F1: Το πρωτάθλημα ξαναρχίζει
F1: Το πρωτάθλημα ξαναρχίζει
Αυτή την Κυριακή θα διεξαχθεί στο Σπα Φρανκοσάμπ ο 12ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 (σ.σ: απευθείας Alpha 14:00).
Το πρωτάθλημα της F1, ξαναρχίζει το πρώτο Σαββατοκύριακο του φθινοπώρου μ’ έναν αγώνα μοναδικού χαρακτήρα. Η πρώτη φορά που διοργανώθηκε το GP του Βελγίου στην πίστα του Σπα ήταν το 1950, φέτος θα είναι η 45η. Οι Σουμάχερ και Ράικονεν έχουν κερδίσει τους έξι από τους εννιά αγώνες που έγιναν στη θρυλική διαδρομή τα τελευταία χρόνια. Δεν έχουν κερδίσει όμως ακόμη αγώνα φέτος, ίσως ήρθε η ώρα να γίνει αυτό. Ο Αλόνσο που προηγείται στη βαθμολογία με 164 βαθμούς θέλει να διατηρήσει το προβάδισμα που έχει από τους Γουέμπερ (- 40), Φέτελ (- 42) και Χάμιλτον (-47).
Ότι κι αν γίνει στο Βέλγιο ο Σεπτέμβριος προβλέπεται καυτός, καθότι ακολουθούν άλλοι δυο αγώνες στο ναό της ταχύτητας την κατακόκκινη Μόντσα στις 9/9 και στο Μονακό της Ανατολής, τη Σιγκαπούρη υπό το φως των προβολέων στις 23/9.
Το Βελγικό GP στο Σπα μαζί με αυτά στο Μονακό, στο Σίλβερστον και στη Μόντσα αποτελούν την παλιά φρουρά πιστών στη F1. Το Σπα είναι η πιο μεγάλη σε μήκος πίστα του πρωταθλήματος καθώς ξεπερνά τα επτά χιλιόμετρα κατά τέσσερα μέτρα και μια από τις πιο ιστορικές καθώς GP διεξάγεται εκεί από το 1950. Το σημερινό μήκος της πίστας είναι το μισό από την αρχική διαδρομή που περνούσε από τα γύρω χωριά το Σπα, το Φρανκοσάμπ και το Μαλμεντί. Λόγοι ασφαλείας περιόρισαν το μήκος της διαδρομής στο μισό όταν το Σπα επανήλθε στο ημερολόγιο το 1983.
Φέτος διοργανώνεται στο Σπα αγώνας για 45η φορά.
Ότι κι αν γίνει στο Βέλγιο ο Σεπτέμβριος προβλέπεται καυτός, καθότι ακολουθούν άλλοι δυο αγώνες στο ναό της ταχύτητας την κατακόκκινη Μόντσα στις 9/9 και στο Μονακό της Ανατολής, τη Σιγκαπούρη υπό το φως των προβολέων στις 23/9.
Το Βελγικό GP στο Σπα μαζί με αυτά στο Μονακό, στο Σίλβερστον και στη Μόντσα αποτελούν την παλιά φρουρά πιστών στη F1. Το Σπα είναι η πιο μεγάλη σε μήκος πίστα του πρωταθλήματος καθώς ξεπερνά τα επτά χιλιόμετρα κατά τέσσερα μέτρα και μια από τις πιο ιστορικές καθώς GP διεξάγεται εκεί από το 1950. Το σημερινό μήκος της πίστας είναι το μισό από την αρχική διαδρομή που περνούσε από τα γύρω χωριά το Σπα, το Φρανκοσάμπ και το Μαλμεντί. Λόγοι ασφαλείας περιόρισαν το μήκος της διαδρομής στο μισό όταν το Σπα επανήλθε στο ημερολόγιο το 1983.
Φέτος διοργανώνεται στο Σπα αγώνας για 45η φορά.
Το μικροκλίμα του οροπεδίου που δεσπόζει στα δάση των Αρδεννών έχει δώσει στο παρελθόν αλησμόνητους αγώνες με θρυλικές μονομαχίες αλήστου μνήμης. Από τα συγκρουόμενα και τον καβγά Σουμάχερ – Κούλθαρντ το 1998 στο προσπέρασμα του Χάκινεν στο Σουμάχερ το 2000 αλλά και την κόντρα Ράικονεν - Χάμιλτον το 2008. Στο Σπα έχει κερδίσει 6 φορές ο Μ.Σουμάχερ, 5 φορές ο Άιρτον Σένα ενώ οι Κλαρκ – Ράικονεν έχουν από 4 νίκες. Οι Ντέιμον Χιλ και Μανουέλ Φάντζιο έχουν από 3 νίκες.
Ο πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή, Μ.Σουμάχερ δε μπορούσε ποτέ να φανταστεί όταν έκανε ντεμπούτο στη F1 το 1991 στο Σπα, πως 21 χρόνια μετά σε ηλικία 43 ετών θα συμπλήρωνε εκεί 300 συμμετοχές σε GP. Ο Σουμάχερ είναι ο 2ος πιλότος στην ιστορία της F1 που θα πετύχει κάτι ανάλογο, πρώτος ήταν ο άλλοτε teammate του στη Ferrari, Ρούμπενς Μπαρικέλο ο οποίος έφτασε τις 326 συμμετοχές, επίδοση που για να ξεπεράσει ο Σουμάχερ θα πρέπει να αγωνιστεί και το 2013 στη F1. Στην πίστα του Σπα εκτός από ντεμπούτο, το ‘91 ο Σουμάχερ έχει σημειώσει την πρώτη νίκη της καριέρας του, το 1992 από τότε ακολούθησαν άλλες 90, πέντε εξ’ αυτών στο Σπα (1995, 1996, 1997, 2001 και 2002). Η τελευταία μάλιστα νίκη στο Σπα σήμανε την κατάκτηση του 5ου τίτλου στην καριέρα του Γερμανού. Μιλώντας σχετικά ο Σουμάχερ τόνισε μεταξύ άλλων: «Αισθάνομαι στο Σπα τόσο οικεία όσο στο σαλόνι του σπιτιού μου. Για μένα είναι η καλύτερη πίστα στον κόσμο. Εκεί έχω ζήσει σημαντικές στιγμές, τον πρώτο μου αγώνα, την πρώτη μου νίκη, κατάκτηση πρωταθλήματος αλλά και πολλές σπουδαίες κούρσες. Το γεγονός ότι εκεί θα συμπληρώσω 300 συμμετοχές σε αγώνες μοιάζει προδιαγεγραμμένο και σκοπεύω να το γιορτάσω μ’ ένα καλό αποτέλεσμα».
Οι περισσότεροι πιλότοι θεωρούν το Σπα ως την καλύτερη πίστα στον κόσμο, όχι τυχαία βέβαια. Στροφές όπως η θρυλική Eau Rouge αλλά και οι Πουχόν, Μπλανσιμόντ αλλά και το σικέιν της «στάσης λεωφορείου» αποτελούν θρύλο στους αγώνες. Προσωπικά θεωρούμε πως όποιος δεν έχει ζήσει πέρασμα μονοθεσίου από την Eau Rouge με τέρμα γκάζι, δεν έχει ολοκληρωμένη εικόνα της F1.
Μιλώντας σχετικά ο τέσσερις φορές νικητής (2004, 2005, 2007, 2009) Κίμι Ράικονεν σημείωσε: «Βάζω στοίχημα πως δεν υπάρχει πιλότος στο grid που να μην του αρέσει το Σπα. Για μένα είναι η καλύτερη πίστα του κόσμου. Μου άρεσε από την πρώτη φορά που βρέθηκα εδώ το 2000 με Formula Renault». Ο Ράικονεν θεωρεί πως μια νίκη στο Βέλγιο θα του επέτρεπε να διατηρηθεί στο παιχνίδι του τίτλου.
Ο νικητής του αγώνα πέρυσι Σεμπάστιαν Φέτελ έχει ανέβει στο βάθρο και στα τρία τελευταία GP που συμμετείχε στο Σπα: «Πρόκειται για μία από τις αγαπημένες μου πίστες, με εντυπωσιακή φυσική ομορφιά γύρω από την αγωνιστική διαδρομή. Χάρηκα πολύ που κέρδισα εκεί πέρυσι. Περιέχει κάθε είδους στροφές: πολύ γρήγορες, μέσης ταχύτητας αλλά και αργά chicane, που εναλλάσσονται με πολύ γρήγορες ευθείες. Οι υψομετρικές διαφορές και ο απρόβλεπτος καιρός μετατρέπουν την οδήγηση σε μεγάλη πρόκληση – καλοδεχούμενη όμως για κάθε οδηγό αγώνων».
Με την πιθανότητα βροχής να είναι πάντα υψηλή και τις θερμοκρασίες χαμηλές η Pirelli επέλεξε για το Σπα τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας της, συνδυασμός που φέτος χρησιμοποιήθηκε ξανά στη Μαλαισία. Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι σημείωσε: ««Το Σπα είναι η αγαπημένη μου πίστα. Πρόσφατα παρακολούθησα εκεί έναν 24ωρο αγώνα: η χάραξη της διαδρομής και η ποικιλία των καιρικών συνθηκών ανέκαθεν δημιουργούσε τις προϋποθέσεις για εντυπωσιακούς αγώνες. Από πλευράς ελαστικών, σίγουρα είναι από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς, λόγω των υψηλών ταχυτήτων και των υψηλών φορτίσεων που αναπτύσσονται. Η επιλογή της σκληρής και της μέσης γόμας θα επιτρέψει στους οδηγούς να πιέσουν όσο θέλουν από την αρχή μέχρι το τέλος, κάτι για το οποίο είναι σχεδιασμένο το Σπα. Ανυπομονώ να δω την εξέλιξη του 2012 και ποιες ομάδες έχουν προοδεύσει περισσότερο κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού διαλείμματος. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλος συνωστισμός κυρίως στη μέση της κατάταξης και οι προβλέψεις είναι αδύνατες».
Στην τηλεόραση
Η απευθείας μετάδοση του αγώνα είναι προγραμματισμένη την Κυριακή στις 15:00 από τον Alpha. Μια ώρα νωρίτερα θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση στο στούντιο του σταθμού με την προεπισκόπηση του αγώνα τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών αλλά και ενδιαφέροντες συνεντεύξεις με πρωταγωνιστές όπως ο επικεφαλής μηχανικός της Renault, Ρεμί Ταφίν που μιλά για τους χάρτες ροπής των κινητήρων.
Κυριακή 2/9
F1 Countdown: 14:00
Εκκίνηση αγώνα: 15:00
Ο πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή, Μ.Σουμάχερ δε μπορούσε ποτέ να φανταστεί όταν έκανε ντεμπούτο στη F1 το 1991 στο Σπα, πως 21 χρόνια μετά σε ηλικία 43 ετών θα συμπλήρωνε εκεί 300 συμμετοχές σε GP. Ο Σουμάχερ είναι ο 2ος πιλότος στην ιστορία της F1 που θα πετύχει κάτι ανάλογο, πρώτος ήταν ο άλλοτε teammate του στη Ferrari, Ρούμπενς Μπαρικέλο ο οποίος έφτασε τις 326 συμμετοχές, επίδοση που για να ξεπεράσει ο Σουμάχερ θα πρέπει να αγωνιστεί και το 2013 στη F1. Στην πίστα του Σπα εκτός από ντεμπούτο, το ‘91 ο Σουμάχερ έχει σημειώσει την πρώτη νίκη της καριέρας του, το 1992 από τότε ακολούθησαν άλλες 90, πέντε εξ’ αυτών στο Σπα (1995, 1996, 1997, 2001 και 2002). Η τελευταία μάλιστα νίκη στο Σπα σήμανε την κατάκτηση του 5ου τίτλου στην καριέρα του Γερμανού. Μιλώντας σχετικά ο Σουμάχερ τόνισε μεταξύ άλλων: «Αισθάνομαι στο Σπα τόσο οικεία όσο στο σαλόνι του σπιτιού μου. Για μένα είναι η καλύτερη πίστα στον κόσμο. Εκεί έχω ζήσει σημαντικές στιγμές, τον πρώτο μου αγώνα, την πρώτη μου νίκη, κατάκτηση πρωταθλήματος αλλά και πολλές σπουδαίες κούρσες. Το γεγονός ότι εκεί θα συμπληρώσω 300 συμμετοχές σε αγώνες μοιάζει προδιαγεγραμμένο και σκοπεύω να το γιορτάσω μ’ ένα καλό αποτέλεσμα».
Οι περισσότεροι πιλότοι θεωρούν το Σπα ως την καλύτερη πίστα στον κόσμο, όχι τυχαία βέβαια. Στροφές όπως η θρυλική Eau Rouge αλλά και οι Πουχόν, Μπλανσιμόντ αλλά και το σικέιν της «στάσης λεωφορείου» αποτελούν θρύλο στους αγώνες. Προσωπικά θεωρούμε πως όποιος δεν έχει ζήσει πέρασμα μονοθεσίου από την Eau Rouge με τέρμα γκάζι, δεν έχει ολοκληρωμένη εικόνα της F1.
Μιλώντας σχετικά ο τέσσερις φορές νικητής (2004, 2005, 2007, 2009) Κίμι Ράικονεν σημείωσε: «Βάζω στοίχημα πως δεν υπάρχει πιλότος στο grid που να μην του αρέσει το Σπα. Για μένα είναι η καλύτερη πίστα του κόσμου. Μου άρεσε από την πρώτη φορά που βρέθηκα εδώ το 2000 με Formula Renault». Ο Ράικονεν θεωρεί πως μια νίκη στο Βέλγιο θα του επέτρεπε να διατηρηθεί στο παιχνίδι του τίτλου.
Ο νικητής του αγώνα πέρυσι Σεμπάστιαν Φέτελ έχει ανέβει στο βάθρο και στα τρία τελευταία GP που συμμετείχε στο Σπα: «Πρόκειται για μία από τις αγαπημένες μου πίστες, με εντυπωσιακή φυσική ομορφιά γύρω από την αγωνιστική διαδρομή. Χάρηκα πολύ που κέρδισα εκεί πέρυσι. Περιέχει κάθε είδους στροφές: πολύ γρήγορες, μέσης ταχύτητας αλλά και αργά chicane, που εναλλάσσονται με πολύ γρήγορες ευθείες. Οι υψομετρικές διαφορές και ο απρόβλεπτος καιρός μετατρέπουν την οδήγηση σε μεγάλη πρόκληση – καλοδεχούμενη όμως για κάθε οδηγό αγώνων».
Με την πιθανότητα βροχής να είναι πάντα υψηλή και τις θερμοκρασίες χαμηλές η Pirelli επέλεξε για το Σπα τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας της, συνδυασμός που φέτος χρησιμοποιήθηκε ξανά στη Μαλαισία. Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι σημείωσε: ««Το Σπα είναι η αγαπημένη μου πίστα. Πρόσφατα παρακολούθησα εκεί έναν 24ωρο αγώνα: η χάραξη της διαδρομής και η ποικιλία των καιρικών συνθηκών ανέκαθεν δημιουργούσε τις προϋποθέσεις για εντυπωσιακούς αγώνες. Από πλευράς ελαστικών, σίγουρα είναι από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς, λόγω των υψηλών ταχυτήτων και των υψηλών φορτίσεων που αναπτύσσονται. Η επιλογή της σκληρής και της μέσης γόμας θα επιτρέψει στους οδηγούς να πιέσουν όσο θέλουν από την αρχή μέχρι το τέλος, κάτι για το οποίο είναι σχεδιασμένο το Σπα. Ανυπομονώ να δω την εξέλιξη του 2012 και ποιες ομάδες έχουν προοδεύσει περισσότερο κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού διαλείμματος. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλος συνωστισμός κυρίως στη μέση της κατάταξης και οι προβλέψεις είναι αδύνατες».
Στην τηλεόραση
Η απευθείας μετάδοση του αγώνα είναι προγραμματισμένη την Κυριακή στις 15:00 από τον Alpha. Μια ώρα νωρίτερα θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση στο στούντιο του σταθμού με την προεπισκόπηση του αγώνα τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών αλλά και ενδιαφέροντες συνεντεύξεις με πρωταγωνιστές όπως ο επικεφαλής μηχανικός της Renault, Ρεμί Ταφίν που μιλά για τους χάρτες ροπής των κινητήρων.
Κυριακή 2/9
F1 Countdown: 14:00
Εκκίνηση αγώνα: 15:00
GP Βελγίου, 12ος αγώνας |
|
Μήκος πίστας: 7.004km |
Ρεκόρ γύρου: 1:47.263 (Φέτελ, Red Bull, 2009) |
Αριθμός γύρων: 44 |
Συνολική απόσταση: 308.052km |
Τέρμα γκάζι: 71% του γύρου |
Ταχύτητα διέλευσης στα pit: 60km/h στις δοκιμές, 100km/h στον αγώνα. |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα