρονα ήταν η πρώτη και μοναδική νίκη της Honda σαν εργοστασιακή ομάδα. Όλως τυχαίως ο Μπάτον σ’ αυτόν τον αγώνα συμπληρώνει 200 συμμετοχές σε αγώνες.

Ο Μαρκ Γουέμπερ έχει να κερδίσει από πέρυσι στο Ουγγαρόρινγκ. Ο Αυστραλός αναφερόμενος στην πίστα που πήρε την τελευταία του νίκη τόνισε μεταξύ άλλων:
«Το Grand Prix της Ουγγαρίας είναι πάντα πετυχημένο, με καλή ατμόσφαιρα και νομίζω πως όλοι οι οδηγοί το απολαμβάνουν. Λατρεύω τη Βουδαπέστη, είναι μία πολύ όμορφη πόλη, με καλά εστιατόρια και μέρη να διασκεδάσεις. Η πίστα είναι πολύ τεχνική, με αποτέλεσμα κάθε γύρος να είναι δύσκολος. Τα σημεία που προσφέρονται για προσπεράσματα είναι περιορισμένα και μένει να δούμε πόσο θα μας βοηθήσει σε αυτόν τον τομέα φέτος η χρήση του DRS. Λογικά το Ουγγαρόρινγκ θα πρέπει να ταιριάζει στο μονοθέσιο μας, ήμασταν πολύ ισχυροί εκεί πέρυσι και αν επαναληφθεί αυτό θα είναι ευχάριστο! Πρόκειται για άλλη μία ευκαιρία να κερδίσουμε πολλούς βαθμούς και είναι πάντα καλό να ολοκληρώνεις τις αγωνιστικές υποχρεώσεις πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα, με ένα καλό αποτέλεσμα» κατέληξε ο 34χρονος Αυστραλός.




Από την πλευρά του ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Σεμπάστιαν Φέτελ επιθυμεί διακαώς να επιστρέψει στο βάθρο:  «Πρόκειται για ένα από τα δυσκολότερα Grand Prix για τους οδηγούς. Οι θερμοκρασίες στο κόκπιτ είναι υπερβολικά υψηλές και χάνουμε πολλά σωματικά υγρά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Υπάρχουν πολλές αναπηδήσεις στο οδόστρωμα, που σε ταρακουνούν και επειδή δεν υπάρχουν ευθείες, δεν έχεις χρόνο να ανασάνεις. Όλα αυτά κάνουν το ουγγρικό Grand Prix πολύ εξαντλητικό. Υπάρχουν τρεις πολύ αργές στροφές ενώ είναι πολύ δύσκολο να προσπεράσεις. Η πρώτη στροφή είναι ίσως το μοναδικό σημείο που μπορεί να περάσεις αλλά πρέπει να έχεις καλή έξοδο από την προηγούμενη στροφή. Για να γίνει αυτό πρέπει να περιμένεις, να περιμένεις και μετά, να πατήσεις πάνω στα κερμπ κι έπειτα να πατήσεις τέρμα γκάζι, να κολλήσεις πίσω από το προπορευόμενο μονοθέσιο και να εκμεταλλευτείς το DRS» αποσαφήνισε ο 23χρονος πρωταθλητής.

Τα προηγούμενα 25 GP σ’ αυτή την πίστα έχουν κερδίσει: Σουμάχερ (4), Σένα (3), Χάκινεν, Χάμιλτον, Χιλ, Πικέ, Βιλνέβ από 2. Αλόνσο, Μπαρικέλο, Μπουτσέν, Μπάτον, Κοβαλάινεν, Μάνσελ, Ράικονεν, Γουέμπερ από μια φορά. 
 

GP Ουγγαρίας, 11ος αγώνας

 

Μήκος πίστας: 4.381km

Ρεκόρ γύρου: 1:19.071 (Μ.Σουμάχερ, Ferrari, 2004)

Αριθμός γύρων: 70

Συνολική απόσταση: 306.630km

Ταχύτητα διέλευσης στα pit: 60km/h στις δοκιμές, 100km/h στον αγώνα.


Στιγμιότυπο από την περσινή εκκίνηση

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr