Ανάλυση "C+S": Τα μυστικά της νέας Ferrari!
21.02.2012
09:00
Μια προσεκτική ματιά στις καινοτομίες που φέρει το νέο μονοθέσιο της Ιταλικής ομάδας με κωδικό F2012 καταδεικνύει ότι πρόκειται για ένα εντελώς νέο εγχείρημα που διαφέρει κατά πολύ από την περσινή F150 Italia.
Μια προσεκτική ματιά στις καινοτομίες που φέρει το νέο μονοθέσιο της Ιταλικής ομάδας με κωδικό F2012 καταδεικνύει ότι πρόκειται για ένα εντελώς νέο εγχείρημα που διαφέρει κατά πολύ από την περσινή F150 Italia.
Στο νέο μονοθέσιο είναι φανερή η προσπάθεια του σχεδιαστικού τμήματος της Ferrari να βελτιώσουν όσο είναι δυνατόν την κατανομή και το μέγεθος του αεροδυναμικού φορτίου με στόχο να αμβλυνθεί το πρόβλημα της φόρτισης των ελαστικών. Θυμίζουμε ότι αχίλλειος πτέρνα των Ferrari τα προηγούμενα χρόνια ήταν ότι δε ζέσταιναν αρκετά γρήγορα τα ελαστικά με αποτέλεσμα να υστερούν στις κατατακτήριες δοκιμές και στον ένα γρήγορο γύρο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι από το 2008 έως σήμερα μόνο δυο φορές έχει εκκινήσει η Ferrari από την pole position (Αλόνσο, Μόντσα και Σιγκαπούρη το 2012).
Υπό αυτό το πρίσμα πρέπει να δει κανείς και την υιοθέτηση των ράβδων ώσης (pull rod, κόκκινο βέλος) που υιοθετήθηκαν τόσο στην εμπρός όσο και στην πίσω ανάρτηση. Η διαφορά από τις ράβδους στρέψης (push rod) είναι ότι μεταφέροντας την μετατόπιση του τροχού, αντί να σπρώχνουν, τραβούν τον επικυκλικό μηχανισμό που τις συνδέει με τα αμορτισέρ και τις αντιστρεπτικές. Καθότι τοποθετούνται πιο χαμηλά προκύπτει πλεονέκτημα βάρους και αεροδυναμικής. Αυτά μπροστά γιατί πίσω εξοικονομείται κάποιος χώρος που σε συνδυασμό με το πιο μακρύ και όχι ψηλό κιβώτιο επέτρεψε στους σχεδιαστές να κατεβάσουν το πίσω μέρος. Για πλήρη εκμετάλλευση του εν λόγω σχήματος μάκρυνε κατά 8cm το μεταξόνιο. Ενδεικτικό της οριακής σχεδίασης το δεύτερο άνοιγμα στο πλάι του αεραγωγού αέρα του κινητήρα (βλ. πράσινο βέλος) το οποίο στέλνει νερό στο ψυγείο λαδιού του κιβωτίου. Μια διάταξη που υπήρχε για χρόνια στη McLaren.
Στο νέο μονοθέσιο είναι φανερή η προσπάθεια του σχεδιαστικού τμήματος της Ferrari να βελτιώσουν όσο είναι δυνατόν την κατανομή και το μέγεθος του αεροδυναμικού φορτίου με στόχο να αμβλυνθεί το πρόβλημα της φόρτισης των ελαστικών. Θυμίζουμε ότι αχίλλειος πτέρνα των Ferrari τα προηγούμενα χρόνια ήταν ότι δε ζέσταιναν αρκετά γρήγορα τα ελαστικά με αποτέλεσμα να υστερούν στις κατατακτήριες δοκιμές και στον ένα γρήγορο γύρο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι από το 2008 έως σήμερα μόνο δυο φορές έχει εκκινήσει η Ferrari από την pole position (Αλόνσο, Μόντσα και Σιγκαπούρη το 2012).
Υπό αυτό το πρίσμα πρέπει να δει κανείς και την υιοθέτηση των ράβδων ώσης (pull rod, κόκκινο βέλος) που υιοθετήθηκαν τόσο στην εμπρός όσο και στην πίσω ανάρτηση. Η διαφορά από τις ράβδους στρέψης (push rod) είναι ότι μεταφέροντας την μετατόπιση του τροχού, αντί να σπρώχνουν, τραβούν τον επικυκλικό μηχανισμό που τις συνδέει με τα αμορτισέρ και τις αντιστρεπτικές. Καθότι τοποθετούνται πιο χαμηλά προκύπτει πλεονέκτημα βάρους και αεροδυναμικής. Αυτά μπροστά γιατί πίσω εξοικονομείται κάποιος χώρος που σε συνδυασμό με το πιο μακρύ και όχι ψηλό κιβώτιο επέτρεψε στους σχεδιαστές να κατεβάσουν το πίσω μέρος. Για πλήρη εκμετάλλευση του εν λόγω σχήματος μάκρυνε κατά 8cm το μεταξόνιο. Ενδεικτικό της οριακής σχεδίασης το δεύτερο άνοιγμα στο πλάι του αεραγωγού αέρα του κινητήρα (βλ. πράσινο βέλος) το οποίο στέλνει νερό στο ψυγείο λαδιού του κιβωτίου. Μια διάταξη που υπήρχε για χρόνια στη McLaren.
Ένα άλλο σημείο που έχει συζητηθεί αρκετά είναι το περίφημο σκαλοπάτι στο ρύγχος. Αεροδυναμικά οι σχεδιαστές ήθελαν να εκμεταλλευτούν το ανώτατο όριο των 625mm που επιτρέπει ο κανονισμός ενώ ταυτόχρονα έπρεπε να συμμορφωθούν με το νέο περιορισμό των 550 mm απόστασης της μύτης από το έδαφος. Ο εν λόγω περιορισμός επιβλήθηκε για να μην κινδυνεύει το κεφάλι του οδηγού από τη μύτη άλλου μονοθεσίου σε περίπτωση πλαγιομετωπικής σύγκρουσης.
Εντύπωση προκαλούν τα μικρά ανοίγματα των ψυγείων αλλά και η διαμόρφωση των πλαϊνών αεροδυναμικών βοηθημάτων εμπρός τους. Σίγουρα το τελικό σχέδιο επηρεάστηκε από την πιο τετράγωνη μορφή των ελαστικών της Pirelli.
Προφανώς το μονοθέσιο που θα αγωνιστεί στην Αυστραλία θα είναι σημαντικά διαφοροποιημένο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά F2012 |
|
Σασί |
Από ανθρακόνημα, κυψελωτής δομής |
Κιβώτιο στο διαμήκη άξονα, κατασκευής Ferrari |
Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης |
Ημιαυτόματο, σειριακό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο με quick shift |
Αριθμός σχέσεων: 7 |
Δίσκοι φρένων από ανθρακόνημα, αεριζόμενοι της Brembo |
Ανεξάρτητη ανάρτηση με ράβδους ώσης και ελατήρια εμπρός και πίσω |
Βάρος συμπεριλαμβανομένου του οδηγού και των υγρών: 640kg |
Ζάντες ΟΖ, 13 ιντσών |
|
Κινητήρας |
Κωδικός: 056 |
8 κύλινδροι |
Κυλινδροκεφαλή από κράμα αλουμινίου περιεχόμενη γωνία V, 90 μοίρες |
Αριθμός βαλβίδων:32 |
Πνευματικό σύστημα |
Κυβισμός: 2398 c.c |
Διάμετρος πιστονιού: 98mm |
Βάρος: 95kg |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr