F1: Θα έχουμε πρωταθλητή απόψε!
F1: Θα έχουμε πρωταθλητή απόψε!
Φέτελ και Αλόνσο ερίζουν για τον 3ο τους παγκόσμιο τίτλο στην θρυλική πίστα του Ιντερλάγος (απευθείας Alpha, 17:00).
Φέτελ και Αλόνσο ερίζουν για τον 3ο τους παγκόσμιο τίτλο στην θρυλική πίστα του Ιντερλάγος (απευθείας Alpha, 17:00).
Η ανάλυση των χθεσινών κατατακτήριων δοκιμών δίνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα σημεία για σκέψη όσον αφορά στο σημερινό μεγάλο τελικό.
Οι δυο μονομάχοι κατετάγησαν χτες στη 2η και 4η σειρά της εκκίνησης. Ειδικότερα ο Φέτελ εκκινεί 4ος πίσω από τους Χάμιλτον (26η pole της καριέρας του), Μπάτον και Γουέμπερ.
Ο Αλόνσο κατετάγη 8ος αλλά θα εκκινήσει 7ος ανάμεσα σ’ αυτόν και το Φέτελ βρίσκονται ο teammate του Φελίπε Μάσα αλλά και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ.
Η ανάλυση των χθεσινών κατατακτήριων δοκιμών δίνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα σημεία για σκέψη όσον αφορά στο σημερινό μεγάλο τελικό.
Οι δυο μονομάχοι κατετάγησαν χτες στη 2η και 4η σειρά της εκκίνησης. Ειδικότερα ο Φέτελ εκκινεί 4ος πίσω από τους Χάμιλτον (26η pole της καριέρας του), Μπάτον και Γουέμπερ.
Ο Αλόνσο κατετάγη 8ος αλλά θα εκκινήσει 7ος ανάμεσα σ’ αυτόν και το Φέτελ βρίσκονται ο teammate του Φελίπε Μάσα αλλά και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ.
Αναλύοντας τη χθεσινή προσπάθεια του Φέτελ διαπιστώνει κανείς πως δεν ήταν ιδανική. Ο Γερμανός έκανε λάθος στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3 και στη δεύτερη παρότι δήλωνε ικανοποιημένος, προφανώς δεν ήταν: « Το Q2 εξελίχθηκε καλά για εμένα αλλά στη πρώτη μου προσπάθεια στο Q3, έκανα λάθος στη τέταρτη στροφή. Ήμουν πιο ικανοποιημένος από τη δεύτερη μου προσπάθεια αλλά και πάλι, όχι αρκετά γρήγορος. Θα μπορούσα να είχα πετύχει κάτι περισσότερο, περιμένω λοιπόν να μελετήσω τα δεδομένα της τηλεμετρίας ώστε να εντοπίσω που μπορώ να βελτιωθώ. Είμαστε σε καλή θέση και δείχνουμε αρκετά γρήγοροι έως τώρα. Ας περιμένουμε λοιπόν να δούμε τι θα μπορέσουμε να πετύχουμε στον αγώνα – θα τα δώσουμε όλα».
Το βασικό ερώτημα που δεν αφορά μόνο το Φέτελ είναι κατά πόσο στην Red Bull οριοθέτησαν τις δυνατότητες της RB8 στο στεγνό οδόστρωμα επιλέγοντας set –up που να ταιριάζει καλύτερα σε βρεγμένο οδόστρωμα.
Απαντώντας σχετικά ο Αλόνσο ήταν απόλυτος: «Για στεγνό οδόστρωμα οι επιλεγμένες κλίσεις στις αεροτομές είναι οι μέγιστες δυνατές ώστε να έχουμε τη μέγιστη δυνατή κάθετη δύναμη. Προφανώς το ίδιο πρέπει να κάνεις και στο βρεγμένο οπότε δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές. Δε νομίζω κανείς σήμερα να ρίσκαρε με ρυθμίσεις για βρεγμένο οδόστρωμα καθότι οι αλλαγές που μπορεί να κάνεις είναι ελάχιστες».
Ας δούμε ποιες είναι αυτές. Πρώτα απ’ όλα από το τιμόνι ο πιλότος μπορεί να επιλέξει ηλεκτρονικούς χάρτες λειτουργίας του κινητήρα και του γκαζιού ειδικά διαμορφωμένους για ομοιογενή συμπεριφορά στο βρεγμένο οδόστρωμα. Αυτό συνεπάγεται μικρότερη δύναμη κινητήρα, πιο ομαλή καμπύλη ροπής και πιο προοδευτική λειτουργία στο πεντάλ του γκαζιού σε συνδυασμό πιθανόν με μεγαλύτερη διαδρομή. Ταυτόχρονα ο πιλότος μπορεί πάντα από το τιμόνι να ρυθμίσει αντίστοιχα το διαφορικό στην είσοδο, την κορυφή και την έξοδο της στροφής ώστε η εμπλοκή του να είναι πιο άμεση λόγω ολισθηρότητας. Τέλος και η κατανομή της πέδησης είναι πιο ισορροπημένη 52/48 ώστε να αποφευχθούν τα μπλοκαρίσματα.
Σε μια άλλη πίστα μπορεί το ύψος του μονοθεσίου να ήταν ένα θέμα στο Ιντερλάγος όμως ούτως ή άλλως τα μονοθέσια είναι πιο ψηλά λόγω των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Ούτως ή άλλως αυτό μπορεί να αλλάξει με την πίεση των ενδιάμεσων ή βρόχινων ελαστικών της Pirelli που θα χρησιμοποιηθούν στο βρεγμένο οδόστρωμα.
Ως εδώ γίνεται εύκολα αντιληπτό πως η έννοια «βρόχινο set –up» επουδενί έχει τη σημασία που είχε κάποτε στη F1, ενώ ακόμη κι αν κάποιος ισχυριστεί πως η ανάρτηση θα μπορούσε να ρυθμιστεί πιο ενδοτικά, αυτό είναι κάτι που οι μηχανικοί μπορούν κάλλιστα να αλλάξουν με δυο κλικ στο grid πριν την εκκίνηση όταν πλέον τα μονοθέσια δεν είναι σε καθεστώς parc ferme. Επιπλέον αν οι συνθήκες στην εκκίνηση του αγώνα είναι τέτοιες που να επιβάλλουν τη χρήση των βρόχινων ελαστικών ο αλυτάρχης του αγώνα, Τσάρλι Ουίτινγκ ως είθισται θα δώσει σ’ όλους τη δυνατότητα για λόγους ασφαλείας να ρυθμίσουν τα μονοθέσιά τους για βαριά βροχή.
Το ζήτημα είναι πόσο θα βρέξει σήμερα στο Ιντερλάγος. Ο Φέτελ δεν έχει κανένα λόγο να ρισκάρει ή να πιέσει για τη νίκη. Του αρκεί μια 4η θέση για να πάρει τον τίτλο καθώς προηγείται με 13 βαθμούς διαφορά από τον Ισπανό. Αντίθετα ο Αλόνσο για να ελπίζει πρέπει οπωσδήποτε ν’ ανέβει βάθρο. Αν κερδίσει θέλει το Φέτελ στην 5η θέση, αν είναι 2ος ο Φέτελ πρέπει να είναι 8ος, αν είναι 3ος ο Φέτελ πρέπει να είναι 10ος. Η λογική λέει πως ο Φέτελ είναι φαβορί, αλλά σταματά όταν σβήνουν τα κόκκινα φώτα. Η τελευταία φορά που ζήσαμε τέτοια βραδιά ήταν το 2008, τότε ο Χάμιλτον στην τελευταία στροφή υπό βροχή πέρασε το Γκλοκ και πήρε τη μπουκιά από το στόμα του Μάσα που είχε αρχίσει να πανηγυρίζει. Απόψε ένας εκ των Φέτελ – Αλόνσο θα είναι 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής!
Δεν είναι όμως μόνο αυτό που αξίζει να παρακολουθήσει κανείς απόψε. Ο Σουμάχερ δίνει τον τελευταίο αγώνα της καριέρας του, ο Χάμιλτον που εκκινεί από την pole τον τελευταίο αγώνα με τα χρώματα της McLaren.
To GP της Βραζιλίας θα μεταδοθεί από τον Alpha σήμερα στις 17:00.
Το βασικό ερώτημα που δεν αφορά μόνο το Φέτελ είναι κατά πόσο στην Red Bull οριοθέτησαν τις δυνατότητες της RB8 στο στεγνό οδόστρωμα επιλέγοντας set –up που να ταιριάζει καλύτερα σε βρεγμένο οδόστρωμα.
Απαντώντας σχετικά ο Αλόνσο ήταν απόλυτος: «Για στεγνό οδόστρωμα οι επιλεγμένες κλίσεις στις αεροτομές είναι οι μέγιστες δυνατές ώστε να έχουμε τη μέγιστη δυνατή κάθετη δύναμη. Προφανώς το ίδιο πρέπει να κάνεις και στο βρεγμένο οπότε δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές. Δε νομίζω κανείς σήμερα να ρίσκαρε με ρυθμίσεις για βρεγμένο οδόστρωμα καθότι οι αλλαγές που μπορεί να κάνεις είναι ελάχιστες».
Ας δούμε ποιες είναι αυτές. Πρώτα απ’ όλα από το τιμόνι ο πιλότος μπορεί να επιλέξει ηλεκτρονικούς χάρτες λειτουργίας του κινητήρα και του γκαζιού ειδικά διαμορφωμένους για ομοιογενή συμπεριφορά στο βρεγμένο οδόστρωμα. Αυτό συνεπάγεται μικρότερη δύναμη κινητήρα, πιο ομαλή καμπύλη ροπής και πιο προοδευτική λειτουργία στο πεντάλ του γκαζιού σε συνδυασμό πιθανόν με μεγαλύτερη διαδρομή. Ταυτόχρονα ο πιλότος μπορεί πάντα από το τιμόνι να ρυθμίσει αντίστοιχα το διαφορικό στην είσοδο, την κορυφή και την έξοδο της στροφής ώστε η εμπλοκή του να είναι πιο άμεση λόγω ολισθηρότητας. Τέλος και η κατανομή της πέδησης είναι πιο ισορροπημένη 52/48 ώστε να αποφευχθούν τα μπλοκαρίσματα.
Σε μια άλλη πίστα μπορεί το ύψος του μονοθεσίου να ήταν ένα θέμα στο Ιντερλάγος όμως ούτως ή άλλως τα μονοθέσια είναι πιο ψηλά λόγω των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Ούτως ή άλλως αυτό μπορεί να αλλάξει με την πίεση των ενδιάμεσων ή βρόχινων ελαστικών της Pirelli που θα χρησιμοποιηθούν στο βρεγμένο οδόστρωμα.
Ως εδώ γίνεται εύκολα αντιληπτό πως η έννοια «βρόχινο set –up» επουδενί έχει τη σημασία που είχε κάποτε στη F1, ενώ ακόμη κι αν κάποιος ισχυριστεί πως η ανάρτηση θα μπορούσε να ρυθμιστεί πιο ενδοτικά, αυτό είναι κάτι που οι μηχανικοί μπορούν κάλλιστα να αλλάξουν με δυο κλικ στο grid πριν την εκκίνηση όταν πλέον τα μονοθέσια δεν είναι σε καθεστώς parc ferme. Επιπλέον αν οι συνθήκες στην εκκίνηση του αγώνα είναι τέτοιες που να επιβάλλουν τη χρήση των βρόχινων ελαστικών ο αλυτάρχης του αγώνα, Τσάρλι Ουίτινγκ ως είθισται θα δώσει σ’ όλους τη δυνατότητα για λόγους ασφαλείας να ρυθμίσουν τα μονοθέσιά τους για βαριά βροχή.
Το ζήτημα είναι πόσο θα βρέξει σήμερα στο Ιντερλάγος. Ο Φέτελ δεν έχει κανένα λόγο να ρισκάρει ή να πιέσει για τη νίκη. Του αρκεί μια 4η θέση για να πάρει τον τίτλο καθώς προηγείται με 13 βαθμούς διαφορά από τον Ισπανό. Αντίθετα ο Αλόνσο για να ελπίζει πρέπει οπωσδήποτε ν’ ανέβει βάθρο. Αν κερδίσει θέλει το Φέτελ στην 5η θέση, αν είναι 2ος ο Φέτελ πρέπει να είναι 8ος, αν είναι 3ος ο Φέτελ πρέπει να είναι 10ος. Η λογική λέει πως ο Φέτελ είναι φαβορί, αλλά σταματά όταν σβήνουν τα κόκκινα φώτα. Η τελευταία φορά που ζήσαμε τέτοια βραδιά ήταν το 2008, τότε ο Χάμιλτον στην τελευταία στροφή υπό βροχή πέρασε το Γκλοκ και πήρε τη μπουκιά από το στόμα του Μάσα που είχε αρχίσει να πανηγυρίζει. Απόψε ένας εκ των Φέτελ – Αλόνσο θα είναι 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής!
Δεν είναι όμως μόνο αυτό που αξίζει να παρακολουθήσει κανείς απόψε. Ο Σουμάχερ δίνει τον τελευταίο αγώνα της καριέρας του, ο Χάμιλτον που εκκινεί από την pole τον τελευταίο αγώνα με τα χρώματα της McLaren.
To GP της Βραζιλίας θα μεταδοθεί από τον Alpha σήμερα στις 17:00.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα