Ανάλυση: Που κρίθηκε η νίκη στο Μπαχρέιν
Η προφανής απάντηση είναι στα ελαστικά αξίζει όμως τον κόπο να δούμε μερικές λεπτομέρειες με σημασία.
Πολλοί συζητούν σήμερα για την χθεσινή εμφάνιση του Ράικονεν που κατάφερε από την 11η θέση να βρεθεί στη 2η ενώ διεκδίκησε και τη νίκη. Λίγοι όμως συνειδητοποιούν ότι ο Φινλανδός μπόρεσε να το κάνει αυτό ακριβώς επειδή στις δοκιμές ήταν σ’ αυτή τη θέση. Στην πραγματικότητα ο αποκλεισμός του από την 10αδα από τον teammate του Ρομέν Γκροζάν στο τέλος του Q2 τον ωφέλησε!
Ο Ράικονεν μαζί με τους Σουμάχερ και ντι Ρέστα ήταν οι μόνοι οδηγοί μέσα στην τελική βαθμολογούμενη 10αδα που είχαν στη διάθεσή τους και χρησιμοποίησαν μόνο φρέσκα ελαστικά. Ο ντι Ρέστα μάλιστα πραγματοποίησε ένα πιτ στοπ λιγότερο.
Πριν τον αγώνα έβρεξε στο Μπαχρέιν, αυτό είχε ως αποτέλεσμα η θερμοκρασία οδοστρώματος να είναι πιο χαμηλή στο ξεκίνημα του αγώνα κοντά στους 32 βαθμούς Κελσίου ενώ μετέπειτα ανέβηκε. Σημειώστε ότι στις δοκιμές η θερμοκρασία ήταν στους 45 βαθμούς Κελσίου.
Δεδομένου ότι η μαλακή γόμα αποδίδει τα μέγιστα στους 105 βαθμούς Κελσίου και η μέση στους 115 βαθμούς Κελσίου ενώ η διαφορά μεταξύ τους ήταν στα 8 δέκατα, οι μηχανικοί της Lotus αποφάσισαν όσο η θερμοκρασία το επέτρεπε να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη από τη χρήση της φρέσκιας μαλακής γόμας που είχαν στη διάθεσή τους. Έτσι ο Ράικονεν εκκίνησε με φρέσκια μαλακή γόμα και στον 11ο γύρο έβαλε το τελευταίο σετ μαλακής γόμας που είχε στη διάθεσή του. Πήγε μ’ αυτό έως τον 24ο γύρο και μετά έβαλε φρέσκια μέση γόμα που την άλλαξε με ίδια στον 39ο γύρο.
Η πρώτη παρατήρηση είναι ότι στα δυο μεσαία stint η μαλακή γόμα άντεξε για 13 γύρους και η μέση για 15 γύρους. Λογικά η διαφορά έπρεπε να είναι πιο μεγάλη, δεν ήταν γιατί ο Ράικονεν με τη πρώτη φρέσκια μέση γόμα που έβαλε πίεσε οριακά για να φτάσει και να περάσει το Φέτελ.
Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Φινλανδού: «Είχα μια ευκαιρία να περάσω το Φέτελ αλλά το επιχείρησα από τη λάθος πλευρά και έτσι δεν τα κατάφερα. Μετά έπεσε η απόδοση των ελαστικών μου. Ήξερα ότι δε θα έχω άλλη ευκαιρία»
Από την πλευρά του ο Φέτελ για να φτάσει να πάρει την pole είχε χρησιμοποιήσει στις δοκιμές τα πέντε από τα έξι σετ ελαστικών που είχε στη διάθεσή του. Του είχε μείνει για τον αγώνα μόνο ένα σετ φρέσκιας μέσης γόμας.
Ο Γερμανός εκκίνησε με πατημένη μαλακή γόμα την άλλαξε στον ίδιο γύρο με το Ράικονεν (11ο) και έβαλε πατημένη μέση γόμα και μετά στον 25ο γύρο (έναν μετά το Ράικονεν) ξαναέβαλε πατημένη μαλακή γόμα. Από κει μέχρι τον 39ο γύρο άντεξε μ’ αυτά τα ελαστικά στην πίεση του Φινλανδού και μετά έβγαλε τον άσο από το μανίκι του. Τοποθέτησε την μόνη φρέσκια μέση γόμα που είχε στη διάθεσή του στο πιο κρίσιμο σημείο και μπόρεσε να ελέγξει το ρυθμό και να πάρει τη νίκη.
Φυσικά η εν λόγω ανάλυση δεν έχει τον σκοπό ούτε τη δυνατότητα να μειώσει στο ελάχιστο την εξαίρετη προσπάθεια του Iceman αλλά να καταδείξει την αθέατη πλευρά της χθεσινής μάχης.
Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τη στρατηγική των οδηγών που βαθμολογήθηκαν χτες:
Δεκάδα Εκκίνηση 1ο πιτ στοπ 2ο πιτ στοπ 3ο πιτ στοπ |
Vettel: SU MU (11) SU (25) MN (39) 3 |
Räikkönen: SN SN (11) MN (24) MN (39) 3 |
Grosjean: SU MU (10) MN (25) MN (40) 3 |
Webber: SU MU (9) SU (23) MN (39) 3 |
Rosberg: SU SN (8) MN (22) MN (36) 3 |
Di Resta: SN MN (14) MN (33) 2 |
Alonso: SU MN (9) MN (23) MN (37) 3 |
Hamilton: SU MN (9) MU (23) MN (36) 3 |
Massa: SU MN (8) SN (22) MN (38) 3 |
Schumacher: SN SN (9) MN (23) MN (37) 3 |
|
S = Μαλακή γόμα |
M = Μέση γόμα |
N = Νέο σετ |
U = Μεταχειρισμένο σετ |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr