GP Καναδά: Στο Μητροπολιτικό Πάρκο του Μόντρεαλ!

Στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ στο νησάκι της Παναγίας διοργανώνεται ο 7ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 (σ.σ: απευθείας μετάδοση Alpha 20:00).

Στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ στο νησάκι της Παναγίας διοργανώνεται ο 7ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 (σ.σ: απευθείας μετάδοση Alpha 20:00). Η πίστα φέρει το όνομα του αείμνηστου Καναδού πιλότου που κέρδισε εκεί στον πρώτο αγώνα που έγινε το 1978. Ειδικά φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια από το χαμό του στις κατατακτήριες δοκιμές του Βελγικού GP.

Το Καναδικό GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 1967 στο Οντάριο, το Μόντρεαλ φιλοξενεί τον αγώνα για 33η φορά. Η πίστα είναι κατασκευασμένη πάνω σ’ ένα τεχνητό νησί που δημιουργήθηκε από τα μπάζα εξόρυξης του μετρό που ρίχτηκαν στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου, του ποταμού που βρέχει το Μόντρεαλ και εκβάλει στον Ατλαντικό ωκεανό.

Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή ο Μ.Σουμάχερ που έχει κερδίσει επτά φορές (1994, ’97, ’98, ’00,’02, ’03, ’04). Από τους υπόλοιπους 23 πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση μόνο ο Χάμιλτον έχει κερδίσει δυο φορές (2007, 2010) και από μια οι Αλόνσο (2006), Μπάτον (2011) και Ράικονεν (2005).
Ειδικά για το Χάμιλτον πρόκειται για την πίστα που φτάνοντας για πρώτη φορά το 2007 πήρε εκεί την πρώτη pole και την πρώτη νίκη της καριέρας του.

Ο περσινός αγώνας στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ με το Τζένσον Μπάτον να κερδίζει στον τελευταίο γύρο ύστερα από λάθος του Φέτελ ενώ νωρίτερα είχε βρεθεί και στην τελευταία θέση θεωρήθηκε από τους κοινό της F1 παγκοσμίως ως ο καλύτερος της χρονιάς.


Οι ιδιαιτερότητες της διαδρομής είναι πολλές πρόκειται ουσιαστικά για μια πίστα φρένο γκάζι. Η Pirelli θα έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις ίδιες γόμες με το Μονακό τη μαλακή και την πολύ μαλακή. Λογικά η pole position θα επιτευχθεί με την πολύ μαλακή γόμα που έχει βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας 95 βαθμούς Κελσίου ενώ στον αγώνα θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο η μαλακή γόμα με βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας τους 105 βαθμούς Κελσίου. Ελάτε στη θέση του μηχανικού που σε μια πίστα γκάζι – φρένο, με μικρές κλίσεις στις αεροτομές και χαμηλή αεροδυναμική απόδοση καλείται να σετάρει το μονοθέσιο ώστε να εκκινήσει με 160kg καύσιμο και την πολύ μαλακή γόμα και να τερματίσει με 5kg καύσιμο και τη μαλακή γόμα. Το εύρος του παραθύρου λειτουργίας των Pirelli είναι 20 βαθμοί Κελσίου ή πιο απλά, η πολύ μαλακή γόμα υπερθερμαίνεται στο σημείο βέλτιστης λειτουργίας της μαλακής. Αν η θερμοκρασία οδοστρώματος μεταβληθεί έως και 10 βαθμούς Κελσίου όπως είδαμε αρκετές φορές φέτος τότε σίγουρα σε κάποιο μέρος του αγώνα θα έχεις λάθος set –up. Εδώ έρχεται ο ικανός οδηγός που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Αλόνσο προηγείται στη βαθμολογία παρότι η F2012 δεν είναι το καλύτερο μονοθέσιο. Δεν είναι τυχαίο ότι μετά τους δυο πρώτους αγώνες σε Αυστραλία και Μαλαισία όπου στη Mercedes έκαναν λάθος στη διαχείριση των ελαστικών, ο Ρόσμπεργκ έχει πάρει τους περισσότερους βαθμούς. Όπως δεν είναι τυχαίο ότι στους τελευταίους τρεις αγώνες έχουν κερδίσει μονοθέσια με κινητήρα Renault. Ή ότι έχουμε έξι διαφορετικούς οδηγούς να σημειώνουν τον ταχύτερο γύρο αγώνα και πέντε διαφορετικούς να παίρνουν την pole. Σημειώστε ότι δεν μπορεί να γίνουν αλλαγές στο set –up των μονοθεσίων μετά τις κατατακτήριες δοκιμές.



Ίσως στο Μόντρεαλ να είναι η σειρά του Σουμάχερ.
Ο ίδιος μιλώντας χτες στους δημοσιογράφους τόνισε μεταξύ άλλων: «Νιώθω σιγουριά περισσότερη από κάθε άλλη φορά από τη στιγμή που επέστρεψα ότι μπορώ να πετύχω ένα καλό αποτέλεσμα».
 
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Το Μόντρεαλ είναι φανταστικό μέρος και έχει θαυμάσια πίστα. Οι μαλακές και πολύ μαλακές γόμες θα μπορέσουν να αναδείξουν περισσότερες δυνατότητες σε σχέση με το Μονακό, όπου οι οδηγοί περιορίζονταν από τις χαμηλές μέσες ταχύτητες και τα ελαστικά δεν καταπονούνταν ιδιαίτερα. Εκεί οι οδηγοί χρησιμοποίησαν για πολλούς γύρους τα λάστιχα αυτό δεν θα συμβεί στο Μόντρεαλ Καθότι πέρυσι έβρεχε δε γνωρίζουμε πώς συμπεριφέρονται οι supersoft γόμες σε κανονικές συνθήκες. Οι δοκιμές θα βοηθήσουν τις ομάδες να καταλάβουν πώς ακριβώς λειτουργεί ένα πολύ μαλακό ελαστικό με γεμάτο ρεζερβουάρ. Πιστεύουμε ότι θα εφαρμοστούν διαφορετικές στρατηγικές ανάλογα με την εξέλιξη του αγώνα».

Η πρωταθλήτρια και πρωτοπόρος του φετινού πρωταθλήματος Red Bull
δεν έχει κερδίσει ποτέ στη Μόντρεαλ. Ο Φέτελ που πέρυσι έχασε την πρωτοπορία από δικό του λάθος στον τελευταίο γύρο θέλει φέτος να εξιλεωθεί ανεβαίνοντας στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου: «Όπως και στο Albert Park στην Αυστραλία, η αγωνιστική διαδρομή αποτελείται από δημόσιους δρόμους, πράγμα που φθείρει σημαντικά τα ελαστικά. Έντονη είναι η καταπόνηση και των φρένων, πράγμα που μπορεί να μας προκαλέσει πονοκεφάλους. Πέρυσι ο αγώνας κράτησε πολλές ώρες λόγω της έντονης βροχόπτωσης αλλά είναι ένα πολύ ωραίο μέρος για αγώνες».

Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα στο Μονακό και teammate του Φέτελ, Μαρκ Γουέμπερ συμπλήρωσε:  «Είναι ένα ξεχωριστό σιρκουί που πάντα φιλοξενεί ενδιαφέροντες αγώνες – όπως πέρυσι. Πρόκειται για μία διαδρομή με μικρές κλίσεις στις αεροτομές, μεγάλες ευθείες και υψηλή τελική ταχύτητα. Θα δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα αλλά πιστεύω πως το μονοθέσιο μας θα αποδίδει καλά εδώ. Λατρεύω την οδήγηση στα σιρκουί δρόμων, ανυπομονώ να βγούμε στην πίστα».

Από την πλευρά του ο νικητής του αγώνα το 2005 για λογαριασμό της McLaren, Κίμι Ράικονεν στάθηκε στα ελαστικά: «Το Μόντρεαλ είναι μία πίστα υψηλών απαιτήσεων καθώς το επίπεδο πρόσφυσης μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια του γύρου. Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι ασφαλτοτάπητα, επομένως χρειάζεται καλό σετάρισμα, ενώ θα πρέπει να γνωρίζουμε πώς λειτουργούν τα ελαστικά στα διάφορα σημεία της πίστας. Έχουμε δει όλες τις καιρικές συνθήκες και θερμοκρασίες στον Καναδά, η θερμοκρασία πίστας και ελαστικών αποτελεί  μία ενδιαφέρουσα πρόκληση για φέτος. Δεν υπάρχουν στροφές υψηλών ταχυτήτων, επομένως τα ελαστικά πρέπει να ανταπεξέλθουν πρωτίστως στις απαιτήσεις φρεναρίσματος και επιτάχυνσης. Το μονοθέσιο θα πρέπει να φρενάρει ισορροπημένα ώστε να αποφεύγονται τοπικές φθορές στα ελαστικά».

Στην τηλεόραση
Ο Alpha θα μεταδώσει απευθείας το Καναδικό GP μεθαύριο Κυριακή στις 20:00. Στο F1 Countdown πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών προβάλλονται ενδιαφέροντα θέματα, ενδεικτικά αναφέρουμε την τομή μονοθεσίου F1, σε ένα μοναδικό βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η Sauber. Στην παρουσίαση και το σχολιασμό πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη, οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης. O Τάκης Τρακουσέλλης που επιμελείται θέματα αυτοκίνησης, θα μας παρουσιάσει το μοναδικό Nissan Juke R, την Chevrolet Camaro ενώ ενδιαφέρον έχει και η αποστολή μας στις Άλπεις όπου οδηγήσαμε την ολοκαίνουργια Mercedes GLK στο φυσικό της περιβάλλον.



F1 Countdown: 20:00
Εκκίνηση αγώνα: 21:00

GP Καναδά

Πίστα: Ζυλ Βιλνέβ

Μήκος: 4361 m

Γύροι: 70

Απόσταση: 305.270km

Ρεκόρ γύρου: 1:13.622 (Μπαρικέλο, 2004)

Στροφές: 14 (8 δεξιές, 6 αριστερές)

Τέρμα γκάζι: Στο 54% του γύρου (χρονικά)

Αλλαγές ανά γύρο: 52 (3640 στον αγώνα)

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr