Κίνα: Ανάσταση Mercedes, με νίκη Ρόσμπεργκ!

Ο 26χρονος Γερμανός χάρισε στη Mercedes την 10η νίκη στην ιστορία της και την πρώτη στη σύγχρονη εποχή.

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ έγραψε ιστορία σήμερα χαρίζοντας στη Mercedes την πρώτη νίκη της ως κατασκευαστή σασί στη σύγχρονη εποχή. Ήταν επίσης η πρώτη νίκη για τον 26χρονο πιλότο μετά από 110 εκκινήσεις στη F1.

Ο Γερμανός που χτες σημείωσε την 9η pole της εταιρείας και την πρώτη από το 1955 όταν ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο έφερνε στην ίδια θέση την W196 στη Μόντσα κατάφερε σήμερα να μετατρέψει αυτό το αποτέλεσμα σε νίκη. Μια νίκη τη 10η στην ιστορία της εταιρείας και την πρώτη από το 1955 όταν ο Φάντζιο είχε κερδίσει στη Μόντσα για τα ασημί βέλη.

Ο αγώνας εξελίχθηκε σε υγιεινό περίπατο για το Ρόσμπεργκ που σε κανένα σημείο δεν ένιωσε πίεση από τους αντιπάλους του. Ο 26χρονος διατήρησε το προβάδισμα στην πρώτη στροφή και παρέμεινε επικεφαλής μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.

Πίσω του δόθηκε μάχη για τις άλλες θέσεις στο βάθρο.
Μεγάλος άτυχος ο Μ.Σουμάχερ με την άλλη Mercedes που μετά το πρώτο πιτ στοπ ένιωσε να μην έχει τοποθετηθεί καλά ο ένας πίσω τροχός με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Σε δηλώσεις του μετέπειτα ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ξεκαθάρισε ότι δεν θεωρεί πως ευθύνονται οι μηχανικοί της ομάδας: "Έτσι είναι οι αγώνες συμβαίνουν αυτά, δε φταίει κάποιος συγκεκριμένα".

Οι Μπάτον και Χάμιλτον προσπάθησαν αλλά ακολουθώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ παραπάνω δεν κατάφεραν να απειλήσουν τη Mercedes. Έτσι περιορίστηκαν στις δυο άλλες θέσεις του βάθρου.

Οι δυο Red Bull των Γουέμπερ και Φέτελ ακολούθησαν με το Γερμανό να έχει έναν επεισοδιακό αγώνα, πρέπει να θεωρείται άθλος ο τερματισμός του στην 5η θέση τελικά ενώ εκκινούσε από την 11η.

Απογοήτευση για το Ράικονεν που στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα πάλευε στις πρώτες θέσεις για να τερματίσει τελικά εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας. O Φινλανδός υπερέβαλλε εαυτόν για να κρατηθεί μπροστά από το Φέτελ στη 2η θέση και τελικά είδε τα ελαστικά του να χάνουν σημαντικό μέρος της απόδοσής τους λίγους γύρους πριν το τέλος.

Μιλώντας μετά τη λήξη του αγώνα και την πρώτη νίκη της καριέρας του ο Νίκο Ρόσμπεργκ σημείωσε: «Αυτή είναι μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή για μένα. Όλο το τριήμερο του αγώνα πήγε τέλεια. Αλλά εκτός αυτού είναι η πρώτη νίκη για τα νέα ασημί βέλη και αυτή τη σπουδαία ομάδα. Αυτό είναι ξεχωριστό. Θέλω να ευχαριστήσω όλα τα μέλη της ομάδας που βρίσκονται εδώ στην Κίνα αλλά και πίσω στο εργοστάσιο στο Μπράκλεϊ και στο Μπρίξγουορθ. Με κάνει περήφανο που καταφέραμε τόσο γρήγορα να βελτιώσουμε το μονοθέσιο. Δε θα ξεχάσω ποτέ αυτό τον αγώνα, οι τελευταίοι 20 γύροι διήρκησαν σα να έτρεχα στις 24 ώρες του ΜΑΝ. Αλλά περνώντας τη γραμμή του τερματισμού ένιωσα τέτοια ένταση. Θα απολαύσουμε αυτή την επιτυχία αλλά θα παραμείνουμε προσγειωμένοι. Δε είμαστε ακόμη στο επίπεδο που θέλουμε και δουλεύουμε για να κατανοήσουμε το μονοθέσιο και τα ελαστικά σε όλες τις συνθήκες. Προσπαθούμε να βελτιώσουμε κι άλλο το ρυθμό μας. Θα δούμε πως θα αποδώσουμε στο Μπαχρέιν».


Συνολικά η τελική κατάταξη και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Θέση Οδηγός        Ομάδα                      Χρόνος

 1.  Rosberg       Mercedes                   136:26.929

 2.  Button        McLaren-Mercedes           +    20.626

 3.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    26.012

 4.  Webber        Red Bull-Renault           +    27.924

 5.  Vettel        Red Bull-Renault           +    30.483

 6.  Grosjean      Lotus-Renault              +    31.491

 7.  Senna         Williams-Renault           +    34.597

 8.  Maldonado     Williams-Renault           +    35.643

 9.  Alonso        Ferrari                    +    37.256

10.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    38.720

11.  Perez         Sauber-Ferrari             +    41.066

12.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    42.273

13.  Massa         Ferrari                    +    42.700

14.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    50.500

15.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    51.200

16.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +    51.700

17.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:03.100

18.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 γύρο

19.  Glock         Marussia-Cosworth          +     1 γύρο

20.  Pic           Marussia-Cosworth          +     1 γύρο

21.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +     1 γύρο

22.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +    2 γύρους

23.  Kovalainen    Caterham-Renault           +    3 γύρους

 

Ταχύτερος γύρος: Kobayashi, 1:39.960

 

Εγκατέλειψαν:

 

Οδηγός        Ομάδα                      Γύρος

Schumacher    Mercedes                     16

 

 

Βαθμολογία               

 

     Πιλότοι:                    Κατασκευαστές:            

 1.  Hamilton      45        1.  McLaren-Mercedes           88

 2.  Button        43        2.  Red Bull-Renault           64

 3.  Alonso        37        3.  Ferrari                    37

 4.  Webber        36        4.  Sauber-Ferrari             31

 5.  Vettel        28        5.  Mercedes                   26

 6.  Rosberg       25        6.  Lotus-Renault              24

 7.  Perez         22        7.  Williams-Renault           18

 8.  Raikkonen     16        8.  Force India-Mercedes        9

 9.  Senna         14        9.  Toro Rosso-Ferrari          6

10.  Kobayashi      9      

11.  Grosjean       8      

12.  Di Resta       7      

13.  Vergne         4      

14.  Maldonado      4      

15.  Ricciardo      2      

16.  Hulkenberg     2      

17.  Schumacher     1      



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr