GP Άμπου Ντάμπι: Χίλιες και μία…νίκες!
GP Άμπου Ντάμπι: Χίλιες και μία…νίκες!
Στo Υaς Island, ένα μικρό τεχνητό νησί πολύ κοντά στην πρωτεύουσα των ΗΑΕ, Άμπου Ντάμπι, διεξάγεται την Κυριακή ο 18ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος (σ.σ: απευθείας Alpha, 14:00).
Στo Υaς Island, ένα μικρό τεχνητό νησί πολύ κοντά στην πρωτεύουσα των ΗΑΕ, Άμπου Ντάμπι, διεξάγεται την Κυριακή ο 18ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος (σ.σ: απευθείας Alpha, 14:00).
Πρόκειται για αγώνα μοναδικού χαρακτήρα που ξεκινά με τη δύση του ηλίου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων. Διεξάγεται για 4η χρονιά, τις πρώτες δυο κέρδισε ο Φέτελ, αλλά πέρυσι ένα κλατάρισμα ελαστικού τον έβγαλε εκτός μάχης και η νίκη πήγε στο Χάμιλτον.
Το 2010 εκεί κρίθηκε το πρωτάθλημα με το Φέτελ να εκμεταλλεύεται την ολιγωρία των Αλόνσο – Γουέμπερ ώστε να γίνει ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία. Φέτος ο 25χρονος Γερμανός θέλει να συνεχίσει το σερί νικών που έχει και να διευρύνει το προβάδισμά του στη βαθμολογία από τον Αλόνσο.
Όπως φάνηκε ήδη την προηγούμενη Κυριακή, στο Buddh International Circuit
Πρόκειται για αγώνα μοναδικού χαρακτήρα που ξεκινά με τη δύση του ηλίου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων. Διεξάγεται για 4η χρονιά, τις πρώτες δυο κέρδισε ο Φέτελ, αλλά πέρυσι ένα κλατάρισμα ελαστικού τον έβγαλε εκτός μάχης και η νίκη πήγε στο Χάμιλτον.
Το 2010 εκεί κρίθηκε το πρωτάθλημα με το Φέτελ να εκμεταλλεύεται την ολιγωρία των Αλόνσο – Γουέμπερ ώστε να γίνει ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία. Φέτος ο 25χρονος Γερμανός θέλει να συνεχίσει το σερί νικών που έχει και να διευρύνει το προβάδισμά του στη βαθμολογία από τον Αλόνσο.
Όπως φάνηκε ήδη την προηγούμενη Κυριακή, στο Buddh International Circuit
οι βελτιώσεις στη Ferrari έπιασαν τόπο. Στη Yas Marina διαθέτοντας και νέα αεροδυναμικά βοηθήματα οι κόκκινοι στοχεύουν σ’ ένα ακόμη βήμα, ώστε ο Αλόνσο να βρεθεί στο μεσαίο σκαλί του βάθρου. Αυτό δεν είναι απλό σε μια πίστα που ο Φέτελ έχει κερδίσει τις δυο από τις τρεις φορές που έχει γίνει αγώνας εκεί. Πιθανόν να είχε κερδίσει και πέρυσι, εκκινούσε από την pole αλλά έμεινε από ελαστικό. Το 2010 στο φινάλε του πρωταθλήματος, ο Αλόνσο με τη Ferrari έχασε την ευκαιρία να πάρει τον 3ο του τίτλο κολλημένος από τη Renault του Πετρόφ. Ο Φέτελ πανηγύρισε έξαλλα τη νίκη που του έδωσε τον πρώτο του τίτλο. Στη Ferrari έχουν ένα λόγο παραπάνω να θέλουν τη νίκη σήμερα, ώστε να πάρουν μια άτυπη ρεβάνς για το «κάζο» του 2010.
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Σεμπάστιαν Φέτελ λατρεύει το Yas Circuit: «Μέσα σε μόνο τρία χρόνια, αυτός ο αγώνας έχει εξελιχθεί σε highlight της σεζόν! Εκκινώντας το σούρουπο και τερματίζοντας τη νύχτα, έχει κάτι το μοναδικό, το εντυπωσιακό. Έχω ξεχωριστές αναμνήσεις από αυτή τη πίστα. Το 2009 κέρδισα εκεί, το ίδιο και το 2010, κατακτώντας με εκείνη τη νίκη το πρώτο μου πρωτάθλημα. Είναι κάτι που θα θυμάμαι για πάντα. Εντυπωσιακή πίστα, με μεγάλες εξόδους διαφυγής και με την έξοδο του pit lane να περνάει μέσω τούνελ, στην άλλη πλευρά. Σουρουπώνει ενώ τρέχουμε οπότε χρησιμοποιούμε ειδικές ζελατίνες στο κράνος. Η πίστα είναι αριστερόστροφη, απίθανο το πέρασμα από το Yas Hotel, οδηγείς κάτω από το παράθυρο του δωματίου που μένεις».
Από την πλευρά του ο Βιτάλι Πετρόφ ο πιλότος που το 2010 έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μάχη του τίτλου, φέτος αγωνίζεται με τα χρώματα της Caterham: «Το Αμπού Ντάμπι προσφέρει καταπληκτικούς αγώνες: υπάρχει πάντα μεγάλη υποστήριξη από Ρώσους οπαδούς και μου αρέσει να αγωνίζομαι σε μία πίστα που έχει λίγο απ’ όλα – το κομμάτι με τέρμα γκάζι στην αρχή, αυτό με τις πιο κλειστές στροφές που οδηγούν προς το ξενοδοχείο και το τμήμα που θυμίζει περισσότερο πίστα δημόσιων δρόμων επιστρέφοντας στην ευθεία εκκίνησης - τερματισμού. Είναι επίσης συναρπαστικό να τρέχεις σε μία πίστα όπου ξεκινάς μεν σούρουπο αλλά τερματίζεις βράδυ. Για τους οπαδούς είναι συναρπαστικό ενώ ακόμα και τηλεοπτικά είναι θεαματικό, κυρίως στο κομμάτι γύρω από το ξενοδοχείο. Τεχνικά μία από τις κυριότερες προκλήσεις είναι το σωστό φρενάρισμα. Μας απασχολεί ιδιαίτερα η σταθερότητα στο φρενάρισμα γιατί στην πίστα μπορεί να κερδίσεις ή να χάσεις πολύ χρόνο αν σου ξεφύγει το βέλτιστο σημείο φρεναρίσματος. Θα έχουμε μεσαίες και σκληρές γόμες στον αγώνα και καθώς το οδόστρωμα στρώνεται με λάστιχο κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου οι οδηγοί πρέπει να προσέχουν τα ελαστικά όσο το δυνατόν περισσότερο. Ανυπομονώ και ευελπιστώ σε μία καλή εμφάνιση».
Στο Yas Circuit υπάρχουν δυο ζώνες DRS (Drag Reduction System) στις δυο μεγάλες ευθείες που οριοθετούνται από τις στροφές 7-8 και 10-11.
Η Pirelli στη διάθεση των πιλότων έχει τη μέση και τη μαλακή γόμα. Στην πίστα της Yas Marina απαιτούνται μέσες ρυθμίσεις στα πτερύγια των αεροτομών καθότι κυριαρχούν οι μεγάλες ευθείες ενώ δεν υπάρχουν πολλές αλλαγές κατεύθυνσης υπό υψηλή ταχύτητα. Έτσι ποντάροντας στην καλύτερη έξοδο από τις αργές στροφές οι μηχανικοί υιοθετούν πιο μαλακό set – up στο πίσω μέρος για να βελτιστοποιήσουν τη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών Πωλ Χέμπερι σημείωσε μεταξύ άλλων: «Οι αναμνήσεις μας από το σιρκουί του Αμπού Ντάμπι είναι πολύ ευχάριστες επειδή από εκεί ξεκίνησε ουσιαστικά η περιπέτειά μας στη Formula 1: το 2010, οι ομάδες δοκίμασαν τα ελαστικά μας εκεί για πρώτη φορά αμέσως μετά το τελευταίο αγώνα της σεζόν. Ήταν μία πολύ ειδική δοκιμή, επειδή ήμασταν νέοι και οι ομάδες έπρεπε να μάθουν τα ελαστικά μας. Ακολούθησαν πολλές δοκιμές στο Άμπου Ντάμπι, όπου και παρουσιάσαμε το πρόγραμμά μας για το 2012 στο διεθνή τύπο στις αρχές της χρονιάς. Ο λόγος που επιλέξαμε το Αμπού Ντάμπι για δοκιμές και λοιπές δραστηριότητες είναι επειδή περιλαμβάνει λίγο από όλα, που σημαίνει ότι προσφέρεται για διεξοδική αξιολόγηση κάθε στοιχείου επιδόσεων ενός ελαστικού και επειδή η ίδια η πίστα διαθέτει υπερσύγχρονες και προηγμένες εγκαταστάσεις. Γνωρίζουμε ότι ο συνδυασμός μεσαίου και μαλακού ελαστικού αποδίδει καλά εδώ και καθώς οι ομάδες έχουν άφθονα δεδομένα για τα χαρακτηριστικά της πίστας, θα μπορούν να διαμορφώσουν αγωνιστικές στρατηγικές που θα κάνουν τη διαφορά στο αποτέλεσμα του Σαββατοκύριακου. Με το πρωτάθλημα να βρίσκεται σε πολύ λεπτή ισορροπία, η κατάλληλη στρατηγική θα μπορούσε κυριολεκτικά να κρίνει τον τίτλο. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι επίσης σημαντικές στο Αμπού Ντάμπι, περιμένουμε λοιπόν να δούμε κάποιες δυνατές προσπάθειες σε όλες τις φάσεις των κατατακτήριων δοκιμών το Σάββατο».
Στο σύνολό τους ομάδες, πιλότοι και μηχανικοί λατρεύουν το συγκεκριμένο event που διαθέτει μακράν τις καλύτερες εγκαταστάσεις στη F1. Μένοντας στο ατμοσφαιρικό Yas Hotel μέσα στην πίστα οι αγωνιζόμενοι δε χάνουν καθόλου χρόνο σε μετακινήσεις.
Στην τηλεόραση!
Χίλιες και μια νίκες ονειρεύεται στο Άμπου Ντάμπι ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ. Μ’ ένα σερί τεσσάρων νικών σε Σιγκαπούρη, Ιαπωνία, Κορέα και Ινδία, ο Γερμανός έχει πλέον προβάδισμα 13 βαθμών από τον Αλόνσο ενώ απομένουν 75 για να μοιραστούν στους τρεις τελευταίους αγώνες σε Άμπου Ντάμπι, Ώστιν και Ιντερλάγος.
Στην ωριαία εκπομπή F1 Countdown που προηγείται της μετάδοσης του αγώνα, πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μπορείτε να παρακολουθήσετε και μια συνέντευξη του τεχνικού διευθυντή της RBR, Άντριαν Νιούι να μιλά για την βελτίωση της RB8 και την προσπάθεια των Ταύρων να διατηρήσουν τους τίτλους.
Στην παρουσίαση της εκπομπής και την μετάδοση του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη, οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης. Ο Τάκης Τρακουσέλλης που επιμελείται θέματα αυτοκινήτου, οδηγεί στην Ιταλία το ολοκαίνουργιο Renault Clio.
F1 Countdown: 14:00
Εκκίνηση αγώνα (live): 15:00
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Σεμπάστιαν Φέτελ λατρεύει το Yas Circuit: «Μέσα σε μόνο τρία χρόνια, αυτός ο αγώνας έχει εξελιχθεί σε highlight της σεζόν! Εκκινώντας το σούρουπο και τερματίζοντας τη νύχτα, έχει κάτι το μοναδικό, το εντυπωσιακό. Έχω ξεχωριστές αναμνήσεις από αυτή τη πίστα. Το 2009 κέρδισα εκεί, το ίδιο και το 2010, κατακτώντας με εκείνη τη νίκη το πρώτο μου πρωτάθλημα. Είναι κάτι που θα θυμάμαι για πάντα. Εντυπωσιακή πίστα, με μεγάλες εξόδους διαφυγής και με την έξοδο του pit lane να περνάει μέσω τούνελ, στην άλλη πλευρά. Σουρουπώνει ενώ τρέχουμε οπότε χρησιμοποιούμε ειδικές ζελατίνες στο κράνος. Η πίστα είναι αριστερόστροφη, απίθανο το πέρασμα από το Yas Hotel, οδηγείς κάτω από το παράθυρο του δωματίου που μένεις».
Από την πλευρά του ο Βιτάλι Πετρόφ ο πιλότος που το 2010 έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μάχη του τίτλου, φέτος αγωνίζεται με τα χρώματα της Caterham: «Το Αμπού Ντάμπι προσφέρει καταπληκτικούς αγώνες: υπάρχει πάντα μεγάλη υποστήριξη από Ρώσους οπαδούς και μου αρέσει να αγωνίζομαι σε μία πίστα που έχει λίγο απ’ όλα – το κομμάτι με τέρμα γκάζι στην αρχή, αυτό με τις πιο κλειστές στροφές που οδηγούν προς το ξενοδοχείο και το τμήμα που θυμίζει περισσότερο πίστα δημόσιων δρόμων επιστρέφοντας στην ευθεία εκκίνησης - τερματισμού. Είναι επίσης συναρπαστικό να τρέχεις σε μία πίστα όπου ξεκινάς μεν σούρουπο αλλά τερματίζεις βράδυ. Για τους οπαδούς είναι συναρπαστικό ενώ ακόμα και τηλεοπτικά είναι θεαματικό, κυρίως στο κομμάτι γύρω από το ξενοδοχείο. Τεχνικά μία από τις κυριότερες προκλήσεις είναι το σωστό φρενάρισμα. Μας απασχολεί ιδιαίτερα η σταθερότητα στο φρενάρισμα γιατί στην πίστα μπορεί να κερδίσεις ή να χάσεις πολύ χρόνο αν σου ξεφύγει το βέλτιστο σημείο φρεναρίσματος. Θα έχουμε μεσαίες και σκληρές γόμες στον αγώνα και καθώς το οδόστρωμα στρώνεται με λάστιχο κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου οι οδηγοί πρέπει να προσέχουν τα ελαστικά όσο το δυνατόν περισσότερο. Ανυπομονώ και ευελπιστώ σε μία καλή εμφάνιση».
Στο Yas Circuit υπάρχουν δυο ζώνες DRS (Drag Reduction System) στις δυο μεγάλες ευθείες που οριοθετούνται από τις στροφές 7-8 και 10-11.
Η Pirelli στη διάθεση των πιλότων έχει τη μέση και τη μαλακή γόμα. Στην πίστα της Yas Marina απαιτούνται μέσες ρυθμίσεις στα πτερύγια των αεροτομών καθότι κυριαρχούν οι μεγάλες ευθείες ενώ δεν υπάρχουν πολλές αλλαγές κατεύθυνσης υπό υψηλή ταχύτητα. Έτσι ποντάροντας στην καλύτερη έξοδο από τις αργές στροφές οι μηχανικοί υιοθετούν πιο μαλακό set – up στο πίσω μέρος για να βελτιστοποιήσουν τη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών Πωλ Χέμπερι σημείωσε μεταξύ άλλων: «Οι αναμνήσεις μας από το σιρκουί του Αμπού Ντάμπι είναι πολύ ευχάριστες επειδή από εκεί ξεκίνησε ουσιαστικά η περιπέτειά μας στη Formula 1: το 2010, οι ομάδες δοκίμασαν τα ελαστικά μας εκεί για πρώτη φορά αμέσως μετά το τελευταίο αγώνα της σεζόν. Ήταν μία πολύ ειδική δοκιμή, επειδή ήμασταν νέοι και οι ομάδες έπρεπε να μάθουν τα ελαστικά μας. Ακολούθησαν πολλές δοκιμές στο Άμπου Ντάμπι, όπου και παρουσιάσαμε το πρόγραμμά μας για το 2012 στο διεθνή τύπο στις αρχές της χρονιάς. Ο λόγος που επιλέξαμε το Αμπού Ντάμπι για δοκιμές και λοιπές δραστηριότητες είναι επειδή περιλαμβάνει λίγο από όλα, που σημαίνει ότι προσφέρεται για διεξοδική αξιολόγηση κάθε στοιχείου επιδόσεων ενός ελαστικού και επειδή η ίδια η πίστα διαθέτει υπερσύγχρονες και προηγμένες εγκαταστάσεις. Γνωρίζουμε ότι ο συνδυασμός μεσαίου και μαλακού ελαστικού αποδίδει καλά εδώ και καθώς οι ομάδες έχουν άφθονα δεδομένα για τα χαρακτηριστικά της πίστας, θα μπορούν να διαμορφώσουν αγωνιστικές στρατηγικές που θα κάνουν τη διαφορά στο αποτέλεσμα του Σαββατοκύριακου. Με το πρωτάθλημα να βρίσκεται σε πολύ λεπτή ισορροπία, η κατάλληλη στρατηγική θα μπορούσε κυριολεκτικά να κρίνει τον τίτλο. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι επίσης σημαντικές στο Αμπού Ντάμπι, περιμένουμε λοιπόν να δούμε κάποιες δυνατές προσπάθειες σε όλες τις φάσεις των κατατακτήριων δοκιμών το Σάββατο».
Στο σύνολό τους ομάδες, πιλότοι και μηχανικοί λατρεύουν το συγκεκριμένο event που διαθέτει μακράν τις καλύτερες εγκαταστάσεις στη F1. Μένοντας στο ατμοσφαιρικό Yas Hotel μέσα στην πίστα οι αγωνιζόμενοι δε χάνουν καθόλου χρόνο σε μετακινήσεις.
Στην τηλεόραση!
Χίλιες και μια νίκες ονειρεύεται στο Άμπου Ντάμπι ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ. Μ’ ένα σερί τεσσάρων νικών σε Σιγκαπούρη, Ιαπωνία, Κορέα και Ινδία, ο Γερμανός έχει πλέον προβάδισμα 13 βαθμών από τον Αλόνσο ενώ απομένουν 75 για να μοιραστούν στους τρεις τελευταίους αγώνες σε Άμπου Ντάμπι, Ώστιν και Ιντερλάγος.
Στην ωριαία εκπομπή F1 Countdown που προηγείται της μετάδοσης του αγώνα, πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μπορείτε να παρακολουθήσετε και μια συνέντευξη του τεχνικού διευθυντή της RBR, Άντριαν Νιούι να μιλά για την βελτίωση της RB8 και την προσπάθεια των Ταύρων να διατηρήσουν τους τίτλους.
Στην παρουσίαση της εκπομπής και την μετάδοση του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη, οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης. Ο Τάκης Τρακουσέλλης που επιμελείται θέματα αυτοκινήτου, οδηγεί στην Ιταλία το ολοκαίνουργιο Renault Clio.
F1 Countdown: 14:00
Εκκίνηση αγώνα (live): 15:00
GP Άμπου Ντάμπι |
|
Μήκος διαδρομής: 5554m |
Ρεκόρ γύρου: 1:40.279 Φέτελ, Red Bull, 2009 |
Μέση ταχύτητα γύρου: 190 km/h |
Τέρμα γκάζι: 73% του γύρου |
Αλλαγές σχέσεων: 68 στο γύρο. |
Γύροι: 55 |
Απόσταση: 305.355km |
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 60km/h δοκιμές, 100km/h αγώνας |
Αριθμός στροφών: 21 (12 αριστερές, 9 δεξιές) |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα