Αποστολή "C+S" στο GP Γερμανίας: Επική μάχη, νίκη Αλόνσο!
Ο σημερινός αγώνας στο Χόκερνχάιμ ήταν μοναδικός, η F1 διάγει την καλύτερη περίοδο της σύγχρονης ιστορίας της.
Ο σημερινός αγώνας στο Χόκενχάιμ ήταν μοναδικός, η F1 διάγει την καλύτερη περίοδο της σύγχρονης ιστορίας της. Ο καιρός ιδανικός για τους θεατές με τη θερμοκρασία αέρα να μην υπερβαίνει τους 21 βαθμούς Κελσίου και τα σύννεφα να παίζουν κρυφτούλι με το ήλιο. Ταυτόχρονα τρεις παγκόσμιοι πρωταθλητές έδιναν μάχη για τις τρεις πρώτες θέσεις μέχρι τον τελευταίο γύρο με τη διαφορά ανάμεσά τους να μην ξεπερνά τα 3 δευτερόλεπτα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Το πρωινό ήταν πιεστικό για τους ανθρώπους της Red Bull μετά τη χθεσινή παραπομπή από το τεχνικό έφορο της FIA στους αγωνοδίκες με θέμα τους χάρτες ροπής του κινητήρα της Renault στην RB8. O Τζο Μπάουερ επισήμανε χαμηλότερη μέγιστη τιμή και υψηλότερη μέση τιμή στις μεσαίες στροφές απ’ ότι το σύνηθες. Πρακτικά η απόκριση του κινητήρα δεν είναι γραμμική στο πάτημα του γκαζιού και αυτό εξασφαλίζει μια σταθερή ροή καυσαερίων προς το διαχύτη.
Οι αγωνοδίκες αφού εξέτασαν την εισήγηση του τεχνικού εφόρου απεφάνθησαν πως οι χαρτογραφήσεις των κινητήρων της Red Bull ήταν σύμφωνες με το γράμμα του νόμου αλλά αντίθετες στο πνεύμα των κανονισμών.
Αυτό γιατί η εν λόγω χαρτογράφηση εξασφαλίζει μια σταθερή ροή καυσαερίων προς το διαχύτη πράγμα που δίνει αεροδυναμικό πλεονέκτημα ενώ στις χαμηλές στροφές η μη γραμμική απόκριση μπορεί να θεωρηθεί παράπλευρο traction control.
Στην εκκίνηση ο Αλόνσο έφυγε καταπληκτικά μην αφήνοντας στο Φέτελ κανένα περιθώριο. Αντίθετα ο Γερμανός χρειάστηκε να παίξει άμυνα για να μην χάσει και τη 2η θέση από τον Σουμάχερ στις πρώτες στροφές. Μετέπειτα ο αγώνας άρχισε να βρίσκει ένα ρυθμό με το Φέτελ να ακολουθεί κατά πόδας τον Αλόνσο. Πιο πίσω ο Μπάτον εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα και τη στρατηγική της McLaren πέρασε τους Χούλκενμπεργκ, Μαλντονάντο και Σουμάχερ και κατάφερε κινούμενος σε ρυθμό εφάμιλλο των πρωτοπόρων να βρεθεί πίσω τους.
Στο δεύτερο πιτ στοπ ο Μπάτον μπήκε ένα γύρο νωρίτερα και εκμεταλλευόμενος την ταχύτατη αλλαγή ελαστικών (2.4 sec, ρεκόρ για φέτος) πέρασε μπροστά από το Φέτελ που στον επόμενο γύρο χρειάστηκε κοντά 4 sec για να αλλάξει λάστιχα. Ο Φέτελ εκνευρίστηκε απ’ αυτό και το έδειξε όπως νωρίτερα είχε αντιδράσει έντονα όταν τον πέρασε ο Χάμιλτον που ήταν ένα γύρο πίσω.
To αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο των McLaren φαίνεται ότι δουλεύει και η ΜΡ4/27 μετά από δυο αγώνες μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας σε Βαλένθια και Σίλβερστον σήμερα παρουσιάστηκε ξανά ανταγωνιστική. Θα μπορούσε ο Μπάτον σήμερα να έχει πάρει ακόμη και τη νίκη αν δεν έβρισκε στο διάβα του έναν εκπληκτικό αλάνθαστο Αλόνσο.
Ο Ισπανός που αυτή την εποχή βρίσκεται οδηγικά στην καλύτερη φάση της καριέρας του, οδήγησε εκπληκτικά και δίκαια πήρε την 3η του φετινή νίκη, επιτυχία που του στέρησε ο Γουέμπερ πριν 15 μέρες στο Σίλβερστον.
Ο Μπάτον που στο τελευταίο μέρος του αγώνα πίεσε ασφυκτικά τον Αλόνσο για την πρώτη θέση είδε τα ελαστικά του να πέφτουν στους τελευταίους γύρους. Ο Φέτελ βρήκε την ευκαιρία να τον πλησιάσει ξανά σε απόσταση βολής και τελικά ανέκτησε τη 2η θέση, δυο γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.
Το προσπέρασμα έγινε με χρήση DRS στα φρένα για τη στροφή 6 οι δυο πιλότοι βρέθηκαν πλάι - πλάι στην έξοδο και μονομάχησαν με το Φέτελ να πατάει εκτός πίστας. Οι αγωνοδίκες αφού εξέτασαν το θέμα απεφάνθησαν ότι ο Φέτελ κέρδισε παράνομο πλεονέκτημα και του επέβαλλαν ποινή 20 δευτερολέπτων. Έτσι ο Γερμανός πιλότος έπεσε από την 2η στην 5η θέση της κατάταξης.
Μετά το τέλος του αγώνα στο βάθρο των νικητών ο 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Νίκι Λάουντα ρώτησε τον Αλόνσο για τα συναισθήματα που προκαλεί σ' έναν Ισπανό η νίκη επί Γερμανικού εδάφους οδηγώντας ένα Ιταλικό μονοθέσιο. Η απάντηση του 30χρονου Ισπανού πρωταθλητή ήταν εντυπωσιακή: "Δεν καταλαβαίνω πολλά από πολιτική αλλά σίγουρα μ' όλα αυτά που γίνονται στην Ευρώπη, η κατάσταση είναι άσχημη στην Ισπανία και δεν είναι ιδιαίτερα καλή στην Ιταλία το να νικήσω εδώ με Ιταλικό μονοθέσιο που το έχει σχεδιάσει ένας Έλληνας (σ.σ: ο Νικόλας Τομπάζης) σίγουρα είναι μια εικόνα σημαντική". Θέση Πιλότος Ομάδα Διαφορά 1. Alonso Ferrari 1h31:05.862 2. Button McLaren-Mercedes 3. Raikkonen Lotus-Renault 4. Kobayashi Sauber-Ferrari 5. Vettel Red Bull-Renault + 21.925 6. Perez Sauber-Ferrari + 27.896 7. Schumacher Mercedes + 28.960 8. Webber Red Bull-Renault + 46.900 9. Hulkenberg Force India-Mercedes + 48.100 10. Rosberg Mercedes + 48.800 11. Di Resta Force India-Mercedes + 59.200 12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:11.400 13. Massa Ferrari + 1:16.800 14. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:16.900 15. Maldonado Williams-Renault + 1 γύρος 16. Petrov Caterham-Renault + 1 γύρος 17. Senna Williams-Renault + 1 γύρος 18. Grosjean Lotus-Renault + 1 γύρος 19. Kovalainen Caterham-Renault + 2 γύροι 20. Pic Marussia-Cosworth + 2 γύροι 21. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 γύροι 22. Glock Marussia-Cosworth + 3 γύροι 23. Karthikeyan HRT-Cosworth + 3 γύροι Ταχύτερος γύρος: Schumacher, 1:18.275 Εγκατέλειψαν: Πιλότος Ομάδα Γύρος Hamilton McLaren-Mercedes 58 Βαθμολογία: Πιλότοι: Κατασκευαστές: 1. Alonso 154 1. Red Bull-Renault 230 2. Webber 120 2. Ferrari 177 3. Vettel 110 3. McLaren-Mercedes 160 4. Raikkonen 98 4. Lotus-Renault 159 5. Hamilton 92 5. Mercedes 105 6. Rosberg 76 6. Sauber-Ferrari 80 7. Button 68 7. Williams-Renault 47 8. Grosjean 61 8. Force India-Mercedes 46 9. Perez 47 9. Toro Rosso-Ferrari 6 10. Kobayashi 33 11. Maldonado 29 12. Schumacher 29 13. Di Resta 27 14. Massa 23 15. Hulkenberg 19 16. Senna 18 17. Vergne 4 18. Ricciardo 2
Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή το GP της Ουγγαρίας.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr