F1: Μεγάλος τελικός στη Βραζιλία!

Η F1 ρίχνει αυλαία αυτή την Κυριακή με μια μοναδική παράσταση στη θρυλική πίστα του Ιντερλάγος της Βραζιλίας όπου θα κριθεί ο παγκόσμιος τίτλος (σ.σ: απευθείας Alpha, 17:00).

Η F1 ρίχνει αυλαία αυτή την Κυριακή με μια μοναδική παράσταση στη θρυλική πίστα του Ιντερλάγος της Βραζιλίας όπου θα κριθεί ο παγκόσμιος τίτλος (σ.σ: απευθείας Alpha, 17:00).

Αυτό έχει να συμβεί εκεί από το 2008 όταν ο Χάμιλτον πήρε τη μπουκιά από το στόμα του Μάσα. Ο Βραζιλιάνος ήθελε τότε νίκη και το Βρετανό από την 6η θέση και κάτω. Η βροχή έφερε τα πάνω κάτω στην αρχή και το τέλος του αγώνα, με το Χάμιλτον να είναι 6ος στην τελευταία ανηφορική αριστερή στροφή. Εκεί ο Βρετανός πέρασε τον Τίμο Γκλοκ του οποίου η Toyota φορούσε σλικ ελαστικά ανέβηκε στην 5η θέση και πανηγύρισε το μοναδικό τίτλο που έχει πάρει ως τώρα.

Δεν ξέρουμε αν την Κυριακή στο Ιντερλάγος θα βρεθούμε στο ίδιο έργο θεατές αλλά οι συνθήκες δεν απέχουν πολύ. Ο πιλότος της Ferrari που διεκδικεί πρωτάθλημα, στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Αλόνσο, χρειάζεται νίκη και ταυτόχρονα τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας και έτερο διεκδικητή στην 5η θέση. Επιπλέον ο καιρός αναμένεται βροχερός.

Πρωταθλητές στην ίδια πίστα αναδείχτηκαν το 2007 ο Ράικονεν και το 2009 ο Τζένσον Μπάτον.
Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις ίδιες γόμες με το Ώστιν, όμως οι καιρικές προβλέψεις κάνουν λόγω για βροχή οπότε αναμένεται να χρειαστούν ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά.  

Σενάρια τίτλου
Ο Αλόνσο για να ελπίζει στην κατάκτηση του τίτλου πρέπει οπωσδήποτε ν’ ανέβει βάθρο. Αν κερδίσει θέλει το Φέτελ στην 5η θέση, αν είναι 2ος ο
Φέτελ πρέπει να είναι 8ος, αν είναι 3ος ο Φέτελ πρέπει να είναι 10ος. Για το Γερμανό που προηγείται με 13 βαθμούς τα πράγματα είναι πιο απλά του αρκεί η 4η θέση για να διατηρήσει για 3η συνεχή χρονιά τον τίτλο. Η λογική λέει πως θα τα καταφέρει, αλλά σταματά όταν σβήνουν τα κόκκινα φώτα. Όπως και να ‘χει πάντως ένας εκ των Φέτελ – Αλόνσο την Κυριακή θα είναι 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής!

Ακόμη υπάρχουν αρκετά θέματα ανοιχτά όπως η μάχη της 2ης θέσης στους κατασκευαστές ανάμεσα σε Ferrari και McLaren με τη διαφορά ανάμεσά τους στους 14 βαθμούς υπέρ της Ιταλική ομάδας. Την ίδια στιγμή η Sauber θέλει 13 βαθμούς περισσότερους από τη Mercedes για να «κλέψει» την 5η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Μια μάχη που εκτός από το γόητρο για το νικητή θα αποφέρει και σημαντικά περισσότερα λεφτά από τη συμφωνία Ομόνοιας. Θυμίζουμε ότι στις ομάδες μοιράζεται ένα σεβαστό ποσό από τα τηλεοπτικά δικαιώματα που εισπράττει η FOM. Η κατανομή του ποσού γίνεται με βάση την κατάταξη του πρωταθλήματος κατασκευαστών αλλά και τα χρόνια συμμετοχής κάθε ομάδας στο θεσμό.




Το Ιντερλάγος με δ
ιαδρομή μόλις 4.309m είναι η πιο μικρή μόνιμη πίστα όπου γίνεται αγώνας F1. Επίσης είναι η διαδρομή με τις περισσότερες ανομοιομορφίες πράγμα που αναγκάζει τους μηχανικούς να ψηλώσουν λίγο τα μονοθέσια μ’ ότι αυτό συνεπάγεται σε αεροδυναμική απόδοση.  Η πίστα είναι αριστερόστροφη και έχει πολλές αναπηδήσεις. Αυτό έχει ως συνέπεια μια αυξημένη φόρτιση της αριστερής πλευράς του σώματος του οδηγού.  Η πίστα βρίσκεται στα περίχωρα του Σάο Πάλο μιας μεγαλούπολης 11 εκ. κατοίκων. Το υψόμετρο των 800 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας συνεπάγεται απώλειες ισχύος της τάξεως του 8% για τους κινητήρες. Αυτό συμβαίνει γιατί ο αέρας είναι πιο αραιός σ’ αυτό το υψόμετρο. Πρακτικά μπορεί κανείς να υπολογίσει πως για κάθε 100 μέτρα ανόδου οι κινητήρες χάνουν 1%. Βέβαια πιο αραιός αέρας συνεπάγεται και λιγότερο καύσιμο ώστε να επιτευχθεί η ιδανική στοιχειομετρική αναλογία αέρα – βενζίνης. Σε κάθε περίπτωση η ζώνη του DRS που στη συγκεκριμένη πίστα βρίσκεται 70 μέτρα μετά τη στροφή 3 δεν αναμένεται να αποδειχτεί τόσο αποτελεσματική όσο σε άλλες περιπτώσεις. Αυτό γιατί το γρανάζωμα του κιβωτίου θα γίνει κυρίως με γνώμονα την επιτάχυνση των μονοθεσίων στις δυο τελευταίες καμπές και στο ανηφορικό αρχικό κομμάτι της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού.

Η Pirelli έχει στη διάθεση των οδηγών τη μέση και τη σκληρή γόμα, αναμένεται όλοι να μεγιστοποιήσουν την χρήση της μέσης γόμας. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει πέντε εργοστάσια στην Βραζιλία περισσότερα απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας. Εκεί φτιάχνονται ελαστικά για αυτοκίνητα δρόμου, για φορτηγά, για μηχανές αλλά υπάρχει και ένα εργοστάσιο κατασκευής συρματόσχοινων που χρησιμοποιούνται στο σκελετό του ελαστικού.

O αγώνας αυτής της Κυριακής είναι ο 40ος στη Βραζιλία, 29 απ’ αυτούς έχουν γίνει στο Ιντερλάγος που φιλοξενεί το GP από το 1990. Στον αγώνα θα συμμετέχουν δυο Βραζιλιάνοι, οι Φελίπε Μάσα και Μπρούνο Σένα στο παρελθόν οι Βραζιλιάνοι που έχουν κερδίσει τον αγώνα είναι οι Έμερσον Φιτιπάλντι, Κάρλος Πάτσε, Νέλσον Πικέ, Άιρτον Σένα, και Φελίπε Μάσα.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr