GP Ινδίας: Ταχύτεροι οι Μάσα – Χάμιλτον στα ελεύθερα!

Το Μπούντ International Circuit άνοιξε τις πύλες του και οι ελεύθερες δοκιμές του πρώτου Ινδικού GP (σ.σ: απευθείας Alpha, 10:30 το πρωί της Κυριακής) αποτελούν γεγονός.

Το Μπούντ International Circuit άνοιξε τις πύλες του και οι ελεύθερες δοκιμές του πρώτου Ινδικού GP (σ.σ: απευθείας Alpha, 10:30 το πρωί της Κυριακής) αποτελούν γεγονός.

Ταχύτερος στην πρώτη περίοδο ήταν ο Λιούις Χάμιλτον αλλά ο Βρετανός δεν μπόρεσε να χαρεί ιδιαίτερα την επιτυχία του αυτή. Ο λόγος ήταν ότι αγνόησε τις κίτρινες σημαίες που είχαν βγει στη στροφή 16 καθότι ήταν ακίνητη η Williams του Παστόρ Μαλντονάντο ενώ βρίσκονταν στον ταχύτερο γύρο του.

Δικαίως όπως παραδέχτηκε αργότερα ο 26χρονος πιλότος οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση του αγώνα. Τους αγωνοδίκες πλαισιώνει και βοηθά υπό την οπτική οδηγού ο Τζόνι Χέρμπερτ, παλιός πιλότος της F1 και νικητής 3 GP. Ίδια ποινή (3 θέσεων στην εκκίνηση) για τον ίδιο λόγο πήρε και ο Σέρτζιο Πέρεζ της Sauber.

Δεν έλειψαν τα προβλήματα οργάνωσης στην πρώτη αυτή περίοδο η οποία διεκόπη στην αρχή όσο οι οργανωτές κυνηγούσαν έναν αδέσποτο σκύλο. 
Το τραγελαφικό της υπόθεσης μάλιστα ήταν ότι προσπαθώντας να τον απομακρύνουν κόλλησε το αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσαν με αποτέλεσμα να χρειαστούν βοήθεια. Ο σκύλος τελικά κατάφερε να διαφύγει χωρίς να συλληφθεί.

Αρκετοί πιλότοι χρησιμοποιώντας την μαλακή γόμα της Pirelli συμπλήρωσαν σημαντικό αριθμό γύρων με τις Red Bull να δείχνουν ακόμη μια φορά ταχύτερες. Ο Φερνάντο Αλόνσο έχασε πολύτιμο χρόνο πίστας στην πρώτη περίοδο αντιμετωπίζοντας πρόβλημα στον κινητήρα.

Στη δεύτερη περίοδο οι κόκκινες σημαίες ξαναχρησιμοποιήθηκαν ύστερα από έξοδο του Ζερόμ ντι Αμπρόζιο με τη Virgin. Ο Βέλγος έκανε λάθος έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου και χτύπησε στην μπαριέρα στην έξοδο της στροφής 11.

Ταχύτερος στη δεύτερη περίοδο ήταν ο Φελίπε Μάσα με τη Ferrari παρότι η εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου του έβρισκε κάτω και πετούσε σπίθες συνέχεια. Παρά το χαμένο χρόνο στην αρχή της ημέρας ο Αλόνσο κατάφερε να κινηθεί σε παραπλήσιο ρυθμό, ο μόνος που κατόρθωσε να μπει σφήνα ανάμεσα στις Ferrari ήταν ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ με τη Red Bull.

Ο Άντριαν Σούτιλ που πιέζει να μάθει τις προθέσεις του Βιτζάι Μαλία όσον αφορά στην ανανέωση του συμβολαίου του για την επόμενη χρονιά κατόρθωσε να σημειώσει τον 7ο χρόνο, όντας πρώτος πίσω από τους έξι πιλότους των τριών κορυφαίων ομάδων. Μια σημαντική διάκριση για την «Δύναμη της Ινδίας» τη Force India δηλαδή.

Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι διαμορφώθηκαν ως εξής:

Πρώτη περίοδος

Θέση Οδηγός                Ομάδα                  Χρόνος             Γύροι

 

01.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes       1m26.836s            22

02.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       1m27.416s  + 0.580   23

03.  Mark Webber           Red Bull-Renault       1m27.428s  + 0.592   27

04.  Jenson Button         McLaren-Mercedes       1m28.394s  + 1.558   23

05.  Michael Schumacher    Mercedes               1m28.531s  + 1.695   23

06.  Nico Rosberg          Mercedes               1m28.542s  + 1.706   29

07.  Felipe Massa          Ferrari                1m28.644s  + 1.808   22

08.  Adrian Sutil          Force India-Mercedes   1m28.705s  + 1.869   23

09.  Sebastien Buemi       Toro Rosso-Ferrari     1m29.219s  + 2.383   24

10.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari         1m29.355s  + 2.519   29

11.  Paul di Resta         Force India-Mercedes   1m29.700s  + 2.864   24

12.  Vitaly Petrov         Renault                1m29.705s  + 2.869   22

13.  Bruno Senna           Renault                1m29.799s  + 2.963   20

14.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari         1m30.132s  + 3.296   25

15.  Rubens Barrichello    Williams-Cosworth      1m30.367s  + 3.531   21

16.  Jaime Alguersuari     Toro Rosso-Ferrari     1m30.566s  + 3.730   19

17.  Pastor Maldonado      Williams-Cosworth      1m30.699s  + 3.833   22

18.  Jarno Trulli          Lotus-Renault          1m30.818s  + 3.982   22

19.  Karun Chandhok        Lotus-Renault          1m32.487s  + 5.651   24

20.  Daniel Ricciardo      HRT-Cosworth           1m32.771s  + 5.935   24

21.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth           1m33.928s  + 7.092   27

22.  Jerome D'Ambrosio     Virgin-Cosworth        1m34.113s  + 7.277   30

23.  Timo Glock            Virgin-Cosworth        1m35.896s  + 8.960   19

24.  Fernando Alonso       Ferrari                1m35.899s  + 9.063    4

 

Δεύτερη περίοδος

Θέση Οδηγός                Ομάδα                  Χρόνος             Γύροι

 

 1.  Felipe Massa          Ferrari                1m25.706s           33

 2.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       1m25.794s  + 0.088  34

 3.  Fernando Alonso       Ferrari                1m25.930s  + 0.224  34

 4.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes       1m26.454s  + 0.748  26

 5.  Mark Webber           Red Bull-Renault       1m26.500s  + 0.794  30

 6.  Jenson Button         McLaren-Mercedes       1m26.714s  + 1.008  28

 7.  Adrian Sutil          Force India-Mercedes   1m27.316s  + 1.610  34

 8.  Bruno Senna           Renault                1m27.498s  + 1.792  36

 9.  Paul di Resta         Force India-Mercedes   1m27.853s  + 2.147  35

10.  Sebastien Buemi       Toro Rosso-Ferrari     1m27.868s  + 2.162  35

11.  Vitaly Petrov         Renault                1m27.890s  + 2.184  37

12.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari         1m28.050s  + 2.344  34

13.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari         1m28.289s  + 2.583  36

14.  Jaime Alguersuari     Toro Rosso-Ferrari     1m28.552s  + 2.846  31

15.  Rubens Barrichello    Williams-Cosworth      1m28.691s  + 2.985  29

16.  Pastor Maldonado      Williams-Cosworth      1m28.708s  + 3.002  24

17.  Jarno Trulli          Lotus-Renault          1m29.332s  + 3.626  39

18.  Heikki Kovalainen     Lotus-Renault          1m30.241s  + 4.535  41

19.  Nico Rosberg          Mercedes               1m31.098s  + 5.392  38

20.  Timo Glock            Virgin-Cosworth        1m31.469s  + 5.763  32

21.  Michael Schumacher    Mercedes               1m31.804s  + 6.098  28

22.  Jerome D'Ambrosio     Virgin-Cosworth        1m32.593s  + 6.887  12

23.  Tonio Liuzzi          HRT-Cosworth           1m32.768s  + 7.062  33

24.  Daniel Ricciardo      HRT-Cosworth           1m32.824s  + 7.118  33


Να μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία για την πίστα της Ινδίας:

•    Η πίστα κόστισε 300 εκ. δολάρια και αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου θεματικού χώρου με αντικείμενο τον αθλητισμό. Εκεί ετοιμάζουν οι Ινδοί μια αθλητική πόλη. Βρίσκεται 50 km νοτιοανατολικά από το Ν.Δελχί πρωτεύουσα της Ινδίας.
•    Η Ινδία έχει πληθυσμό 1.2δις ανθρώπους.
•    Έχουν πωληθεί ήδη 80.000 εισιτήρια.
•    160 -170 κριτές – βοηθοί του αλυτάρχη ήρθαν από το Μπαχρέιν για να βοηθήσουν τους Ινδούς να μάθουν.
•    Μαλακή και σκληρή γόμα από την Pirelli αλλά για πρώτη φορά prime επιλογή είναι η μαλακή. O αγ. διευθ. της εταιρείας κατασκευής ελαστικών Πωλ Χέμπερι τόνισε ότι είναι συνειδητά συντηρητική αυτή η επιλογή ελαστικών.
•    Αναμένεται διαφορά 2 sec στο γύρο.
•    Η Force India δημιουργήθηκε όταν ο Βιτζάι Μαλία αγόρασε την Jordan το 2007.
•    Ο 34χρονος Ναράι Καρθικέγιαν είναι ο μόνος Ινδός πιλότος. Θα οδηγήσει για την HRT.
•    Έκαναν ένα talent show οι Ινδοί με τίτλο: «Ένας από ένα δις» και αναδείχτηκε ο Αρτζούν Μάινι. Πάνω του εναποθέτουν τις ελπίδες τους για έναν ικανό οδηγό αύριο στη F1.
•    Η μεγάλη ευθεία είναι 1060m. Μακρύ pitlane με μήκος 600 m το μεγαλύτερο που υπάρχει.
•    Το Μπάντ circuit διαθέτει μια μεγάλη ευθεία, έχει στροφές όπως η στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη και επιτρέπεις τις δοκιμές χρήση του DRS για 62% του γύρου.
•    Στον αγώνα θα υπάρχουν 2 ζώνες DRS
•    Η πίστα θα έχει υψηλότατη μέση ωριαία ταχύτητα ίσως τη δεύτερη μετά τη Μόντσα.
•    Οι Ινδοί λατρεύουν το κρίκετ είναι το εθνικό τους σπορ.
•    Γύρος βάσει προσομοιώσεων στο 1:26.
•    Ο Πετρόφ έχει ποινή 5 θέσεων λόγω της σύγκρουσης με το Σουμάχερ στον προηγούμενο αγώνα.
•    Οι Χάμιλτον και Πέρεζ πήραν ποινή 3 θέσεων γιατί αγνόησαν την κίτρινη σημαία.
•    Οι ποινές θα εφαρμοστούν με τη σειρά που δόθηκαν.
•    Το κράνος του Χάμιλτον είναι αφιερωμένο στο Μπομπ Μάρλεϊ


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr