GP Γερμανίας: Βροχή, κρύο και McLaren!

Το Χόκενχάιμ μας υποδέχτηκε βροχερό, με αρκετό κρύο (σ.σ: 16 βαθμούς Κελσίου) το οποίο αψήφησαν οι Γερμανοί φίλαθλοι που κατέκλυσαν την πίστα.

Το Χόκενχάιμ μας υποδέχτηκε βροχερό, με αρκετό κρύο (σ.σ: 16 βαθμούς Κελσίου) το οποίο αψήφησαν οι Γερμανοί φίλαθλοι που κατέκλυσαν την πίστα.

Μας προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση η εικόνα των χιλιάδων κατασκηνωτών που προκειμένου να ζήσουν τη μεγάλη αυτή γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Γερμανία αψηφούν το κρύο, τη βροχή και τη λάσπη διαμένοντας σε αντίσκηνα δίπλα στην πίστα.

Φυσικά για τους ντόπιους η κατάσταση φαντάζει φυσιολογική αλλά για τον αρτιαφιχθέντα Έλληνα δημοσιογράφο που το χειμερινά του ρούχα μυρίζουν ναφθαλίνη όλα είναι διαφορετικά.
Το Χόκενχάιμ είχε να φιλοξενήσει αγώνα από το 2010 καθότι το Γερμανικό GP διοργανώνεται εναλλάξ εδώ και στο Νίρμπουργκρινγκ.

Χτες Πέμπτη, πρώτη μέρα του GP στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου παρευρίσκονταν και οι πέντε Γερμανοί οδηγοί (Σουμάχερ, Ρόσμπεργκ, Φέτελ, Χούλκενμπεργκ, Γκλοκ) που θα εκκινήσουν μεθαύριο στον αγώνα.

Οι Σουμάχερ και Φέτελ αναφέρθηκαν στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ εκεί η οργάνωση αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα με αποτέλεσμα να τίθεται σε αμφιβολία η φιλοξενία του αγώνα το 2013: «Το Νίρμπουργκρινγκ είναι μέρος της ιστορίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Γερμανίας. Δεν μπορεί να λείπει από το πρόγραμμα, θα είναι για τους Γερμανούς ότι για τους Ιταλούς αν δεν γίνονταν αγώνας στη Μόντσα» τόνισε εμφατικά ο Φέτελ.



























Η αγωνιστική δράση δεν χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης καθότι η βροχή οριοθέτησε
τις προσπάθεις των οδηγών. Ο Τζένσον Μπάτον με την ανανεωμένη McLaren ήταν ο ταχύτερος στην πρώτη περίοδο δοκιμών. Το βελτιωμένο πακέτο της MP4/27 περιλαμβάνει τροποποιημένα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά και εξατμίσεις. Επιπλέον υπάρχουν βελτιώσεις στο διαχύτη αλλά και σε μηχανικά μέρη. Ο Βρετανός σημείωσε την επίδοση του στο πρώτο 20λεπτο από τα 90 λεπτά της περιόδου όταν ακόμη δεν είχε πέσει καθόλου βροχή.

Οι σποραδικές ψιχάλες είχαν ως αποτέλεσμα το οδόστρωμα να γλιστρά απρόβλεπτα και αυτό επηρέασε τις προσπάθειες των οδηγών. Υπήρξαν αρκετές έξοδοι και λάθη μέχρι το φινάλε όπου ο δοκιμαστής της Williams, Βάλτερι Μπότας είχε μια έξοδο καταστρέφοντας το μονοθέσιο του Μπρούνο Σένα. Αυτό εμπόδισε τους υπόλοιπους πιλότους να βελτιώσουν το χρόνο τους στο φινάλε ειδικά το Χάμιλτον που ήταν ταχύτερος στα πρώτη δυο μέρη της πίστας.
Ο Ράικονεν είχε το νέο σύστημα διπλού DRS στη Lotus το οποίο δοκιμάζουν για να το αξιολογήσουν και μετά να το χρησιμοποιήσουν στους ερχόμενους αγώνες. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν πως το σύστημα δε στολάρει και την εμπρός αεροτομή όπως αυτό της Mercedes αλλά εντελώς την πίσω αεροτομή, μέσω υποπίεσης. Μένει να δοθούν στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες.

Στη δεύτερη περίοδο ειδικά στην αρχή ο καιρός επέβαλλε τη χρήση των βρόχινων ελαστικών της Pirelli. Μετά από κάποια ώρα όμως κοντά στο μέσο της περιόδου άρχισαν να χρησιμοποιούνται τα ενδιάμεσα ελαστικά για λίγη βροχή με τη χαρακτηριστική πράσινη ρίγα στο πλάι τους. Ο ρυθμός με τον οποίο κατέβαιναν οι χρόνοι ήταν εντυπωσιακός από το 1:40 στο 1:27. Όμως ο καιρός είχε άλλη άποψη έτσι προς το τέλος η ένταση της βροχής επέβαλλε ξανά τη χρήση βρόχινων ελαστικών. Με τον αγώνα να προβλέπεται στεγνός οι πιλότοι πήραν μια αίσθηση για το πως συμπεριφέρονται τα μονοθέσια τους σ' αυτές τις συνθήκες, την οποία πιθανόν να χρειαστούν μόνο αύριο στις δοκιμές.  
Η περίοδος ολοκληρώθηκε άδοξα με το Σουμάχερ
να χάνει το πίσω μέρος της Mercedes να βγαίνει από την πίστα και να χτυπά τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μέρος στα προστατευτικά. Η W03 διαλύθηκε, προφανώς οι μηχανικοί της Mercedes θα έχουν πολύ δουλειά απόψε.

Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:

Πρώτη περίοδος

Θέση Οδηγός                Ομάδα                   Χρόνος     Διαφορά Γύροι

 1.  Jenson Button         McLaren-Mercedes        1m16.595            27

 2.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes        1m17.093s  + 0.498  22

 3.  Fernando Alonso       Ferrari                 1m17.370s  + 0.775  21

 4.  Michael Schumacher    Mercedes                1m17.382s  + 0.787  20

 5.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari          1m17.413s  + 0.818  28

 6.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes    1m17.599s  + 1.004  17

 7.  Nico Rosberg          Mercedes                1m17.915s  + 1.320  27

 8.  Felipe Massa          Ferrari                 1m17.995s  + 1.400  22

 9.  Pastor Maldonado      Williams-Renault        1m18.020s  + 1.425  20

10.  Romain Grosjean       Lotus-Renault           1m18.130s  + 1.535  21

11.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari          1m18.226s  + 1.631  22

12.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault        1m18.339s  + 1.744  21

13.  Valtteri Bottas       Williams-Renault        1m18.422s  + 1.827  28

14.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari      1m18.709s  + 2.114  30

15.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault           1m18.831s  + 2.236  14

16.  Jules Bianchi         Force India-Mercedes    1m18.972s  + 2.377  21

17.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari      1m19.039s  + 2.444  34

18.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault        1m19.674s  + 3.079  24

19.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault        1m19.963s  + 3.368  24

20.  Mark Webber           Red Bull-Renault        1m20.122s  + 3.527  27

21.  Charles Pic           Marussia-Cosworth       1m20.169s  + 3.574  20

22.  Timo Glock            Marussia-Cosworth       1m20.539s  + 3.944  18

23.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth            1m21.138s  + 4.543  24

24.  Dani Clos             HRT-Cosworth            1m21.740s  + 5.145  27

Δεύτερη περίοδος

Θέση Οδηγός                Ομάδα                   Χρόνος   Διαφορά  Γύροι

 1.  Pastor Maldonado      Williams-Renault      1m27.476             14

 2.  Nico Rosberg          Mercedes              1m27.564s  + 0.088   24

 3.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m27.902s  + 0.426   24

 4.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari        1m28.402s  + 0.926   26

 5.  Romain Grosjean       Lotus-Renault         1m28.420s  + 0.944   20

 6.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  1m28.495s  + 1.019   22

 7.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari    1m28.513s  + 1.037   23

 8.  Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m28.516s  + 1.040   16

 9.  Mark Webber           Red Bull-Renault      1m28.877s  + 1.401   21

10.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault         1m29.327s  + 1.851   22

11.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari    1m29.364s  + 1.888   26

12.  Felipe Massa          Ferrari               1m29.719s  + 2.243   15

13.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari        1m29.785s  + 2.309   24

14.  Charles Pic           Marussia-Cosworth     1m30.090s  + 2.614   19

15.  Timo Glock            Marussia-Cosworth     1m30.220s  + 2.744   16

16.  Bruno Senna           Williams-Renault      1m30.291s  + 2.815   22

17.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault      1m30.331s  + 2.855   26

18.  Paul di Resta         Force India-Mercedes  1m30.437s  + 2.961   14

19.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes      1m30.617s  + 3.141   16

20.  Fernando Alonso       Ferrari               1m31.207s  + 3.731   20

21.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault      1m32.241s  + 4.765   22

22.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth          1m32.349s  + 4.873   17

23.  Michael Schumacher    Mercedes              1m32.777s  + 5.301   18

24.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth          1m42.566s  + 15.090   8


 

 

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr