GP Ευρώπης: Ο Φέτελ στην pole!

Διαβάζοντας κανείς τα αποτελέσματα στο GP της Ευρώπης εύκολα μπορεί να παραπλανηθεί από το μέγεθος της διαφοράς που έχει ο Φέτελ από τους υπόλοιπους.

Διαβάζοντας κανείς τα αποτελέσματα στο GP της Ευρώπης εύκολα μπορεί να παραπλανηθεί από το μέγεθος της διαφοράς που έχει ο Φέτελ από τους υπόλοιπους.


Κοιτώντας όμως την άλλη Red Bull του Μαρκ Γουέμπερ που έμεινε εκτός 17αδας αλλά και τη διαφορά ανάμεσα στον πρώτο και στον ενδέκατο του Q2 που ήταν μόλις 218 χιλιοστά του δευτερολέπτου, εύκολα υποψιάζεσαι ότι δεν ήταν μια συνηθισμένη περίοδος κατατακτήριων δοκιμών παρά το τελικό αποτέλεσμα που έφερε τον Φέτελ στην pole όπως και τις δυο προηγούμενες χρονιές. Βέβαια ο Γερμανός πρωταθλητής τα δυο προηγούμενα χρόνια κατάφερε να κερδίσει διατηρώντας το προβάδισμα στον αγώνα. Μένει να δούμε αν θα τα καταφέρει και φέτος.

Από το Q1 αποκλείστηκαν οι συνήθεις οδηγοί των μικρών ομάδων με εξαίρεση τον Έκι Κοβαλάινεν που κατάφερε να φέρει την Caterham στο Q2. Για να το πετύχει αυτός ο Φινλανδός εκμεταλλεύτηκε την υστέρηση του Ζαν Ερικ Βερν ακόμη μια φορά αλλά και τα προβλήματα στην RB8 του Γουέμπερ. Ο Αυστραλός που έχασε χρόνο στο FP3 με πρόβλημα στα φρένα συνέχισε να έχει θέματα με τα υδραυλικά του κιβωτίου. Ταυτόχρονα δε λειτουργούσε και το DRS πράγμα που αξίζει σύμφωνα με τον 35χρονο 1.3sec στο γύρο. Ως εκ τούτου περιορίστηκε στην 19η θέση.

Στο Q2 δόθηκε μια συγκλονιστική μάχη με 11 πιλότους στα δυο δέκατα. Πρόκειται για τις μικρότερες διαφορές που έχουμε δει στη F1 από την εποχή που χρησιμοποιείται αυτό το σύστημα κατατακτήριων δοκιμών. Ο Αλόνσο έμεινε εκτός Q3 υστερώντας μόλις 4 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τη Sauber του Κομπαγιάσι ενώ οι Σουμάχερ και Μάσα όσο κι αν προσπάθησαν στο τέλος δεν μπόρεσαν να διατηρηθούν στη 10αδα. Αντίθετα μπήκαν σ’ αυτή και οι δυο Force India.

Στο Q3 όλα έδειχνα
ν πως οι διαφορές θα παραμείνουν ελάχιστες
ακόμη μια φορά και η μάχη θα κριθεί στα χιλιοστά μέχρι που βγήκε στην πίστα ο Φέτελ. Ο Γερμανός λες και έχει άλλη χαρτογράφηση στο Q3 αφήνιασε κατεβάζοντας το χρόνο στο 1:38 και σημειώνοντας την 3η του συνεχή pole στη συγκεκριμένη διαδρομή με σημαντική διαφορά από το δεύτερο Λιούις Χάμιλτον που κατάφερε να συμπληρώσει έναν γύρο χωρίς λάθη με τη νευρική McLaren MP4/27. Πιο πίσω ο Μαλντονάντο έκανε τον τέλειο γύρο εξαντλώντας την δυναμική της FW27 ενώ οι δυο Lotus δείχνουν να έχουν το ρυθμό για τη μεγάλη ανατροπή στον αγώνα.

Σ’ αυτό το μήκος κύματος και οι πρώτες δηλώσεις του poleman Σεμπάστιαν Φέτελ: « Θα είναι δύσκολος και απρόβλεπτος αγώνας. Έχουμε δει τόσα πολλά φέτος που δεν ωφελεί να προσπαθήσεις από το Σάββατο να μαντέψεις τι θα γίνει την Κυριακή. Έχουμε γίνει πιο απρόβλεπτοι από το ποδόσφαιρο. Αύριο θα έχει περισσότερη ζέστη και υπάρχουν πολλά μονοθέσια ικανά, όπως οι Ferrari, Williams, Lotus. Φέτος η θέση στην εκκίνηση πιθανόν να μην παίζει τόσο μεγάλο ρόλο».

Από την πλευρά του ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, Λιούις Χάμιλτον δήλωσε έκπληκτος με τη 2η θέση που δεν την περίμενε: « Περίμενα να είμαι πολύ πιο πίσω. Δεν καταφέραμε να βρούμε το σωστό set –up επέλεξα μαντεύοντας κάποιες ρυθμίσεις και φαίνεται ότι δουλεύουν. Είμαι έκπληκτος με το αποτέλεσμα. Η διαφορά είναι μεγάλη και αύριο θα είναι σκληρός αγώνας όπως πάντα. Πιστεύω πως οι Lotus είναι πολύ γρήγορες και μπορούν να κάνουν τη διαφορά αύριο».

Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα επί Ισπανικού εδάφους, Παστόρ Μαλντονάντο εντυπωσίασε κάνοντας έναν άριστο γύρο με τη Williams που πρόσκαιρα τον έφερε ακόμη και στην πρώτη θέση για να πέσει τελικά 3ος: «Το μονοθέσιο ήταν γρήγορο από χτες αλλά είχαμε θέμα με τη μαλακή γόμα. Αυτό μας έχει μπερδέψει γιατί δεν αισθάνομαι το ίδιο καλά όπως με τη μέση γόμα. Η Williams βελτιώνεται συνεχώς και είμαι χαρούμενος για την ομάδα και για την πατρίδα μου, γι’ αυτούς θα προσπαθήσω ν’ ανέβω πάλι αύριο στο βάθρο. Για μας αύριο με τόση ζέστη πιστεύω ότι θα είναι καλύτερη η μέση γόμα και έχω αρκετά σετ φυλαγμένα. Ανυπομονώ να δω τι  θα γίνει».

Τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών αλλά και τον αγώνα μπορείτε να παρακολουθήσετε αύριο στις 14:00 από τον Alpha.

Συνολικά η κατάταξη με βάση τους χρόνους διαμορφώθηκε ως εξής:

Θέση Πιλότος               Ομάδα                Χρόνος      Διαφορά  

 1.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m38.086s
 2.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes     1m38.410s  + 0.324
 3.  Pastor Maldonado      Williams-Renault     1m38.475s  + 0.389
 4.  Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m38.505s  + 0.419
 5.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault        1m38.513s  + 0.427
 6.  Nico Rosberg          Mercedes             1m38.623s  + 0.537
 7.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari       1m38.741s  + 0.655
 8.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes 1m38.752s  + 0.666
 9.  Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m38.801s  + 0.715
10.  Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m38.992s  + 0.906

Χρόνος εισόδου στο Q3:1m38.703                      Διαφορά από 1ο Q2

11.  Fernando Alonso       Ferrari              1m38.707s  + 0.218

12.  Michael Schumacher    Mercedes             1m38.770s  + 0.281

13.  Felipe Massa          Ferrari              1m38.780s  + 0.291

14.  Bruno Senna           Williams-Renault     1m39.207s  + 0.718

15.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari       1m39.358s  + 0.869

16.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault     1m40.295s  + 1.806

17.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari   1m40.358s  + 1.869

Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m40.087s                    Διαφορά από 1ο Q1

18.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari   1m40.203s  + 1.378

19.  Mark Webber           Red Bull-Renault     1m40.395s  + 1.570

20.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault     1m40.457s  + 1.632

21.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth         1m42.171s  + 3.346

22.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth         1m42.527s  + 3.702

23.  Charles Pic           Marussia-Cosworth    1m42.675s  + 3.850

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr