GP Ιταλίας: Σπονδή στο ναό!
09.09.2011
11:00
Η θρυλική πίστα της Μόντσα αποτελεί την επιτομή του motorsports για την Ιταλία. Όχι άδικα ονομάζεται ναός της ταχύτητας καθότι η μέση ωριαία ταχύτητα ενός γύρου με μονοθέσιο F1 είναι πάνω από 250km/h.
Η θρυλική πίστα της Μόντσα αποτελεί την επιτομή του motorsports για την Ιταλία. Όχι άδικα ονομάζεται ναός της ταχύτητας καθότι η μέση ωριαία ταχύτητα ενός γύρου με μονοθέσιο F1 είναι πάνω από 250km/h.
Τέτοιος ρυθμός απλά δεν υπάρχει σε άλλη πίστα του πρωταθλήματος. Το Ιταλικό GP φιλοξενείται στην πίστα της Μόντσα από το 1950 ανελλιπώς και φέτος θα διεξαχθεί εκεί για 61η φορά. Μόνο μια φορά το 1980 φιλοξενήθηκε στην πίστα της Ίμολα.
Η πίστα της Μόντσα βρίσκεται στα περίχωρα του Μιλάνου μέσα στο Μητροπολιτικό Πάρκο της Μόντσα. Πρόκειται για μια μοναδική τοποθεσία με πλούσια αγωνιστική ιστορία.Περπατώντας το απίθανο αυτό πάρκο βλέπεις ποδηλάτες, ιππείς, δρομείς πολλά ζώα αλλά και οικογένειες να απολαμβάνουν τη βόλτα τους. Στήνοντας αυτή έχεις την αίσθηση ότι ακούς τα δωδεκακύλινδρα μοτέρ να βιάζουν την ησυχία που κυριαρχεί σήμερα στο παλιό οβάλ κομμάτι της πίστας.
Η Μόντσα μαζί με το Σπα, το Μονακό και το Σίλβερστον
Τέτοιος ρυθμός απλά δεν υπάρχει σε άλλη πίστα του πρωταθλήματος. Το Ιταλικό GP φιλοξενείται στην πίστα της Μόντσα από το 1950 ανελλιπώς και φέτος θα διεξαχθεί εκεί για 61η φορά. Μόνο μια φορά το 1980 φιλοξενήθηκε στην πίστα της Ίμολα.
Η πίστα της Μόντσα βρίσκεται στα περίχωρα του Μιλάνου μέσα στο Μητροπολιτικό Πάρκο της Μόντσα. Πρόκειται για μια μοναδική τοποθεσία με πλούσια αγωνιστική ιστορία.Περπατώντας το απίθανο αυτό πάρκο βλέπεις ποδηλάτες, ιππείς, δρομείς πολλά ζώα αλλά και οικογένειες να απολαμβάνουν τη βόλτα τους. Στήνοντας αυτή έχεις την αίσθηση ότι ακούς τα δωδεκακύλινδρα μοτέρ να βιάζουν την ησυχία που κυριαρχεί σήμερα στο παλιό οβάλ κομμάτι της πίστας.
Η Μόντσα μαζί με το Σπα, το Μονακό και το Σίλβερστον
αποτελούν σήμερα την 4αδα παλιών ιστορικών διαδρομών της F1. Ο Έντσο Φεράρι ιδρυτής της Scuderia Ferrari έλεγε αναφερόμενος στο Ιταλικό GP: «Πρέπει να έχουμε μια καινοτομία, κάτι νέο στα μονοθέσια μας ώστε να διεκδικήσουμε τη νίκη για τον κόσμο». Πράγματι τα κόκκινα μονοθέσια έχουν κερδίσει 17 φορές εντός έδρας από το 1950 έως σήμερα. Η νίκη της Ferrari προκαλεί ντελίριο ενθουσιασμού στους τιφόζι που κατακλύζουν την μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού και δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα στην απονομή.
Η Μόντσα έχει κάτι μαγικό, φάνηκε ότι εκεί «χτυπά» η καρδιά της Ferrari το 1988 λίγες μέρες μετά το θάνατο του Φεράρι, όταν ο Μπέργκερ με την Ferrari F87-88c έσπασε το σερί νικών της McLaren των Προστ – Σένα που εκείνη τη χρονιά κέρδισαν όλους τους υπόλοιπους αγώνες (15 στους 16). Άξιο απορίας είναι αν θα σπάσει φέτος το σερί των Red Bull στην pole position. Αρκετοί παράγοντες ευνοούν αυτή την ανατροπή.
Πρώτον ο καιρός θα είναι ζεστός με ηλιοφάνεια πράγμα που βοηθά τις Ferrari όσο πιο υψηλές οι θερμοκρασίες τόσο πιο εύκολα μπορούν οι κόκκινοι να διατηρήσουν τη θερμοκρασία των ελαστικών εντός της περιοχής βέλτιστης απόδοσης. Η Pirelli θα έχει στη διάθεση όλων των ομάδων την μαλακή και τη μέση γόμα.
Δεύτερον η απόδοση των κινητήρων, όπως ίσως γνωρίζετε η Μόντσα είναι πίστα δυναμόμετρο όπου η ισχύς παίζει κυρίαρχο ρόλο. Ο κινητήρας της Renault υστερεί έναντι των Mercedes – Ferrari πράγμα που θα δυσκολέψει το έργο των Φέτελ, Γουέμπερ.
Τρίτον η αεροδυναμική απόδοση έχει μικρότερη σημασία εδώ από κάθε άλλη πίστα. Οι μηχανικοί επιλέγουν τις ελάχιστες δυνατές κλίσεις στις αεροτομές με στόχο να ελαχιστοποιήσουν τις αντιστάσεις για να μεγιστοποιήσουν την τελική ταχύτητα. Θα δούμε τα μονοθέσια στο τέλος της ευθείας εκκίνησης – τερματισμού να ξεπερνούν τα 360km/h.
Σ’ αυτό βέβαια θα συντελέσει και η χρήση του DRS που θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στη Μόντσα. Η FIA αποφάσισε την υιοθέτηση δυο ζωνών όπου οι πιλότοι θα μπορούν να ενεργοποιήσουν την κινητή πίσω αεροτομή ελεύθερα στις δοκιμές και σε φάση προσπεράσματος στον αγώνα. Πρόκειται για τη μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού αλλά και για την ευθεία ανάμεσα στο δεύτερο σικέιν και τη στροφή Ασκάρι.
Μένει να αποδειχτεί πόσο σημαντική θα είναι η επίδραση του Drag Reduction System στην πίστα που οι αντιστάσεις (Drag) είναι ελαχιστοποιημένες.
Μιλώντας σχετικά ο Τζένσον Μπάτον προέβλεψε συναρπαστικό αγώνα: «Η ζώνη πριν την Ασκάρι θα είναι πρόκληση καθώς δεν προσπερνάς εύκολα εκεί επειδή η πίστα είναι στενή και η είσοδος στη στροφή γρήγορη. Πιστεύω ότι θα δούμε μερικές εντυπωσιακές κινήσεις. Στη ζώνη της μεγάλης ευθείας θα πρέπει να κρατηθείς όσο πιο κοντά γίνεται στο προπορευόμενο μονοθέσιο στην Παραμπόλικα κάτι που δεν είναι εύκολο και μετά να ενεργοποιήσεις το DRS ελπίζοντας να περάσεις στα φρένα πριν την στροφή 1 στο τέλος της ευθείας».
Το protothema.gr βρίσκεται ήδη στη Μόντσα και με συνεχείς ανταποκρίσεις και ρεπορτάζ επιχειρεί να σας βάλει στο κλίμα του Ιταλικού GP.
Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha την Κυριακή στις 14:00 το μεσημέρι.
O περσινός νικητής Φερνάντο Αλόνσο παίρνει το χειροκρότημα των grid girls
Πρώτον ο καιρός θα είναι ζεστός με ηλιοφάνεια πράγμα που βοηθά τις Ferrari όσο πιο υψηλές οι θερμοκρασίες τόσο πιο εύκολα μπορούν οι κόκκινοι να διατηρήσουν τη θερμοκρασία των ελαστικών εντός της περιοχής βέλτιστης απόδοσης. Η Pirelli θα έχει στη διάθεση όλων των ομάδων την μαλακή και τη μέση γόμα.
Δεύτερον η απόδοση των κινητήρων, όπως ίσως γνωρίζετε η Μόντσα είναι πίστα δυναμόμετρο όπου η ισχύς παίζει κυρίαρχο ρόλο. Ο κινητήρας της Renault υστερεί έναντι των Mercedes – Ferrari πράγμα που θα δυσκολέψει το έργο των Φέτελ, Γουέμπερ.
Τρίτον η αεροδυναμική απόδοση έχει μικρότερη σημασία εδώ από κάθε άλλη πίστα. Οι μηχανικοί επιλέγουν τις ελάχιστες δυνατές κλίσεις στις αεροτομές με στόχο να ελαχιστοποιήσουν τις αντιστάσεις για να μεγιστοποιήσουν την τελική ταχύτητα. Θα δούμε τα μονοθέσια στο τέλος της ευθείας εκκίνησης – τερματισμού να ξεπερνούν τα 360km/h.
Σ’ αυτό βέβαια θα συντελέσει και η χρήση του DRS που θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στη Μόντσα. Η FIA αποφάσισε την υιοθέτηση δυο ζωνών όπου οι πιλότοι θα μπορούν να ενεργοποιήσουν την κινητή πίσω αεροτομή ελεύθερα στις δοκιμές και σε φάση προσπεράσματος στον αγώνα. Πρόκειται για τη μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού αλλά και για την ευθεία ανάμεσα στο δεύτερο σικέιν και τη στροφή Ασκάρι.
Μένει να αποδειχτεί πόσο σημαντική θα είναι η επίδραση του Drag Reduction System στην πίστα που οι αντιστάσεις (Drag) είναι ελαχιστοποιημένες.
Μιλώντας σχετικά ο Τζένσον Μπάτον προέβλεψε συναρπαστικό αγώνα: «Η ζώνη πριν την Ασκάρι θα είναι πρόκληση καθώς δεν προσπερνάς εύκολα εκεί επειδή η πίστα είναι στενή και η είσοδος στη στροφή γρήγορη. Πιστεύω ότι θα δούμε μερικές εντυπωσιακές κινήσεις. Στη ζώνη της μεγάλης ευθείας θα πρέπει να κρατηθείς όσο πιο κοντά γίνεται στο προπορευόμενο μονοθέσιο στην Παραμπόλικα κάτι που δεν είναι εύκολο και μετά να ενεργοποιήσεις το DRS ελπίζοντας να περάσεις στα φρένα πριν την στροφή 1 στο τέλος της ευθείας».
Το protothema.gr βρίσκεται ήδη στη Μόντσα και με συνεχείς ανταποκρίσεις και ρεπορτάζ επιχειρεί να σας βάλει στο κλίμα του Ιταλικού GP.
Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha την Κυριακή στις 14:00 το μεσημέρι.
GP Ιταλίας, 13ος αγώνας |
Μήκος πίστας: 5793km |
Γύροι: 53 |
Απόσταση: 306.720km |
Ρεκόρ γύρου: 1:21.046 (Μπαρικέλο, Ferrari, 2004) |
Αριθμός στροφών: 11 (4 αριστερές, 7 δεξιές) |
Μέση ωριαία ταχύτητα γύρου: 255km/h |
Ευθείες για χρήση DRS: 4.300m |
O περσινός νικητής Φερνάντο Αλόνσο παίρνει το χειροκρότημα των grid girls
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr