GP Γερμανίας: Στην pole o Αλόνσο!
Ο καιρός έχει βαλθεί να τρελάνει για τα καλά, ομάδες, πιλότους και μηχανικούς με τα τερτίπια του. Το πρωί στο Χόκενχάιμ ο ουρανός ήταν καθαρός αλλά το ξεκίνημα των ελεύθερων δοκιμών συνοδεύτηκε από την εμφάνιση των πρώτων σύννεφων.
Ο καιρός έχει βαλθεί να τρελάνει για τα καλά, ομάδες, πιλότους και μηχανικούς με τα τερτίπια του. Το πρωί στο Χόκενχάιμ ο ουρανός ήταν καθαρός αλλά το ξεκίνημα των ελεύθερων δοκιμών συνοδεύτηκε από την εμφάνιση των πρώτων σύννεφων.
Οι πιλότοι έκαναν όσους περισσότερους γύρους μπορούσαν στην πίστα ώστε να αξιολογήσουν την απόδοση και τη συμπεριφορά της μεσαίας και της μαλακής γόμας που έχει στη διάθεση όλων των ομάδων η Pirelli. Οι ελάχιστες διαφορές στους χρόνους και οι ακραίες διακυμάνσεις στην κατάταξη αποκάλυπταν με σαφήνεια πως οι περισσότεροι δεν έχουν βρει ακόμη τα πατήματά τους.
Σ’ αυτό συντελεί επίσης ότι πέρυσι δεν έγινε αγώνας στο Χόκενχάιμ οπότε η Pirelli βρίσκεται για πρώτη φορά εδώ. Όπως και αρκετοί οδηγοί, ο Σέρτζιο Πέρεζ για παράδειγμα έχει κερδίσει αγώνα GP2 στο Χόκενχάιμ αλλά δεν έχει αγωνιστεί με F1.
Στη φωτογραφία ο Πέρεζ δείχνει στον Κομπαγιάσι τα περάσματα στην πίστα μ’ αυτό το ευφάνταστο παιχνίδι.
Οι ελεύθερες δοκιμές ουσιαστικά διεκόπησαν καθώς η ένταση της καταιγίδας που χτύπησε ξαφνικά την πίστα απέτρεψε τους πιλότους από το να επιχειρήσουν προσπάθειες τα τελευταία λεπτά. Έτσι έμειναν άπραγοι να κοιτούν το χρονόμετρο.
Στο Q1 τώρα η ένταση του βοριά προβλημάτισε όλες τις ομάδες και τα μονοθέσια κατά το πέρασμά τους από το Στάδιο και την κοντή ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Οι θεατές γέμισαν τις κερκίδες και δημιούργησαν μια φανταστική ατμόσφαιρα ενώ όσον αφορά στην κατάταξη δεν υπήρξαν αρνητικές εκπλήξεις. Ο Μ.Σουμάχερ όμως καρδιοχτύπησε τους οπαδούς τους καθώς κατάφερε να προκριθεί μ’ έναν τελευταίο γύρο ενώ η αντίστροφη μέτρηση της διαδικασίας είχε ολοκληρωθεί, χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα της Pirelli, η οποία είναι πιο αργή τουλάχιστον 6 δέκατα. Ο Σουμάχερ προκρίθηκε για 55 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας οι έξι πιλότοι των τριών μικρών ομάδων και ο συνήθης ύποπτος Ζαν Ερίκ Βερν με την Toro Rosso. Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά 1. Fernando Alonso Ferrari 1m40.621s 2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m41.026s 3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m41.496s 4. Michael Schumacher Mercedes 1m42.459s 5. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m43.501s 6. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m43.950s 7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m44.113s 8. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m44.186s 9. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m44.889s 10. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m45.811s Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m39.729s Διαφορά από πρώτο Q2 11. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m39.789s + 2.424 12. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m39.933s + 2.568 13. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m39.985s + 2.620 14. Felipe Massa Ferrari 1m40.212s + 2.847 15. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m40.574s + 3.209 16. Bruno Senna Williams-Renault 1m40.752s + 3.387 17. Nico Rosberg Mercedes 1m41.551s + 4.186 Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m16.686s Διαφορά από πρώτο Q1 18. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m16.741s + 1.048 19. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m17.620s + 1.927 20. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m18.531s + 2.838 21. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m19.220s + 3.527 22. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m19.291s + 3.598 23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m19.912s + 4.219 24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m20.230s + 4.537 Οι Γουέμπερ, Ρόσμπεργκ και Γκροζάν υπόκεινται σε ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση λόγω πρόωρης αντικατάστασης του κιβωτίου. Το κιβώτιο ταχυτήτων βάση κανονισμών πρέπει να χρησιμοποιείται φέτος σε 5 αγώνες.
H βροχή έκανε πάλι την εμφάνισή της πριν το ξεκίνημα της αντίστροφης μέτρησης του 15λεπτου Q2 για την μάχη της δεκάδας. Η πίστα γέμισε νερό και η επιλογή των πιλότων ήταν τα ενδιάμεσα ελαστικά με τα οποία προσπάθησαν να σημειώσουν χρόνο προτού οι συνθήκες χειροτερέψουν. Κάτι τέτοιο αποδείχτηκε πολύ δύσκολο στην πράξη και εξελίχθηκε σε ρώσικη ρουλέτα. Όσο περνούσε η ώρα οι συνθήκες χειροτέρευαν με αποτέλεσμα όσοι οδηγοί δεν πρόλαβαν να συμπληρώσουν έναν αλάνθαστο γύρο με τα ενδιάμεσα ελαστικά να βρεθούν σε δυσχερή θέση. Μεταξύ των οι Ρόσμπεργκ, Γκροζάν αλλά και ο Φελίπε Μάσα που ακόμη μια φορά δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Ο Βραζιλιάνος ακόμη μια φορά δεν κατόρθωσε να μπει στην δεκάδα ενώ στην προσπάθειά του δυσχέρανε και το έργο του teammate του Φερνάντο Αλόνσο που ευτυχώς για τον ίδιο και τη Ferrari κατόρθωσε να προκριθεί.
Στο Q3 η κατάσταση της πίστας απαιτούσε τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli και ακούστηκαν φωνές ακόμη και για διακοπή της διαδικασίας μέχρι να μειωθεί λίγο η ένταση της βροχής. Ο αλυτάρχης του αγώνα Τσάρλι Ουίτινγκ όμως είχε άλλη γνώμη, δικαίως όπως αποδείχτηκε έτσι όλοι οι οδηγοί προσπάθησαν συμπληρώνοντας συνεχώς γύρους να βρουν την πίστα στο καλύτερο σημείο και να συμπληρώσουν έναν γύρο με τα λιγότερα δυνατά λάθη.
Ο Αλόνσο εντυπωσίασε για ακόμη μια φορά αποδεικνύοντας ότι οι ισχυρισμοί του πως βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση της καριέρας του έχουν βάση. Ο Ισπανός έφερε την Ferrari στην πρώτη θέση και ελπίζει αύριο να αξιοποιήσει στο έπακρο τη δυναμική της F2012 που δείχνει ταχύτατη σε στεγνό οδόστρωμα. Στις δυο πρώτες σειρές της εκκίνησης βρίσκονται προς τέρψιν των Γερμανών οπαδών, δυο συμπατριώτες τους οι Φέτελ (2ος) και Σουμάχερ (4ος).
Η χαρά της pole position δεν εξάλειψε τον προβληματισμό του Αλόνσο για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες κλήθηκαν να αγωνιστούν οι δέκα πιλότοι στο Q3: «Νομίζω πως οι συνθήκες ήταν στο απόλυτο όριο. Βέβαια ήταν το ίδιο για όλους αλλά καλό είναι που και που να τις τσεκάρουμε. Το Q3 παραταύτα συνεχίστηκε και ιδιαίτερα στα φρένα μετά την Παραμπόλικα στο τέλος της ευθείας όπου ερχόμασταν με 290km/h δεν ήταν εύκολο για κανέναν. Ευτυχώς τα πράγματα πήγαν καλά για μας, φυλάχθηκα στα σημεία που η πίστα είχε μαζέψει νερά και καραδοκούσε η υδρολίσθηση και κατάφερα ο υπόλοιπος γύρος μου να είναι καθαρός. Σ’ αυτές τις συνθήκες είναι πολύ δύσκολο να κάνεις αλάνθαστο γύρο. Είναι αγώνας επιβίωσης και προσπαθείς να ολοκληρώσεις χωρίς δράμα την περίοδο και μετά βλέπεις τι πέτυχες. Ήταν πολύ σωστή η στρατηγική μας να κάνουμε ένα πιτ στοπ στο Q3 όπου άλλαξα ελαστικά και αυτό βοήθησε την προσπάθειά μου. Βρέθηκα με φρέσκα λάστιχα στην πίστα όταν ήταν στο καλύτερο σημείο της».
Από την πλευρά του ο Σεμπάστιαν Φέτελ έδειξε προβληματισμένος με την απόδοσή του: «Δεν είμαι ικανοποιημένος με το γύρο που έκανα. Η στρατηγική που ακολούθησε ο Φερνάντο αποδείχτηκε ταχύτερη. Θα μπορούσα να πάω λίγο πιο γρήγορα αλλά δεν ξέρω αν αυτό θα ήταν αρκετό για να βρεθώ μπροστά του. Οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες, γιατί το νερό που είχε σχηματίσει ρυάκια προκαλούσε στιγμιαία εκτροπή του μονοθεσίου και βρισκόσουν σε διαφορετικό σημείο απ’ ότι υπολόγιζες. Νομίζω ότι σήμερα το μονοθέσιο μας είχε την ταχύτητα για να βρεθεί στην pole αλλά ο τελευταίος μου γύρος όταν η πίστα ήταν στα καλύτερά της δεν ήταν αλάνθαστος».
Ο Μαρκ Γουέμπερ επίσης στάθηκε στην στρατηγική της Ferrari τονίζοντας πως ήταν η σωστή: « Θα μπορούσαμε να κάνουμε το ίδιο αλλά με τα ‘θα’ δεν κερδίζεις. Κατατάγηκα 3ος και λόγω της ποινής των 5 θέσεων για το κιβώτιο που αλλάξαμε θα εκκινήσω 8ος. Ήταν μια πολύ δύσκολη περίοδος και για τους οδηγούς και για τους μηχανικούς που αποφάσιζαν. Στο τέλος δεν μπορούσα να χρησιμοποιήσω την 7η στην ευθεία ούτε να πατήσω τα κερμπ και σε πολλά σημεία πάθαινα υδρολίσθηση. Ήταν προφανές πως η πιο γρήγορη κατάσταση της πίστας θα έρθει στο φινάλε αλλά εμείς βρεθήκαμε εκεί χωρίς να είναι τα ελαστικά μας στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Αύριο θα πρέπει να κερδίσω μερικές θέσεις».
Ο αυριανός αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha στις 14:00.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι και η κατάταξη διαμορφώθηκαν ως εξής:
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr