GP ΗΠΑ: Ο Φέτελ στην pole!

Ο Γερμανός πρωταθλητής ταχύτερος σ’ όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στη μάχη του Q3 και αύριο θα εκκινήσει από την pole position για πρώτη φορά στην COTA (Circuit of the Americas).

Ο Γερμανός πρωταθλητής ταχύτερος σ’ όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στη μάχη του Q3 και αύριο θα εκκινήσει από την pole position για πρώτη φορά στην COTA (Circuit of the Americas).


H Αμερική υποδέχτηκε με τον καλύτερο τρόπο τη F1, σε μια εντυπωσιακή
νέα εγκατάσταση με κατάμεστες από κόσμο κερκίδες, λιακάδα και κάλυψη υψηλού επιπέδου. Με τη θερμοκρασία αέρα στους 20 βαθμούς Κελσίου και οδοστρώματος στους 32 οι συνθήκες ήταν ιδανικές για τη μάχη με το χρονόμετρο.

Στο Q1 λίγοι πιλότοι των κορυφαίων ομάδων αρκέστηκαν στη χρήση της σκληρής γόμας.
Οι περισσότεροι επιχείρησαν αμέσως με τη πιο μαλακή από τις δυο διαθέσιμες γόμες τη μέση. Θυμίζουμε πως η Pirelli έχει θέση στη διάθεση όλων των ομάδων τη σκληρή και τη μέση γόμα, μια προσέγγιση περισσότερο ασφαλής καθότι βάδιζαν στο άγνωστο όσον αφορά στην ολοκαίνουργια πίστα στο Ώστιν. Οι αναλύσεις δείχνουν πως είναι πιθανόν να αρκεστούν σε ένα πιτ στοπ αύριο στον αγώνα οι πιλότοι. Ο Φέτελ έκανε επίδειξη δύναμης κινούμενος σχεδόν 8 δέκατα πιο γρήγορα από τους αντιπάλους του που είχαν επίσης σκληρή γόμα. Όταν ο Χάμιλτον προσπάθησε να αμφισβητήσει την κυριαρχία του ο Γερμανός απλά κατέβασε το χρόνο του ακόμη μισό δευτερόλεπτο. Εκτός από τους έξι πιλότους των μικρών ομάδων εκτός 17αδας βρέθηκε και ο Ντανιέλ Ρικιάρντο με την Toro Rosso. Εκτός Q2 τον έβγαλε την τελευταία στιγμή ο Νίκο Ρόσμπεργκ που καρδιοχτύπησε για να προκριθεί
Ο Ρομέν Γκροζάν υποχρεώθηκε σε αλλαγή κιβωτίου πράγμα που σημαίνει πως θα εκκινήσει 5 θέσεις πιο πίσω απ’ όπου θα καταταγεί.

Στο Q2 ο Φέτελ συνέχισε να κάνει…πλάκα κινούμενος τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από τους υπόλοιπους. Δεύτερος ήταν ο Γουέμπερ και τρίτος ο Μάσα που σε κάθε περίπτωση κινήθηκε ταχύτερα από το διεκδικητή του τίτλου Φερνάντο Αλόνσο. Στις εκπλήξεις η παρουσία των Χούλκενμπεργκ και Σουμάχερ στη 10αδα ενώ απογοήτευση για το Μπάτον που αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα. Ο Βρετανός ακούστηκε να διαμαρτύρεται στην ενδοεπικοινωνία για απώλεια ισχύος. Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα Κίμι Ράικονεν οριακά μπήκε στην 10αδα απ’ την οποία έμεινε έξω ο Μπρούνο Σένα με ίδιο κινητήρα όπως και οι Sauber αλλά και ο Νίκο Ρόσμπεργκ. Ο Σέρτζιο Πέρεζ που συγκρούστηκε με τον Τσαρλς Πικ στις ελεύθερες δοκιμές έδωσε την δική του παράσταση χαιρετώντας τους συμπατριώτες του με τα χαρακτηριστικά σομπρέρο που έκαναν αισθητή την παρουσία τους στις κερκίδες. Ανάμεσά τους και ο μέντοράς του Κάρλος Σλιμ ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη.

Στο Q3 όλοι προσπάθησαν με
συνεχείς γύρους να φέρουν σε ιδανική θερμοκρασία
τη μέση γόμα της Pirelli. Ο Φέτελ συνέχισε να είναι ταχύτερος απλά ο Χάμιλτον τον πλησίασε πολύ. Αντίθετα ο Αλόνσο απογοήτευσε, ο Ισπανός στον πιο κρίσιμο ίσως φετινό αγώνα ήταν πιο αργός από τον teammate του Φελίπε Μάσα. Περιορίστηκε έτσι στην 9η θέση αν αύριο ο Φέτελ κερδίσει και ο Αλόνσο τερματίσει 5ος τότε ο Γερμανός διατηρεί τον τίτλο του για 3η συνεχή χρονιά.

Ο Αλόνσο μετά το τέλος των δοκιμών μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε: «Στο Άμπου Ντάμπι εκκίνησα 7ος εδώ εκκινώ 8ος. Οι θέσεις είναι πάνω κάτω ίδιες. Παλέψαμε για να μπούμε στη 10αδα. Ο αγώνας θα είναι μακρύς και έχω ένα προαίσθημα ότι αύριο θα μειώσω τη διαφορά μου στη βαθμολογία από το Φέτελ».

Από την πλευρά του ο πρωτοπόρος και πρωταθλητής τα δυο προηγούμενα χρόνια Σεμπάστιαν Φέτελ δεν έπεσε στην παγίδα: «Δεν νιώθω κάτι για την θέση του Αλόνσο. Πρέπει να επικεντρωθώ στη δική μου προσπάθεια. Είμαι χαρούμενος που δεν αντιμετώπισα προβλήματα. Χτες είχα και αυτό μπορεί να επαναληφθεί. Η καλύτερη στρατηγική είναι να μένεις συγκεντρωμένος προσπαθώντας να πετύχεις ότι καλύτερο μπορείς. Είμαι χαρούμενος με το σημερινό αποτέλεσμα αλλά ακόμη δεν έχουμε πάρει βαθμούς».


Τα καλύτερα στιγμιότυπα των δοκιμών μπορείτε να τα παρακολουθήσετε αύριο στις 20:00 από τον Alpha πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα.

Συνολικά η σημερινή κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:

 

Θέση Πιλότος              Ομάδα                Χρόνος       Διαφορά  

 1.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m35.657s

 2.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes     1m35.766s

 3.  Mark Webber           Red Bull-Renault     1m36.174s

 4.  Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m36.587s

 5.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault        1m36.708s

 6.  Michael Schumacher    Mercedes             1m36.794s

 7.  Felipe Massa          Ferrari              1m36.937s

 8.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes 1m37.141s

 9.  Fernando Alonso       Ferrari              1m37.300s

10.  Pastor Maldonado      Williams-Renault     1m37.842s

Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m37.404s                Διαφορά από 1ο Q2

11.  Bruno Senna           Williams-Renault     1m37.604s   + 1.808

12.  Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m37.616s   + 1.820

13.  Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m37.665s   + 1.869

14.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari   1m37.879s   + 2.083

15.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari       1m38.206s   + 2.410

16.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari       1m38.437s   + 2.641

17.  Nico Rosberg          Mercedes             1m38.501s   + 2.705

Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m38.862s                Διαφορά από 1ο Q1

18.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari   1m39.114s   + 2.556

19.  Timo Glock            Marussia-Cosworth    1m40.056s   + 3.498

20.  Charles Pic           Marussia-Cosworth    1m40.664s   + 4.106

21.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault     1m40.809s   + 4.251

22.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault     1m41.166s   + 4.608

23.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth         1m42.011s   + 5.453

24.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth         1m42.740s   + 6.182

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr