GP Γερμανίας: Στη θρυλική πίστα του Χόκενχάιμ!
19.07.2012
10:03
Χωρίς διακοπή και χωρίς ανάσα το πρωτάθλημα της F1, συνεχίζεται αυτό το Σαββατοκύριακο στη θρυλική πίστα του Χόκενχάιμ, τελευταία φορά που έγινε αγώνας εκεί ήταν το 2010. Το φετινό πρωτάθλημα φτάνει στα μισά του, με το δέκατο Grand Prix της χρονιάς να διεξάγεται επί γερμανικού εδάφους.
Χωρίς διακοπή και χωρίς ανάσα το πρωτάθλημα της F1, συνεχίζεται αυτό το Σαββατοκύριακο στη θρυλική πίστα του Χόκενχάιμ, τελευταία φορά που έγινε αγώνας εκεί ήταν το 2010. Το φετινό πρωτάθλημα φτάνει στα μισά του, με το δέκατο Grand Prix της χρονιάς να διεξάγεται επί γερμανικού εδάφους.
Η πίστα του Χόκενχάιμ είχε δυο σημεία κατατεθέν, την τεράστια ευθεία στο δάσος και τους οπαδούς του Σουμάχερ. Στην τελευταία διαμόρφωση της διαδρομής πριν μια δεκαετία η ευθεία κόπηκε. Οι οπαδοί του Μίκαελ Σουμάχερ όμως, πολυνίκη στη συγκεκριμένη διαδρομή (’95, ’02, ’04, ’06) ανάμεσα στους πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση φέτος, παραμένουν σταθερή αξία. Στην κερκίδα της Mercedes, που βρίσκεται πριν την είσοδο του Σταδίου, η ατμόσφαιρα αναμένεται φανταστική. Εκεί θα βρίσκονται εργαζόμενοι της εταιρείας καθώς τα κεντρικά στη Στουτγάρδη απέχουν μόλις 100km αλλά και οπαδοί της ομάδας.
Μιλώντας σχετικά ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής τόνισε μεταξύ άλλων: «Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που η επίσημη ομάδα της Mercedes είναι σε θέση να διεκδικήσει βάθρο. Ελπίζουμε να έχουμε την αμέριστη συμπαράσταση των γερμανών οπαδών και να τους ανταμείψουμε γι’ αυτό με την απόδοσή μας. Στόχος μας είναι να δώσουμε σ’ όλους τους Γερμανούς ένα λόγο να πανηγυρίσουν αυτό το Σαββατοκύριακο».
Η πίστα του Χόκενχάιμ είχε δυο σημεία κατατεθέν, την τεράστια ευθεία στο δάσος και τους οπαδούς του Σουμάχερ. Στην τελευταία διαμόρφωση της διαδρομής πριν μια δεκαετία η ευθεία κόπηκε. Οι οπαδοί του Μίκαελ Σουμάχερ όμως, πολυνίκη στη συγκεκριμένη διαδρομή (’95, ’02, ’04, ’06) ανάμεσα στους πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση φέτος, παραμένουν σταθερή αξία. Στην κερκίδα της Mercedes, που βρίσκεται πριν την είσοδο του Σταδίου, η ατμόσφαιρα αναμένεται φανταστική. Εκεί θα βρίσκονται εργαζόμενοι της εταιρείας καθώς τα κεντρικά στη Στουτγάρδη απέχουν μόλις 100km αλλά και οπαδοί της ομάδας.
Μιλώντας σχετικά ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής τόνισε μεταξύ άλλων: «Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που η επίσημη ομάδα της Mercedes είναι σε θέση να διεκδικήσει βάθρο. Ελπίζουμε να έχουμε την αμέριστη συμπαράσταση των γερμανών οπαδών και να τους ανταμείψουμε γι’ αυτό με την απόδοσή μας. Στόχος μας είναι να δώσουμε σ’ όλους τους Γερμανούς ένα λόγο να πανηγυρίσουν αυτό το Σαββατοκύριακο».
Ο έτερος πιλότος της Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ συμπλήρωσε: «Ανυπομονώ για το δεύτερο αγώνα μου σε πάτρια εδάφη. Είναι πάντα κάτι πολύ ξεχωριστό για μένα το Χόκενχάιμ. Γεννήθηκα κοντά στο Βισμπάντεν και αγαπώ ιδιαίτερα αυτή την πίστα. Πιστεύω ότι ταιριάζει στο μονοθέσιό μας. Απαιτεί μεγάλη αεροδυναμική πίεση που φθείρει πολύ τα πίσω ελαστικά: κυρίως όταν κάνει ζέστη. Το Χόκενχάιμ είναι μία πολύ ξεχωριστή πίστα για μένα επειδή όταν ήμουν μικρός και ο πατέρας μου κέρδισε τον αγώνα του DTM εκεί, κάθισα δίπλα του στην οροφή του αυτοκινήτου, χαιρετώντας το πλήθος. Πιθανόν ήταν η πρώτη φορά που γεννήθηκε μέσα μου η επιθυμία να κάνω κάτι παρόμοιο μεγαλώνοντας. Η ατμόσφαιρα στην κερκίδα της Mercedes και στο αντίστοιχο τμήμα του σταδίου είναι πάντα πολύ ξεχωριστή. Κέρδισα πολλούς αγώνες εκεί σε μικρότερες κατηγορίες και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που έχω τόσες πολλές ευτυχισμένες αναμνήσεις από το Χόκενχάιμ. Θα ήταν φανταστικό αν γιορτάζαμε ένα καλό αποτέλεσμα εδώ μαζί με τους οπαδούς μας στην κερκίδα της Mercedes. Θα τα δώσουμε όλα για να συμβεί αυτό».
Όταν ο Σουμάχερ κέρδιζε για πρώτη φορά στο Χόκενχάιμ το 1995, ο συμπατριώτης και συναθλητής του, πλέον, Νίκο Χούλκενμπεργκ, ήταν μόλις 8 ετών. Σήμερα αγωνίζεται με τις ευλογίες της Mercedes, στη Force India που χρησιμοποιεί τους γερμανικούς κινητήρες.
Από την πλευρά του ο Νίκο Χούλκενμπεργκ στα 24 του χρόνια βλέπει τα πράγματα από το μέσον του grid, λίγο διαφορετικά και αδημονεί για την οδηγική πρόκληση: «Η πιο απαιτητική στροφή είναι η πρώτη. Πρόκειται για μια πολύ γρήγορη δεξιά την οποία περνάμε με πάνω από 200km/.h και στην έξοδό της το κερμπ κρύβει παγίδα. Ένα ακόμη σημείο που παίζει καθοριστικό ρόλο είναι τα φρένα μετά την Παραμπόλικα. Πρόκειται για το μοναδικό ίσως σημείο προσπεράσματος και αν κάνεις λάθος δεν μπορείς να το εκμεταλλευτείς».
Στην ίδια περίπου ηλικία βρίσκεται και ο Σεμπάστιαν Φέτελ, που μεγάλωσε με πόστερ του “Schumi” στο δωμάτιό του. Σήμερα ο Φέτελ ήδη δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αποκαλείται “Βaby Schumi” από τους Γερμανούς φιλάθλους. Εντός έδρας ο 25χρονος θέλει όσο τίποτα μία νίκη μπροστά στους συμπατριώτες του: «Ανυπομονώ για το γερμανικό Grand Prix, όπου ελπίζω να είναι όσοι θεατές βρίσκονταν και στο Σίλβερστον τη προηγούμενη εβδομάδα, υποστηρίζοντας αυτή τη φορά τους Γερμανούς οδηγούς. Το Χόκενχάιμ είναι μόνο μισή ώρα μακριά από τη πόλη μου, θα έχω λοιπόν πολλούς φίλους και συγγενείς εκεί. Πάντα είναι ξεχωριστό να αγωνίζεσαι μπροστά στο κοινό σου. Έχω οδηγήσει σε αυτή τη πίστα σε διάφορες αγωνιστικές κατηγορίες και πάντα το απολαμβάνω. Δεν έχω κερδίσει ποτέ το γερμανικό Grand Prix και φυσικά θα ήθελα να το κάνω φέτος».
Η πίστα του Hockenheim απαιτεί συμβιβασμούς στο στήσιμο των μονοθεσίων αφού το πρώτο της μισό περιλαμβάνει πολύ υψηλές ταχύτητες ενώ το δεύτερο αργές στροφές. Μετά τη στροφή 13 βρίσκεται το περίφημο Στάδιο που θυμίζει περισσότερο ποδοσφαιρικό στάδιο χάρη στην εκπληκτική ατμόσφαιρα των Γερμανών στις κερκίδες. Η χάραξη της πίστας άλλαξε το 2002 αφού αφαιρέθηκε το κομμάτι που περνούσε από το δάσος. Το Γερμανικό GP οργανώνεται τα τελευταία χρόνια εναλλάξ σε Νίρμπουργκρινγκ και Χόκενχάιμ ο τελευταίος αγώνας εδώ έγινε το 2010. Αυτό σημαίνει πως η Pirelli δεν έχει εμπειρία από τη συγκεκριμένη διαδρομή στην οποία επέλεξε να φέρει τη μέση και τη μαλακή γόμα. Επίσης είναι η πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί το DRS. Στις δοκιμές αναμένεται η χρήση του να φτάσει το 60% του γύρου ενώ στον αγώνα θα διευκολύνει τα προσπεράσματα. Η καλή πρόσφυση στην έξοδο όλων των στροφών χαμηλών ή μεσαίων ταχυτήτων είναι το μυστικό για ένα γρήγορο γύρο, και τα ελαστικά παίζουν ζωτικό ρόλο σ’ αυτό. Υπάρχουν επίσης αρκετά σημεία δυνατού φρεναρίσματος, με τα ελαστικά να καταπονούνται σε επιβραδύνσεις μέχρι 5G.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Μετά από ένα βροχερό Silverstone, ευελπιστούμε οι οδηγοί να έχουν την ευκαιρία να τρέξουν με τα πειραματικά σκληρά ελαστικά στις ελεύθερες δοκιμές του Hockenheim. Όμως ο καιρός στη Γερμανία αυτή την εποχή μπορεί να είναι εξίσου απρόβλεπτος όπως στην Αγγλία. Το νέο σκληρό ελαστικό που θα δοκιμαστεί την Παρασκευή δεν αποτελεί θεαματική εξέλιξη, ωστόσο έχει ελαφρώς μεγαλύτερο λειτουργικό εύρος, που θα διευκολύνει τις ομάδες να φέρουν τα ελαστικά στις σωστές θερμοκρασίες και να τις διατηρήσουν στο κατάλληλο λειτουργικό εύρος απόδοσης. Θα τα χρησιμοποιήσουμε μόνο στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής επειδή το πρωτάθλημα είναι απόλυτα ισορροπημένο και θα ήταν άδικο να αλλάξουμε ξαφνικά μία από τις βασικές παραμέτρους τις οποίες οι ομάδες κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια να μάθουν και να αξιοποιήσουν στο μέγιστο. Σίγουρα θα είναι πολύ ενδιαφέρον να ακούσουμε την άποψή τους για το νέο ελαστικό και να δούμε αν οι εντυπώσεις τους ταιριάζουν με τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει από τις ιδιωτικές δοκιμές μας. Μία νέα πίστα αντιπροσωπεύει πάντα ένα διαφορετικό είδος πρόκλησης καθώς δεν έχουμε κάποια προηγούμενα δεδομένα για να συγκρίνουμε. Αλλά η πρόοδος που έχει επιτευχθεί με την προσομοίωση είναι απίστευτη: στην εποχή μας μπορείς να μάθεις πολλά για τον τρόπο που συμπεριφέρεται ένα ελαστικό στην πίστα χωρίς καν να πας εκεί. Αυτές οι προηγμένες τεχνικές μοντελοποίησης είναι ενδεικτικές του πώς η εμπλοκή μας στη F1 μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των προϊόντων μας που χρησιμοποιούνται καθημερινά στο δρόμο».
Στην τηλεόραση!
Ο Ιούλιος είναι ο πρώτος μήνας της φετινής σεζόν που φιλοξενεί τρία GP, το Βρετανικό έκανε ρεκόρ τηλεθέασης στον Alpha στις αρχές Ιουλίου ενώ το Ουγγρικό αναμένεται με εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον την τελευταία Κυριακή του Ιούλη. Στο Χόκενχάιμ στο Mercedes Arena οι Γερμανοί παραδοσιακά δημιουργούν φανταστική ατμόσφαιρα απαιτώντας νίκη των Mercedes ή έστω του Φέτελ. Αποκλείεται να συμβιβαστούν με κάτι λιγότερο.
Την Κυριακή 22/7 στο F1 Countdown που ξεκινά μια ώρα πριν τον αγώνα πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και ενδιαφέροντα θέματα από το Γερμανικό GP θα υπάρχει απευθείας ανταπόκριση από τον απεσταλμένο του Alpha, στο Χόκενχάιμ, Τάκη Πουρναράκη.
Στην παρουσίαση θα βρίσκονται οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης ενώ σχόλιο κατά τη διάρκεια του GP θα κάνει ο οδηγός αγώνων, Σταμάτης Κατσίμης. O Τάκης Τρακουσέλλης που επιμελείται θέματα αυτοκίνησης, θα παρουσιάσει το μοναδικό Honda NSX αλλά και μια διαφορετική ερμηνεία του Βρετανικού εθνικού ύμνου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η αποστολή στη Λιουμπλιάνα για την ολοκαίνουργια Mercedes A Class η οποία αλλάζει κατηγορία.
F1 Countdown: 14:00
Εκκίνηση αγώνα: 15:00
Όταν ο Σουμάχερ κέρδιζε για πρώτη φορά στο Χόκενχάιμ το 1995, ο συμπατριώτης και συναθλητής του, πλέον, Νίκο Χούλκενμπεργκ, ήταν μόλις 8 ετών. Σήμερα αγωνίζεται με τις ευλογίες της Mercedes, στη Force India που χρησιμοποιεί τους γερμανικούς κινητήρες.
Από την πλευρά του ο Νίκο Χούλκενμπεργκ στα 24 του χρόνια βλέπει τα πράγματα από το μέσον του grid, λίγο διαφορετικά και αδημονεί για την οδηγική πρόκληση: «Η πιο απαιτητική στροφή είναι η πρώτη. Πρόκειται για μια πολύ γρήγορη δεξιά την οποία περνάμε με πάνω από 200km/.h και στην έξοδό της το κερμπ κρύβει παγίδα. Ένα ακόμη σημείο που παίζει καθοριστικό ρόλο είναι τα φρένα μετά την Παραμπόλικα. Πρόκειται για το μοναδικό ίσως σημείο προσπεράσματος και αν κάνεις λάθος δεν μπορείς να το εκμεταλλευτείς».
Στην ίδια περίπου ηλικία βρίσκεται και ο Σεμπάστιαν Φέτελ, που μεγάλωσε με πόστερ του “Schumi” στο δωμάτιό του. Σήμερα ο Φέτελ ήδη δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αποκαλείται “Βaby Schumi” από τους Γερμανούς φιλάθλους. Εντός έδρας ο 25χρονος θέλει όσο τίποτα μία νίκη μπροστά στους συμπατριώτες του: «Ανυπομονώ για το γερμανικό Grand Prix, όπου ελπίζω να είναι όσοι θεατές βρίσκονταν και στο Σίλβερστον τη προηγούμενη εβδομάδα, υποστηρίζοντας αυτή τη φορά τους Γερμανούς οδηγούς. Το Χόκενχάιμ είναι μόνο μισή ώρα μακριά από τη πόλη μου, θα έχω λοιπόν πολλούς φίλους και συγγενείς εκεί. Πάντα είναι ξεχωριστό να αγωνίζεσαι μπροστά στο κοινό σου. Έχω οδηγήσει σε αυτή τη πίστα σε διάφορες αγωνιστικές κατηγορίες και πάντα το απολαμβάνω. Δεν έχω κερδίσει ποτέ το γερμανικό Grand Prix και φυσικά θα ήθελα να το κάνω φέτος».
Η πίστα του Hockenheim απαιτεί συμβιβασμούς στο στήσιμο των μονοθεσίων αφού το πρώτο της μισό περιλαμβάνει πολύ υψηλές ταχύτητες ενώ το δεύτερο αργές στροφές. Μετά τη στροφή 13 βρίσκεται το περίφημο Στάδιο που θυμίζει περισσότερο ποδοσφαιρικό στάδιο χάρη στην εκπληκτική ατμόσφαιρα των Γερμανών στις κερκίδες. Η χάραξη της πίστας άλλαξε το 2002 αφού αφαιρέθηκε το κομμάτι που περνούσε από το δάσος. Το Γερμανικό GP οργανώνεται τα τελευταία χρόνια εναλλάξ σε Νίρμπουργκρινγκ και Χόκενχάιμ ο τελευταίος αγώνας εδώ έγινε το 2010. Αυτό σημαίνει πως η Pirelli δεν έχει εμπειρία από τη συγκεκριμένη διαδρομή στην οποία επέλεξε να φέρει τη μέση και τη μαλακή γόμα. Επίσης είναι η πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί το DRS. Στις δοκιμές αναμένεται η χρήση του να φτάσει το 60% του γύρου ενώ στον αγώνα θα διευκολύνει τα προσπεράσματα. Η καλή πρόσφυση στην έξοδο όλων των στροφών χαμηλών ή μεσαίων ταχυτήτων είναι το μυστικό για ένα γρήγορο γύρο, και τα ελαστικά παίζουν ζωτικό ρόλο σ’ αυτό. Υπάρχουν επίσης αρκετά σημεία δυνατού φρεναρίσματος, με τα ελαστικά να καταπονούνται σε επιβραδύνσεις μέχρι 5G.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Μετά από ένα βροχερό Silverstone, ευελπιστούμε οι οδηγοί να έχουν την ευκαιρία να τρέξουν με τα πειραματικά σκληρά ελαστικά στις ελεύθερες δοκιμές του Hockenheim. Όμως ο καιρός στη Γερμανία αυτή την εποχή μπορεί να είναι εξίσου απρόβλεπτος όπως στην Αγγλία. Το νέο σκληρό ελαστικό που θα δοκιμαστεί την Παρασκευή δεν αποτελεί θεαματική εξέλιξη, ωστόσο έχει ελαφρώς μεγαλύτερο λειτουργικό εύρος, που θα διευκολύνει τις ομάδες να φέρουν τα ελαστικά στις σωστές θερμοκρασίες και να τις διατηρήσουν στο κατάλληλο λειτουργικό εύρος απόδοσης. Θα τα χρησιμοποιήσουμε μόνο στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής επειδή το πρωτάθλημα είναι απόλυτα ισορροπημένο και θα ήταν άδικο να αλλάξουμε ξαφνικά μία από τις βασικές παραμέτρους τις οποίες οι ομάδες κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια να μάθουν και να αξιοποιήσουν στο μέγιστο. Σίγουρα θα είναι πολύ ενδιαφέρον να ακούσουμε την άποψή τους για το νέο ελαστικό και να δούμε αν οι εντυπώσεις τους ταιριάζουν με τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει από τις ιδιωτικές δοκιμές μας. Μία νέα πίστα αντιπροσωπεύει πάντα ένα διαφορετικό είδος πρόκλησης καθώς δεν έχουμε κάποια προηγούμενα δεδομένα για να συγκρίνουμε. Αλλά η πρόοδος που έχει επιτευχθεί με την προσομοίωση είναι απίστευτη: στην εποχή μας μπορείς να μάθεις πολλά για τον τρόπο που συμπεριφέρεται ένα ελαστικό στην πίστα χωρίς καν να πας εκεί. Αυτές οι προηγμένες τεχνικές μοντελοποίησης είναι ενδεικτικές του πώς η εμπλοκή μας στη F1 μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των προϊόντων μας που χρησιμοποιούνται καθημερινά στο δρόμο».
Στην τηλεόραση!
Ο Ιούλιος είναι ο πρώτος μήνας της φετινής σεζόν που φιλοξενεί τρία GP, το Βρετανικό έκανε ρεκόρ τηλεθέασης στον Alpha στις αρχές Ιουλίου ενώ το Ουγγρικό αναμένεται με εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον την τελευταία Κυριακή του Ιούλη. Στο Χόκενχάιμ στο Mercedes Arena οι Γερμανοί παραδοσιακά δημιουργούν φανταστική ατμόσφαιρα απαιτώντας νίκη των Mercedes ή έστω του Φέτελ. Αποκλείεται να συμβιβαστούν με κάτι λιγότερο.
Την Κυριακή 22/7 στο F1 Countdown που ξεκινά μια ώρα πριν τον αγώνα πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και ενδιαφέροντα θέματα από το Γερμανικό GP θα υπάρχει απευθείας ανταπόκριση από τον απεσταλμένο του Alpha, στο Χόκενχάιμ, Τάκη Πουρναράκη.
Στην παρουσίαση θα βρίσκονται οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης ενώ σχόλιο κατά τη διάρκεια του GP θα κάνει ο οδηγός αγώνων, Σταμάτης Κατσίμης. O Τάκης Τρακουσέλλης που επιμελείται θέματα αυτοκίνησης, θα παρουσιάσει το μοναδικό Honda NSX αλλά και μια διαφορετική ερμηνεία του Βρετανικού εθνικού ύμνου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η αποστολή στη Λιουμπλιάνα για την ολοκαίνουργια Mercedes A Class η οποία αλλάζει κατηγορία.
F1 Countdown: 14:00
Εκκίνηση αγώνα: 15:00
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr