Άμπου Ντάμπι: Ο Χάμιλτον εκθρόνισε τον βασιλιά!
Ο Βρετανός πιλότος εκμεταλλεύτηκε το κλατάρισμα ελαστικού του Φέτελ λίγο μετά την εκκίνηση και πήρε την 3η του φετινή νίκη. Ο Χάμιλτον κέρδισε για πρώτη φορά στη Yas Marina και το πανηγύρισε ανάλογα με το πέσιμο της καρό σημαίας.
Ο Βρετανός πιλότος εκμεταλλεύτηκε το κλατάρισμα ελαστικού του Φέτελ λίγο μετά την εκκίνηση και πήρε την 3η του φετινή νίκη. Ο Χάμιλτον κέρδισε για πρώτη φορά στη Yas Marina και το πανηγύρισε ανάλογα με το πέσιμο της καρό σημαίας.
Ο 26χρονος που εκκινούσε 2ος είδε μπροστά του το Φέτελ να χάνει τον έλεγχο της RB7 λόγω κλαταρισμένου πίσω ελαστικού και έτσι βρέθηκε επικεφαλής της κούρσας μετά την 2η στροφή. Αντίθετα ο Γερμανός εγκατέλειψε για πρώτη φορά φέτος καθώς στην προσπάθειά του να φτάσει στα πιτ πλήγωσε την ανάρτηση του μονοθεσίου του.Από κει και μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας ο Χάμιλτον ένιωθε τον Αλόνσο να ακολουθεί πεισματικά χωρίς όμως σε κανένα σημείο να φτάσει σε απόσταση βολής. Οι δυο τους οδήγησαν αλάνθαστα κρατώντας στις μύτες των ποδιών 50 χιλιάδες θεατές στην πίστα και εκατομμύρια τηλεθεατές σ' όλο τον πλανήτη.
Πίσω τους δόθηκε μάχη για την 3η θέση ανάμεσα στους Μπάτον και Γουέμπερ με τον Βρετανό να επικρατεί του Αυστραλού που υιοθέτησε στρατηγική 3 πιτ στοπ βάζοντας τη μέση γόμα στον τελευταίο γύρο. Μια στρατηγική που επέτρεψε στον Γουέμπερ να κινηθεί ταχύτατα δεν ήταν όμως αρκετή για να τον φέρει στο βάθρο.
Μιλώντας μετά το πέσιμο της καρό σημαίας ο νικητής του αγώνα Λιούις Χάμιλτον τόνισε: «Είναι σα να ξεκινώ απ’ την αρχή. Έχουμε ακόμη έναν σπουδαίο αγώνα στη Βραζιλία οπότε θέλω να επικεντρωθώ εκεί και να κρατήσω αυτή την απόδοση. Έτσι όπως εξελίσσεται η κατάσταση όλα μπορεί να συμβούν. Θέλω να παραμείνω συγκεντρωμένος. Για την ομάδα μας και ειδικά για μένα πολύ σπάνια φέτος μπορέσαμε να οδηγήσουμε μια κούρσα ελέγχοντας το ρυθμό. Σήμερα όμως είχα τη δυναμική να διατηρώ τη διαφορά παρά την πίεση του Αλόνσο. Βέβαια σ’ ένα σημείο του αγώνα πλησίασε. Φυλάχτηκε στην αρχή και πίεσε προς το τέλος της διάρκειας ζωής του συγκεκριμένου σετ ελαστικών. Όμως νομίζω ότι σήμερα έκανα έναν από τους καλύτερους αγώνες μου. Δεν είναι εύκολο να κρατήσεις πίσω τους κορυφαίους οδηγούς στον πλανήτη. Σήμερα θα μπω στο αεροπλάνο της επιστροφής έχοντας έναν λόγο να χαμογελώ» κατέληξε ο 26χρονος πιλότος.
Από την πλευρά του ο έτερος διεκδικητής της νίκης Φερνάντο Αλόνσο αποκάλυψε:
«Προσπάθησα σκληρά σ’ όλο τον αγώνα. Κινιόμουν σα να οδηγούσε σε κατατακτήριες δοκιμές αλλά η διαφορά δεν είχε διακύμανση μεγαλύτερη του ενός δεκάτου στο γύρο. Στα ντουμπλαρίσματα όταν ο Χάμιλτον αντιμετώπισε πρόβλημα μείωσα τη διαφορά στα 2 sec αλλά μετά έχασα πάλι έδαφος». Ο Αλόνσο έχει κερδίσει μόνο μια φορά φέτος στο Σίλβερστον, ήταν ο μοναδικός αγώνας που απαγορεύτηκαν οι χαρτογραφήσεις που τροφοδοτούν με καυσαέριο το διαχύτη ακόμη κι όταν ο οδηγός δεν πατάει γκάζι.
Αντίθετα στη McLaren μετρούν από 3 νίκες ο κάθε οδηγός με το Μπάτον σήμερα να περιορίζεται στην 3η θέση λόγω προβλημάτων στο KERS: « Δεν είχα ιδανικό ρυθμό από την αρχή με τη μαλακή γόμα. Μετά τον 13/14 γύρο έχασα και τη βοήθεια του KERS πράγμα το οποίο με προβλημάτισε. Δεν είναι μόνο θέμα δύναμης αλλά και φρεναρίσματος καθότι φρενάρει τον κινητήρα ανακτώντας ενέργεια το KERS.
Κάποια στιγμή από την ομάδα μου είπαν να κάνω μια ρύθμιση επανήλθε για δυο γύρους, χάθηκε ξανά και μετά έκανα συνέχεια την ίδια ενέργεια».
Παραταύτα ο Μπάτον κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τους Γουέμπερ και Μάσα εκμεταλλευόμενος το λάθος στρατηγικής της Red Bull και τα οδηγικά λάθη του Βραζιλιάνου.
Επόμενος και τελευταίος αγώνας του πρωταθλήματος σε δυο βδομάδας (27/11) το GP της Βραζιλίας.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τελική κατάταξη: |
|
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος |
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1’37:11.886 |
2. Alonso Ferrari + 8.457 |
3. Button McLaren-Mercedes + 25.881 |
4. Webber Red Bull-Renault + 35.784 |
5. Massa Ferrari + 50.578 |
6. Rosberg Mercedes + 52.317 |
7. Schumacher Mercedes + 1:15.900 |
8. Sutil Force India-Mercedes + 1:17.100 |
9. Di Resta Force India-Mercedes + 1:40.000 |
10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 γύρος |
11. Perez Sauber-Ferrari + 1 γύρος |
12. Barrichello Williams-Cosworth + 1 γύρος |
13. Petrov Renault + 1 γύρος |
14. Maldonado Williams-Cosworth + 1 γύρος |
15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος |
16. Senna Renault + 1 γύρος |
17. Kovalainen Lotus-Renault + 1 γύρος |
18. Trulli Lotus-Renault + 2 γύρους |
19. Glock Virgin-Cosworth + 2 γύρους |
20. Liuzzi HRT-Cosworth + 2 γύρους |
|
Ταχύτερος γύρος: Webber, 1:42.612 |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Πιλότος Ομάδα Γύρος |
Ricciardo HRT-Cosworth 49 |
Buemi Toro Rosso-Ferrari 19 |
D'Ambrosio Virgin-Cosworth 18 |
Vettel Red Bull-Renault 1 |
|
|
Βαθμολογία, σε σύνολο 18 αγώνων: |
|
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Vettel 374 1. Red Bull-Renault 607 |
2. Button 255 2. McLaren-Mercedes 482 |
3. Alonso 245 3. Ferrari 353 |
4. Webber 233 4. Mercedes 159 |
5. Hamilton 227 5. Renault 72 |
6. Massa 108 6. Force India-Mercedes 57 |
7. Rosberg 83 7. Sauber-Ferrari 42 |
8. Schumacher 76 8. Toro Rosso-Ferrari 41 |
9. Petrov 36 9. Williams-Cosworth 5 |
10. Sutil 34 |
11. Heidfeld 34 |
12. Kobayashi 28 |
13. Alguersuari 26 |
14. Di Resta 23 |
15. Buemi 15 |
16. Perez 14 |
17. Barrichello 4 |
18. Senna 2 |
19. Maldonado 1 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr