Αποστολή "C+S" στο GP Γερμανίας: Επική μάχη, νίκη Αλόνσο!

Ο σημερινός αγώνας στο Χόκερνχάιμ ήταν μοναδικός, η F1 διάγει την καλύτερη περίοδο της σύγχρονης ιστορίας της.

Ο σημερινός αγώνας στο Χόκενχάιμ ήταν μοναδικός, η F1 διάγει την καλύτερη περίοδο της σύγχρονης ιστορίας της. Ο καιρός ιδανικός για τους θεατές με τη θερμοκρασία αέρα να μην υπερβαίνει τους 21 βαθμούς Κελσίου και τα σύννεφα να παίζουν κρυφτούλι με το ήλιο. Ταυτόχρονα τρεις παγκόσμιοι πρωταθλητές έδιναν μάχη για τις τρεις πρώτες θέσεις μέχρι τον τελευταίο γύρο με τη διαφορά ανάμεσά τους να μην ξεπερνά τα 3 δευτερόλεπτα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.  

Το πρωινό ήταν πιεστικό για τους ανθρώπους της Red Bull μετά τη χθεσινή παραπομπή από το τεχνικό έφορο της FIA στους αγωνοδίκες με θέμα τους χάρτες ροπής του κινητήρα της Renault στην RB8. O Τζο Μπάουερ επισήμανε χαμηλότερη μέγιστη τιμή και υψηλότερη μέση τιμή στις μεσαίες στροφές απ’ ότι το σύνηθες. Πρακτικά η απόκριση του κινητήρα δεν είναι γραμμική στο πάτημα του γκαζιού και αυτό εξασφαλίζει μια σταθερή ροή καυσαερίων προς το διαχύτη. 
Οι αγωνοδίκες αφού εξέτασαν την εισήγηση του τεχνικού εφόρου απεφάνθησαν πως οι χαρτογραφήσεις των κινητήρων της Red Bull ήταν σύμφωνες με το γράμμα του νόμου αλλά αντίθετες στο πνεύμα των κανονισμών.

Αυτό γιατί η εν λόγω χαρτογράφηση εξασφαλίζει μια σταθερή ροή καυσαερίων προς το διαχύτη πράγμα που δίνει αεροδυναμικό πλεονέκτημα ενώ στις χαμηλές στροφές η μη γραμμική απόκριση μπορεί να θεωρηθεί παράπλευρο traction control.


Τελικά οι Φέτελ και Γουέμπερ πήραν το πράσινο φως για να εκκινήσουν από την 2η και 8η θέση αντίστοιχα.


Στην εκκίνηση ο Αλόνσο έφυγε καταπληκτικά μην αφήνοντας στο Φέτελ κανένα περιθώριο. Αντίθετα ο Γερμανός χρειάστηκε να παίξει άμυνα για να μην χάσει και τη 2η θέση από τον Σουμάχερ στις πρώτες στροφές. Μετέπειτα ο αγώνας άρχισε να βρίσκει ένα ρυθμό με το Φέτελ να ακολουθεί κατά πόδας τον Αλόνσο. Πιο πίσω ο Μπάτον εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα και τη στρατηγική της McLaren πέρασε τους Χούλκενμπεργκ, Μαλντονάντο και Σουμάχερ και κατάφερε κινούμενος σε ρυθμό εφάμιλλο των πρωτοπόρων να βρεθεί πίσω τους.
Η μαλακή γόμα που χρησιμοποίησαν όλοι στην εκκίνηση έδωσε τη θέση της στη μέση μετά το πρώτο πιτ στοπ.

Στο δεύτερο πιτ στοπ ο Μπάτον μπήκε ένα γύρο νωρίτερα και εκμεταλλευόμενος την ταχύτατη αλλαγή ελαστικών (2.4 sec, ρεκόρ για φέτος) πέρασε μπροστά από το Φέτελ που στον επόμενο γύρο χρειάστηκε κοντά 4 sec για να αλλάξει λάστιχα. Ο Φέτελ εκνευρίστηκε απ’ αυτό και το έδειξε όπως νωρίτερα είχε αντιδράσει έντονα όταν τον πέρασε ο Χάμιλτον που ήταν ένα γύρο πίσω.

To αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο των McLaren φαίνεται ότι δουλεύει και η ΜΡ4/27 μετά από δυο αγώνες μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας σε Βαλένθια και Σίλβερστον σήμερα παρουσιάστηκε ξανά ανταγωνιστική. Θα μπορούσε ο Μπάτον σήμερα να έχει πάρει ακόμη και τη νίκη αν δεν έβρισκε στο διάβα του έναν εκπληκτικό αλάνθαστο Αλόνσο.
Ο Ισπανός που αυτή την εποχή βρίσκεται οδηγικά στην καλύτερη φάση της καριέρας του, οδήγησε εκπληκτικά και δίκαια πήρε την 3η του φετινή νίκη, επιτυχία που του στέρησε ο Γουέμπερ πριν 15 μέρες στο Σίλβερστον.

Ο Μπάτον που στο τελευταίο μέρος του αγώνα πίεσε ασφυκτικά τον Αλόνσο για την πρώτη θέση είδε τα ελαστικά του να πέφτουν στους τελευταίους γύρους. Ο Φέτελ βρήκε την ευκαιρία να τον πλησιάσει ξανά σε απόσταση βολής και τελικά ανέκτησε τη 2η θέση, δυο γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.
Το προσπέρασμα έγινε με χρήση DRS στα φρένα για τη στροφή 6 οι δυο πιλότοι βρέθηκαν πλάι - πλάι στην έξοδο και μονομάχησαν με το Φέτελ να πατάει εκτός πίστας. Οι αγωνοδίκες αφού εξέτασαν το θέμα απεφάνθησαν ότι ο Φέτελ κέρδισε παράνομο πλεονέκτημα και του επέβαλλαν ποινή 20 δευτερολέπτων. Έτσι ο Γερμανός πιλότος έπεσε από την 2η στην 5η θέση της κατάταξης.






















Μετά το τέλος του αγώνα στο βάθρο των νικητών ο 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Νίκι Λάουντα ρώτησε τον Αλόνσο για τα συναισθήματα που προκαλεί σ' έναν Ισπανό η νίκη επί Γερμανικού εδάφους οδηγώντας ένα Ιταλικό μονοθέσιο. Η απάντηση του 30χρονου Ισπανού πρωταθλητή ήταν εντυπωσιακή: "Δεν καταλαβαίνω πολλά από πολιτική αλλά σίγουρα μ' όλα αυτά που γίνονται στην Ευρώπη, η κατάσταση είναι άσχημη στην Ισπανία και δεν είναι ιδιαίτερα καλή στην Ιταλία το να νικήσω εδώ με Ιταλικό μονοθέσιο που το έχει σχεδιάσει ένας Έλληνας (σ.σ: ο Νικόλας Τομπάζης) σίγουρα είναι μια εικόνα σημαντική".

Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή το GP της Ουγγαρίας.

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Θέση Πιλότος       Ομάδα                      Διαφορά

 1.  Alonso        Ferrari                    1h31:05.862

 2Button        McLaren-Mercedes

 3.  Raikkonen     Lotus-Renault           

 4.  Kobayashi     Sauber-Ferrari 

 5.  Vettel        Red Bull-Renault           +    21.925

 6.  Perez         Sauber-Ferrari             +    27.896

 7.  Schumacher    Mercedes                   +    28.960

 8.  Webber        Red Bull-Renault           +    46.900

 9.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    48.100

10.  Rosberg       Mercedes                   +    48.800

11.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    59.200

12.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:11.400

13.  Massa         Ferrari                    +  1:16.800

14.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +  1:16.900

15.  Maldonado     Williams-Renault           +     1 γύρος

16.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 γύρος

17.  Senna         Williams-Renault           +     1 γύρος

18.  Grosjean      Lotus-Renault              +     1 γύρος

19.  Kovalainen    Caterham-Renault           +    2 γύροι

20.  Pic           Marussia-Cosworth          +    2 γύροι

21.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +    3 γύροι

22.  Glock         Marussia-Cosworth          +    3 γύροι

23.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +    3 γύροι

 

Ταχύτερος γύρος: Schumacher, 1:18.275 

 

Εγκατέλειψαν:

 

Πιλότος       Ομάδα                      Γύρος

Hamilton      McLaren-Mercedes             58

 

 

Βαθμολογία:               

 

     Πιλότοι:                    Κατασκευαστές:            

 1.  Alonso       154        1.  Red Bull-Renault          230

 2.  Webber       120        2.  Ferrari                   177

 3.  Vettel       110        3.  McLaren-Mercedes          160

 4.  Raikkonen     98        4.  Lotus-Renault             159

 5.  Hamilton      92        5.  Mercedes                  105

 6.  Rosberg       76        6.  Sauber-Ferrari             80

 7.  Button        68        7.  Williams-Renault           47

 8.  Grosjean      61        8.  Force India-Mercedes       46

 9.  Perez         47        9.  Toro Rosso-Ferrari          6

10.  Kobayashi     33      

11.  Maldonado     29      

12.  Schumacher    29      

13.  Di Resta      27      

14.  Massa         23      

15.  Hulkenberg    19      

16.  Senna         18      

17.  Vergne         4      

18.  Ricciardo      2      

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr