F1: Την Κυριακή έχει αγώνα στο Ουγγαρόρινγκ!

Το Παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 μπαίνει στο δεύτερο μισό με τον ενδέκατο αγώνα της χρονιάς σε σύνολο είκοσι στην Ουγγαρία και την πίστα του Ουγγαρόρινγκ που βρίσκεται στα περίχωρα της Βουδαπέστης.

Το Παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 μπαίνει στο δεύτερο μισό με τον ενδέκατο αγώνα της χρονιάς σε σύνολο είκοσι στην Ουγγαρία και την πίστα του Ουγγαρόρινγκ που βρίσκεται στα περίχωρα της Βουδαπέστης.

Ο συγκεκριμένος αγώνας υπάρχει στο πρόγραμμα της F1, ανελλιπώς από το 1986. Πρόκειται για μια στενή και ενίοτε σκονισμένη πίστα τα δεδομένα της οποίας βρίσκονται πολύ κοντά σ’ αυτά του Μονακό. Όπως εκεί έτσι και εδώ απαιτείται μέγιστη κλίση στις πτέρυγες των αεροτομών με στόχο την παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερης κάθετης δύναμης.

Η πίστα βρίσκεται 25km έξω από τη Βουδαπέστη, είναι η 26η φορά που γίνεται εκεί αγώνας χωρίς μεγάλες αλλαγές στη χάραξή της. Ευνοούνται τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση και απόδοση στις αργές στροφές. Μόνο μια φορά στα 26 χρόνια έβρεξε και αυτή ήταν το 2006. Τότε είχε κερδίσει ο Μπάτον για πρώτη φορά στην καριέρα του, ταυτόχρονα ήταν η πρώτη και μοναδική νίκη της Honda σαν εργοστασιακή ομάδα. Όλως τυχαίως ο Μπάτον κέρδισε και πέρυσι σ’ αυτόν τον αγώνα όπου συμπλήρωσε 200 συμμετοχές σε αγώνες.

Μιλώντας σχετικά για τον αγώνα ο νικητής του 2010 Μαρκ Γουέμπερ τόνισε μεταξύ άλλων: 
«Είναι ένα ωραίο Grand Prix και είχαμε αρκετούς καλούς αγώνες εδώ στο παρελθόν. Οι προσπεράσεις δεν είναι εύκολες αλλά θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα αποδώσουν τα μονοθέσια σε έναν αγώνα με πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Το μεσαίο τμήμα της πίστας απαιτεί πολλή δουλειά από τον οδηγό και πρέπει το μονοθέσιο να έχει καλή ισορροπία στο κομμάτι στη κορυφή του λόφου. Γενικά, είναι μία πίστα που απολαμβάνω και ελπίζω να τα πάω καλά στον τελευταίο αγώνα πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα»

Από την πλευρά του ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ που δεν έχει κερδίσει σ’ αυτή την πίστα συμπλήρωσε:  «Ο αγώνας της Βουδαπέστης είναι πολύ δημοφιλής, με τη πόλη αλλά και την ευρύτερη περιοχή στις όχθες του Δούναβη να προσφέρεται για δραστηριότητες και διακοπές παράλληλα με τη παρακολούθηση του GP. Εκεί έκανα το ντεμπούτο μου το 2007 με Scuderia Toro Rosso. Πρόκειται για μία από τις πιο αργές πίστες στο καλεντάρι αλλά ως οδηγός, δεν πρέπει να την υποτιμάς,  υπάρχουν πολλά σημεία που μπορείς να κάνεις λάθη. Οι θερμοκρασίες μπορεί να είναι πολύ υψηλές, πράγμα που κάνει τον αγώνα πιο απαιτητικό σωματικά. Επίσης, το οδόστρωμα έχει πολλές αναπηδήσεις που σε δυσκολεύουν».

Τα προηγούμενα 26 GP σ’ αυτή την πίστα έχουν κερδίσει: Σουμάχερ (4), Σένα (3), Χάκινεν, Χάμιλτον, Χιλ, Πικέ, Βιλνέβ και Μπάτον από 2. Αλόνσο, Μπαρικέλο, Μπουτσέν, Κοβαλάινεν, Μάνσελ, Ράικονεν, Γουέμπερ από μια φορά.



Η Pirelli στη διάθεση των ομάδων έχει αυτό το τριήμερο τη μέση και τη μαλακή γόμα.
Μπορεί η επιλογή να δημιουργεί ερωτηματικά ίσως κάποιοι να περίμεναν τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας αλλά θα πρέπει να θυμίσουμε πως η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει μετατοπίσει προς το πιο μαλακό άκρο όλες τις γόμες της φέτος.

Μιλώντας για τον τελευταίο αγώνα πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Η Ουγγαρία θα είναι μία μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τις τελευταίες πίστες που επισκεφθήκαμε, όντας η πιο αργή μόνιμη πίστα του ημερολογίου. Ωστόσο, αυτό δεν μειώνει τις απαιτήσεις από τα ελαστικά: ολισθηρή και με πολλές στροφές συχνά αυξάνει υπερβολικά τη θερμοκρασία τους συγκριτικά με μία γρήγορη, ρέουσα χάραξη πίστας καθώς τα ελαστικά παραμορφώνονται περισσότερο – ειδικά όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες είναι υψηλές. Στην Ουγγαρία πέρσι είχαμε βροχερό καιρό, επομένως είναι σημαντικό να μη βασιστούμε σε εικασίες. Μας λείπουν ακόμα κάποιες πληροφορίες για την απόδοση των σλικ ελαστικών σε αγωνιστικές συνθήκες στο Ουγγαρόρινγκ. Η εξισορρόπηση των απαιτήσεων ταχύτητας και αντοχής θα είναι ζωτικής σημασίας για τη μέγιστη αξιοποίηση των ελαστικών στην Ουγγαρία, ώστε να μπορέσουμε να ελέγξουμε τη μείωση απόδοσης. Οι προσπεράσεις είναι κατά κανόνα δύσκολες, επομένως οι οδηγοί έχουν την ευκαιρία να εκμεταλευτούν τη στρατηγική για μία καλή θέση στις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό σημαίνει ότι οι ελεύθερες δοκιμές θα είναι ουσιαστικές για την προετοιμασία της στρατηγικής του αγώνα: μία ευκαιρία που έχασαν οι ομάδες λόγω κακών καιρικών συνθηκών στις δοκιμές των δύο τελευταίων grand prix».

Η ευθεία εκκίνησης – τερματισμού των 700 μέτρων είναι η μοναδική ευθεία της πίστας, με τα ελαστικά να καταπονούνται συνεχώς σε ένα σερί 14 στροφών στο υπόλοιπο μήκος των 3.681m. Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στο οποίο τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι είναι τα 10 δευτερόλεπτα.  Οι κλίσεις στα πτερύγια των αεροτομών είναι οι μέγιστες δυνατές ώστε οι μηχανικοί να μεγιστοποιήσουν την πρόσφυση σε συνδυασμό με ενδοτικό set – up λόγω των πολλών αναπηδήσεων του οδστρώματος. Απαιτείται ακρίβεια στην είσοδο κάθε στροφής αλλά και στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης αλλά το σετάρισμα του εμπρός μέρους δεν πρέπει να επιτείνει τη φθορά των ελαστικών που είναι κρίσιμος παράγοντας στην Ουγγαρία. Το πρώτο  Grand Prix της Formula 1 που έλαβε χώρα στην πίστα του Ουγγαρόρινγκ ήταν το 1986.

Στην τηλεόραση!

Η απευθείας μετάδοση της τηλεόρασης του Alpha ξεκινά την Κυριακή 29/7 στις 14:00. Οι Γερμανοί επιθυμούν διακαώς ρεβάνς από τον Αλόνσο που τους προκάλεσε εντός έδρας την προηγούμενη Κυριακή κάνοντας λόγο «για νίκη Ισπανού, με Ιταλικό μονοθέσιο που σχεδίασε Έλληνας». Στο F1 Countdown που ξεκινά μια ώρα πριν τον αγώνα πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών, δείτε όσα κατέγραψε η κάμερα του Alpha στα πάντοκ του Χόκενχάιμ αλλά και τι λέει ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari Νικόλας Τομπάζης, για την τιμητική αναφορά του Αλόνσο στο πρόσωπό του.
Στην παρουσίαση πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη, οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης. O Τάκης Τρακουσέλλης επιμελείται θέματα αυτοκίνησης, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αποστολή μας στο Μονακό όπου οδηγήσαμε το σκληροπυρηνικό Focus ST των 250PS.
 
Κυριακή 29/7
F1 Countdown: 14:00
Εκκίνηση αγώνα: 15:00


GP Ουγγαρίας, 11ος αγώνας

 

Μήκος πίστας: 4.381km

Ρεκόρ γύρου: 1:19.071 (Μ.Σουμάχερ, Ferrari, 2004)

Αριθμός γύρων: 70

Συνολική απόσταση: 306.630km

Ταχύτητα διέλευσης στα pit: 60km/h στις δοκιμές, 100km/h στον αγώνα.


Οι φαν του Φέτελ περιμένουν υπομονετικά για ένα αυτόγραφο θυμίζοντας ταυτόχρονα στον Φέτελ ότι χωρίς ρίσκο δεν έχει διασκέδαση.





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr