GP Ιταλίας: Ταχύτεροι Σουμάχερ - Χάμιλτον στα ελεύθερα
Ένας ολόλαμπρος ήλιος υποδέχτηκε στο πάρκο της Μόντσα ομάδες πιλότους και μηχανικούς με τη θερμοκρασία να αγγίζει τους 28 βαθμούς Κελσίου.
Στην πρώτη περίοδο δοκιμών στην πλειοψηφία τους οι πιλότοι χρησιμοποίησαν την σκληρή γόμα της Pirelli αφήνοντας τις δοκιμές με τη μέση γόμα για τη 2η περίοδο. Ο Μ.Σουμάχερ ήταν ο ταχύτερος σε μια πίστα που έχει κερδίσει πέντε φορές, όλες με τη Ferrari μάλιστα η τελευταία εξ αυτών το 2006 ήταν και η προτελευταία ως τώρα νίκη της καριέρας του. Η 3η θέση στην κατάταξη του έτερου πιλότου της Mercedes Νίκο Ρόσμπεργκ καταδεικνύει το πόσο ανταγωνιστική είναι η W03 σε μια πίστα με τις ιδιαιτερότητες της Μόντσα όπου απαιτούνται ισχυρός κινητήρας και σταθερότητα στο φρενάρισμα.
Ο Ζερόμ ντι Αμπρόσιο έκανε τα πρώτα του χιλιόμετρα στο κόκπιτ της Ε20 αποφεύγοντας κάποιο σημαντικό λάθος. Προφανώς η επίτευξη ενός ανταγωνιστικού χρόνου δεν ήταν ψηλά στην λίστα προτεραιοτήτων της πρώτης περιόδου δεν μπορεί όμως να μην σημειωθεί η διαφορά του ενός δευτερολέπτου από τον Κίμι Ράικονεν με την άλλη Lotus. Ο Φινλανδός απογείωσε την Ε20 προσπαθώντας να βρει τα πατήματα στο 2ο σικέιν, προσφέροντας στο σκηνοθέτη θεαματικά ριπλέι.
Στα έξι δέκατα ήταν η διαφορά ανάμεσα στον Νίκο Χούλκενμπεργκ και τον Ζουλς Μπιάνκι
Στα αξιοσημείωτα η ακινητοποίηση της Ferrari του Αλόνσο στο τέλος της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού πέντε λεπτά πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας, λόγω προβλήματος στον κινητήρα και της Williams του Μαλντονάντο που λόγω προβλήματος στα υδραυλικά δε δούλευε το σύστημα DRS. Η FW27 έμεινε με το κινητό πτερύγιο σε ανοικτή θέση οπότε ήταν επικίνδυνο να συνεχίσει.
Στη δεύτερη περίοδο η εικόνα δεν άλλαξε για τη Ferrari του Αλόνσο που ήταν μεν στους ταχύτερους αλλά ένα πρόβλημα αρχικά στην πέδηση και μετέπειτα με το κιβώτιο τον υποχρέωσαν να περάσει αρκετή ώρα στα πιτ άπραγος. Ο Ισπανός πιλότος όμως ήταν απόλυτα ευχαριστημένος με το ζύγισμα της F2012: "Το μονοθέσιο είναι άριστα ζυγισμένο και αυτό δεν μας είχε συμβεί ξανά από την Παρασκευή".
Οι δυο McLaren έδωσαν απτά δείγματα της ταχύτητάς των με το Χάμιλτον να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο ημέρας με μικρή διαφορά πάντως από την Mercedes του Σουμάχερ και την αντίστοιχη πρωινή επίδοση. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 3ος χρόνος του Αλόνσο σημειώθηκε με τη σκληρή γόμα της Pirelli.
Σύμφωνα με τον αγωνιστικό διευθυντή της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Πωλ Χέμπερι δεν υπάρχει σημαντική διαφορά απόδοσης: "Η σκληρή γόμα είναι σχεδόν εξόσου γρήγορη με τη μέση αλλά δείχνει αρκετά πιο σταθερή σε διάρκεια. Πιθανόν θα δούμε στρατηγικές ενός πιτ στοπ όπως αυτή που έδωσε τη νίκη στο Σπα πριν μια βδομάδα, εκεί είχαμε τον ίδιο συνδυασμό γομών". Αξιοσημείωτο πως η μέση γόμα που αναμένεται να δώσει τους ταχύτερους χρόνους σήμερα στις κατατακτήριες δοκιμές δείχνει να αποδίδει καλύτερα στο δεύτερο γρήγορο γύρο Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι 1. Michael Schumacher Mercedes 1m25.422s 26 2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m25.723s + 0.301s 29 3. Nico Rosberg Mercedes 1m25.762s + 0.340s 26 4. Fernando Alonso Ferrari 1m25.800s + 0.378s 22 5. Felipe Massa Ferrari 1m25.861s + 0.439s 27 6. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m25.944s + 0.522s 30 7. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m26.046s + 0.624s 25 8. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m26.323s + 0.901s 26 9. Mark Webber Red Bull-Renault 1m26.390s + 0.968s 24 10. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m26.504s + 1.082s 19 11. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m26.508s + 1.086s 18 12. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m26.518s + 1.096s 21 13. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m26.641s + 1.219s 26 14. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m26.746s + 1.324s 23 15. Jerome d'Ambrosio Lotus-Renault 1m27.180s + 1.758s 29 16. Jules Bianchi Force India-Mercedes 1m27.192s + 1.770s 22 17. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m27.373s + 1.951s 25 18. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m27.789s + 2.367s 24 19. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m27.855s + 2.433s 27 20. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m28.578s + 3.156s 20 21. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m28.751s + 3.329s 26 22. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m29.207s + 3.785s 21 23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m29.331s + 3.909s 21 24. Ma Qing Hua HRT-Cosworth 1m31.239s + 5.817s 26
Απογοήτευσαν με τις επιδόσεις του οι δυο Red Bull που είναι σαφές ότι υστερούν σε ρυθμό ενός γρήγορου γύρου. Ο περσινός νικητής του αγώνα Σεμπάστιαν Φέτελ δήλωσε σχετικά: "Συνολικά δεν ήμαστε όσο γρήγοροι πρέπει, προφανώς χρειάζεται δουλειά ακόμη. Νομίζω ότι είμαστε καλά όσον αφορά το ρυθμό αγώνα".
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι 1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m25.290s 32 2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m25.328s + 0.038s 35 3. Fernando Alonso Ferrari 1m25.348s + 0.058s 17 4. Felipe Massa Ferrari 1m25.430s + 0.140s 43 5. Nico Rosberg Mercedes 1m25.446s + 0.156s 41 6. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m25.504s + 0.214s 42 7. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m25.546s + 0.256s 40 8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m25.547s + 0.257s 36 9. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m26.068s + 0.778s 32 10. Michael Schumacher Mercedes 1m26.094s + 0.804s 38 11. Mark Webber Red Bull-Renault 1m26.104s + 0.814s 35 12. Jerome d'Ambrosio Lotus-Renault 1m26.157s + 0.867s 36 13. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m26.394s + 1.104s 31 14. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m26.404s + 1.114s 42 15. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m26.724s + 1.434s 33 16. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m26.730s + 1.440s 17 17. Bruno Senna Williams-Renault 1m26.783s + 1.493s 39 18. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m26.841s + 1.551s 39 19. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m26.864s + 1.574s 36 20. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m27.222s + 1.932s 36 21. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m27.944s + 2.654s 36 22. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m27.968s + 2.678s 36 23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m28.575s + 3.285s 34 24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m28.779s + 3.489s 21
Χαμός από τους τιφόζι γι' ένα αυτόγραφο του Αλόνσο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr