Πρωταθλητής σήμερα ο Φέτελ;

Ο Φέτελ συμπληρώνει σήμερα 100 συμμετοχές σε GP και σίγουρα θα ήθελε να το γιορτάσει με την διατήρηση του παγκόσμιου τίτλου για 3η συνεχή χρονιά.

Ο Φέτελ συμπληρώνει σήμερα 100 συμμετοχές σε GP και σίγουρα θα ήθελε να το γιορτάσει με την διατήρηση του παγκόσμιου τίτλου για 3η συνεχή χρονιά. Ο Γερμανός πιλότος πήρε χτες με μεγάλη άνεση την 36η pole position της καριέρας του στην ολοκαίνουργια πίστα του Ώστιν.

Αυτό δεν είναι απίθανο να συμβεί σήμερα, αν για παράδειγμα οι πιλότοι τερματίσουν όπως εκκινούν τότε ο Φέτελ παίρνει 25 βαθμούς ενώ ο Αλόνσο μόνο 4. Δεδομένης της διαφοράς των 10 βαθμών ανάμεσά τους και εφόσον αυτή αυξηθεί στους 31 ο Φέτελ σφραγίζει τον τίτλο καθώς απομένει ένας αγώνας στη Βραζιλία την ερχόμενη Κυριακή και μόλις 25 βαθμοί να μοιραστούν.

Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο Φέτελ και τους υπόλοιπους πιλότους; Κοιτώντας τους χρόνους βλέπεις τον teammate του Μαρκ Γουέμπερ να απέχει μισό δευτερόλεπτο ενώ ο νικητής του προηγούμενου αγώνα Κίμι Ράικονεν που εκκινεί από την 4η θέση απέχει πάνω από 1 sec. Ο Αλόνσο που θα εκκινήσει 8ος παρότι κατετάγη 9ος λόγω ποινής 5 θέσεων στο Ρομέν Γκροζάν (σ.σ: άλλαξε κιβώτιο) υστερεί 1.6sec από τον poleman.



Ο Φέτελ που χτες υπέμεινε επί ώρες τις ερωτήσεις των Αμερικάνων φιλάθλων στο paddock club (φωτ. )θα εκκινήσει για 6η φορά φέτος από την πρώτη θέση ενώ ήταν ταχύτερος
και σ’ όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών: «Είναι καλό να εκκινείς από την pole και να βρίσκεσαι στη καθαρή πλευρά του grid. Ήταν σημαντικό να έχω σωστή αίσθηση από το μονοθέσιο από τη πρώτη κιόλας περίοδο ελεύθερων δοκιμών, ώστε να μπορώ να πάρω τα μέγιστα όσο προχωρούσαμε. Μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα και ανυπομονώ για αύριο. Σε ότι αφορά στη μάχη του πρωταθλήματος, πρέπει να επικεντρωθούμε στη δική μας δουλειά και να κυνηγήσουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Φυσικά έχεις το μυαλό σου που βρίσκονται οι υπόλοιποι αλλά αυτό δεν βοηθάει. Πρέπει να επικεντρωθούμε στο δικό μας αγώνα. Σήμερα κάναμε καλά τη δουλειά μας αλλά κανένας δεν κερδίζει βαθμούς στις κατατακτήριες δοκιμές».

Ο Αλόνσο εκκινεί από το ακάθαρτο μέρος της πίστας όπως και ο teammate του Φελίπε Μάσα
που για πρώτη φορά φέτος κέρδισε στα ίσα τον Ισπανό στη μάχη με το χρονόμετρο (σ.σ: στη Μόντσα, ο Αλόνσο είχε πρόβλημα στην πίσω αντιστρεπτική).
Όπως φάνηκε από τους γύρους που συμπλήρωσαν οι περισσότεροι πιλότοι και στο Q2 και στο Q3 υπήρχε σοβαρό θέμα με τη θερμοκρασία λειτουργίας των ελαστικών. Δεδομένης της θερμοκρασίας οδοστρώματος στους 32 βαθμούς Κελσίου και της σκληρότητας των γομών (σ.σ: η Pirelli κάνοντας μια ασφαλή προσέγγιση στο θέμα έφερε στο Ώστιν τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας της) οι οδηγοί αναγκάστηκαν να κάνουν συνεχώς γύρους για να ζεστάνουν τα λάστιχα. Μιλώντας σχετικά ο Αλόνσο αποκάλυψε: «Δεν μπορέσαμε να κάνουμε τον τέλειο γύρο που μ’ αυτά τα λάστιχα και σ’ αυτές τις συνθήκες πίστας είναι πάντα ο τελευταίος που κάνεις. Σήμερα ήμασταν αργοί και θα εκκινήσουμε από πιο πίσω».
Αναφερόμενος στην επιλογή της Ferrari να χρησιμοποιήσει για αρκετούς γύρους τα ελαστικά προτού ζητήσει το μέγιστο απ’ αυτά ο Αλόνσο την υπερασπίστηκε: «Νομίζω ότι δεν έκανε διαφορά. Αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε πατημένα ελαστικά εκτιμώντας πως  δε θα ήταν καλύτερα ή χειρότερα. Δεν υπήρχε πρόβλημα εκεί».

Από την πλευρά του ο Μάσα συμπλήρωσε: «Ο τελευταίος γύρος είναι ταχύτερος μ’ αυτά τα ελαστικά. Φυσιολογικά είναι λάθος να μην παίρνεις από τα ελαστικά το μέγιστο στον πρώτο γύρο αλλά εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά».



Πρόβλημα με τις θερμοκρασίες των ελαστικών είχαν οι περισσότεροι πιλότοι
, χαρακτηριστική η δήλωση του Ράικονεν: «Περίμενα πολύ χειρότερο αποτέλεσμα στις δοκιμές αλλά ευτυχώς ζέστανε λίγο το οδόστρωμα και δούλεψαν καλύτερα τα ελαστικά μας. Δεν είναι 100% αλλά πλησιάζουμε».

Δυο πιλότοι που στο παρελθόν έχουν δώσει απτά δείγματα γραφής της ικανότητάς τους να διαχειρίζονται τα ελαστικά όταν οι θερμοκρασίες βρίσκονται στο κάτω όριο είναι οι Χάμιλτον και Χούλκενμπεργκ. Ο Γερμανός πιλότος που έκανε σημαντική διαφορά σε σχέση με τον teammate του Πωλ ντι Ρέστα που διαμαρτύρεται για τις θερμοκρασίες είχε σημειώσει μια εμφατική pole στη Βραζιλία το 2010 αξιοποιώντας πλήρως τα ελαστικά σε χαμηλή θερμοκρασία στο οδόστρωμα που στέγνωνε.
Ο Χάμιλτον από την άλλη είναι γνωστό πως το ιδιαίτερο οδηγικό του στυλ έχει ως αποτέλεσμα την υπέρμετρη αύξηση της θερμοκρασίας των ελαστικών πράγμα που τον βόλεψε χτες: «Ήρθα εδώ με σκοπό να πιέσω πέρα από τα όρια και αυτό απέδωσε στις δοκιμές. Έχασα λίγο χρόνο στην τελευταία στροφή. Ελπίζω να καθαρίσουν την πλευρά μου στην εκκίνηση οι οργανωτές για να μπορέσω να υπερασπιστώ τη θέση μου». Ο έτερος πιλότος της McLaren Τζένσον Μπάτον που αντιμετώπισε πρόβλημα με «χάρτη» του πεντάλ γκαζιού και έμεινε εκτός ανησυχεί για το τι μπορεί να συμβεί στην πρώτη στροφή.



Το ζήτημα είναι τι θα γίνει σήμερα;
Η λογική λέει πως ο Φέτελ θα σφραγίσει τον τίτλο καθώς ο Αλόνσο είναι πολύ πιθανό να μην αποφύγει την επαφή στην πρώτη στροφή με το συνήθη ύποπτο Ρομέν Γκροζάν που εκκινεί πίσω του (9ος).
Ο Ισπανός όμως τόνισε στις δηλώσεις του πως έχει προαίσθημα: «Δε ξέρω γιατί αισθάνομαι πως θα μειώσω τη διαφορά στη βαθμολογία αύριο στον αγώνα».

Το Αμερικάνικο GP θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha σήμερα στις 20:00.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr