GP Ινδίας: Ταχύτεροι οι Μάσα – Χάμιλτον στα ελεύθερα!
Το Μπούντ International Circuit άνοιξε τις πύλες του και οι ελεύθερες δοκιμές του πρώτου Ινδικού GP (σ.σ: απευθείας Alpha, 10:30 το πρωί της Κυριακής) αποτελούν γεγονός.
Ταχύτερος στην πρώτη περίοδο ήταν ο Λιούις Χάμιλτον αλλά ο Βρετανός δεν μπόρεσε να χαρεί ιδιαίτερα την επιτυχία του αυτή. Ο λόγος ήταν ότι αγνόησε τις κίτρινες σημαίες που είχαν βγει στη στροφή 16 καθότι ήταν ακίνητη η Williams του Παστόρ Μαλντονάντο ενώ βρίσκονταν στον ταχύτερο γύρο του.
Δικαίως όπως παραδέχτηκε αργότερα ο 26χρονος πιλότος οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση του αγώνα. Τους αγωνοδίκες πλαισιώνει και βοηθά υπό την οπτική οδηγού ο Τζόνι Χέρμπερτ, παλιός πιλότος της F1 και νικητής 3 GP. Ίδια ποινή (3 θέσεων στην εκκίνηση) για τον ίδιο λόγο πήρε και ο Σέρτζιο Πέρεζ της Sauber.
Δεν έλειψαν τα προβλήματα οργάνωσης στην πρώτη αυτή περίοδο η οποία διεκόπη στην αρχή όσο οι οργανωτές κυνηγούσαν έναν αδέσποτο σκύλο.
Αρκετοί πιλότοι χρησιμοποιώντας την μαλακή γόμα της Pirelli συμπλήρωσαν σημαντικό αριθμό γύρων με τις Red Bull να δείχνουν ακόμη μια φορά ταχύτερες. Ο Φερνάντο Αλόνσο έχασε πολύτιμο χρόνο πίστας στην πρώτη περίοδο αντιμετωπίζοντας πρόβλημα στον κινητήρα.
Στη δεύτερη περίοδο οι κόκκινες σημαίες ξαναχρησιμοποιήθηκαν ύστερα από έξοδο του Ζερόμ ντι Αμπρόζιο με τη Virgin. Ο Βέλγος έκανε λάθος έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου και χτύπησε στην μπαριέρα στην έξοδο της στροφής 11.
Ταχύτερος στη δεύτερη περίοδο ήταν ο Φελίπε Μάσα με τη Ferrari παρότι η εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου του έβρισκε κάτω και πετούσε σπίθες συνέχεια. Παρά το χαμένο χρόνο στην αρχή της ημέρας ο Αλόνσο κατάφερε να κινηθεί σε παραπλήσιο ρυθμό, ο μόνος που κατόρθωσε να μπει σφήνα ανάμεσα στις Ferrari ήταν ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ με τη Red Bull.
Ο Άντριαν Σούτιλ που πιέζει να μάθει τις προθέσεις του Βιτζάι Μαλία όσον αφορά στην ανανέωση του συμβολαίου του για την επόμενη χρονιά κατόρθωσε να σημειώσει τον 7ο χρόνο, όντας πρώτος πίσω από τους έξι πιλότους των τριών κορυφαίων ομάδων. Μια σημαντική διάκριση για την «Δύναμη της Ινδίας» τη Force India δηλαδή.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι διαμορφώθηκαν ως εξής:
Πρώτη περίοδος
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι |
|
01. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m26.836s 22 |
02. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m27.416s + 0.580 23 |
03. Mark Webber Red Bull-Renault 1m27.428s + 0.592 27 |
04. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m28.394s + 1.558 23 |
05. Michael Schumacher Mercedes 1m28.531s + 1.695 23 |
06. Nico Rosberg Mercedes 1m28.542s + 1.706 29 |
07. Felipe Massa Ferrari 1m28.644s + 1.808 22 |
08. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m28.705s + 1.869 23 |
09. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m29.219s + 2.383 24 |
10. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m29.355s + 2.519 29 |
11. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m29.700s + 2.864 24 |
12. Vitaly Petrov Renault 1m29.705s + 2.869 22 |
13. Bruno Senna Renault 1m29.799s + 2.963 20 |
14. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m30.132s + 3.296 25 |
15. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m30.367s + 3.531 21 |
16. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m30.566s + 3.730 19 |
17. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m30.699s + 3.833 22 |
18. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m30.818s + 3.982 22 |
19. Karun Chandhok Lotus-Renault 1m32.487s + 5.651 24 |
20. Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1m32.771s + 5.935 24 |
21. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m33.928s + 7.092 27 |
22. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m34.113s + 7.277 30 |
23. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m35.896s + 8.960 19 |
24. Fernando Alonso Ferrari 1m35.899s + 9.063 4 |
Δεύτερη περίοδος
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι |
|
1. Felipe Massa Ferrari 1m25.706s 33 |
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m25.794s + 0.088 34 |
3. Fernando Alonso Ferrari 1m25.930s + 0.224 34 |
4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m26.454s + 0.748 26 |
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m26.500s + 0.794 30 |
6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m26.714s + 1.008 28 |
7. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m27.316s + 1.610 34 |
8. Bruno Senna Renault 1m27.498s + 1.792 36 |
9. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m27.853s + 2.147 35 |
10. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m27.868s + 2.162 35 |
11. Vitaly Petrov Renault 1m27.890s + 2.184 37 |
12. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m28.050s + 2.344 34 |
13. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m28.289s + 2.583 36 |
14. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m28.552s + 2.846 31 |
15. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m28.691s + 2.985 29 |
16. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m28.708s + 3.002 24 |
17. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m29.332s + 3.626 39 |
18. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m30.241s + 4.535 41 |
19. Nico Rosberg Mercedes 1m31.098s + 5.392 38 |
20. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m31.469s + 5.763 32 |
21. Michael Schumacher Mercedes 1m31.804s + 6.098 28 |
22. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m32.593s + 6.887 12 |
23. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m32.768s + 7.062 33 |
24. Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1m32.824s + 7.118 33 |
Να μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία για την πίστα της Ινδίας:
• Η πίστα κόστισε 300 εκ. δολάρια και αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου θεματικού χώρου με αντικείμενο τον αθλητισμό. Εκεί ετοιμάζουν οι Ινδοί μια αθλητική πόλη. Βρίσκεται 50 km νοτιοανατολικά από το Ν.Δελχί πρωτεύουσα της Ινδίας.
• Η Ινδία έχει πληθυσμό 1.2δις ανθρώπους.
• Έχουν πωληθεί ήδη 80.000 εισιτήρια.
• 160 -170 κριτές – βοηθοί του αλυτάρχη ήρθαν από το Μπαχρέιν για να βοηθήσουν τους Ινδούς να μάθουν.
• Μαλακή και σκληρή γόμα από την Pirelli αλλά για πρώτη φορά prime επιλογή είναι η μαλακή. O αγ. διευθ. της εταιρείας κατασκευής ελαστικών Πωλ Χέμπερι τόνισε ότι είναι συνειδητά συντηρητική αυτή η επιλογή ελαστικών.
• Αναμένεται διαφορά 2 sec στο γύρο.
• Η Force India δημιουργήθηκε όταν ο Βιτζάι Μαλία αγόρασε την Jordan το 2007.
• Ο 34χρονος Ναράι Καρθικέγιαν είναι ο μόνος Ινδός πιλότος. Θα οδηγήσει για την HRT.
• Έκαναν ένα talent show οι Ινδοί με τίτλο: «Ένας από ένα δις» και αναδείχτηκε ο Αρτζούν Μάινι. Πάνω του εναποθέτουν τις ελπίδες τους για έναν ικανό οδηγό αύριο στη F1.
• Η μεγάλη ευθεία είναι 1060m. Μακρύ pitlane με μήκος 600 m το μεγαλύτερο που υπάρχει.
• Το Μπάντ circuit διαθέτει μια μεγάλη ευθεία, έχει στροφές όπως η στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη και επιτρέπεις τις δοκιμές χρήση του DRS για 62% του γύρου.
• Στον αγώνα θα υπάρχουν 2 ζώνες DRS
• Η πίστα θα έχει υψηλότατη μέση ωριαία ταχύτητα ίσως τη δεύτερη μετά τη Μόντσα.
• Οι Ινδοί λατρεύουν το κρίκετ είναι το εθνικό τους σπορ.
• Γύρος βάσει προσομοιώσεων στο 1:26.
• Ο Πετρόφ έχει ποινή 5 θέσεων λόγω της σύγκρουσης με το Σουμάχερ στον προηγούμενο αγώνα.
• Οι Χάμιλτον και Πέρεζ πήραν ποινή 3 θέσεων γιατί αγνόησαν την κίτρινη σημαία.
• Οι ποινές θα εφαρμοστούν με τη σειρά που δόθηκαν.
• Το κράνος του Χάμιλτον είναι αφιερωμένο στο Μπομπ Μάρλεϊ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr