GP Βραζιλίας: Νίκη Μπάτον, 2ος ο Αλόνσο, πρωταθλητής ο Φέτελ!

Σ' έναν επικό αγώνα που τα είχε όλα ο Σεμπάστιαν Φέτελ τερμάτισε 6ος και κατέκτησε για 3η συνεχή φορά τον παγκόσμιο τίτλο. Ο αποψινός αγώνας δεν έχει προηγούμενο με τους δυο διεκδικητές του τίτλου να βρίσκονται αρκετές φορές από την κόλαση στον παράδεισο.

Σ' έναν επικό αγώνα που τα είχε όλα ο Σεμπάστιαν Φέτελ τερμάτισε 6ος και κατέκτησε για 3η συνεχή φορά τον παγκόσμιο τίτλο. Ο αποψινός αγώνας δεν έχει προηγούμενο με τους δυο διεκδικητές του τίτλου να βρίσκονται αρκετές φορές από την κόλαση στον παράδεισο.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Χάμιλτον να διατηρεί το προβάδισμα, το Μπάτον να ακολουθεί και τον Αλόνσο να κάνει τη μεγάλη ανατροπή στρίβοντας 3ος. Την ίδια στιγμή ο Φέτελ δέχτηκε χτύπημα από το Σένα με αποτέλεσμα να πέσει τελευταίος. Στην ίδια φάση βρέθηκαν εκτός αγώνα εκτός από το Βραζιλιάνο οι Πέρεζ και Γκροζάν. Ο Φέτελ με πληγωμένη τη Red Bull συνέχισε με έντονο καρδιοχτύπι μέχρι από τα πιτ της ομάδας να σιγουρευτούν πως δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα ζωτικής σημασίας για την RB8. Είναι αξιοθαύμαστο το πώς άντεξε το χτύπημα το μονοθέσιο του Φέτελ. Όπως φάνηκε μετέπειτα στα τηλεοπτικά πλάνα είχε στραβώσει η εξάτμιση της Red Bull.



Ο Φέτελ είχε τη δυνατότητα να ανέλθει στην κατάταξη και την εκμεταλλεύτηκε
τη στιγμή που ο Αλόνσο έχασε μια θέση από δικό του οδηγικό λάθος. Ο Χούλκενμπεργκ πέρασε μπροστά και βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα αφού προσπέρασε το Μπάτον. Νωρίτερα ο Χάμιλτον όπως και οι Αλόνσο, Φέτελ είχαν βάλει ενδιάμεσα ελαστικά καθώς οι ψιχάλες είχαν ενταθεί. Αντίθετα οι Μπάτον και Χούλκενμπεργκ επέμεναν με τα στεγνά ελαστικά και αυτό τους είχε φέρει 45 sec μπροστά από τον τρίτο εκείνη τη στιγμή Λιούις Χάμιλτον. Τα θραύσματα που υπήρχαν διάσπαρτα στην πίστα από τις συγκρούσεις και τις εξόδους πιο αργών συνδυασμών υποχρέωσαν τον αλυτάρχη να εμπλέξει το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Οι διαφορές μηδενίστηκαν και όταν η SLS ξαναμπήκε στα πιτ ο Χάμιλτον όρμησε πέρασε Μπάτον και Χούλκνμπεργκ και ανέκτησε την πρωτοπορία. Στους τελευταίους γύρους η βροχή δυνάμωσε, ο απίθανος μέχρι εκείνη τη στιγμή Χούλκενμπεργκ έφτασε πίσω από το Χάμιλτον, προσπάθησε να περάσει η Force India γλίστρησε κοπάνησαν και ο Χάμιλτον βρέθηκε εκτός. Ο Χούλκενμπεργκ από την άλλη συνέχισε αλλά οι αγωνοδίκες με υπερβάλλοντα ζήλο του έδωσαν ποινή διέλευσης από τα πιτ. Κάπου εκεί τελείωσε η μάχη για το Γερμανό πιλότο που θα αγωνίζεται με τα χρώματα της Sauber το 2013. Έμεινε τελικά εκτός βάθρου τερματίζοντας 5ος.

Μπροστά ο Μπάτον ξαναπήρε κεφάλι στην κούρσα απολαμβάνοντας
μια σημαντική διαφορά από τις Ferrari που ακολουθούσαν. Ο Βρετανός μπήκε έβαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά και τελικά κέρδισε χωρίς πίεση. Πίσω του ο Αλόνσο πήρε τη 2η θέση με τη συναίνεση του Μάσα αλλά ο Φέτελ παρά το λάθος της Red Bull που του έβαλε τη μέση γόμα δυο γύρους πριν τον ξανακαλέσει για ενδιάμεσα ελαστικά αυτή τη φορά αποδείχτηκε πολύ σκληρός για να χάσει τον τίτλο. Ο Γερμανός προσπερνώντας Κομπαγιάσι και Σουμάχερ ανέβηκε 6ος και πανηγύρισε τον 3ο συνεχόμενο τίτλο στην αγκαλιά του Σουμάχερ που ήταν ο πρώτος που έσπευσε να τον συγχαρεί όταν ο συμπατριώτης του βγήκε από το μονοθέσιο.

Ο Σουμάχερ έκλεισε την καριέρα του τερματίζοντας 7ος.


Μετά τη λήξη του αγώνα ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ δήλωσε: «Ήταν ένας απίστευτος αγώνας. Έγιναν όλα όσα μπορούσαν να μας δυσκολέψουν σήμερα. Όταν βρίσκεσαι μέσα στο μονοθέσιο να περιστρέφεσαι χωρίς να ξέρεις το λόγο στη στροφή 4 σίγουρα δε νιώθεις άνετα. Ήμουν πολύ τυχερός που δεν με χτύπησε κάποιος άλλος εκτός από το Σένα. Στη συνέχεια ήταν ίσως ο πιο δύσκολος αγώνας που έχουμε δώσει ποτέ. Πολλοί προσπάθησαν να παίξουν άσχημα παιχνίδια τα οποία κατά την άποψή μας ήταν πέρα από τα όρια αλλά δεν αποσπαστήκαμε ούτε χάσαμε την αυτοσυγκέντρωσή μας. Πιέσαμε μέχρι το τέλος. Αυτό το Σαββατοκύριακο κάποιοι προσπάθησαν να φτιάξουν ένα κλίμα ότι και καλά εφόσον έβρεχε τα πράγματα θα ήταν δύσκολα για μας. Αποδείξαμε ότι είμαστε εξίσου καλοί μάλιστα σήμερα η βροχή μας βοήθησε. Μετά από 20 γύρους έφτασα πίσω από το Φερνάντο στην 5η θέση. Ευτυχώς η εμπρός αεροτομή έμεινε ανέπαφη από τη σύγκρουση αλλά δεν είχα καλό ρυθμό στο στεγνό. Ήταν δύσκολο να παραμείνεις ήρεμος πιέζοντας όσο μπορείς για να βρεθείς ξανά στο παιχνίδι».

Από την πλευρά του ο μεγάλος χαμένος Φερνάντο Αλόνσο τόνισε: «Δε χάσαμε σήμερα τον τίτλο. Ο τίτλος χάθηκε όταν με χτύπησε στο Σπα ο Γκροζάν ή όταν ο Φέτελ τη γλύτωσε μόνο με επίπληξη μετά τις δοκιμές στην Ιαπωνία. Υπήρξαν αρκετές καταστάσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς που με κάνουν να βλέπω με άλλο μάτι τους 3 βαθμούς της τελικής διαφοράς αλλά έτσι είναι ο αθλητισμός. Παρότι τερμάτισα 2ος ποτέ δεν έχω βιώσει ξανά τέτοιο ρεύμα. Όλοι στα πάντοκ, οδηγοί, πρώην οδηγοί, ομάδες, οπαδοί όλοι μου λένε ότι ήταν το καλύτερο πρωτάθλημα για μας το φετινό. Θα επιστρέψουμε το ίδιο δυνατοί το 2013, είναι πολύ δύσκολο να εμφανιστούμε πιο δυνατοί. Νιώθω υπέροχα μετά το φινάλε του 2012 που ήταν η καλύτερη χρονιά στην καριέρα μου ως τώρα. Προσπαθήσαμε για το καλύτερο σήμερα. Εκκίνησα 7ος, ανέβηκα και πάλι στο βάθρο όπως σχεδόν σ’ όλη τη σεζόν. Δεν είχαμε το ταχύτερο μονοθέσιο και είναι θαύμα που φτάσαμε μέχρι εδώ διεκδικώντας το πρωτάθλημα. Μείναμε ζωντανοί μέχρι τον τελευταίο γύρο και παρότι χάσαμε είμαι περήφανος που τερματίσαμε δεύτεροι. Παλέψαμε με την καρδιά μας και όλη μας τη δύναμη για πολλούς μήνες χωρίς να κάνουμε, ούτε ένα λάθος, νιώθω πολύ περήφανος γι’ αυτό».

Συνολικά τα αποτελέσματα και η τελική βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Θέση Πιλότος       Ομάδα                      Χρόνος

 1.  Button        McLaren-Mercedes           1h45:22.656

 2.  Alonso        Ferrari                    +     2.754

 3.  Massa         Ferrari                    +     3.615

 4.  Webber        Red Bull-Renault           +     4.936

 5.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +     5.708

 6.  Vettel        Red Bull-Renault           +     9.453

 7.  Schumacher    Mercedes                   +    11.900

 8.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +    28.600

 9.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    31.200

10.  Raikkonen     Lotus-Renault              +     1 γύρος

11.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 γύρος

12.  Pic           Marussia-Cosworth          +     1 γύρος

13.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +     1 γύρος

14.  Kovalainen    Caterham-Renault           +     1 γύρος

15.  Rosberg       Mercedes                   +     1 γύρος

16.  Glock         Marussia-Cosworth          +    2 γύρους

17.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +    2 γύρους

18.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +    2 γύρους

19.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    3 γύρους

 

Ταχύτερος γύρος: Hamilton, 1:18.069

 

Εγκατέλειψαν:

 

Πιλότος       Ομάδα                     Γύρος

Hamilton      McLaren-Mercedes             55

Grosjean      Lotus-Renault                6

Maldonado     Williams-Renault             2

Senna         Williams-Renault             1

Perez         Sauber-Ferrari               1

 

 

Βαθμολογία:               

 

     Οδηγοί:                     Κατασκευαστές:            

 1.  Vettel       281        1.  Red Bull-Renault          460

 2.  Alonso       278        2.  Ferrari                   400

 3.  Raikkonen    207        3.  McLaren-Mercedes          378

 4.  Hamilton     190        4.  Lotus-Renault             303

 5.  Button       188        5.  Mercedes                  142

 6.  Webber       179        6.  Sauber-Ferrari            126

 7.  Massa        122        7.  Force India-Mercedes      109

 8.  Grosjean      96        8.  Williams-Renault           76

 9.  Rosberg       93        9.  Toro Rosso-Ferrari         26

10.  Perez         66      

11.  Hulkenberg    63      

12.  Kobayashi     60      

13.  Schumacher    49      

14.  Di Resta      46      

15.  Maldonado     45      

16.  Senna         31      

17.  Vergne        16      

18.  Ricciardo     10      

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr