GP Γερμανίας: Βροχή, κρύο και McLaren!
Το Χόκενχάιμ μας υποδέχτηκε βροχερό, με αρκετό κρύο (σ.σ: 16 βαθμούς Κελσίου) το οποίο αψήφησαν οι Γερμανοί φίλαθλοι που κατέκλυσαν την πίστα.
Το Χόκενχάιμ μας υποδέχτηκε βροχερό, με αρκετό κρύο (σ.σ: 16 βαθμούς Κελσίου) το οποίο αψήφησαν οι Γερμανοί φίλαθλοι που κατέκλυσαν την πίστα.
Μας προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση η εικόνα των χιλιάδων κατασκηνωτών που προκειμένου να ζήσουν τη μεγάλη αυτή γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Γερμανία αψηφούν το κρύο, τη βροχή και τη λάσπη διαμένοντας σε αντίσκηνα δίπλα στην πίστα.
Φυσικά για τους ντόπιους η κατάσταση φαντάζει φυσιολογική αλλά για τον αρτιαφιχθέντα Έλληνα δημοσιογράφο που το χειμερινά του ρούχα μυρίζουν ναφθαλίνη όλα είναι διαφορετικά.
Το Χόκενχάιμ είχε να φιλοξενήσει αγώνα από το 2010 καθότι το Γερμανικό GP διοργανώνεται εναλλάξ εδώ και στο Νίρμπουργκρινγκ.
Χτες Πέμπτη, πρώτη μέρα του GP στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου παρευρίσκονταν και οι πέντε Γερμανοί οδηγοί (Σουμάχερ, Ρόσμπεργκ, Φέτελ, Χούλκενμπεργκ, Γκλοκ) που θα εκκινήσουν μεθαύριο στον αγώνα.
Οι Σουμάχερ και Φέτελ αναφέρθηκαν στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ εκεί η οργάνωση αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα με αποτέλεσμα να τίθεται σε αμφιβολία η φιλοξενία του αγώνα το 2013: «Το Νίρμπουργκρινγκ είναι μέρος της ιστορίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Γερμανίας. Δεν μπορεί να λείπει από το πρόγραμμα, θα είναι για τους Γερμανούς ότι για τους Ιταλούς αν δεν γίνονταν αγώνας στη Μόντσα» τόνισε εμφατικά ο Φέτελ.
Η αγωνιστική δράση δεν χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης καθότι η βροχή οριοθέτησε τις προσπάθεις των οδηγών. Ο Τζένσον Μπάτον με την ανανεωμένη McLaren ήταν ο ταχύτερος στην πρώτη περίοδο δοκιμών. Το βελτιωμένο πακέτο της MP4/27 περιλαμβάνει τροποποιημένα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά και εξατμίσεις. Επιπλέον υπάρχουν βελτιώσεις στο διαχύτη αλλά και σε μηχανικά μέρη. Ο Βρετανός σημείωσε την επίδοση του στο πρώτο 20λεπτο από τα 90 λεπτά της περιόδου όταν ακόμη δεν είχε πέσει καθόλου βροχή.
Οι σποραδικές ψιχάλες είχαν ως αποτέλεσμα το οδόστρωμα να γλιστρά απρόβλεπτα και αυτό επηρέασε τις προσπάθειες των οδηγών. Υπήρξαν αρκετές έξοδοι και λάθη μέχρι το φινάλε όπου ο δοκιμαστής της Williams, Βάλτερι Μπότας είχε μια έξοδο καταστρέφοντας το μονοθέσιο του Μπρούνο Σένα. Αυτό εμπόδισε τους υπόλοιπους πιλότους να βελτιώσουν το χρόνο τους στο φινάλε ειδικά το Χάμιλτον που ήταν ταχύτερος στα πρώτη δυο μέρη της πίστας.
Ο Ράικονεν είχε το νέο σύστημα διπλού DRS στη Lotus το οποίο δοκιμάζουν για να το αξιολογήσουν και μετά να το χρησιμοποιήσουν στους ερχόμενους αγώνες. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν πως το σύστημα δε στολάρει και την εμπρός αεροτομή όπως αυτό της Mercedes αλλά εντελώς την πίσω αεροτομή, μέσω υποπίεσης. Μένει να δοθούν στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες.
Στη δεύτερη περίοδο ειδικά στην αρχή ο καιρός επέβαλλε τη χρήση των βρόχινων ελαστικών της Pirelli. Μετά από κάποια ώρα όμως κοντά στο μέσο της περιόδου άρχισαν να χρησιμοποιούνται τα ενδιάμεσα ελαστικά για λίγη βροχή με τη χαρακτηριστική πράσινη ρίγα στο πλάι τους. Ο ρυθμός με τον οποίο κατέβαιναν οι χρόνοι ήταν εντυπωσιακός από το 1:40 στο 1:27. Όμως ο καιρός είχε άλλη άποψη έτσι προς το τέλος η ένταση της βροχής επέβαλλε ξανά τη χρήση βρόχινων ελαστικών. Με τον αγώνα να προβλέπεται στεγνός οι πιλότοι πήραν μια αίσθηση για το πως συμπεριφέρονται τα μονοθέσια τους σ' αυτές τις συνθήκες, την οποία πιθανόν να χρειαστούν μόνο αύριο στις δοκιμές.
Η περίοδος ολοκληρώθηκε άδοξα με το Σουμάχερ να χάνει το πίσω μέρος της Mercedes να βγαίνει από την πίστα και να χτυπά τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μέρος στα προστατευτικά. Η W03 διαλύθηκε, προφανώς οι μηχανικοί της Mercedes θα έχουν πολύ δουλειά απόψε.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν: Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι 1. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m16.595 27 2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m17.093s + 0.498 22 3. Fernando Alonso Ferrari 1m17.370s + 0.775 21 4. Michael Schumacher Mercedes 1m17.382s + 0.787 20 5. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m17.413s + 0.818 28 6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m17.599s + 1.004 17 7. Nico Rosberg Mercedes 1m17.915s + 1.320 27 8. Felipe Massa Ferrari 1m17.995s + 1.400 22 9. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m18.020s + 1.425 20 10. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m18.130s + 1.535 21 11. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m18.226s + 1.631 22 12. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m18.339s + 1.744 21 13. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m18.422s + 1.827 28 14. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m18.709s + 2.114 30 15. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m18.831s + 2.236 14 16. Jules Bianchi Force India-Mercedes 1m18.972s + 2.377 21 17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m19.039s + 2.444 34 18. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m19.674s + 3.079 24 19. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m19.963s + 3.368 24 20. Mark Webber Red Bull-Renault 1m20.122s + 3.527 27 21. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m20.169s + 3.574 20 22. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m20.539s + 3.944 18 23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m21.138s + 4.543 24 24. Dani Clos HRT-Cosworth 1m21.740s + 5.145 27 Δεύτερη περίοδος Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι 1. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m27.476 14 2. Nico Rosberg Mercedes 1m27.564s + 0.088 24 3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m27.902s + 0.426 24 4. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m28.402s + 0.926 26 5. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m28.420s + 0.944 20 6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m28.495s + 1.019 22 7. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m28.513s + 1.037 23 8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m28.516s + 1.040 16 9. Mark Webber Red Bull-Renault 1m28.877s + 1.401 21 10. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m29.327s + 1.851 22 11. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m29.364s + 1.888 26 12. Felipe Massa Ferrari 1m29.719s + 2.243 15 13. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m29.785s + 2.309 24 14. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m30.090s + 2.614 19 15. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m30.220s + 2.744 16 16. Bruno Senna Williams-Renault 1m30.291s + 2.815 22 17. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m30.331s + 2.855 26 18. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m30.437s + 2.961 14 19. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m30.617s + 3.141 16 20. Fernando Alonso Ferrari 1m31.207s + 3.731 20 21. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m32.241s + 4.765 22 22. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m32.349s + 4.873 17 23. Michael Schumacher Mercedes 1m32.777s + 5.301 18 24. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m42.566s + 15.090 8
Πρώτη περίοδος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr