GP ΗΠΑ: Νίκη Χάμιλτον, πάμε για μεγάλο τελικό!

Χάμιλτον και Φέτελ μοναμάχησαν για τη νίκη σ' έναν επικό αγώνα με τελικό νικητή τον Βρετανό με τη McLaren. Ο Φέτελ τερμάτισε 2ος και αύξησε τη διαφορά του από τον Αλόνσο που τερμάτισε 3ος στους 13 βαθμούς.

Χάμιλτον και Φέτελ μοναμάχησαν για τη νίκη σ' έναν επικό αγώνα με τελικό νικητή τον Βρετανό με τη McLaren. Ο Φέτελ τερμάτισε 2ος και αύξησε τη διαφορά του από τον Αλόνσο που τερμάτισε 3ος στους 13 βαθμούς. Στη Βραζιλία την ερχόμενη Κυριακή 25/11 (απευθείας Alpha, 17:00) o Φέτελ πρέπει να τερματίσει 4ος για να διατηρήσει τον τίτλο για 3η συνεχή χρονιά.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής υποδέχτηκαν τη F1 που επέστρεψε εκεί μετά από 5 χρόνια απουσίας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το Circuit of the America’s είναι πέραν πάσης αμφιβολίας μια κορυφαία πίστα αντάξια της κορυφαίας μορφής του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ταυτόχρονα όμως και η F1 έδειξε σήμερα το καλύτερο της πρόσωπο σ’ έναν συγκλονιστικό αγώνα που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο. Οι κερκίδες στην πίστα κατάμεστες με περισσότερους από 100 χιλιάδες φιλάθλους να δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα ενώ παγκοσμίως εκτιμάται πως περισσότεροι από 300 εκ τηλεθεατές απόλαυσαν τη μάχη Φέτελ – Χάμιλτον που ήταν συγκλονιστική.



Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φέτελ να διατηρεί την 1η θέση ενώ πίσω του ο Γουέμπερ
κατάφερε εκμεταλλευόμενος την καθαρή πλευρά να περάσει προς ώρας το Χάμιλτον. Έτσι ο Βρετανός βρέθηκε 3ος έχοντας πίσω του τον Αλόνσο. Ο Ισπανός που είχε καταταγεί 9ος βρέθηκε να εκκινεί 7ος καθότι οι Γκροζάν και Μάσα έχασαν 5 θέσεις. Ο μεν Γάλλος γιατί άλλαξε κιβώτιο μετά τις ελεύθερες δοκιμές χτες, ο δε Βραζιλιάνος μετά από μια κίνηση τακτικής της Ferrari που απλά άνοιξε το κιβώτιο του Μάσα σπάζοντας τις σφραγίδες της FIA. Οι αγωνοδίκες ως όφειλαν έδωσαν ποινή 5 θέσεων στο Βραζιλιάνο που από την 6η βρέθηκε στην 11η θέση και έτσι ο Αλόνσο από 8ος που θα εκκινούσε από την ακάθαρτη πλευρά βρέθηκε 7ος και κατάφερε να το εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο στρίβοντας 4ος στην πρώτη στροφή.

Ο αγώνας άρχισε να βρίσκει ένα ρυθμό με τους 3 πρώτους να ξεμακραίνουν. Ο Χάμιλτον γρήγορα επιτέθηκε και πέρασε το Γουέμπερ ο οποίος στη συνέχεια του αγώνα εγκατέλειψε με πρόβλημα στον εναλλάκτη. Ο Φέτελ προσπαθούσε να κρατήσει πίσω του το Χάμιλτον και ο αγώνας κυλούσε γύρο με το γύρο με το Βρετανό να προσπαθεί και το Γερμανό να ανθίσταται. Η αλλαγή ελαστικών που ήρθε και για τους δυο λίγο μετά τον 20στό γύρο δεν άλλαξε την κατάσταση. Τόσο ο Φέτελ όσο και ο Χάμιλτον έβγαλαν τη μέση και έβαλαν τη σκληρή γόμα για να πάνε ως το τέλος. Η διαφορά αυξομειώνονταν από τα 2.5 sec στο 1 sec με το Χ
άμιλτον να μπαίνει σε χρονική ζώνη DRS και το Φέτελ να τον ξαναβγάζει με υπερπροσπάθεια. Τελικά 15 γύρους πριν το τέλος και ενώ ο Φέτελ προσπαθούσε να ντουμπλάρει μια HRT έχασε χρόνο ο Χάμιλτον κόλλησε πίσω του και τον πέρασε στο τέλος της μεγάλης ευθείας στα φρένα πριν τη στροφή 12.
 
Ο Γερμανός δεν το έβαλε κάτω πάλεψε λυσσασμένα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας κρατώντας τη διαφορά στο δευτερόλεπτο αλλά ο Χάμιλτον δεν έκανε το λάθος που θα του επέτρεπε να βρεθεί σε απόσταση βολής.

Πίσω τους αθόρυβα τερμάτισε ο Αλόνσο ελαχιστοποιώντας τις απώλειες σ’ έναν αγώνα που θα μπορούσε να έχει τελειώσει ο τίτλος. Τώρα όλα θα κριθούν στη Βραζιλία την άλλη Κυριακή με το Φέτελ να θέλει μια 4η θέση αδιαφορώντας για το τι θα κάνει ο Αλόνσο για να διατηρήσει τον τίτλο του.

Μετά τη λήξη του αγώνα οι πρωταγωνιστές μοιράστηκαν τις πρώτες τους σκέψεις
με τον θρύλο των αγώνων στην Αμερική Μάριο Αντρέτι στον οποίο είχαν μόνο καλά λόγια να πουν για το COTA.

Στη συνέχεια οι δηλώσεις του επικεντρώθηκαν στον αγώνα.  Ο νικητής Λιούις Χάμιλτον είπε μεταξύ άλλων: «Σπουδαίο Σαββατοκύριακο. Καταφέραμε να κερδίσουμε το Σεμπάστιαν και τη Red Bull ήταν μια σκληρή πρόκληση αλλά τα καταφέραμε. Στο πρώτο μέρος του αγώνα δεν πήγαμε άσχημα αλλά δεν μπορούσα να βρεθώ σε απόσταση βολής για προσπέρασμα. Μετά την αλλαγή ελαστικών απομακρύνθηκε αλλά το κυκλοφοριακό με βοήθησε να τον πλησιάσω. Συνήθως τα ντουμπλαρίσματα μου κοστίζουν είμαι χαρούμενος που σήμερα δούλεψαν υπέρ μου. Είμαι περήφανος που κέρδισα στην επιστροφή της F1 στην Αμερική».



Από την πλευρά του ο μεγάλος χαμένος Σεμπάστιαν Φέτελ τόνισε: «Φαινόταν πως ήλεγχα την κατάσταση. Το κυκλοφοριακό είναι δύσκολο να το διαχειριστείς εδώ και δεν δούλεψε υπέρ μου. Ντουμπλάροντας τον Καρθικέγιαν ο Χάμιλτον βρήκε την ευκαιρία και κόλλησε πίσω μου. Ήταν δύσκολο να το πετύχει καθώς υπερασπιζόμουνα τη θέση μέχρι τότε αλλά στη συγκεκριμένη στιγμή τα κατάφερε στο τέλος της ευθείας. Είχα διαχειριστεί τα ελαστικά έτσι ώστε να έχω τη δυνατότητα να επιτεθώ στο τέλος του αγώνα. Κρίμα που έχασα τη νίκη αλλά κάναμε ότι μπορούσαμε γι’ αυτή. Η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά και διατηρήσαμε για 3η συνεχή χρονιά το πρωτάθλημα κατασκευαστών».

Ο Φερνάντο Αλόνσο που οδηγούσε ένα αισθητά πιο αργό μονοθέσιο φάνηκε ανακουφισμένος στο φινάλε: «Οι ελπίδες μας για τον τίτλο παρέμειναν ζωντανές μετά τους πρώτους γύρους του αγώνα. Βρέθηκα στην 4η θέση καθώς προσπέρασα κάποιους στην εκκίνηση και βρέθηκα με τους πρωτοπόρους. Δεν μπορούσα να ακολουθήσω το ρυθμό των Φέτελ και Χάμιλτον αλλά είχα τη δυναμική να ελέγξω τους υπόλοιπους. Αυτό το Σαββατοκύριακο είναι σα να κερδίσαμε. Το να αυξηθεί μόνο 3 βαθμούς η διαφορά ήταν κάτι που μας φαινόταν απίθανο χτες ή προχτές. Είμαστε χαρούμενοι που για έναν ακόμη αγώνα βρισκόμαστε στο βάθρο. Θα πάμε στην Βραζιλία έχοντας ελπίδες για τον τίτλο. Παλεύουμε γι’ αυτό όλη τη χρονιά. Μόνο ο Σεμπάστιαν είναι σε καλύτερη μοίρα από εμάς. Πρέπει να είμαστε περήφανοι που φτάσαμε ως εδώ, θα απολαύσουμε τον τελευταίο αγώνα και θα δούμε τι θα βγει στο τέλος».

Ο Αλόνσο ακόμη κι αν εγκαταλείψει ο Φέτελ στον τελευταίο αγώνα στη Βραζιλία
πρέπει να τερματίσει 3ος για να πάρει τον τίτλο. Αν κερδίσει χρειάζεται το Φέτελ τουλάχιστον 5ο για να πανηγυρίσει το 3ο του πρωτάθλημα.

Ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς στο Ιντερλάγος της Βραζιλίας θα διεξαχθεί την ερχόμενη Κυριακή 25/11 (σ.σ: απευθείας Alpha, 17:00)


Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:


 

Τελική κατάταξη

 

Θέση Πιλότος       Ομάδα                      Χρόνος

 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           135:55.269

 2.  Vettel        Red Bull-Renault           +     0.600

 3.  Alonso        Ferrari                    +    39.200

 4.  Massa         Ferrari                    +    46.000

 5.  Button        McLaren-Mercedes           +    56.400

 6.  Raikkonen     Lotus-Renault              +  1:04.400

 7.  Grosjean      Lotus-Renault              +  1:10.300

 8.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +  1:13.700

 9.  Maldonado     Williams-Renault           +  1:14.500

10.  Senna         Williams-Renault           +  1:15.100

11.  Perez         Sauber-Ferrari             +  1:24.300

12.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:24.800

13.  Rosberg       Mercedes                   +  1:25.500

14.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +     1 γύρος

15.  Di Resta      Force India-Mercedes       +     1 γύρος

16.  Schumacher    Mercedes                   +     1 γύρος

17.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 γύρος

18.  Kovalainen    Caterham-Renault           +     1 γύρος

19.  Glock         Marussia-Cosworth          +     1 γύρος

20.  Pic           Marussia-Cosworth          +    2 γύροι

21.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +    2 γύροι

22.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +    2 γύροι

 

Ταχύτερος γύρος: Vettel, 1:39.347

 

Εγκατέλειψαν:

 

Πιλότος       Ομάδα                      Γύρος

Webber        Red Bull-Renault             17

Vergne        Toro Rosso-Ferrari           15

 

 

Βαθμολογία μετά από 19 αγώνες:               

 

     Πιλότοι:                    Κατασκευαστές:            

 1.  Vettel       273        1.  Red Bull-Renault          440

 2.  Alonso       260        2.  Ferrari                   367

 3.  Raikkonen    206        3.  McLaren-Mercedes          353

 4.  Hamilton     190        4.  Lotus-Renault             302

 5.  Webber       167        5.  Mercedes                  136

 6.  Button       163        6.  Sauber-Ferrari            124

 7.  Massa        107        7.  Force India-Mercedes       99

 8.  Grosjean      96        8.  Williams-Renault           76

 9.  Rosberg       93        9.  Toro Rosso-Ferrari         22

10.  Perez         66      

11.  Kobayashi     58      

12.  Hulkenberg    53      

13.  Di Resta      46      

14.  Maldonado     45      

15.  Schumacher    43      

16.  Senna         31      

17.  Vergne        12      

18.  Ricciardo     10      

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr