F1: Στη Γέονκαμ θα γίνει της…Κορέας!

F1: Στη Γέονκαμ θα γίνει της…Κορέας!

Η νίκη του Φέτελ στη Σουζούκα την προηγούμενη Κυριακή σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Αλόνσο έδωσε στο πρωτάθλημα άγρια ομορφιά.

F1: Στη Γέονκαμ θα γίνει της…Κορέας!
F1: Στη Γέονκαμ θα γίνει της…Κορέας!
Η νίκη του Φέτελ στη Σουζούκα την προηγούμενη Κυριακή σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Αλόνσο έδωσε στο πρωτάθλημα άγρια ομορφιά. Απομένουν πέντε αγώνες για την ολοκλήρωσή του σε Κορέα (14/10), Ινδία (28/10), Άμπου Ντάμπι (4/11), ΗΠΑ (18/11) και Βραζιλία (25/11) και 125 βαθμοί να μοιραστούν. Η διαφορά ανάμεσα στους δυο μονομάχους είναι μόλις τέσσερις βαθμοί υπέρ του Αλόνσο. Ο Ισπανός πρωταθλητής κέρδισε το 2010 τον πρώτο αγώνα που έγινε στα βαλτοτόπια του Μόκπο ενώ πέρυσι νικητής ήταν ο Φέτελ. Όπως καταλαβαίνετε την Κυριακή στην πίστα της Γέονκαμ θα γίνει της Κορέας!

Η ολοκαίνουργια αυτή πίστα χρησιμοποιείται σπάνια και είναι ένα ακόμη παράδειγμα ιδιωτικής πρωτοβουλίας σ’ ένα μέρος που δύσκολα κάποιος θα επιλέξει για να συνδυάσει την παρακολούθηση ενός αγώνα F1 με άλλες τουριστικές δραστηριότητες. Είναι χαρακτηριστικό πως η πλειοψηφία όσων εμπλέκονται στα GP επιλέγουν να μείνουν από την Κυριακή  που τελείωσε το Ιαπωνικό GP μέχρι και σήμερα στο Τόκιο και να φτάσουν τελευταία στιγμή στο Μόκπο ώστε να παραμείνουν όσο λιγότερο γίνεται.

Μιλώντας σχετικά ο πρωταθλητής και νικητής του αγώνα πέρυσι Σεμπάστιαν Φέτελ τόνισε: «Η αγωνιστική διαδρομή αποτελείται από δύο μέρη: τη μόνιμη πίστα και στο τέλος, με δρόμους που θυμίζουν σιρκουί πόλης αν και δεν βρισκόμαστε σε πόλη. Η πίστα βρίσκεται στη δυτική άκρη της Yeongam, μίας πόλης που βρίσκεται στο νότιο άκρο της χώρας. Πρόκειται για μία απαιτητική πίστα και ο τελευταίος τομέας της είναι πολύ δύσκολος».
Κλείσιμο

Από την πλευρά του ο Λιούις Χάμιλτον συμπλήρωσε:
«Το πρώτο κομμάτι της πίστας είναι φρένο – γκάζι. Τα μονοθέσια στην είσοδο των στροφών 1,3,4 πρέπει να φρενάρουν δυνατά καθώς πρόκειται για φουρκέτες μετά από μεγάλες ευθείες. Επιπλέον απαιτείται καλή πρόσφυση στην έξοδο. Στη συνέχεια, το δεύτερο και το τρίτο τμήμα είναι τελείως διαφορετικά: πολύ πιο τεχνικά και ομαλά, που σημαίνει ότι ελαστικά και φρένα λειτουργούν σε πολύ διαφορετικές συνθήκες, και απαιτείται προσοχή στη διαχείριση των αλλαγών της θερμοκρασίας. Η λεία επιφάνεια της πίστας μπορεί να σημαίνει μεγαλύτερη διάρκεια για τα ελαστικά, ωστόσο η πρόκληση παραμένει για τους οδηγούς. Πιστεύω ότι η στρατηγική δύο pit-stop θα είναι εφικτή, όπως πέρυσι. Δεν έχω κερδίσει ακόμα εκεί, γι αυτό και ανυπομονώ φέτος».



Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις πιο μαλακές γόμες (Soft, Super Soft).
Η πίστα χρησιμοποιείται σπάνια έχει σκόνη και όσο η αγωνιστική γραμμή καθαρίζει και  στρώνεται με γόμα το κράτημα βελτιώνεται. Το δυνατό φρενάρισμα είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά με τα μονοθέσια να υπόκεινται σε δυνάμεις επιβράδυνσης  5,2g όταν φρενάρουν στη στροφή 3. Για λογαριασμό του Ιταλού κατασκευαστή ελαστικών ο αγωνιστικός διευθυντής, Πωλ Χέμπερι διευκρίνισε: «Για την Κορέα έχουμε επιλέξει τους ίδιους τύπους ελαστικών με πέρσι, τότε αρκετά τολμηρό επειδή η Κορέα έχει τα υψηλότερα πλευρικά φορτία από όλες τις πίστες όπου χρησιμοποιούμε supersoft. Στο τέλος, είδαμε την πολύ μαλακή γόμα να αντέχει 10+ γύρους και τη μαλακή 20+ γύρους με αποτέλεσμα οι περισσότεροι οδηγοί να ακολουθήσουν στρατηγική δύο pit stop. Φέτος όμως τα ελαστικά μας είναι πιο μαλακά εκτός του supersoft, που παρέμεινε ίδιο. Προβλέπουμε έναν ακόμα αγώνα με στρατηγική δύο pit stop, θεωρητικά ακόμα ταχύτερο. Ωστόσο, έχουν γίνει κάποιες αλλαγές στους αεροδυναμικούς κανονισμούς, που έχουν ρίξει το ρυθμό. Στην Κορέα τα πάντα μπορούν να συμβούν και πιο επιτυχημένες θα είναι οι ομάδες με τις περισσότερες πληροφορίες και την ικανότητα προσαρμογής τους στις μεταβαλλόμενες συνθήκες». 
Όσον αφορά στις αεροδυναμικές ρυθμίσεις, οι μηχανικοί επιλέγουν μεσαίες προς υψηλές κλίσεις στα πτερύγια των αεροτομών.

Στην τηλεόραση

F1 Countdown: 15:00
Εκκίνηση αγώνα (μαγνητοσκόπηση): 16:00

Ο Alpha θα μεταδώσει σε μαγνητοσκόπηση το Κορεάτικο GP έξι ώρες μετά.
Στην ωριαία εκπομπή F1 Countdown που προηγείται της μετάδοσης του αγώνα πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μπορείτε να δείτε μεταξύ άλλων ένα αφιέρωμα στην μέχρι τώρα πορεία των δυο μονομάχων  στους πρώτους 15 αγώνες. Αμφότεροι έχουν από τρεις νίκες ο Φέτελ έχει εγκαταλείψει μια φορά παραπάνω (3) ενώ ο Αλόνσο δεν είχε ποτέ το πιο γρήγορο μονοθέσιο.
Στην παρουσίαση της εκπομπής και την μετάδοση του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη, οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης. Ο Τάκης Τρακουσέλλης που επιμελείται θέματα αυτοκινήτου, μας αποκαλύπτει όλα όσα θέλετε να μάθετε για το νέο Golf 7ης γενιάς.

GP Κορέας

 

Μήκος διαδρομής: 5615m

Ρεκόρ γύρου: 1:39.605 Φέτελ, Red Bull, 2011

Μέση ταχύτητα γύρου: 195 km/h

Τέρμα γκάζι: 60% του γύρου

Αλλαγές σχέσεων: 54 στο γύρο.

Γύροι: 55

Απόσταση: 308.631km

Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 60km/h δοκιμές, 100km/h αγώνας

Αριθμός στροφών: 18 (11 αριστερές, 7δεξιές)



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης