Η προσομοίωση μιας νέας πίστας!
26.10.2011
12:34
Το Buddh International Circuit θα ανοίξει τις πύλες του μεθαύριο Παρασκευή για το πρώτο GP Ινδίας. H Mercedes αποκαλύπτει τα βήματα προσέγγισης μιας νέας πίστας ώστε οι Μίκαελ Σουμάχερ και Νίκο Ρόσμπεργκ να μην κάνουν ένα μετέωρο βήμα στο άγνωστο οδηγώντας για πρώτη φορά εκεί.
Το Buddh International Circuit θα ανοίξει τις πύλες του μεθαύριο Παρασκευή για το πρώτο GP Ινδίας. H Mercedes αποκαλύπτει τα βήματα προσέγγισης μιας νέας πίστας ώστε οι Μίκαελ Σουμάχερ και Νίκο Ρόσμπεργκ να μην κάνουν ένα μετέωρο βήμα στο άγνωστο οδηγώντας για πρώτη φορά εκεί. Η προετοιμασία για το συγκεκριμένο αγώνα ξεκίνησε στα κεντρικά της ομάδας στο Μπράκλεϊ εδώ και ένα χρόνο, από τότε έχουν γίνει πάνω από ένα εκατομμύριο προσομοιώσεις στον υπολογιστή!
Πότε ξεκίνησε η προεργασία ενόψει του GP Ινδίας;
Πρώτα ασχοληθήκαμε με τις μεταφορές του εξοπλισμού. Άνθρωποί μας έκαναν αναγνώριση της περιοχής το Δεκέμβριο του 2010 και έκλεισαν το ξενοδοχείο που θα μείνουμε. Όσον αφορά στην πίστα πριν έξι βδομάδες είχαμε στοιχεία για τις υψομετρικές διαφορές και τις κλίσεις του οδοστρώματος (camber) ώστε να αρχίσουμε να εμπλουτίζουμε τις προσομοιώσεις. Καθότι η πίστα ολοκληρώθηκε λίγες βδομάδες πριν ήταν δύσκολο να γίνει ακριβής απεικόνισή της σε τρισδιάστατο μοντέλο. Οπότε οι προσομοιώσεις για το τελικό set –up του μονοθεσίου γίνονται αυτή τη βδομάδα πριν τον αγώνα.
Ποιοι παράμετροι καθορίζουν το τελικό set – up;
Όσον αφορά στην πίστα αρκεί ένας χάρτης δυο διαστάσεων για να πάρουμε μια ιδέα για το επίπεδο κάθετης δύναμης, την πίεση στα φρένα και τις δυνάμεις g στις στροφές. Με απλές προσομοιώσεις καταλήγουμε σ’ ένα αρχικό πλαίσιο. Για τη συγκεκριμένη περίπτωση οι προσομοιώσεις δείχνουν ότι τα μονοθέσια θα κινούνται με τέρμα γκάζι στο 65% του γύρου και το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα που θα μένει το γκάζι ανοιχτό θα είναι για 14.5sec από τη στροφή Νο 3 έως τη στροφή Νο 4 στη μεγάλη ευθεία της πίστας. Η ταχύτητα θα υπερβαίνει τα 285km/h σε τρία σημεία και η ταχύτερη καμπή θα είναι η στροφή 12 με διέλευση κοντά στα 255km/h.
Το μέγιστο φορτίο g θα είναι στα 4G στις στροφές 5, 9 και 11.
Πότε ξεκίνησε η προεργασία ενόψει του GP Ινδίας;
Πρώτα ασχοληθήκαμε με τις μεταφορές του εξοπλισμού. Άνθρωποί μας έκαναν αναγνώριση της περιοχής το Δεκέμβριο του 2010 και έκλεισαν το ξενοδοχείο που θα μείνουμε. Όσον αφορά στην πίστα πριν έξι βδομάδες είχαμε στοιχεία για τις υψομετρικές διαφορές και τις κλίσεις του οδοστρώματος (camber) ώστε να αρχίσουμε να εμπλουτίζουμε τις προσομοιώσεις. Καθότι η πίστα ολοκληρώθηκε λίγες βδομάδες πριν ήταν δύσκολο να γίνει ακριβής απεικόνισή της σε τρισδιάστατο μοντέλο. Οπότε οι προσομοιώσεις για το τελικό set –up του μονοθεσίου γίνονται αυτή τη βδομάδα πριν τον αγώνα.
Ποιοι παράμετροι καθορίζουν το τελικό set – up;
Όσον αφορά στην πίστα αρκεί ένας χάρτης δυο διαστάσεων για να πάρουμε μια ιδέα για το επίπεδο κάθετης δύναμης, την πίεση στα φρένα και τις δυνάμεις g στις στροφές. Με απλές προσομοιώσεις καταλήγουμε σ’ ένα αρχικό πλαίσιο. Για τη συγκεκριμένη περίπτωση οι προσομοιώσεις δείχνουν ότι τα μονοθέσια θα κινούνται με τέρμα γκάζι στο 65% του γύρου και το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα που θα μένει το γκάζι ανοιχτό θα είναι για 14.5sec από τη στροφή Νο 3 έως τη στροφή Νο 4 στη μεγάλη ευθεία της πίστας. Η ταχύτητα θα υπερβαίνει τα 285km/h σε τρία σημεία και η ταχύτερη καμπή θα είναι η στροφή 12 με διέλευση κοντά στα 255km/h.
Το μέγιστο φορτίο g θα είναι στα 4G στις στροφές 5, 9 και 11.
Σε τι επίπεδο λεπτομέρειας φτάνετε;
Δεν έχουμε στοιχεία όπως οι ανομοιομορφίες του οδοστρώματος, τα κερμπ. Έχουμε διελεύσεις με διαφορετικά φορτία καυσίμου και set –up για να καλύψουμε όλες της περιπτώσεις. Μέχρι τη μέρα του αγώνα θα έχουμε ολοκληρώσει ένα εκατομμύριο σενάρια που θα αξιολογηθούν πριν τη λήψη τελικών αποφάσεων για τις δοκιμές και τον αγώνα.
Οι οδηγοί πως προετοιμάζονται;
Πρέπει να εξοικειωθούν με τα σημεία που χρησιμοποιούν το KERS, τη ζώνη DRS, την είσοδο και έξοδο των πιτ σε συνδυασμό με τη χρήση του περιοριστή ταχύτητας. Αύριο Πέμπτη θα περπατήσουν στην πίστα και θα επισημάνουν τα σημάδια που θα τους βοηθήσουν στην πορεία. Από κει και πέρα η πίστα θα κρατάει όλο και περισσότερο όσο θα στρώνεται με λάστιχο η αγωνιστική γραμμή.
Με ποια πίστα έχει ομοιότητες το Buddh International Circuit;
Με της Τουρκίας. Όμως ο ρυθμός θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το επίπεδο πρόσφυσης που θα επιτύχουν τα ελαστικά της Pirelli στο καινούργιο οδόστρωμα. Αν οι χρόνοι κατέβουν στο 1:25 αυτό θα σημαίνει μέση ωριαία ταχύτητα 218km/h ενώ αν μείνουν στο 1:30 αυτό σημαίνει μέση ωριαία ταχύτητα 205km/h.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr