GP Βραζιλίας: Νίκη Μπάτον, 2ος ο Αλόνσο, πρωταθλητής ο Φέτελ!
Σ' έναν επικό αγώνα που τα είχε όλα ο Σεμπάστιαν Φέτελ τερμάτισε 6ος και κατέκτησε για 3η συνεχή φορά τον παγκόσμιο τίτλο. Ο αποψινός αγώνας δεν έχει προηγούμενο με τους δυο διεκδικητές του τίτλου να βρίσκονται αρκετές φορές από την κόλαση στον παράδεισο.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Χάμιλτον να διατηρεί το προβάδισμα, το Μπάτον να ακολουθεί και τον Αλόνσο να κάνει τη μεγάλη ανατροπή στρίβοντας 3ος. Την ίδια στιγμή ο Φέτελ δέχτηκε χτύπημα από το Σένα με αποτέλεσμα να πέσει τελευταίος. Στην ίδια φάση βρέθηκαν εκτός αγώνα εκτός από το Βραζιλιάνο οι Πέρεζ και Γκροζάν. Ο Φέτελ με πληγωμένη τη Red Bull συνέχισε με έντονο καρδιοχτύπι μέχρι από τα πιτ της ομάδας να σιγουρευτούν πως δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα ζωτικής σημασίας για την RB8. Είναι αξιοθαύμαστο το πώς άντεξε το χτύπημα το μονοθέσιο του Φέτελ. Όπως φάνηκε μετέπειτα στα τηλεοπτικά πλάνα είχε στραβώσει η εξάτμιση της Red Bull.
Ο Φέτελ είχε τη δυνατότητα να ανέλθει στην κατάταξη και την εκμεταλλεύτηκε τη στιγμή που ο Αλόνσο έχασε μια θέση από δικό του οδηγικό λάθος. Ο Χούλκενμπεργκ πέρασε μπροστά και βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα αφού προσπέρασε το Μπάτον. Νωρίτερα ο Χάμιλτον όπως και οι Αλόνσο, Φέτελ είχαν βάλει ενδιάμεσα ελαστικά καθώς οι ψιχάλες είχαν ενταθεί. Αντίθετα οι Μπάτον και Χούλκενμπεργκ επέμεναν με τα στεγνά ελαστικά και αυτό τους είχε φέρει 45 sec μπροστά από τον τρίτο εκείνη τη στιγμή Λιούις Χάμιλτον. Τα θραύσματα που υπήρχαν διάσπαρτα στην πίστα από τις συγκρούσεις και τις εξόδους πιο αργών συνδυασμών υποχρέωσαν τον αλυτάρχη να εμπλέξει το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Οι διαφορές μηδενίστηκαν και όταν η SLS ξαναμπήκε στα πιτ ο Χάμιλτον όρμησε πέρασε Μπάτον και Χούλκνμπεργκ και ανέκτησε την πρωτοπορία. Στους τελευταίους γύρους η βροχή δυνάμωσε, ο απίθανος μέχρι εκείνη τη στιγμή Χούλκενμπεργκ έφτασε πίσω από το Χάμιλτον, προσπάθησε να περάσει η Force India γλίστρησε κοπάνησαν και ο Χάμιλτον βρέθηκε εκτός. Ο Χούλκενμπεργκ από την άλλη συνέχισε αλλά οι αγωνοδίκες με υπερβάλλοντα ζήλο του έδωσαν ποινή διέλευσης από τα πιτ. Κάπου εκεί τελείωσε η μάχη για το Γερμανό πιλότο που θα αγωνίζεται με τα χρώματα της Sauber το 2013. Έμεινε τελικά εκτός βάθρου τερματίζοντας 5ος.
Ο Σουμάχερ έκλεισε την καριέρα του τερματίζοντας 7ος.
Μετά τη λήξη του αγώνα ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ δήλωσε: «Ήταν ένας απίστευτος αγώνας. Έγιναν όλα όσα μπορούσαν να μας δυσκολέψουν σήμερα. Όταν βρίσκεσαι μέσα στο μονοθέσιο να περιστρέφεσαι χωρίς να ξέρεις το λόγο στη στροφή 4 σίγουρα δε νιώθεις άνετα. Ήμουν πολύ τυχερός που δεν με χτύπησε κάποιος άλλος εκτός από το Σένα. Στη συνέχεια ήταν ίσως ο πιο δύσκολος αγώνας που έχουμε δώσει ποτέ. Πολλοί προσπάθησαν να παίξουν άσχημα παιχνίδια τα οποία κατά την άποψή μας ήταν πέρα από τα όρια αλλά δεν αποσπαστήκαμε ούτε χάσαμε την αυτοσυγκέντρωσή μας. Πιέσαμε μέχρι το τέλος. Αυτό το Σαββατοκύριακο κάποιοι προσπάθησαν να φτιάξουν ένα κλίμα ότι και καλά εφόσον έβρεχε τα πράγματα θα ήταν δύσκολα για μας. Αποδείξαμε ότι είμαστε εξίσου καλοί μάλιστα σήμερα η βροχή μας βοήθησε. Μετά από 20 γύρους έφτασα πίσω από το Φερνάντο στην 5η θέση. Ευτυχώς η εμπρός αεροτομή έμεινε ανέπαφη από τη σύγκρουση αλλά δεν είχα καλό ρυθμό στο στεγνό. Ήταν δύσκολο να παραμείνεις ήρεμος πιέζοντας όσο μπορείς για να βρεθείς ξανά στο παιχνίδι».
Από την πλευρά του ο μεγάλος χαμένος Φερνάντο Αλόνσο τόνισε: «Δε χάσαμε σήμερα τον τίτλο. Ο τίτλος χάθηκε όταν με χτύπησε στο Σπα ο Γκροζάν ή όταν ο Φέτελ τη γλύτωσε μόνο με επίπληξη μετά τις δοκιμές στην Ιαπωνία. Υπήρξαν αρκετές καταστάσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς που με κάνουν να βλέπω με άλλο μάτι τους 3 βαθμούς της τελικής διαφοράς αλλά έτσι είναι ο αθλητισμός. Παρότι τερμάτισα 2ος ποτέ δεν έχω βιώσει ξανά τέτοιο ρεύμα. Όλοι στα πάντοκ, οδηγοί, πρώην οδηγοί, ομάδες, οπαδοί όλοι μου λένε ότι ήταν το καλύτερο πρωτάθλημα για μας το φετινό. Θα επιστρέψουμε το ίδιο δυνατοί το 2013, είναι πολύ δύσκολο να εμφανιστούμε πιο δυνατοί. Νιώθω υπέροχα μετά το φινάλε του 2012 που ήταν η καλύτερη χρονιά στην καριέρα μου ως τώρα. Προσπαθήσαμε για το καλύτερο σήμερα. Εκκίνησα 7ος, ανέβηκα και πάλι στο βάθρο όπως σχεδόν σ’ όλη τη σεζόν. Δεν είχαμε το ταχύτερο μονοθέσιο και είναι θαύμα που φτάσαμε μέχρι εδώ διεκδικώντας το πρωτάθλημα. Μείναμε ζωντανοί μέχρι τον τελευταίο γύρο και παρότι χάσαμε είμαι περήφανος που τερματίσαμε δεύτεροι. Παλέψαμε με την καρδιά μας και όλη μας τη δύναμη για πολλούς μήνες χωρίς να κάνουμε, ούτε ένα λάθος, νιώθω πολύ περήφανος γι’ αυτό».
Συνολικά τα αποτελέσματα και η τελική βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος |
1. Button McLaren-Mercedes 1h45:22.656 |
2. Alonso Ferrari + 2.754 |
3. Massa Ferrari + 3.615 |
4. Webber Red Bull-Renault + 4.936 |
5. Hulkenberg Force India-Mercedes + 5.708 |
6. Vettel Red Bull-Renault + 9.453 |
7. Schumacher Mercedes + 11.900 |
8. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 28.600 |
9. Kobayashi Sauber-Ferrari + 31.200 |
10. Raikkonen Lotus-Renault + 1 γύρος |
11. Petrov Caterham-Renault + 1 γύρος |
12. Pic Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
13. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος |
14. Kovalainen Caterham-Renault + 1 γύρος |
15. Rosberg Mercedes + 1 γύρος |
16. Glock Marussia-Cosworth + 2 γύρους |
17. De la Rosa HRT-Cosworth + 2 γύρους |
18. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 γύρους |
19. Di Resta Force India-Mercedes + 3 γύρους |
|
Ταχύτερος γύρος: Hamilton, 1:18.069 |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Πιλότος Ομάδα Γύρος |
Hamilton McLaren-Mercedes 55 |
Grosjean Lotus-Renault 6 |
Maldonado Williams-Renault 2 |
Senna Williams-Renault 1 |
Perez Sauber-Ferrari 1 |
|
|
Βαθμολογία: |
|
Οδηγοί: Κατασκευαστές: |
1. Vettel 281 1. Red Bull-Renault 460 |
2. Alonso 278 2. Ferrari 400 |
3. Raikkonen 207 3. McLaren-Mercedes 378 |
4. Hamilton 190 4. Lotus-Renault 303 |
5. Button 188 5. Mercedes 142 |
6. Webber 179 6. Sauber-Ferrari 126 |
7. Massa 122 7. Force India-Mercedes 109 |
8. Grosjean 96 8. Williams-Renault 76 |
9. Rosberg 93 9. Toro Rosso-Ferrari 26 |
10. Perez 66 |
11. Hulkenberg 63 |
12. Kobayashi 60 |
13. Schumacher 49 |
14. Di Resta 46 |
15. Maldonado 45 |
16. Senna 31 |
17. Vergne 16 |
18. Ricciardo 10 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr