GP Σιγκαπούρης: Τα φώτα ανάβουν!
23.09.2011
09:55
Όλα είναι έτοιμα για την διεξαγωγή του 14ου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής. Η F1 αποχαιρέτησε την Ευρώπη και ταξιδεύει ανατολικά για το τελευταίο κομμάτι του πρωταθλήματος που περιλαμβάνει 6 αγώνες αρχής γενομένης από το νυχτερινό αγώνα στους δρόμους του λιμανιού της Σιγκαπούρης...
Όλα είναι έτοιμα για την διεξαγωγή του 14ου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής.
Η F1 αποχαιρέτησε την Ευρώπη και ταξιδεύει ανατολικά για το τελευταίο κομμάτι του πρωταθλήματος που περιλαμβάνει 6 αγώνες αρχής γενομένης από το νυχτερινό αγώνα στους δρόμους του λιμανιού της Σιγκαπούρης. Από οργανωτικής πλευράς πρόκειται για άθλο που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς την συναίνεση – συνεργασία όλων των κατοίκων αυτής της πόλης κρατιδίου. Οι δρόμοι του λιμανιού στη Marina Bay κλείνουν για τέσσερις μέρες και η ζωή στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής κυλά στο ρυθμό του 14ου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1.
Η διαδρομή στο λιμάνι της Σιγκαπούρης έχει μήκος 5073m και για την ολοκλήρωση του αγώνα απαιτούνται 61 γύροι. Πέρυσι ο νικητής του αγώνα, Φερνάντο Αλόνσο χρειάστηκε 118 λεπτά για να ολοκληρώσει την προσπάθειά του, θεωρείστε δεδομένο ότι εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις για βροχή ο αγώνας δε θα ολοκληρωθεί όταν συμπληρωθούν τα 309km αλλά το χρονικό όριο των 120min.
Όλοι ποντάρουν πως εύκολα ή δύσκολα οι Red Bull θα κυριαρχήσουν στο συγκεκριμένο αγώνα. Στην πραγματικότητα όμως κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος. Τα χαρακτηριστικά της πίστας στη Σιγκαπούρη ευνοούν τα δυνατά σημεία της RB7 όμως Ferrari και McLaren δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια.
Οι κόκκινοι είναι αισιόδοξοι για την απόδοση της F150 ενώ στην McLaren θεωρούν πως οι τελευταίες αναβαθμίσεις στο αεροδυναμικό πακέτο της MP4/26 θα κάνουν τη διαφορά.
Η F1 αποχαιρέτησε την Ευρώπη και ταξιδεύει ανατολικά για το τελευταίο κομμάτι του πρωταθλήματος που περιλαμβάνει 6 αγώνες αρχής γενομένης από το νυχτερινό αγώνα στους δρόμους του λιμανιού της Σιγκαπούρης. Από οργανωτικής πλευράς πρόκειται για άθλο που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς την συναίνεση – συνεργασία όλων των κατοίκων αυτής της πόλης κρατιδίου. Οι δρόμοι του λιμανιού στη Marina Bay κλείνουν για τέσσερις μέρες και η ζωή στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής κυλά στο ρυθμό του 14ου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1.
Η διαδρομή στο λιμάνι της Σιγκαπούρης έχει μήκος 5073m και για την ολοκλήρωση του αγώνα απαιτούνται 61 γύροι. Πέρυσι ο νικητής του αγώνα, Φερνάντο Αλόνσο χρειάστηκε 118 λεπτά για να ολοκληρώσει την προσπάθειά του, θεωρείστε δεδομένο ότι εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις για βροχή ο αγώνας δε θα ολοκληρωθεί όταν συμπληρωθούν τα 309km αλλά το χρονικό όριο των 120min.
Όλοι ποντάρουν πως εύκολα ή δύσκολα οι Red Bull θα κυριαρχήσουν στο συγκεκριμένο αγώνα. Στην πραγματικότητα όμως κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος. Τα χαρακτηριστικά της πίστας στη Σιγκαπούρη ευνοούν τα δυνατά σημεία της RB7 όμως Ferrari και McLaren δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια.
Οι κόκκινοι είναι αισιόδοξοι για την απόδοση της F150 ενώ στην McLaren θεωρούν πως οι τελευταίες αναβαθμίσεις στο αεροδυναμικό πακέτο της MP4/26 θα κάνουν τη διαφορά.
Ο Φέτελ μπορεί να σφραγίσει και μαθηματικά τον παγκόσμιο τίτλο αρκεί να κερδίσει και ταυτόχρονα να μην ανέβει στο βάθρο ο Αλόνσο και οι Μπάτον, Γουμπέρ να μείνουν εκτός δεύτερης θέσης.
Παρότι οι αγώνες τα 3 προηγούμενα χρόνια ιστορίας του GP στο λιμάνι στέφθηκαν από επιτυχία δεν αποτελεί έκπληξη για όσους γνωρίζουν τον τρόπο δουλειάς των ντόπιων η συνεχιζόμενη υπερπροσπάθεια να αγγίξουν το τέλειο. Για να αμβλυνθούν τα παράπονα των οδηγών για τις ανομοιομορφίες ξαναστρώθηκε ασφαλτοτάπητας και επιπλέον άλλαξαν μορφή τα κερμπ στη στροφή 2.
Μιλώντας σχετικά ο Νίκο Ρόσμπεργκ τόνισε: «Το GP της Σιγκαπούρης θεωρείται από τα καλύτερα της χρονιάς και είναι από τα αγαπημένα μου. Πέτυχα τον καλύτερο τερματισμό της καριέρας μου στον πρώτο αγώνα εδώ το 2008, γι’ αυτό έχω κάποιες μοναδικές αναμνήσεις. Η οδήγηση στο Marina Bay Circuit έχει δυσκολίες επειδή η πίστα είναι εκ φύσεως απαιτητική, ενώ η υγρασία και η ζέστη κινούνται σε υψηλά επίπεδα. Η διαδρομή είναι κλειστή, στενή και περιφραγμένη, σου δίνει μία αίσθηση που δεν σε αφήνει να χαλαρώσεις λεπτό. Η παρακολούθηση της φθοράς των ελαστικών θα είναι ενδιαφέρουσα. Θα χρειαστεί να βρούμε μία καλή λύση και ευελπιστώ να μπορέσουμε να συνεχίσουμε τις θετικές εμφανίσεις ».
Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων την πολύ μαλακή και τη μαλακή γόμα, συνδυασμός που φέτος χρησιμοποιήθηκε επίσης σε Μονακό, Καναδά και Βαλένθια.
Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Πωλ Χέμπερι σημείωσε: «Πρόκειται για έναν τ
όσο διαφορετικό αγώνα, οι ομάδες δυσκολεύονται να βρουν το ιδανικό set –up και συχνά υιοθετούν τελείως διαφορετικές λύσεις. Τα ελαστικά μας πρέπει να λειτουργούν αποτελεσματικά σε πολλές και διαφορετικές παραμέτρους και αυτή είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για φέτος. Η ζέστη της Σιγκαπούρης ευθύνεται για πολλά – αν και ο κόσμος νιώθει περισσότερο την υγρασία, που σημαίνει ότι τα ελαστικά μας πρέπει να λειτουργούν αποδοτικά σε μία μεγάλη ποικιλία θερμοκρασιών περιβάλλοντος και οδοστρώματος. Ελαστικά και πιλότοι θα δουλέψουν σκληρά αυτό το Σαββατοκύριακο: πολλοί μάλιστα πιστεύουν ότι αυτή η διαδρομή είναι πιο δύσκολη από το Μονακό. Όπως είδαμε στο Μονακό, και περισσότερο στον Καναδά, ο συνδυασμός soft και supersoft παρέχει πολλές ευκαιρίες για να εφαρμοστούν κάποιες ενδιαφέρουσες στρατηγικές, ενώ εκτιμάται ότι τα supersoft θα προσφέρουν σημαντικό πλεονέκτημα επιδόσεων».
Ο αγώνας ξεκινά την Κυριακή στις 20:00 τοπική ώρα (14:00 Ελλάδος απευθείας Alpha) πολλοί είναι οι οδηγοί που επιλέγουν να κρατήσουν το βιολογικό τους ρολόι, σε Ευρωπαϊκή ώρα. Για να το πετύχουν αυτό κοιμούνται σε δωμάτια όπου δεν μπαίνει φυσικό φως.
Για το λαμπερό φως της πίστας φροντίζουν 1500 προβολείς προηγμένης τεχνολογίας. Χρησιμοποιούνται λάμπες αλογόνου 2000 watt, που εκπέμπουν τέσσερις φορές πιο έντονο φωτισμό σε σχέση με τον αντίστοιχο που παράγεται σε ένα μέσο γήπεδο ποδοσφαίρου τη νύχτα. Οι πιλότοι βλέπουν τέλεια, αλλά κουράζονται από την αντίθεση φωτός / σκιάς και πολλές φορές δυσκολεύονται να διακρίνουν τα σημεία φρεναρίσματος.
Η υγρασία κυμαίνεται στο 75% - 90% αλλά δεν έχει βρέξει ποτέ μέχρι τώρα σε αγώνα στην 3ετή ιστορία του GP. Για φέτος όμως προβλέπεται βροχή. Καθώς η πλειοψηφία των στροφών είναι χαμηλών ταχυτήτων με δεύτερη ή τρίτη σχέση στο κιβώτιο, οι ομάδες επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές αναζητώντας μεγάλη κάθετη δύναμη.
Παρότι οι αγώνες τα 3 προηγούμενα χρόνια ιστορίας του GP στο λιμάνι στέφθηκαν από επιτυχία δεν αποτελεί έκπληξη για όσους γνωρίζουν τον τρόπο δουλειάς των ντόπιων η συνεχιζόμενη υπερπροσπάθεια να αγγίξουν το τέλειο. Για να αμβλυνθούν τα παράπονα των οδηγών για τις ανομοιομορφίες ξαναστρώθηκε ασφαλτοτάπητας και επιπλέον άλλαξαν μορφή τα κερμπ στη στροφή 2.
Μιλώντας σχετικά ο Νίκο Ρόσμπεργκ τόνισε: «Το GP της Σιγκαπούρης θεωρείται από τα καλύτερα της χρονιάς και είναι από τα αγαπημένα μου. Πέτυχα τον καλύτερο τερματισμό της καριέρας μου στον πρώτο αγώνα εδώ το 2008, γι’ αυτό έχω κάποιες μοναδικές αναμνήσεις. Η οδήγηση στο Marina Bay Circuit έχει δυσκολίες επειδή η πίστα είναι εκ φύσεως απαιτητική, ενώ η υγρασία και η ζέστη κινούνται σε υψηλά επίπεδα. Η διαδρομή είναι κλειστή, στενή και περιφραγμένη, σου δίνει μία αίσθηση που δεν σε αφήνει να χαλαρώσεις λεπτό. Η παρακολούθηση της φθοράς των ελαστικών θα είναι ενδιαφέρουσα. Θα χρειαστεί να βρούμε μία καλή λύση και ευελπιστώ να μπορέσουμε να συνεχίσουμε τις θετικές εμφανίσεις ».
Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων την πολύ μαλακή και τη μαλακή γόμα, συνδυασμός που φέτος χρησιμοποιήθηκε επίσης σε Μονακό, Καναδά και Βαλένθια.
Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Πωλ Χέμπερι σημείωσε: «Πρόκειται για έναν τ
Ο αγώνας ξεκινά την Κυριακή στις 20:00 τοπική ώρα (14:00 Ελλάδος απευθείας Alpha) πολλοί είναι οι οδηγοί που επιλέγουν να κρατήσουν το βιολογικό τους ρολόι, σε Ευρωπαϊκή ώρα. Για να το πετύχουν αυτό κοιμούνται σε δωμάτια όπου δεν μπαίνει φυσικό φως.
Για το λαμπερό φως της πίστας φροντίζουν 1500 προβολείς προηγμένης τεχνολογίας. Χρησιμοποιούνται λάμπες αλογόνου 2000 watt, που εκπέμπουν τέσσερις φορές πιο έντονο φωτισμό σε σχέση με τον αντίστοιχο που παράγεται σε ένα μέσο γήπεδο ποδοσφαίρου τη νύχτα. Οι πιλότοι βλέπουν τέλεια, αλλά κουράζονται από την αντίθεση φωτός / σκιάς και πολλές φορές δυσκολεύονται να διακρίνουν τα σημεία φρεναρίσματος.
Η υγρασία κυμαίνεται στο 75% - 90% αλλά δεν έχει βρέξει ποτέ μέχρι τώρα σε αγώνα στην 3ετή ιστορία του GP. Για φέτος όμως προβλέπεται βροχή. Καθώς η πλειοψηφία των στροφών είναι χαμηλών ταχυτήτων με δεύτερη ή τρίτη σχέση στο κιβώτιο, οι ομάδες επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές αναζητώντας μεγάλη κάθετη δύναμη.
GP Σιγκαπούρης |
|
Μήκος διαδρομής: 5073m |
Ρεκόρ γύρου: 1:45.599 Ράικονεν, Ferrari, 2008 |
Μέση ταχύτητα γύρου: 170km/h |
Τέρμα γκάζι: 70% του γύρου |
Αλλαγές σχέσεων: 71 στο γύρο. |
Γύροι: 61 |
Απόσταση: 309.316km |
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 60km/h δοκιμές, αγώνας |
Αριθμός στροφών: 23 (14 αριστερές, 9 δεξιές) |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr